Dagjes weg Limburg

24-06-2016 15:33 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort passen wij twee weken op het huis van mijn nicht in Midden Limburg.

Nu komen wij daar niet uit de buurt en zijn wij op zoek naar leuke daguitstapjes die te doen zijn met een (relatief makkelijke) peuter. Het mag best een stukje rijden zijn.

Maastricht zijn we pas nog geweest dus dat valt af. Ik denk dat we sowieso een dagje Toverland doen en een dagje Dusseldorf (als er veel leuke tips komen kunnen we die laatste schrappen tot een volgende vakantie, is toch nog een eind volgens mij).

Ik ben op zoek naar leuke tips! Van leuke (buiten)zwembaden tot bezienswaardigheden of leuke dorpjes of steden? Kom maar op!
Aardbeienland

NP de Meinweg

NP de Grote Peel

Steinerbos ( grote speeltuin) bij Stein

Gaia Zoo

Wildpark Gangelt (net over de grens bij Sittard)

Tierpark Brüggen ( net over de grens bij Roermond)

Speeltuin Kitskensberg Roermond

Binnenzwembad en binnenspeeltuin bij Landal de Lommerbergen in Reuver

Speeltuin Klein Zwitserland bij Venlo

Lekker fietsen langs de Maas of de Maasplassen en paar keer met pontje over

Dagje shoppen in Roermond

Valkenburg, en dan met de kabelbaan naar boven en evt rodelen. Of pretpark de Valkenier

Wat verder: dagje Aken of Luik. Je kunt vanuit Maastricht ook met de boot een dagtocht naar Luik maken.
Kasteelpark born

Sprookjesbos in valkenburg

Moeten wat mij bereft nog bij het lijstje van appeltjesgroen
bokrijk

hasselt is ook wel leuk alleen niet zo groot

sprookjesbos vind ik persoonlijk ech vergane glorie, de valkenier is op zich wel leuk.

en wat wij vorig jaar ontdekt hebben, Irrland. erg leuk
Wauw wat een lijst! Ik ga dit weekend eens alles bekijken maar ben hier al heel blij mee!
Heinsberg net over de grens in Duitsland. Klein stadje met een vrij groot voetgangersgebied. Leuk om even rond te kijken, te winkelen en een ijsje te eten.
Valkenburg is zeker de moeite waard om naartoe te gaan! 3 landen punt is ook mooi maar ik weet niet of dat voor jullie heel ver rijden is.
quote:Kwebbeltje91 schreef op 24 juni 2016 @ 16:25:

Valkenburg is zeker de moeite waard om naartoe te gaan! 3 landen punt is ook mooi maar ik weet niet of dat voor jullie heel ver rijden is.Nu we er toch zijn! Moet je toch eens geweest zijn hè, haha! Gaat ook op het lijstje!
quote:lisbeth schreef op 24 juni 2016 @ 16:18:

bokrijk

sprookjesbos vind ik persoonlijk ech vergane glorie, de valkenier is op zich wel leuk.

en wat wij vorig jaar ontdekt hebben, Irrland. erg leukIs ook vergane glorie net als de valkenier, maar mijn zoontje vindt ze allebei leuk. Al is hij voor het sprookjesbos nu wel te groot aan het worden, het is wel een fijn uitje voor een peuter en relatief goedkoop.
Pannekoeken eten bij de Pannekoekenbakker in Thorn ( het witte stadje)

Museum Terug in de tijd in Horn

Kasteel Hoensbroek

Mondo Verde in Landgraaf

Eynderhof in Nederweert
Oh en in Valkenburg ook de grotten.

Kasteeltuinen in Arcen.

Wandelen op de Brunssumerheide in Brunssum en een bezoekje aan het Schutterspark. Dat is een kinderboerderij met speeltuin .

En verder is het nu de tijd van de kermissen in Midden Limburg. Ik weet niet waar je zit, maar er zal dan vast wel ergens een kermis in de buurt zijn.
quote:lisbeth schreef op 24 juni 2016 @ 16:18:

bokrijk

en wat wij vorig jaar ontdekt hebben, Irrland. erg leukHier heb je ook plopsaland trouwens!
Streekmuseum de Locht, hoe mensen vroeger op de boerderij en het platteland leefden. Spelletjes, wat beesten, dingen waar je aan mag zitten..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De tips die ik had, zijn al genoemd.

Maar stel dat je naar Arcen gaat, daar zit ijssalon Clevers die verschillende prijzen heeft gewonnen. IJskaart, met daarop vermelding awards, staat online.
Wat een goede tips! Het duurt nog een paar weken maar heb er alleen maar meer zin in gekregen. We gaan ons zeker niet vervelen! Leuke kindvriendelijke restaurant tips zijn zeker ook nog welkom.
O ja.... In Zuid-Limburg heb je nog een stoomtrein. Meen met vertrek vanuit Simpelveld.

Tierpark Bruggen vond ik verschrikkelijk. Zou mijn geld liever besteden aan GaiaZoo. Is duurder, maar het geld waard.

Achter ijssalon Clevers heb je trouwens terras met uitzicht op het water.

Fijne weken gewenst.
Valkenburg!!! Mergelgrotten, steenkolenmijn, rodelen, kasteel.

Drie landen punt is ook leuk. Doolhof.
Snowworld in Landgraaf een mooi avonturen park buiten (klimparcours, e.d) en binnen skiën natuurlijk. Mondo verde in Landgraaf. Zwemmen bij slecht weer leuk bij aquadroom in Maaseik. Museum Continium in Kerkrade.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
quote:damas schreef op 24 juni 2016 @ 18:09:

Wat een goede tips! Het duurt nog een paar weken maar heb er alleen maar meer zin in gekregen. We gaan ons zeker niet vervelen! Leuke kindvriendelijke restaurant tips zijn zeker ook nog welkom.Dan is het misschien toch handig om te vertellen waar je ongeveer zit.
In Reuver. Maar als we dagjes weg gaan door Limburg heen zijn adresjes op die locaties ook welkom natuurlijk.
Reuver is een leuk plaatsje. Daar heb je ook een ijssalon (heb zelf geen kinderen, maar denk dat bijna elk kind ijs lekker vindt).
Bij deze eetgelegenheid is een speeltuintje. Je kunt vanaf daar (of auto meenemen naar de eerste (kleine) parkeerplaats iets verderop aan de rechterkant van de weg, richting Brüggen Duitsland), wandeling maken door bos en vennengebied (Elmpter Schwalmbruch). Is ca. 10-15 minuten rijden vanaf Reuver.

Wil je misschien even je pb-functie aanzetten?
Ohja de grotten in Valenburg! Ben daar toen ook met mijn zus ingeweest. Kan me die trap nog wel herinneren, leek of er geen eind aan kwam haha! Maar wel echt gaaf als je eenmaal in de grotten bent.
http://www.draaksteken.nl/draaksteken-2016/

Eens in de zeven jaar vind in Beesel het Draaksteken plaats. Volgens mij is er ook van alles om heen te doen. staat al een paar jaar in mijn agenda en ben heel benieuwd nu ik er dit jaar eindelijk naar toe kan
Wil je via je profiel even Privé berichten aanzetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven