Eeeek!!! Een MUIS!!
zaterdag 25 juni 2016 om 18:54
Sjesus... Zit ik rustig te forummen met de balkondeuren aan de straatkant open, zie ik vanuit mijn ooghoek een muis binnenwandelen. Ik heb 'm de deur weer uit gegild, en nu is ie nergens meer te bekennen! Er is op het balkon niks waar ie achter kan zitten. Kunnen muizen recht tegen de muur op klimmen? Ook tot de 3e verdieping?? En nou heb ik ook nog dat kutlied over die muis - waar - daar op de trap - in mijn hoofd... Gadver.. straks loopt ie over me heen als ik lig te slapen..
zaterdag 25 juni 2016 om 19:49
quote:sandra1905 schreef op 25 juni 2016 @ 19:26:
[...]
Ik heb er twee, maar die logeren bij mijn ex omdat ik morgen op reis ga. Had gehoopt dat alleen al de geur van kat muizen zou afschrikken. Niet dus. Nu heb ik al visioenen van hele muizenfamilies die hier feest vieren als ik weg ben.
Wat een nepkatten
Zorgen dat er niks te eten meer in huis is en hopen dat ze weg zijn tegen de tijd dat je terug naar huis komt.
[...]
Ik heb er twee, maar die logeren bij mijn ex omdat ik morgen op reis ga. Had gehoopt dat alleen al de geur van kat muizen zou afschrikken. Niet dus. Nu heb ik al visioenen van hele muizenfamilies die hier feest vieren als ik weg ben.
Wat een nepkatten
Zorgen dat er niks te eten meer in huis is en hopen dat ze weg zijn tegen de tijd dat je terug naar huis komt.
zaterdag 25 juni 2016 om 19:56
Waarschijnlijk zitten er in het hele gebouw muizen en durven ze nu de katten weg zijn ook bij jou zich te laten zien. Dat betekent niet dat je ze normaal gesproken niet hebt, maar je ziet ze niet door de aanwezigheid van de katten. Als je met gif bestrijdt gaat ze niet ruiken, want dan drogen ze uit.
zaterdag 25 juni 2016 om 19:59
quote:sandra1905 schreef op 25 juni 2016 @ 19:45:
[...]
Tsja.. het idee dat die muis (of muizen) dagen halfdood aan het kreperen zijn terwijl ik er niet ben vind ik ook geen fijn idee. En zitten er veldmuizen in Amsterdam? Wel veel 'gewone' muizen denk ik. Tis niet voor niks dat zoveel winkels een kat hebben. Ik ben nog nooit muizenkeutels in huis tegen gekomen, en mijn katten zijn pas een week uit logeren. Een vriend van mij (3 straten verder) heeft pas een nieuwe keuken laten plaatsen, en onder de oude lagen zes muizenskeletten..
Je voorraad is ook niet aangevreten?
Misschien heb je gewoon mazzel en was dit een verdwaalde of ontsnapte muis ( van een slangenhouder ), sowieso een eventuele in-en uitgang voor de muis dichtstoppen met zo'n brassosponsje of een metalen sponsje en goed kijken of er echt nergens muizenkeuteltjes liggen ( lijken op hagelsag )
[...]
Tsja.. het idee dat die muis (of muizen) dagen halfdood aan het kreperen zijn terwijl ik er niet ben vind ik ook geen fijn idee. En zitten er veldmuizen in Amsterdam? Wel veel 'gewone' muizen denk ik. Tis niet voor niks dat zoveel winkels een kat hebben. Ik ben nog nooit muizenkeutels in huis tegen gekomen, en mijn katten zijn pas een week uit logeren. Een vriend van mij (3 straten verder) heeft pas een nieuwe keuken laten plaatsen, en onder de oude lagen zes muizenskeletten..
Je voorraad is ook niet aangevreten?
Misschien heb je gewoon mazzel en was dit een verdwaalde of ontsnapte muis ( van een slangenhouder ), sowieso een eventuele in-en uitgang voor de muis dichtstoppen met zo'n brassosponsje of een metalen sponsje en goed kijken of er echt nergens muizenkeuteltjes liggen ( lijken op hagelsag )
zaterdag 25 juni 2016 om 20:51
zaterdag 25 juni 2016 om 20:52
quote:daj schreef op 25 juni 2016 @ 20:39:
Wij hebben helaas ook diverse veldmuizen in huis, eerst met vallen geprobeerd (dat is 1x gelukt) nu staan er overal doosjes gif, maar daar eten ze niet van , iemand nog tips ?Pindakaas op de vallen en vallen langs de muur, ze steken niet graag open ruimtes over.
Wij hebben helaas ook diverse veldmuizen in huis, eerst met vallen geprobeerd (dat is 1x gelukt) nu staan er overal doosjes gif, maar daar eten ze niet van , iemand nog tips ?Pindakaas op de vallen en vallen langs de muur, ze steken niet graag open ruimtes over.
Hallo?!
zaterdag 25 juni 2016 om 21:22
quote:Velma schreef op 25 juni 2016 @ 19:28:
[...]
Het hele huis vol muizenklemmen zetten, ook goed tegen inbrekers.
Nee even serieus, wij hadden vorige zomer een plaag op de velden en ze kwamen ook de huizen binnen. Mijn man is er ook als de dood voor. Ik heb toen one-bite-kill gif gehaald en achter de meubels bij de plinten gelegd.
Ze waren allemaal aangevreten na een maand en heb er nooit meer 1 gezien.
Je kunt goed controlleren of je muizen (of ratten) hebt. Schuif je meubels, wasmachine, droger, koelkast, vaatwasser etc maar aan de kant en zoek bij de plinten naar keutels.
Als er stof op ligt zijn ze er wel geweest, maar nu niet meer. Ligt er geen stof op, dan heb je muizen.
Pas op je kabels, daar zijn ze gek op!
Gewoon even wat zakjes met one-bite-kill pasta kopen en ze zijn weg.
[...]
Het hele huis vol muizenklemmen zetten, ook goed tegen inbrekers.
Nee even serieus, wij hadden vorige zomer een plaag op de velden en ze kwamen ook de huizen binnen. Mijn man is er ook als de dood voor. Ik heb toen one-bite-kill gif gehaald en achter de meubels bij de plinten gelegd.
Ze waren allemaal aangevreten na een maand en heb er nooit meer 1 gezien.
Je kunt goed controlleren of je muizen (of ratten) hebt. Schuif je meubels, wasmachine, droger, koelkast, vaatwasser etc maar aan de kant en zoek bij de plinten naar keutels.
Als er stof op ligt zijn ze er wel geweest, maar nu niet meer. Ligt er geen stof op, dan heb je muizen.
Pas op je kabels, daar zijn ze gek op!
Gewoon even wat zakjes met one-bite-kill pasta kopen en ze zijn weg.
zaterdag 25 juni 2016 om 21:59