Internetdaten - deel 6

16-05-2016 20:13 1341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 3003 posts is het tijd voor een nieuw topic...

Iedereen mag meeschrijven, zo lang je maar schrijft met respect voor elkaar.

Over internetdaten: de do's en don'ts, gekke ervaringen, leuke en minder leuke ervaringen, tips en lieve woorden als het even niet zo goed gaat.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
@Rens, ik word niet moe van jouw verhalen hoor maar dat snap je wel denk ik. Als ik het lees denk ik 'wat vermoeiend'. Ik krijg het gevoel dat jij gewoon graag een vriendschap met wat extra hebt, maar wat maakt hij het lastig. Voor hemzelf en daardoor voor jou. Als het energie gaat kosten snap ik de gedacht van 'hoe gaat het volgende keer'. Ik denk dat hij de enige is die dit op kan lossen, je kunt hem hooguit helpen. Denk aan jezelf.

@Syb, je bent in the run voor een mail order bride? Goh zo had ik je toch niet ingeschat . Maar serieus, hoe is het met je profiel c.q. ga je daten of houd je het voorlopig bij festivalprobeersels?

@Og, nou ik ben daar zo relaxed onder omdat het me nog niks doet natuurlijk. Is anders hoor als ik date en iemand wel leuk vind. Jij klinkt trouwens ook stukken beter. Die date....brrrrr...... next lijkt me?

@Mina, ik heb geen idee. Niet omdat ik een fotomodel ben of iets in ieder geval haha. Ik denk omdat ik er heel open over ben en vrij toegankelijk ben. Ik denk dat het scheelt dat ik maar heel af en toe contact heb. Zeg eens in de 2-3 weken. Het is dus niet zo dat we elke dag appen. Zou ik ook niet willen, want dat geeft dan idd de verwachting. Wat je zegt schuilt wel een angst/gevaar, want ik weet nog helemaal niet of en met wie ik weer wil daten. Dat zie ik wel, maar ze verwachten het misschien op termijn wel.

Ik moet het even voor je vriend opnemen, soort van. Jij vindt het een dingetje en begrijpt het niet, maar het kan zijn dat hij er niks aan kan doen he? Zonder teveel herkenbare dingen te schrijven weet ik uit ervaring dat het ook van een kant kan komen. Al heb je nog zulke goede bedoelingen, wil je de harmonie bewaren etc. Als je te maken hebt met rancune, een bepaald karakter of iemand die geen moment voorbij laat gaan om te zieken dan is het niet altijd te voorkomen, hoe je ook je best doet. Dus ook als je geen kwaad spreekt over je ex of iets kun je in zo'n situatie zitten. Jij begrijpt dat niet en dat snap ik, maar misschien zou je het kunnen proberen te begrijpen? Want ik lees dat het voor jou een dingetje is, dat jij het niet begrijpt, dat jij het gênant vond.... maar hoe denk je dat hij zich voelt bij jou, z'n nieuwe vriendin, als dit gebeurt? Even ervan uitgaande dat hij geen schuld heeft en de confrontatie niet zoekt.
Minaa, je hoeft het niet te kunnen begrijpen. Sommige dingen zijn zoals ze zijn. Hun communicatie loopt slecht, het siert hem dat hij geen kwaadspreekt over zijn ex, en hij doet zijn best om het bij jou achter zich te laten door de volgende ochtend gelijk te komen. Kennelijk doet hij veel moeite om zijn ex ter wille te zijn, ik vind dat juist een pluspunt ipv een dingetje. Hij behandelt haar met gepast respect, en verlaagt zich niet tot haar niveau, als ik het zo lees. Dat jij het een dingetje vindt en het een inleiding vindt tot een breuk, dat ligt echt bij jou. Natuurlijk is het gênant, maar wat Fam zegt, dat vindt hij dus duidelijk ook. Je kunt weinig anders dan accepteren dat het zo is, veranderen gaat het echt niet. En ervan wakker liggen gaat je hier niet bij helpen.
Dat het daardoor tot een breuk dreigde te komen, daar had ik blijkbaar over gelezen. Vind ik niet te snappen als het net zo goed tussen jullie gaat, wat heeft hij juist verkeerd gedaan?

Ik ga niet in detail maar hier zijn we rechtstreeks geconfronteerd met zijn ex, zij had die confrontatie opgezocht. Hij heeft haar gewoon laten uitrazen, stond te perplex om te reageren. En was naderhand ook enorm gegeneerd. Was geen leuke avond maar zie niet in waarom zoiets tot een breuk zou moeten leiden.
Neeeee misschien was ik onduidelijk of komt t door de tekst die weg is gehaald.

Ik vind t n dingetje als iemand negatief over een ex doet.

Hij doet dat niet. Dus dat is t niet hoor.

Het zorgde ook niet bijna tot n breuk.

Het was meer dat hij door de verprutste sfeer erg raar weg moest gaan.

Ongelukkig op dat moment ook nog. Dat had niks met hem en mij te maken op dat moment maar alleen met zijn gevoel. Beschaamd, verdrietig.

Toch zorgde t voor onrust....meer dat ik me zorgen maak. Over de toekomst of zo iets en hoe hij zich voelde enzo.

Dat hij kwam kwam dat weer op orde.

Ja ik snap dat er soms situaties zijn waar je zelf geen invloed meer op hebt en t dus maar aanvaard.

Zo zie ik t ook wel.

Groeten minaa
Oké maar het staat er wel, dat er iets was waardoor het op een breuk leek te lopen.

Ik heb RP1 gevraagd om wat te gaan drinken. Ik twijfel wel, eerlijk gezegd. Hij is me iets te enthousiast. Met RP2 is het contact wat losser, daar komt ook nog wel een afspraak uit.
Ach zo... staat idd dat er even een breuk dreigde te komen. Zo'n momenten horen bij het leven, hij gaat er precies heel goed mee om dus dat kan je enkel als een voordeel zien.

Thee je herpakt je goed lijkt het, way to go.

Enthousiasme is toch goed? Blijft hij na de date nog enthousiast (en ben jij dat ook) dan is het nog beter lijkt me. Want terughoudendheid en twijfels brengen toch juist onzekerheid?

Enthousiasme van beide kanten brengt mee dat het vanzelf gaat.
snap wat je bedoelt, Treez, zal wel met mijn eigen gemoedstoestand te maken hebben. Kweenie of ik er nu echt al voor opensta, maar wie weet.
Heb t ff terug gelezen....zoek zoek zoek ????

Ja dat was in t eerste bericht over die avond. En bedoeld in de geest van: we waren even het t gaat vanzelf gevoel kwijt.

Niks meer of minder.

De t voelt zo goed en ik snap je knop.

Een echte breuk....ik prakezeer er niet over.

Komt door dat weggehaalde stukje. Maar denk niet dat t iets toevoegd dat nu nog te wijzigen.

Groeten minaa
Minaa ik heb dat stukje over ex niet meegekregen, maar het is nu weer duidelijk denk ik.

Mok: Sorry maar het klinkt mij in de oren alsof je er nog niet helemaal aan toe bent... Misschien nog wat te snel...?

Og: Ieeh klinkt als een enge man. Next?!

Date heeft me vandaag wel tot steun kunnen zijn, zij het op afstand. Ook wel fijn dat de rollen eens omgekeerd waren. Ik denk dat zijn omstandigheden wel snel verbeteren dus ik hoop dat hij dan ook weer een betere versie van zichzelf wordt.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Dames en heren ff heel kort, ben net thuis vanuit Belgenlandje. Date gister was op zich wel aardig, soort kunstenaar, maar vind er eens iemand mij echt leuk heb ik zoiets van ieuw. Geen verkeerde man, maar niet mijn man. Vrijdag appte speeddateman uit het niets, wilde zondag wat gaan drinken. Zeg ik nee ik moet naar Belgie (ff op en neer), zegt ie ga ik mee. Dacht eerst van die is gek, maar best kapot na afgelopen week en dan kon hij ook rijden, was verder wel aardig en leuk uiterlijk. Stond hier dus om 7 voor de deur met catering (koffie en broodjes). Bijna geen moment stilte, geen ergernissen, was gewoon gezellig, ook bij de mensen waar ik heen moest. Maar ja, dus wel een vechtscheiding en nog steeds, mag zijn kids 5 uurtjes per week zien, zijn vriendin-ex ook een raar verhaal, klonk slachtofferig ook al wil ie dat zelf niet weten is stom bezig (eigen bedrijf met Bbz ondersteuning maar doet niets op het moment en als ze daar achter komen...), zegt niet te kunnen werken, is eigenwijs (en ik werk bij de overheid, kan het weten) en dus dikke ellende. Heb eerlijk gezegd dat ik dat niet wil hoe aardig hij ook is, wil nu gewoon iets zonder problemen. Vatte hij goed op. Ging niet om zijn persoon maar de omstandigheden. Ben ik nu kortzichtig ? Of kunnen jullie dat begrijpen. Morgen reageer ik weer even, moet nu echt naar bed, half 7 weer op.
Nee hoor. Niet kortzichtig. Deze man zit midden in de problemen. Het is kortzichtig on daarom na n lange relatie afscheid te nemen maar zeker niet im nu niets te willen starten.
Nee hoor ogut, vind dat je helemaal gelijk hebt.
Je klinkt zelfs erg verstandig!

groeten minaa
Minaa, je moet je niet zo druk maken, het zit volgens mij wel goed tussen jullie.

Ik heb morgenavond de date, app contact is leuk dus heb er wel zin in, hoewel ik niet weet of het vanuit mij echt serieus is. Zal voor die tijd waarschijnlijk geen uitgebreid verskag komen doen (ben echt even mega druk) maar woensdagavond komt er een update me ook weer een uitgebreide reactie op iedereen.

Ogut, elke reden die voor jou een goede reden is om het af te breken is goed en niet kortzinnig. Als we over kortzinnig moeten beginnen, ik date geen mannen kleiner dat 1.89m omdat ik dan langer ben en ik dat niet aantrekkelijk vind. Kunnen die mannen niets aan doen en waarschijnlijk mis ik daardoor ook wel leuke mannen maar ja, dat is mijn keuze.

Renske, fijn dat vaste date er ook voor jou kon zijn, klonk als eenrichtingsverkeer de laatste tijd.
Bren ik ben benieuwd naar je verslag over je date. Veel plezier alvast morgen. Nog even en je mag van je vakantie genieten. Ik heb woensdag mijn date met vakantie vrouw. Het app contact is leuk. Ben nieuwsgierig of het in het echt ook klikt. Heb zin in de date.

Amy. Hoe gaat het? Heb je weer wat nieuwe lijntjes na jongeman?

Ogut. Wat ik lees is jou gevoel niet goed bij deze date. Het is dan niet kortzichtig om het contact te stoppen. Deze reden kan bij iemand anders misschien niet zo een slecht gevoel geven, maar dat is nu niet het geval. Er is ook een risico op een rebound.

Rens. Fijn dat hij op afstand steun heeft kunnen geven. Hopelijk blijft de positieve flow het nu ook zo. Dan is wat Bren zegt niet steeds eenrichtingsverkeer. Ook dat er geen irritaties meer ontstaan. Waren het echt alleen de omstandigheden de reden van zijn doen en laten de laatste tijd? Zal duidelijk worden als die nu snel verbeteren. Van je verhalen word ik niet moe.

Mok. Vermoedelijk sta je er nog niet voor open. Ook omdat je het contact met RP2 losser vindt. Het is nog niet lang geleden met dateman. Geef het even de tijd. Leuk daten en het gezellig hebben is ook niet verkeerd om te doen. Richting een date misschien eerlijk aangeven dat iets potentieels er nu nog niet in zit.

Mina. Slecht spreken over een ex hoeft niet een dingetje te zijn. Ligt ook aan wat er gezegd wordt. Of er heel kwaad over gesproken wordt is al anders dan wat lichte irritaties. Het gevoel wat het bij jou geeft over wat hij zegt geeft een signaal dat je je (emotioneel) betrokken voelt bij hem. Dat het je wat doet dat hij minder in zijn vel zit. Met de gevoelens voor hem zit het goed. Positief toch!

En wat mok zegt, het tekent hem dat hij ondanks de irritatie zijn rug recht houdt en het goed wil blijven doen.

Syb. De laatste maanden ben ik een paar keer gaan stappen. De kans op iemand in de kroeg te ontmoeten waar het echt mee wat wordt heb ik mijn twijfels bij. Een gesprek doe je niet zo snel op een stapavond, de harde muziek en de drank helpt daar ook niet echt bij. Met een avondje stappen is iedereen in een feeststemming. Op een festival is vaak de kans wat groter. Gemoedelijke sfeer. Vaak meer aanspraak. Misschien het type vrouw (geen prater etc) bezet, of aandacht bij vriendinnen willen houden wat een reden kan zijn.

Fam. Goed dat je van langdurig oud date de boot hebt afgehouden. Als het echt had kunnen werken en iets ontstaan dan was het inmiddels al ontstaan. Het zal helaas geen verder geluk brengen. Als het weer goed voelt om te daten dan komen nieuwe leuke dates weer op je pad. En Een date met FWB kan voor leuke afleiding zorgen.

Noa. Jammer dat date niet mee gelukt is. Heeft even tijd nodig dat het slijt. Logisch dat het (even) pijn doet omdat de man je echt raakte. De minder leuke kant van de liefde wat ons kan overkomen.

Overmorgen date met vakantievoruw. Het app contact is leuk. Ook tijdens haar weekje weg elke dag geappt. Hebben beide zin in de date. Met voorjaarsvrouw (die kort uit relatie is) gisteren gedate. Is duidelijk dat ze een fwb ziet zitten. Voor nu niet klaar is voor meer. Lekkere lange avond gehad en na vakantie zal een vervolgdate wel inzitten.
@ fam, ik denk dat je helemaal gelijk hebt met je openheid. In mijn ervaring is het voor een vrouw een voordeel als ze meteen ongedwongen kan kletsen. Niet als een harde eis, maar omdat het contact er meteen is en ik gewoon direct in gesprek ben in plaats van dat ik het ijs moet gaan breken. Je hebt als man niet altijd tijd of gelegenheid om het werk te verrichten en ik heb dates gehad waarbij ik continue aan het woord was, omdat de vrouw eigenlijk te weinig inbracht om een gesprek voort te zetten. Ik zei dat ook tijdens de date, maar het hielp niet. Ik weet in dit geval ook niet zeker op het gewoon niet klikte. Verlegen vrouwen zijn net als verlegen mannen in het nadeel, al lijkt dat minder te zijn omdat er altijd mannen op af komen.

@ bren, ik voorzie een kleinere man in de toekomst waar je gewoon voor gaat.

Zolang je niet gaat klagen over dat die lange mannen voor kleinere vrouwen gaan (want mannen daten gewoon minder op lengte) is dat niet erg. Overigens zijn er ook veel mannen die niet malen om een lange(re) vrouw, dus als je je bedenkt, ze zijn er te vinden.

@ minaa, exen zijn soms complexe materie. Soms verteld het mij wel wat, maar er zijn veel duidelijker rode lichten in hun gedrag en algemene beschrijving van hun leven. Die ex is gewoon soms een negatieve bron omdat het een probleem is en die maak je niet positief. Als hun andere relaties, hun omgeving ect. ook negatief bekeken worden, dan is het veel duidelijker voor mij.

Tja, dat profiel. Ik ben momenteel druk bezig geweest met toetsen en werken en al die andere dingen die ik wil. Heel grappig, maar merk dat ik er niet toe kom en dat niet erg vind.

Daten kost tijd en energie en kan ook tegenslagen inhouden. Ik heb niet zo'n haast om mij daar weer in te storten.

Ik snap ook wel dat een deel van jullie (zeker fam) mij goed genoeg kennen om te weten dat de vrouwen voor mij in de rij horen te staan. Maar in werkelijkheid doen ze dat nog steeds niet. Ik herken dat ook bij vrienden, want die kennen mijn marktwaarde, maar de vrouw die mijn profiel ziet, die ziet gewoon gast nummer 128, minder knap als 129, kan niet gewoon op luxe vakantie als 130 en 131 speelt gitaar. Het maakt niet uit dat ik allround beter ben dan alle andere drie, want zij ziet alleen de oppervlakte en moet daarop bepalen met wie ze serieus verder gaat.
Dank voor jullie reacties. Had geen zin in gedoe maar inderdaad ook geen zin om rebound te zijn. Maar was wel een aardige kerel, dan ga ik twijfelen, stom he.

Brennan, heb precies hetzelfde als jij hoor, met die lengte, dus vind het niet kortzichtig. Veel plezier vanavond.

Pat, veel plezier op je date. Moet heel eerlijk zeggen dat ik meerdere lijntjes toch ingewikkeld vind zelf, doe het niet meer.

Syb, dat je geen haast hebt, kan me er iets bij voorstellen. Wat je zegt over die marktwaarde, heel herkenbaar. Is anders als je ze ontmoet in het wild, dan zien ze meteen wie ze voor zich hebben.
Mok: Jij duid het ex-gedoe erg goed. Haar ter wille zijn..............is wel iets waar ik e.a. van ga merken denk ik. Iets teveel ter wille krijg is mijn eerste indruk.

Maar nog veel te vroeg om daar een oordeel in te vellen hoor.

Benieuwd hoe je date gaat. Ik vind t knap dat je daar al open voor staat. Heb je er wel zin in?

Rens: Nou in ieder geval wat meer tweerichting verkeer. Nu de communicatiedraad niet kwijt raken!

Pat en Bren: Succes op de dates.

Fam: Het geklets en de toegankelijkheid herken ik. Ik besef ook dat dat een voordeel is. Niet alleen online trouwens. Ook in real life is het een voordeel. Ook daar leg ik makkelijk contacten.

Nona: Balen, even rust in de tent nu?

Syb: Een profiel is maar een oppervlakkig iets. Tenminste de meeste.............sommigen springen eruit.

Omdat ze gitaar spelen of erg aantrekkelijk zijn. Maar er zijn ook profielen die je aanspreken omdat ze over de hele linie je meer aanspreken. Omdat er heel veel kleine dingetjes zijn waarvan je denkt: 'Ja!'

Als iemand tig interesses heeft kan de indruk ook zijn...........goh das n veelzijdig iemand! En: hij is altijd wel voor wat anders proberen en ontdekken in.

Kunst is om die veelzijdigheid dus naar voren te brengen in n profiel in dat geval.

Jij dus je marktwaarde.

Overigens denk ik dat die vrouwen die malen om n luxe vakantie ook totaal niet bij jouw passen.

Dus lang rouwig dat die je opzij swipen hoef je niet te zijn.

Over in de kroeg mensen ontmoeten. Mij is t vaak zat gebeurd. Nee erg diepgaande gesprekken voer je dan niet. Doorgaans volgt er als t erg gezellig was wel een facebookverzoek of uitwisseling van tel. nr.

En dan komt en wel of niet wat op gang, Als er nuchter ook n klik is kan t maar zo.

Zo kwam ik aan kroegman.

groeten minaa

Syb:
Minaa, heb ook geen goede ervaringen in de kroeg moet ik eerlijk zeggen. Je verstaat mensen niet of het valt inderdaad tegen als ze nuchter zijn.
Syb, dat gast 128 verhaal: speelt andersom ook hoor! Jij schijnt het idee te hebben dat vrouwen toch wel benaderd worden: valt tegen. En als t al gebeurt dan zijn het van die stifmeister types...

Zit weer ff op IC. Ging inloggen op mn slapende account om n vriendin n invite te sturen. Ben overigebs heel eerlijk over mn intenties hoor. Opvallend: bijna alle berichten die ik krijg zijn van twintigers.
Ik zit ff in een dip. Zoon is sinds 2 jaar thuis zitten weer fulltime de deur uit, hij heeft een baantje voor de zomer. Hartstikke fijn, maar het huis is leeeeeeg.... Rp1 heeft gereageerd dat ie niet af wil spreken, mij best. Snap er niks van, want hij was wel nieuwsgierig, blij met het contact, etc. Maar oké, dan niet (eigenlijk ook wel beter). RP2 kabbelt nog steeds gezellig door, geen afspraak staan nog.

Gisteren van weer twee mensen gehoord dat ze een leuke nieuwe relatie hebben gevonden. Heel leuk voor ze. En dan voel ik me Qua werk en huisvesting ook nog de nodige zorgen, en nu zorgt oudste zoon voor de nodige zorgen.

Ik wil chocola. En een leuke vent. Welk schap is dat in de Appie?
@ imo, je hebt gelijk. Ik bedoel eigenlijk niet dat vrouwen platgelopen worden door allemaal geweldige mannen.

Maar probeer je eens voor te stellen hoe het is als je als meisje een beetje in de hoek staat te kijken. Ik weet van vriendinnen dat er altijd wel iemand op ze afkomt. Ik ga het niet hebben over het gewenste type, want dat zijn ze niet, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat in mijn eentje ergens zijn mij exact één keer in mijn leven resulteerde in een meisje dat zelf contact zocht.

Het helpt de verlegen vrouw niet altijd aan leuke contacten, maar als je al moeite hebt om zelf er op af te stappen, (jij bent een behoorlijke lefgozerin, niet iedereen is zo dapper. ) je makkelijker in de comfort zone blijft omdat er immers wel regelmatig iemand komt. Procrastinatie is een sterk iets en argumenten dat het niet nodig is zijn snel gevonden. Verlegen jongen weet dat er niets gebeurt, verlegen meisje weet dat er met enige regelmaat iets mannelijks langskomt.

@ minaa, een van de redenen dat ik anderhalf jaar geleden gestopt ben is omdat ik op dat moment heel veel onzekerheid rond studie en leven had, met een verse diagnose en afgebroken stage, en ook financieel niet goed wist waar het heen ging. In zekere zin was dit een afknapper en ook voor vrouwen die geen luxe poppetjes zijn.

Hoe ik het ook wend of keer, ik heb een beter uitgangspunt nu, maar mijn nieuwe ik moet de laatste test met een stage nog volbrengen en financieel gaat het wel lukken, maar ik heb gewoon echt niet het recreatiebudget dat veel leeftijdsgenoten als vanzelfsprekend beschouwen. Niet dat zij decadent zijn, maar ik moet leven op het niveau dat ze niet meer sinds hun studententijd hebben gekend. En ik heb gemerkt dat dit slikken is, zeker als je van jezelf het gevoel hebt dat je heel bescheiden leeft en opeens met je neus er op gedrukt wordt dat ik daar nog niet eens mee kan aankomen.

Ik wil overigens benadrukken dat ik mijn huidige situatie niet zo negatief beschouw, het is tijdelijk, maar mij inleef in iemand die daar in moet stappen in de eerste datefase.
@ mok, Wat mij helpt is paradoxaal genoeg gewoon gaan genieten van verliefde stellen en te denken: hier hoor ik ook vroeg of laat bij!

@ imo, leuke vrouw, niet geïnteresseerd in iets vast, ik vrees dat ik die twintigers wel snap.
Mok: Ik weet het niet, anders ging ik er ook wel één halen. (Nee geen gedoe met date maar ik zie hem nog steeds niet als echte / vaste relatie),

Imo: Eens met Syb, ik denk dat ik ook wel weet wat die mannen willen...

Syb: Iedereen kan nog zo hard zeggen dat "een leuke middag geen geld hoeft te kosten" maar de waarheid is toch dat alles geld kost. Zeker als je meerdere dates in de week / maand hebt. Dus ik snap je probleem. Echt een oplossing kan ik er niet voor bedenken... Ik heb ook nog steeds geen geldboom op mijn balkon...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ach thee... zo gaat het nu altijd met tegenslagen, die komen altijd samen... maar dan plots is ook alles opgelost en vind je weer rust in je hoofd.

En ik blijf erbij, die leuke partner komt er voor ieder van ons!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven