Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.

NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Mijn lief ging tweede kerstdag op zijn knieën terwijl zijn dochter erbij was en mijn beste vriendin achter boom foto's lag te maken.
quote:MN-- schreef op 28 juni 2016 @ 11:02:

Mijn lief ging tweede kerstdag op zijn knieën terwijl zijn dochter erbij was en mijn beste vriendin achter boom foto's lag te maken.

Haha nice one

Ik heb mijn vriendin ten huwelijk gevraagd op ons 1-jarig jubileum bij zonsondergang op het strand in Nice. Ik heb haar eerst een verzamelboekje van allerlei herinneringen (treinkaartjes, bioscoopkaartjes, bonnetjes, discotheekmuntjes, enz.) gegeven en haar daarna ten huwelijk gevraagd met een mooie verlovingsring
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ooo wat ontzettend lief bij iedereen. tot nu toe is vakantie wel de ultime plek dus.

Mijn vriend ging smiddags naar de stad en ik mocht niet mee, wat best gek was. Savonds gingen we slapen, ik had het licht al uitgedaan en lag tegen hem aan. Zegt hij opeens uit het niets tewijl ik al half slaap: 'trouw met me'. Dus ik zeg: 'uuuuh huh? Meen je dat nou? ' 'ja! Trouw met me!' 'eeuhm, oke, mag het licht aan? ' dus hij doet het nachtlampje aan, gaat op 1 knie naast het bed zitten en zegt: 'lieve Lapflop wil je met me trouwen?' en toen zei ik met mijn slaapkop dat ik dolgraag met hem wilde trouwen. En toen haalde hij een super mooie ring uit het nachtkastje.

Schijnbaar had hij die middag de ring opgehaald, en wilde hij eigenlijk een aanzoek plannen het weekend er op, maar toen hij met die ring en mij op 1 kamer was kon hij zich niet meer inhouden.
quote:MN-- schreef op 28 juni 2016 @ 11:02:

Mijn lief ging tweede kerstdag op zijn knieën terwijl zijn dochter erbij was en mijn beste vriendin achter boom foto's lag te maken.Een complot wat leuk!
Goudstraal leuk dat jullie in een hotel gaan trouwen. Hoef je inderdaad niet ver meer haha. Blijven er ook nog gasten logeren waarmee jullie de dag erna nog ontbijten of brunchen?

Lapflop dat is precies de reden dat we mee gaan doen. Hebben allemaal verschillende locaties op ons lijstje staan dus ben erg benieuwd!

Wat zijn jullie allemaal romanisch ten huwelijk gevraagd! Wij hadden het er dus over in dr sauna en toen we de knoop hadden doorgehakt 2 glaasjes bubbels besteld. Mijn vriend zei wel dat hij het niet leuk vond dat hij geen officiëel aanzoek had gedaan dus ik heb zo'n vermoeden dat hij dat misschien nog wel gaat doen.
Sunshine, jullie dachten: met de billen bloot, tijd om het er eens over te hebben.
Haha zeker lapflop! Veel drukte gehad en afgelopen jaar en het nodige samen overwonnen. Eindelijk weer even tijd om te ontspannen en wat beter dan het hebben over de toekomst?

Hebben jullie trouwens echt een locatie in de buurt gekozen of ook verder weg gekeken?
Leuk dat je meeschrijft Sunshine!

Goudstraal: Ik vind echt niet dat je vroeg jurken gaat kijken, jammer dat je moeder dus daar iets anders over denkt. Als dat de reden is waarom ze een beetje terughoudend is, kan je misschien aan het begin van de pasafspraak aan de medewerker vragen wat de gemiddelde levertijd is. Gewoon zo tussen neus en lippen door. Ik deed dat ook omdat ik best nieuwsgierig was. Bij mij hadden ze dus als antwoord; minimaal 3 maanden maar vaak ook 5-6 ligt een beetje aan de jurk. Voor mij was het een eye-opener, misschien voor je moeder ook.

Aanzoek. Nou die van mij had er moeite op gedaan hoor, is bijna te lang om te typen, misschien ook wel heel herkenbaar maar ach. Wij hadden het er al wel vaker over gehad dus we wisten wel dat we gingen trouwen. En ik had ook al wel eens aangegeven dat ik niet nog 10 jaar wilde wachten want ik wilde HEEL graag mijn opa als getuige, en die heeft nou geen blakende gezondheid. En ik heb dus ook ooit al gezegd dat ik 11-11 wilde, qua jaartal nooit over gehad.

Ik kreeg op maandag een bosje bloemen bezorgd met een kaartje + tekst: Ypod en Vriend kleed je vrijdag na werk netjes aan voor een leuke avond. Dus ik denk; heeft vriend gedaan, haalt wel vaker fratsen uit. Die bleef stellig ontkennen natuurlijk en zei van niks te weten. Ik heb het er verder bij gelaten en niet zo veel bij nagedacht want had een super drukke week.

En vrijdags; zoals gevraagd opgedoft. Zegt vriend: 'nou ga je mee?' Zijn we gaan eten bij een voor ons bekend restaurant. Hij had een zaaltje geregeld; helemaal leeg, 1 tafeltje met kaarslicht en een schilderij aan de muur. En dat schilderij kende ik want dat had ik ooit in een atelier gezien.... Dus ik stond een beetje te miepen, want dat was wel heel toevallig.

Zegt vriend: Ken je die nog... Ja.... Vind je hem nog mooi....Ja.... Wil je hem straks mee naar huis nemen.... HUH?! Hij had dus dat schilderij voor me gekocht. Wauw! Superblij natuurlijk, want echt heel duur en zo lief. Daarna gaan eten en ik dacht inpakken en naar huis; hij wilde dat schilderij geven en heeft uitgepakt met een etentje leuk. Dus toen zaten we in de auto en reden we naar Antwerpen en heeft hij me op een (voor ons speciaal bankje) om 23.11 gevraagd op zn knie.

Dat was in maart. En dat schilderij had hij gekocht vorig jaar september.... Toen hadden we het nog nooit over trouwen gehad en had hij dit al als idee. En het mooie was; ergens begin dit jaar zat ik op de website van die kunstenaar, schilderij stond erop en er stond bij VERKOCHT. Toen heb ik dit dus heel teleurgesteld tegen vriend verteld en heeft hij heel veel moeite moeten doen om zijn lach in te houden en nog een paar maanden te wachten met vragen.
Romantisch verhaal Ypod!! Daar heeft je vriend echt heel goed over nagedacht!
Leuk om te lezen al doe aanzoeken.

Wij hadden al een aantal keer over trouwen gepraat, over hoe we dag wilden laten uitzien. Op een avond waren we samen uiteten en toen vroeg mijn vriend of ik met hem wilde trouwen. Niet zo romantisch als bij sommigen hier, maar voor mij precies goed!

Wij hebben nu bijna alles geregeld. Alleen nog bruidsboeket kiezen, waarschijnlijk a.s. Zaterdag. Verder nog make up en haar uitproberen, kiezen welke nagellak en jurk nog een keer passen na het vermaken.

wij wonen In het buitenland, er komen in totaal zo'n 50 gasten hiernaar toe. Wij hebben niet de hotels enzo geregeld, maar zullen wel ervoor zorgen dat het vervoer van/naar trouwlocatie geregeld en betaald word. Niemand weet waar we gaan trouwen, dus spannend hoe de reactie gaat zijn!
Jeetje wat lief Ypod! Heb je ook nog een ring bij het schilderij gekregen? Of moet je het met alleen een schilderij doen? wat een geduld heeft jou partner!

Sunshine wij zitten altijd minstens op een uur rijafstand voor onze families, als we het exact in het midden zouden doen. Het is bij een van onze families in de buurt geworden. Voor de verre ouders /opa en oma hebben we wel slaapplaatsen geregeld.edit: we hebben heel bewust voor een locatie met hotelkamers gekozen en hier ook korting voor geregeld.
Ik kreeg OOK nog een ring. Daar grapte ik nog over in de auto op de terugweg... Jeetje een schilderij, een ring, en JOU mee naar huis.

Vriend was vooral blij dat ik ook zo blij was met hemzelf en niet alleen met schilderij en ring haha
Ypod wat lief! Heeft hij wel heel goed over nagedacht zeg!

Qua locatie.. Onze familie woont dus ook 45min van elkaar vandaan en daarbij komt dat wij nog geen enkel idee hebben waar wij zelf gaan wonen als ik klaar ben met mijn studie en ergens ga werken. Wat dat betreft lijkt me een locatie met hotel inderdaad wel handig. Hoe hebben andere dit gedaan?
Wat een ontzettend leuke vriend heb jij Ypod. (denk ik )
Hahah ik zal het aan hem doorgeven Lapflop! Ben er zelf ook wel over te spreken.

Nee gekheid, ik vind hem helemaal geweldig natuurlijk. Eerste relatie en meteen de ware te pakken.

Hij is nu een week weg ivm werk.... het is dag 2 en ik mis m nu al, hoe erg is dat!
Wat een romantische aanzoeken allemaal! Ypod, wat een fantastisch aanzoek! Met dat bankje ook

Ik ben ten huwelijk gevraagd toen ik het niet meer verwachtte. Ik ga er verder niet te veel over uitwijden, want ik hou niet van herkenbaarheid voor eventuele meelezers, maar het was zeker romantisch en heel leuk!
En dank jullie wel voor jullie reacties op mijn vraag van eerder over het organiseren van de vrijgezellen en alle gezeur eromheen. Ik heb nu aangegeven dat ik me er niet meer mee ga bemoeien. Dus thnx! Ik kon er nl echt niet van slapen. Voelde me zo tussen de vuren staan, was niet leuk.
Fijn Bonnieux. Ik hoop dat de boodschap is doorgedrongen.

En ik hoop dat jij en beetje hebt kunnen slapen vanacht Ypod. toch juist hartstikke leuk dat je na een hele tijd nogsteeds het liefste bij elkaar bent.
Fijn bonnieux dat je dat hebt gezegd. Hoe reageerden ze? Begrepen ze het wel?
Hoi Allemaal! Tijdje niet meegeschreven omdat ik niet wist dat we een nieuwe topic hadden quote:LH2015 schreef op 13 juni 2016 @ 15:58:

Ii ben vorige zomer getrouwd, maar als er tips nodig zijn voor heerlijke cupcakes, mooie locatie in Leiden, betaalbare prachtige fotograaf, dan hoor ik het wel!

Oh en ik heb ook nog een Jiovani jurk maat 38/40.Ik heb een fantastische locatie gezien in Leiden: http://www.restaurantwoods.nl aan het water en geweldige houten balken van binnen. Geen idee of je iets sjieks wil of juist niet, het is een idee.

Wat leuk Ypod om te lezen hoe hij zijn aanzoek heeft gedaan!

Wij zijn vorige week bij een locatie gaan kijken en meteen verliefd! Echt een fijn gevoel, we zien het heelmaal voor ons! We moeten wel zelf veel regelen (aankleding, cateraar, alles) maar het is het waard!!

Zondag is de open-trouwlocatie-route, dus voor wie nog geen idee heeft van een locatie, je kunt je daar opgeven en bij de locaties langsgaan (ze hebben dan alles in trouwopstelling staan, dus handig om een idee te krijgen). Daarna nemen we de beslissing op welke dag.

@Goudstraal, wil je in de tabel wijzigen? Ik ben 30 als we gaan trouwen (klinkt oud :sarcastisch) we trouwen in mei 2017.

Ik heb er echt zin in!!
Wat een romantische aanzoeken allemaal! Hier wilde verloofde mij ook op vakantie vragen maar toen we samen door het bos liepen en hij de ring op zak had (want hij durfde het in ons mini huisje niet te verstoppen), heeft hij mij ter plekke gevraagd. Zo romantisch!
Wauw, wat wordt hier gezellig veel geschreven! Ik heb niet het hele forum doorgespit, maar wil graag weer mee gaan schrijven.

De voorbereidingen gaan hier aardig goed: foto- en videograaf zijn inmiddels geboekt. Morgen heb ik de eerste pasafspraak voor mijn jurk! Ik neem zelf nog een sluier mee en een hoepel, die ik op aanraden van iemand van jullie bij atelier Joline heb gekocht. Hoop dat het matcht met m'n jurk!

Voor ons is het aftellen nu ook wel begonnen - we zijn onder de magische 100-dagen grens beland. :p Ik droom tegenwoordig over mislukte dingen op dé dag (geen kapster hebben, een fotograaf die te laat komt, etc.).

Succes allemaal met de voorbereidingen!! x
quote:Sophie990 schreef op 29 juni 2016 @ 16:27:

Voor ons is het aftellen nu ook wel begonnen - we zijn onder de magische 100-dagen grens beland. :p Ik droom tegenwoordig over mislukte dingen op dé dag (geen kapster hebben, een fotograaf die te laat komt, etc.).

Als het voor jou minder dan 100 dagen zijn, dan voor mij ook:-). Aangezien onze nieuwe datum dezelfde is (al hoeft dat niet in de tabel )

Wij moeten redelijk wat doen nog, maar gaan maandag nogmaals praten op de locatie.
Bij ons komt dinsdag de trouwambtenaar langs!
Even een vraagje, ik lees online dat we niet meer in ondertrouw hoeven bij onze eigen gemeente. Hebben ook al met digid ed bij de gemeente van onze huwelijksvoltrekking alle gegevens ingeleverd en een ambtenaar gekozen, maarre moet ik nog iets doen? Nachtmerries heel herkenbaar, mijne gaat dus hierover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven