Definitie?

25-11-2008 20:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is een man je vriend ipv een ongedefinieerd iemand met wie je (exclusief) date? Spreken jullie dit uit en zoja wanneer? Kan je er een soort van periode voor zien of is het een gevoel dat jij (en hij?) voelen maar niet uitgesproken hoeft te worden. Ben nooit zo goed in over gevoelens en definities praten Maar als ik het aan vriendinnen verteld voelt het woord scharrel onwaardig voor wat we hebben.
Dit zijn meer gevoelsmatige dingen bij mij. Ik zeg in de beginfase meestal 'ik zie momenteel iemand'. Beetje vaag, maar dan weten mensen wel dat er iemand in m'n leven is. En dan komt het punt dat ik ook van de ander merk dat we serieus met elkaar zijn, en exclusief voor elkaar. Dan praat ik over hem als 'm'n vriend'.
Noem me ouderwets, of zoiets, maar als je verkering hebt dan weet je toch dat je verkering hebt? Dan is daar toch over gesproken? Niet zozeer op een officieel moment, maar je praat toch met elkaar?

Mijn (beperkte) visie, niet met elkaar over gehad, is geen relatie. Wil je het anders, maak het bespreekbaar.

Als je al niet eens kunt bespreken of je een relatie hebt ja of nee, hoe moet dat dan verder in de toekomst
Domnaiefmutsje; We zijn de enige voor elkaar. Maar definities zijn niet besproken. Het lijkt mij een raar (meer mijn gevoel) onderwerp om aan te snijden. Betekend dat exclusiviteit een relatie betekend of moet daar over gesproken worden? Ik weet dat hij er zerieus instaat...
Nouja ik vind dat als je 'afspreekt' niet met anderen te daten/rommelen en het supergoed voelt van beide kanten, dat je het een relatie kunt noemen. Volgens mij wordt het heel vaak niet uitgesproken maar groeit het zo..
Als je zeker weet dat het excusief is, als je zeker weet dat hij serieus is, waarom is het dan raar om er over te beginnen?

Het is volstrekt normaal en het is ook goed om verwachtingen uit te spreken, dan voor vanzelfsprekend aan te nemen. Hier komen heel veel misverstanden van.

Het is geen raar onderwerp om aan te snijden, echt niet
Eens met DNM: als het goed is praat je met elkaar en vandaar uit bouw je verder. Je spreek niet op een dag af dat je vriendje en vriendinnetje bent. Dat groeit.

Alhoewel...met een ex is het toen expliciet uitgesproken omdat we voor mijn gevoel geen relatie hadden en voor zijn gevoel wel. Toen ik een oude scharrel een keer bij me liet logeren flipte ex helemaal. Ik begreep het niet, we hadden toch 'niks'? Maar toen hij uitlegde dat hij helemaal voor ons wilde gaan en of ik dat ook wilde, antwoorde ik 'ja'. Toen was het 'aan'.

Offtopic: DMN hoe is het met je?
Gaat heel goed, en met jou?
Bij mij vroeg mijn 'date' na een paar weken een beetje verlegen: 'Zeg eh... rare vraag eh..? Zijn wij een stel... of is dat nog moeilijk voor je of eh..'

En toen heb ik geglimlacht en hem gekust en gezegd dat we inderdaad en stel waren en dat dat niet moeilijk was voor mij.

Misschien goeie manier om het aan te pakken?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Meiske22 schreef op 25 november 2008 @ 20:54:

Wanneer is een man je vriend ipv een ongedefinieerd iemand met wie je (exclusief) date? Spreken jullie dit uit en zoja wanneer? Kan je er een soort van periode voor zien of is het een gevoel dat jij (en hij?) voelen maar niet uitgesproken hoeft te worden. Ben nooit zo goed in over gevoelens en definities praten Maar als ik het aan vriendinnen verteld voelt het woord scharrel onwaardig voor wat we hebben.Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: vooral NIET over praten. Zo'n onderwerp kun je beter doodzwijgen. Wat blijft er nog over van de rormantiek als je dit soort zaken openlijk met elkaar bespreekt?
Toen ik net wel/niet wat had met mijn vriend, kwamen we onder het kletsen eigenlijk op het onderwerp. Voor beiden voelde het alsof we wel een relatie hadden, al hadden we dat "officieel" nog niet. We spraken beiden duidelijk naar elkaar uit dat we exclusief wilden zijn, samen wilden zijn zonder anderen te daten.

Hoe moet je weten hoe de ander de dingen ziet als je er niet over spreekt? En inderdaad, als je het moeilijk vind. Hoe vertrouwd, gemakkelijk voel je je dan met die ander? Waarom zou het niet bespreekbaar zijn?
quote:wuiles schreef op 25 november 2008 @ 22:46:

[...]

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: vooral NIET over praten. Zo'n onderwerp kun je beter doodzwijgen. Wat blijft er nog over van de rormantiek als je dit soort zaken openlijk met elkaar bespreekt?Lijkt me toch wel handig om e verwachting van exclusiviteit wel uit te spreken. Al was het allen maar om duidelijkheid te hebben en te voorkomen dat wat de 1 als prille relatie beschouwd voor de ander gewoonen SV-tje erbij is.Of wahten totdat ie je aan zijn moeder wil voorstellen. Dan kun je er van uitgaan dat je een relatie hebt.
quote:wuiles schreef op 25 november 2008 @ 22:46:

[...]

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: vooral NIET over praten. Zo'n onderwerp kun je beter doodzwijgen. Wat blijft er nog over van de rormantiek als je dit soort zaken openlijk met elkaar bespreekt?

Mij lijkt het net wél erg romantisch om elkaar te zeggen dat je voortaan met zijn tweetjes verder wil.

Of bedoel je dit soms cynisch, Wuiles...
quote:Reiger100 schreef op 26 november 2008 @ 09:33:

[...]

Mij lijkt het net wél erg romantisch om elkaar te zeggen dat je voortaan met zijn tweetjes verder wil.

Of bedoel je dit soms cynisch, Wuiles... Eh..ja. dat was inderdaad een beetje cynisch en duidelijk niet aan iedereen besteed
Fijn om te horen DNM! IMet mij gaat het ook goed. Ik kom je wel weer tegen hier en daar op een topic
Ik heb het destijds besproken met mijn vriend. Ik was de titel 'huisgenoot' een beetje zat. Toen ik de dag na het gesprek hem van zijn werk ging halen zei hij met een stralend gezicht: 'Ik ga. Mijn VRIENDIN is er'. Vreselijk schattig.
Thx voor alle reacties. Ik ben/was ervan overtuigd dat mannen inderdaad het overdreven/niet nodig vonden om dit soort dingen uit te spreken maar heb het gedaan en hij reageerde heel lief en schattig. Goede keus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven