Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Bedankt voor alle suggesties, ik heb m'n boodschappenlijst al flink uitgebreid. Helaas hebben ze daar geen senseo, maar ik neem altijd wel een pak koffie van D.E. mee. Alles beter dan wat ze daar brouwen, totdat ze mij koffie laten zetten (heb de koffie daar wel zwart leren drinken)

Ik heb al uitgezocht dat ik 2 koffers van 23 kg mag meenemen. Dat wordt het hoognodige aan kleding en de rest wordt aangevuld met cadeautjes voor de pasgeboren tweeling, wat (kerst)cadeautjes voor iedereen en het eten.

Bloemetje, ik las dat je in Beaverton woont. Ik ben daar vrij veel in het zwembad geweest (jaaaren geleden toen ik in het Hilhi zwemteam zat en vorig jaar nog om de HEAT aan te moedigen). En zit de Dutchstore er nog? Wel leuk om te horen dat er iemand hier op dit forum in Oregon woont. Tot nu toe moet ik altijd uitleggen waar Oregon ligt.

Sorry dutchie nog geen Ohio voor mij. Hou het dit keer weer op Oregon en een kort uitstapje naar Seattle. Wil eigenlijk ook nog richting LA of San Diego, maar of dat gaat lukken weet ik nog niet.

Een leuke dag daar, ik ga aan de koffie.
loop is 3 mei,..mijn oom van uit nederland komt ook mee en moeders waarschijnlijk ook voor de aan moediging.. leuk he!

Trouwens SFO wanner is jou feest in January?
Niertje, je wordt waarschijnlijk met open armen ontvangen. Toch vind ik hier de koffie wel lekker hoor, ik woon niet echt in Beaverton. Wij wonen net op de grens van beaverton, hillsboro en portland..Mijn vriendin woont in Cornellius..Wij zijn Inge de Bruijn ook een keer tegen gekomen toen we hier net woonden. En het Nederlandse winkeltje is er nog wel maar op een andere plek..Ik wist eerder ook niet waar Oregon lag, maar het is hier prachtig vind je niet?

Dutchie, dat is inderdaad fijn dat er zoveel enthousiaste mensen over komen..
Nah, Dutchie, zou zomaar kunnen dat je mij ook tegen het lijf aan loopt! Was van plan om in januari naar de states te gaan, he?
De party wordt op de zaterdag de 17e gehouden Dutchie, door de week wil er toch niemand op een party komen.

Het word in iedergeval gezellig kan ik je vertellen.

Niertje mag ik jouw even corrigeren wat betreft koffie, tegenwoordig hebben ze ook in Oregon Peet's coffee. En deze vind ik persoonlijk lekkerde dan de DE.

Zo ga vandaag maar weer eens optijd naar bed, morgen weer even een paar uur beunen om de schade van de NL trip te verminderen.
Haha, wat koffie allemaal losmaakt. Maar ik had het meer over de koffie die ze daar thuis brouwen.

Vorig jaar was ik voor de 2 weken dat ik er zat, zo'n beetje vaste klant van Dutch Bros en Coffee People. Even door de drive thru voor een beker koffie.

En nu op naar de intocht van Sinterklaas. Hij komt over ruim een half uur hier aan en ik moet mijn neefje nog ophalen.
Yes eindelijk lunch time .Even achterover zitten en niks doen.Kopje soep en een overheerlijke chinese salad.

Nog een paar uur en dan nog een zondag werken en dan heb ik een weekje vrij .

Dutch bros. ik kpom er dagenlijks voorbij.had er nooit geen koffie gekocht. Ik ergerde me dat ze de nederlandse vlag verkeerd hadden hangen (hij hing als een franse vlag)

Dus ik eens op een dag had ik er genoeg van en reed er voorbij .Ik bestel een koffie en begon een praatje te maken van wat de vlag moest betekenen. Hij zegt dat is de dutch flag. Ik zei maar zoals je hem hebt hangen is het de franse vlag. Hij keek me aan dat iemand hem zomaar aansprak op de vlag. Ik zei als je wil laten weten dat dat de nederlandse vlag is dan moet je hem zo hangen (en ik stapte uit de auto en hing de vlag goed. Ik tevreden en de man tevreden haha Kreeg mijn koppie koffie voor noppes.(weet niet of het te maken had met de auto die ik toen bij had) Haha .Daar heb ik maar niet om gevraagt ,ik kom er nog dagenlijks voorbij en de vlag hangt nog altijd goed...
Goed zo Kodak! hihi

Kom even inbreken, SFO: hoe is je eerste week verlopen?
Hoi Vinyl, de eerste week was erg druk, het ging zelfs zover dat ik een klant totaal vergeten was. Dat krijg je als je mij dat maandagmorgen verteld terwijl de afspraak pas vrijdag is.

Daarnaast heb ik twee klusjes er naast gedaan om de schade van het weekje NL een beetje te compenseren.

En nu is het inmiddels 17uur en zit lekker in mijn stoel te hangen onder het genot van een lekkere Bloody Mary.

Kodak thanks voor je kaart, het is de eerste van dit jaar en heb hem al opgehangen.
Jee, lekker druk dus...

Hoe bevalt je nieuwe werknemer, is het wat?

Nou, geniet van je weekend!
Vinyl ik ben heel blij met de nieuwe werknemer, goede team player en doet ze werk goed. Had ik al een beetje stiekum verwacht aangezien meer ook een immigrant is, namelijk uit Tasmania.

Ik ga eens wat van mij vrije dag maken, het is hier weer zonnig en het kwik komt uit op 18graden Celcius vandaag.
Dan wens ik je heeeeel veel plezier. Ik zit hier binnen ivm sneeuw en gladheid.

Maar goed, ook geen straf, als je je maar opsluit met lekkere thee en M&M's

Have fun!
Thee en M&M's is inderdaad ook niet zo gek, ik probeer wakker te worden met een strakke bak Peet's Coffee.

En daarna wil ik toch even naar Napa rijden om de bestellingen op te halen. Dat laatste is echt wel een afstraffing.
Oe, ik heb het met je te doen
Sjonge SFO, anders ik wel! Is toch echt een strafkamp hoor, niet normaal, zeg......
Je wandelt er zò weg, richting bergtop, als ik het zo eens bekijk..... Lijkt me prachtig daar......
Het wandelen richting de bergtop is er niet van gekomen Bloesie. Wel lekker even aan de Champagne nippen bij Mumm's, een stop bij Rutherford Ranch en vervolgens doorhangen bij Louis Martini.

en inderdaad het was echt een straf, NOT.
Zie dat je de zondag als zeer zwaar hebt ervaren.

Geef mij ook eens zo'n straf, eens kijken of ik dat wel kan behapstukken!?
Ja, wij willen het best een keer van je overnemen. That's what friends are for... enzo...
Wat een strafkamp heb jij gisteren gehad SFO. Moet erg zwaar voor je zijn geweest.

En lekkere wijnen gescoort voor thuis? Zoals ik zie hebben Bloessie en Vinyl het ook erg met je te doen. Haha

Zelf ben ik erg vroeg op. Mijn auto pakken met kadootjes voor kerst (ja vroeg he) maar met de kerst moet ik werken dus geen vrij . Dus vervroegde kerst bij mans ouders thuis. Vandaag naar Walnut Creek om een oud tante op te halen en dan met de hele bups naar de ouders. Het wordt lekker druk . Alle kinderen zijn van de week thuis . (zo'n 25 man) We maken er een gezellig weekje van . I wish you all a great Thanksgiving.

Tot zondag.
Zucht,.... 20 appel taarten bakken...is denk ik zwaarder dan de marathon lopen hahahahah mijn handen doen pijn joh! mijn onder ruch ook van het staan,... tja geen kneed machine he dus het gaat met grof geweld hahaha

SFO dat fotootje van Nappa...zucht zwijmel..... dat zou ik dus doen he als ik een hap geld zou winnen...... mijn eigen wijn gaard....

en heeft iedereen de turkey klaar staan?
Ai Dutchie, ik heb het eigenlijk meer met jou te doen dan SFO!

Maar je weet het he, 't is voor een goed doel, hou dat nu maar voor ogen, ja?

Nou Kodak, Great Thanksgiving to you!
quote:Vinyl schreef op 24 november 2008 @ 14:04:

Ja, wij willen het best een keer van je overnemen. That's what friends are for... enzo... Zeker weten! Je weet wat ze zeggen he? Gedeelde smart is halve smart! Ach, en voor deze keer heb ik dat grààg voor je over hoor!
Het valt inderdaad niet mee meiden, iemand moet toch voor jullie wijnproeven of niet? Bloes heeft overigens een paar weken terug al mogen proeven wat ik met een goed glas wijn bedoel.

Die Turkey die laat ik wel door iemand anders voorbereiden. Ik moet altijd meteen denken aan de uitzending van Paul de Leeuw die er eens rotjes in stopte.

Nog twee dagen werken en dan is het alweer Thanks Giving, bah alweer een vrije dag.
SFO,, haha, moet eigenlijk toch wel even lachen..bah alweer een vrije dag, bah alweer een feestje..leuk je gesproken te hebben.

Kodak, ik zit eigenlijk op je adres te wachten;)

Dutchie, geloof ik graag dat zoveel appeltaarten veel werk is..

Bloessie, ik zal binnenkort eens het hachee gerecht van je probleren..

Verder een hele vreemde zondag gehad, het ziekenhuis stuurde me een verkeerde brief met de verkeerde foute uitslag, gelukkig had ik de post zaterdag niet open gemaakt maar zondag..gelukkig een fout, maar wel een hele stomme...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven