zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Hey ladies,

Even snel een stukje van mij.(moet toch wat op je werk hihihi)

Ten eerste allemaal van harte met pagina 100!! Dat hebben we toch weer mooi gedaan.

Knappekloon. Dat is dus mooi ruk. Echt balen. Wel prettig dat jullie en deadline stellen wanneer jullie naar de huisarts gaan. Ga je tot die tijd wel tempen/ovulatietesten gebruiken? Hoor vaak dat dames de eerste keer huisarts terug worden gestuurd met de mededeling, ga eerst maar een paar maanden op zoek naar je eisprong. Wel zo fijn als je dan gelijk met wat feiten op tafel kan komen.

Ik blijf voor je duimen dat het voor die tijd nog lukt.

Ukkie, altijd gezellig in huize uk! Wat een drukke boel toch Lief dat je je ouders even helpt. Ken het gevoel. Fijn als je even wat terug kan doen. Beterschap voor de kleintjes.

Koe. Wat fijn dat je nog langs bent gegaan op je werk. Heerlijk die kleine hummels die zo gek op je zijn.

Cooper, Jij ook al aan de grote schoonmaak. Ik had er ook last van dit weekend. Voelt goed he zon opgeruimd huis.

Tsja, die trouwjurk.... een zwarte.

Het is niet echt wat ik in gedachte had. Maar het is uberhaupt niet de bruiloft die ik in gedachte had. Ik wilde het groot, met vrienden en familie. Met daarna bandjes (mn vriend is muzikant) en een groot feest. Ik had zelfs al een mooie lokatie gevonden.

Toch heb ik zelf geopperd om het zo te doen. Het huis is van mn vriend, mijzelf inkopen en alle rompslomp eromheen had zoveel tijd, gedoe en geld gekost (15.000 aan aktes en overdrachtsbelasting etc) Maar ik wilde wel eigenaar worden, anders zou bij zijn overlijden alles naar zn zoontje (lees=zijn ex) gaan. We hebben alle opties overwogen en trouwen was het meest makkelijke. Nu moesten we een 2e hypotheek afsluiten voor de verbouwing, dus wilden het snel goed regelen. Daarnaast wilde ik gewoon heel graag getrouwd zijn als ik een kindje zou krijgen (call me oldfashioned) en graag dezelfde achternaam dragen.

Alles bijelkaar genomen hebben we op een ochtend gezegd, ok we gaan snel trouwen. Dus een datum geprikt bij het gemeentehuis, en alles gaan regelen.

Het is dus even snel trouwen op een dinsdagochtend. Vind het wel heel jammer wat betreft de trouwdag, maar ik ben dolblij om met mijn vriend getrouwd te zijn. Ons idee is om volgend jaar zomer, na de verbouwingen, na de geboorte van onze zoon en alles een groot feest te geven. (kan ik zelf ook een glaasje meedrinken).

Aangezien het trouwen in de ontrouwkamer plaatsvind (duurt 15 minuten in totaal) en je dus eerst gewoon door de publiekshal gaat (waar mensen hun paspoort aanvragen) en er daarna geen feest is vond ik een grote witte jurk iets te pompeus. Daarnaast ben ik dan 24 weken, ik heb al een aardige buik en ik vind eigenlijk een witte jurk dan een tikke...tjsa.. t klopt niet zo vind ik. Dus ik heb gekozen voor een zwarte jurk. Geen trouwjurk. Het is een kerstjurkje. Iets wat je aankan bij een sjiek diner oid. Ik heb het niet bewust uitgezocht. Ik heb een aantal jurken gepast bij die boetiek en dit was gewoon de mooiste. Hij staat me goed, mn buik kan nog alle kanten op. Ik voelde mij er mooi in en dat vind ik belangrijk.

Dussssss.....

Ik ga de jurk nog wel aankleden met wat details in bijv bordeaux rood (hemdje eronder, kouzen, ketting, oorbellen zoiets) of andere kleer. Ik krijg bloemen van mn werk, dus ik ga vragen of ze er een trouwstukje van maken, zon klein biedemeijertje om vast te houden. Vind ik wel subtiel.

dat was even mijn inbreng.

nu moet ik echt verder.

dag meiden.

Morgen of straks trakteer ik om onze 100ste pagina te vieren, waar hebben jullie zin in? zal ik eens wat hartigs meenemen?
Xaartje, ik kan me het voorstellen hoor dat je het zo doet en prima toch ook dat je die zwarte jurk hebt gekocht. Wel even aanpassen dan als je die andere dromen wat het trouwen betreft hebt moeten opgeven, maar een andere keer een feestje is ook leuk en neem van mij aan het krijgen van een kindje is een stuk bijzonderder dan een bruiloft met feest hoor!

(nou had ik ook mijn borstspier net een week voor ons trouwen gescheurd en kon ik niet veel en had ik heel veel pijn, maar mooi is het zeker, maar kinderen baren en opvoeden is zoveel mooier)

Ziekte valt gelukkig verder wel mee. Joya haar eerst ervaring met groente vond ze niet geweldig. Ze walgde van de worteltjes. Na 4 happen deed ze dan ook niks meer. Ze wilde niet meer en hield resoluut haar mond dicht. Fruit daarintegen eet ze helemaal geweldig en ook sap vindt ze heerlijk om te drinken. Vandaag doet ze iets wat ze nog niet eerder heeft gedaan. Ze komt met een beetje geluk op 4 voedingen uit. Ze heeft er nu nog maar 2 gehad(mocht om 15.00 uur) maar ze slaapt en slaapt maar. We zijn om 14.30 uur een rondje gaan lopen en toen is ze in slaap gevallen en ze tukt nu nog lekker. Wel goed voor haar, want vanmorgen 2x 20 minuten geslapen denk ik. Ze had straks een fles gemogen en dan nog een borst en laatste voeding een fles, maar ik geef nu de borst en dan laatste voeding maar een fles. Ze krijgt er nu voor 20.30 uur geen 3 meer, dus we zullen wel zien wat ze doet.

Jayden vanmiddag stuk gezelliger dan vanmorgen. Mannetje plotseling een etentje en dus net als gisteren kan ik weer alleen eten en de kiddo's op bed gooien. Nou ja, ik ben de moeilijkste niet en ben ook flexibel genoeg om me zo aan te passen aan de nieuwe situaties.

Goed ik ga zo eens een pizza in de oven mikken. Eten we rond 5 uur en kan ik Jayden om half 7 mooi in zijn bed hebben. Fijne avond verder dames

Groetjes Ukkie
Ff een teken van leven vanaf mijn kant!

Ik heb het zo ontzettend druk. Ben afgelopen week en de week ervoor veel in de avonden aan het werk geweest...

Ik heb niet eens tijd gehad om alles bij te lezen, maar hoop dat binnenkort te kunnen doen.

Allemaal nog een fijne avond en tot snel.

Groetjes, Aapje

Zooo...niet gezond maar wel lekker. In het kader van ons 100 pagina's jubileum. Kaasbroodjes komen er ook nog aan, die staan nog in de oven, paste niet tegelijk.

Smakelijk!
lekker xaartje

ik ben al vanaf het begin bezig met ovu testen en tempen ga ik dan in maart ofzo wel een keer doen

xaar ook al is het niet je droom, meestal zijn de kleine bruiloften gezelliger dan de grote beruiloften hoor!!
Goed plan Knappekloon.

Ik denk dat je gelijk hebt.

We hebben nu een gezellige hight tea en sávonds luxe diner met de mensen waar we van houden. Dat is natuurlijk geweldig dat je daar alle aandacht aan kunt besteden.

Iemand nog tips hoe ik de zwarte jurk mooi kan aankleden. Er moet een hemdje onder, kouzen/panty (jurk is knielang), schoenen, sieraden, wellicht iets in mn haar (halflang bruin).

Mijn collega's opperde lavendelkleurige details. Leuk idee. Maar ik heb meer tips nodig, ik ben geen stylisch wonder :-)

Kom dames pak nog een broodje anders zijn ze koud.
Xaartje, lekker ontbijtje hoor...mmmmmm

Gister avond kwam mijn schoonzusje langs, met een tas vol leuke dingen voor de kleine.. ze was wezen shoppen bij Kruitvat {winnie the pooh} geweldig... 4 rompertjes, 2 paar slofjes, pyama, deken, fles... word weer flink verwend! Vrijdag aaf gaan we ff samen op pad, mag ik een luiertas uitzoeken.. wil graag de luiertas hebbe die bij mijn kinderwagen hoort.. was geen probleem ik moest het maar uitzoeken en zij betaald {ideaal}.....

Groetjes Koe
daarom krijgen alleen vrouwen kinderen he. wij gaan gewoon op zoek naar een luiertas die matcht bij de kinderwagen haha.

xaar ik ben meer van de knalkleuren, dus zwart bij rood of roze, wit bij lavendel etc dus ik zal je maar geen tips geven hihi

bloem in je haar vind ik altijd leuk!
KK, ik ook hoor.

Ik draag zelf wel veel zwart en grijs ( zoo saaaaaai) maar probeer dan een knalkleurig hemdje erbij te dragen, Geel of Roze.

Ik dacht zelf aan de combi met rood. Maar collega's vonden dat 'te' kerstig.

Bloem in haar is inderdaad wel heel leuk! thanks.

Koe, wat heerlijk is dat he, zo verwend worden. Ik voel me zo vaak jarig als je weer wat krijgt (al zijn het proefmonstertjes van de VK-hahaha hormooooonen)

vanmiddag 17.30 20 wkn echo!!!

en toen zeiden ze, nou mevrouw, het is toch een meisje.....
hahaha xaartje heb je dat gedroomd ofzo??

zwart en rood is inderdaad wel erg kerstig. met roze niet?

of je doet met blauw, aangezien je ook zwanger bent van een zoon?
xaartje, spannende middag dus, we horen wel hoe het was he?? ha ha een meisje het zal maar zo kunnen

ik zal idd geen rood bij zwart doen... knal blauw ofzo is wel erg mooi bij zwart.. succes!!!
voor hoeveel procent was het zeker dat het een zoon was, xaartje?
99% zeker een zoon....

Heb het op dvd. Stel je voor, je zet een baby zittend op een glazen plaat en je kijkt van onderaf. Dat shot hadden we.. :-) Was vrij duidelijk. Bij 16 weken moet het orgaan af zijn, maar ja je hoort wel eens verhalen, hihihi.

Blauw, wat een goed idee van jullie. Wat is je definitie van knalblauw? zoals de lucht op een mooie zomerdag of als de dop op een spablauwfles (staat toevallig naast me) of juist lichter?

Ik kan me alleen niks voorstellen bij blauwe schoenen of een blauwe panty hahahaha (PINO!)

Im a fashionvictim....
zo laat ik ook maar weer eens een teken van leven laten zien.

ff geenfut om op iedereen persoonlijkte reageren, zit momenteel weer in de ziektewet vanwege harde buiken (heb er nu ook 1 die ik achter het scherm beetje aan het weg puffen ben) fysiek gezien gaat het niet heel erg denderend maar verder gaat alles oke.

Komende zaterdag hebben we een pretecho en ik ga weer m'n ogen openhouden of iktoch stiekem niet ka nontdekken of het jongetje of een meisje is.

verder alles z'n gangetje. Kamertje is bijna klaar (hoeraaa) en dan kunnen we met de babywas beginnen.

@Xaar veel plezier vanmiddag!
ringel foto???

xaar je hebt blauw en blauw he

voorbeeld:

ik vind deze kleur mooier

[/table]

blauwe panty nee, blauwe schoenen is wel leuk en dan doe je gewoon een vleeskleurige panty eronder.

blauwe ketting, blauwe oorbellen, blauwe bloem of diadeem in je haar, je man blauwe stropdas => klaar!
Ring, gaat het een beetje?

Ik heb zon hekel aan die harde buiken, ik heb ze ook nog steeds (vaak) maar ik vrees dat ik gewoon gezegend ben met een overgevoelige baarmoeder. Als ik op mn rug lig heb ik ze bijna constant... ik kan dus alleen nog maar op mn linkerzij liggen, grrrr.

Doe je rustig aan meid. Het is niet leuk thuiszitten maar wel belangrijk. Dikke knuf.

Veel plezier bij je pretecho, is het een 3/4d echo?? Ben benieuwd!

Knappekloon, Fijn dat je zo meedenkt.

Mijn man gaat geen stropdas dragen. Ben blij als hij een overhemd aan doet, hahaha. Past ook niet bij hem hoor een das.

Mijn andere collega's hadden ook nog een idee, champagnekleur. Niet echt goud/brons kleurig maar lichter. Denk dat dat ook wel heel sjiek kan zijn.

Ik ben bang dat blauw mij niet staat, misschien heb ik het mis. Vind dat mooi staan bij mensen met bijv. blond haar, of ietwat rossig uiterlijk, of blauwe ogen... Ik heb donkerbruine ogen, donkerbruin haar, heel licht getint (zweempje indisch-van mn vader)Ik ga het zeker uitproberen en dan oordelen.He wat fijn dat er meegedacht wordt.
dat is ook mooi xaartje.

bij mijn huidskleur zal het niet staan omdat het dan dezelfde kleur is als mijn huidskleur maar als je wat getint bent is dat best een goed idee.

en meiden met de harde buiken, hou vol hoor, je doet het tenslotte voor een goed doel!!
xaarjte, ik denk dat jou idee champagne kleur oid jou idd wel mooi zal staan.... als ik een beetje bedenk hoe je eruit ziet, ha ha!! kijk ik ben blond en heb blauwe ogen dusse dan is blauw idd mooier!! Succes meid, we horne het wel !!

Dames veel sterkte met de harde buiken, kop op!!! nog ff volhouden!!!!!!

Ik verveel me rot in huis pfffffffff de 1ste paar weken ging nog wel, ook omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat natuurlijk, maar nu pfffffff wil graag weer van alles gaan doen , maar dat moet niet en doe ik uit zelfbescherming ook maar niet! bang dat het weer mis gaat... maar tsjonge dat thuis zitten is niet echt een hobby van mij hoor!!....

Groetjes Koe
20wk echo was perfect, helemaal volgens het boekje.

ennnn nog steeds een jongetje hahaha.

fijne avond
@KK: klote zeg, dat het niet wil lukken. Hou je taai!

@Ukkie: haha, joya in bad gemikt, zoiets?Joya nu al aan de worteltjes, o ze is natuurlijk al weer 5 maanden. Tjonge dat gaat snel.

@Xaar: je hoeft je voor mij niet te verdedigen hoor, qua zwarte jurk. Ieder zijn ding. Jammer dat het zo'n "praktische" bruiloft wordt. Maat toch veel plezier en volgend jaar als alles achter de rug is, een knalfeest!

Trouw je trouwens in de ontrouwkamer, wat is dat een voor kamer? Lijkt me qua naam niet echt geschikt..

Helaas ben ik ook geen style-wonder, dus van mij geen tips

@KK: dat vind ik niet zo, een wielrennerbroekje op je bruiloft, haha, lol.

Sorry ben in een melige bui.
Xaartje, gefeliciteerd met de goeie echo, super meid!!! helemaal opgelucht en blij zeker?? en toch een jongentje ha ha!! gaan jullie ook nog een 3/4 D echo doen? Dat is echt zo bijzonder mooi......

Ze belden net het hemeltje en lakentje is binnen die ik heb besteld, dus die ga ik morgen even ophalen!! jullie raden het al van Winnie the Pooh.. wit met in het grijs winnie der op..... na morgen heb ik echt alles!!!! Super..... nog ff geduld dan is onze kleine meid er! Gaat snel!!

Vanmorgen werd ik wakker, allemaal natte plekken in het bed, mijn borsten beginnen nu echt te "lekken" !! zal wel met bh moeten slapen, wat ik erg vervelend vind maar dit is ook een gesmeer!! M'n mannetje moest der wel om lachen.......een echte 'Melkkoe"!!

Officieel was dit mijn laatste werkdag, dus na vandaag gaat mijn verlof in!!...

Groetjes {melk} Koe...
Hahahaha -melk-koe.

Ik slaap eigenlijk al vanaf het begin met een bh. weliswaar eentje die zacht is, soort topje. Anders deden ze zo'n zeer tijdens hun groeispurtjes.

We zijn helemaal trots dat onze zoon het zo goed doet. Wat een voorbeeldig kereltje hahaha.

We willen ook een 3/4d echo doen. Ik wilde het eigenlijk doen voor de kerst, dan zijn mijn zwager en vriendin over in Nederland en leek het ons heel speciaal om hun mee te vragen. Echter dan ben ik dus 24 weken... zou dat niet een beetje te vroeg zijn voor een beetje mooi beeld??

Wat leuk dat je hemeltje en lakentje er zijn. Ik ben zooooo benieuwd hoe alles eruit ziet.

Er moet echt een fotootje komen hoor :-)

@Cooper, de ontrouwkamer, hahhahaha. Dat is wel heeeeel erg.

Het is de ondertrouwkamer. Waar ze normaal de ondertrouw doen. Het ziet er gezellig uit. Gewoon een kantoortje dat een beetje is aangekleed. Er kunnen maar 4 gasten bij (wij doen er 5-mn (stief)schoonmoeder moet er ook bij vind ik)

Ok meiden ik ga weer even verder. Drukke dag
Ik heb even jullie mening nodig.

Ik werk momenteel 40 uur per week. Leuke functie en Ik weet vrijwel zeker dat ze niet zonder mij willen. Ik werk hier nu 1,5jaar. Na een jaar heb ik weer een jaarcontract gekregen. Vrijwel iedereen krijgt dat. (Je krijgt alleen een vast contract als je je nooit hebt ziekgemeld in het hele eerste jaar)

Nu loopt mijn 2e jaar contract af in juni en zullen ze mij zo rond eind februari informeren wat ik krijg, weer een jaarcontract of nu een vaste aanstelling. Dit krijg ik dus te horen een paar weekjes voor mn verlof.

Nu wil ik na mijn verlof (juli) 2dgn in de week ouderschapsverlof (onbetaald) opnemen. Dit moet je geloof ik zon minimaal 6wkn van te voren bespreken (dus tijdens mn verlof). Voor de goede orde en voor mijn eigen gemoedstoestand zou ik dit willen afspreken voor ik met verlof ga. Maar ik ben bang dat als ik dit aangeef voor ik een ander contract heb (zij het jaar zij het vast) dat ze mij een contract voor 3dgn in de week zullen geven (of erger). Dit wil ik absoluut niet het is echt voor tijdelijk.

Om mijzelf in te dekken zou ik moeten wachten tot ik dat contract weer in handen heb (40uur) maar ik heb een hele goeie verstandhouding met mijn leidinggevende en mijn collega's en vind dat ik dit bijtijds moet bespreken dan weet iedereen waar hij aan toe is.

Wat vinden jullie. Wachten tot begin maart en het nog even snel voor mijn verlof aankaarten. Het nu aankaarten. of vragen wat hun plannen zijn mbt mijn contract of er meer zekerheden voor mij inzitten etc en daarna over OSverlof beginnen?

Ik ben erg van t regelen. Wil alles graag goed gepland hebben. zucht....
@Xaartje: parttime werken mag een werkgever niet weigeren, alleen als je een hele belangrijke functie hebt, zeg maar.

Voor ouderschapsverlof geldt hetzelfde

Het hangt er een beetje vanaf wannneer je het aankaart. Heb je een goede relatie met je werkgever, dan zou ik het nu doen. En geeft jou ook zekerheid.

Maar gezien de economie nu: heb je een baan die "makkelijk" wegbezuinigd kan worden, dan zou ik het even afwachten.

Als ik het goed begrijp, blijf je dus 40 uur werken, met 2 dagen ouderschapsverlof. Ik ben zelf leidinggevend en ik zou het denk ik prettiger vinden als een medewerker voor jou constructie kiest, dan voor parttime werken. Want ik neem aan dat als je ouderschapsverlof 'op" is, je weer fulltime komt werken.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Dank je wel cooper.

Mijn functie is uniek op onze afdeling. ik ben coordinator in een pharmaceutisch bedrijf. Het is dus niet dat iemand anders mijn werk kan overnemen.

Ik maak me ook teveel zorgen denk ik.

Ik wil idd aan het eind van mn verlof weer meer gaan werken. eerst 4dgn en dan weer 5...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven