Gezondheid alle pijlers

Wie heeft de gouden tip

30-06-2016 16:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen, wie is er bekend met het erg schommelen van je ferritine waarde in je bloed. Waardoor je je helemaal niet fit voelt en flink vermoeid bent. Krijg steeds een ferritine kuur en eet volop ijzerrijk eten maar hij daalt enorm na het stoppen op advies van de huisarts. Graag de gouden tip.
Als je verder niet veel verliest ( zwaar ongesteld?? Ontlasting anders laten nakijken op occult bloedverlies...) kan t zo zijn dat je het gewoon minder goed opneemt.

Bij mij bleek dat te komen door n niet goed functionerend maagslijmvlies en ik heb daarom altijd wat extra ijzer nodig. Nu gelukkig alweer n paar jaar in evenwicht...
denkmetjehart
terug naar de huisarts
Onze oude huisarts (met oud bedoel ik letterlijk oud, volgens mij is de goede man inmiddels ruim 90) gaf als tip; elke dag een boterham met pindakaas.

Inmiddels allang mee gestopt, maar het werkte wel. Dus dat zou je eens kunnen uittesten onder het motto; baat het niet, schaden doet het ook niet.

En terug naar de huisarts want voor zover ik weet kunnen er wel 100 redenen zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Bij mij hielp het om te letten op de combinatie ijzer en vitamine c in voeding. Dat helpt bij de opname van ijzer. Dus een stuk fruit bij/na de maaltijd, of een vitamine c tabletje.

Hoe dan ook naar de huisarts gaan als het probleem aan blijft houden.
Als je huisarts adviseert te stoppen, wat is zijn verdere plan dan??
Is het bij jou dan te hoog of te laag?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
het schommelt heel erg in 6 weken van de 46 naar de 26. Maar is altijd laag nooit te hoog
Ok bij mij is het dus veel te hoog. Dat kan ook wijzen op een ontsteking dus de huisarts heeft daar ook op geprikt en die blijken ook veel te hoog te zijn. Zowel de chronische als acute ontstekingswaarde.

Ikzelf ben doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ik wel klachten heb maar die sluiten weer niet aan bij de bloedwaardes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik weet niet waarom je me antwoordt in PB, maar als je HA er kennelijk een plan mee heeft, waarom kom je dan hier om advies vragen??
Omdat ik het spuugzat ben tegen die dikke muur aan te lopen die huisartsen heten, en sorry hoor als ik je lastig val je hoeft niet te reageren.
quote:Odrada schreef op 30 juni 2016 @ 21:01:

Omdat ik het spuugzat ben tegen die dikke muur aan te lopen die huisartsen heten, en sorry hoor als ik je lastig val je hoeft niet te reageren.

Doe niet zo aangebrand, het is niet gebruikelijk om een topic te openen en dan in PB te reageren.

Maar zoals je zou moeten weten mag hier geen medisch advies gegeven worden, dus ik vraag me oprecht af wat je hier nou wilt..
Nou nou wat een felle reactie TO.

Het is hier niet gangbaar dat je per pb ongevraagd een antwoord gaat geven op een vraag die in je topic gesteld wordt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven