Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Wat leuk om te lezen dat alles er zo goed voor staat.

Ik ben ook bij de VK geweest gisteren, alles was prima in orde. Ik groei gestaag door, de kleine dus ook. Het hoofdje ligt naar beneden maar de vuistjes missen mijn blaas zelden. De baby kan nog andersom draaien maar we hebben hem gevraagd zo te blijven liggen want hij ligt perfect.

De hele dag door bewegingen te voelen, heerlijk.

De babykamer schiet hier doordeweeks niet zoveel op maar eigenlijk hoeft er niet zoveel meer gedaan te worden. Plint schilderen en wat stopcontacten monteren. Daarnaast nog de gordijnrails en de luxaflex ophangen. En de meubels moeten een verdieping op, ze staan nu beneden.

Ben vandaag begonnen met de babywas, jeetje wat een schattige kleertjes en kleine sokjes zeg! Ook heb ik echt enorm veel lakens en dekens gekregen van iedereen, ik heb meer dan genoeg geloof ik. Ik heb helemaal zin om alles te gebruiken. Ben superblij en voel me goed, logisch ik heb vakantie.

groetjes Floor
Wat zijn jullie allemaal al ver gevorderd met de babykamer....!! Ik ben nog niet eens begonnen. Heb al wel allemaal ideeen en weet ongeveer hoe het eruit moet komen te zien, heb de kleuren, meubels en accesoires allemaal al uitgekozen. Alleen moeten we nog wel 'echt' aan de slag. Zoals ik het voor me zie, gaat het wel een heel leuk schattig kamertje worden (maar dat vindt iedereen natuurlijk van haar ingerichte babykamertje...:-). Ben nog even aan het twijfelen of ik een hemeltje of klamboe ga laten maken/kopen. Zie steeds vaker ledikantjes zonder en vind dat ook wel wat hebben....dus dat is nog even een twijfelpuntje.

De kinderwagen en maxicosi zijn al wel binnen, voor de rest moet ik nog een hoop kopen (voor mijn gevoel). Dit heb ik allemaal al;

kleertjes

lakentjes

hoeslakens

sokjes (heel erg veel)

slabbertjes (ook heel erg veel)

rompertjes

wipstoeltje (gekregen)

beertjes/knuffels

flesjes

kolfapparaat (gekregen/geleend)

wrapper

waskussen

speenhanger

speentjes

hydrofiele luiers

enz....ik zal vast nog wel dingen vergeten zijn....

maar nogmaals, moet voor mijn gevoel nog wel veel bij, ga maar eens een lijstje maken. Maar ach, het komt allemaal....ga me er niet druk over maken....oh ja, wij hebben besloten de baby de eerste periode eerst nog op onze eigen kamer te doen, dus moet ook nog een wiegje (leuke hiervan zijn trouwens lastig te vinden)

verder gaat het lichamelijk eigenlijk best goed. Heb wel wat lichte zwangerschapskwaaltjes, maar niet echt om wakker van te liggen. Vorige week bij de vk geweest en toen lag het hoofdje beneden, verklaart ook wel waarom ik rechtsboven altijd harde trapjes voelde..

Hebben jullie trouwens wel eens een emotioneel zwangerschapsdipje gehad? Ikke wel, een weekje terug en kan jullie vertellen dat dit echt niet leuk is. Opeens zie je het allemaal niet meer zitten en vraag je je af waar je aan begonnen bent en of het wel de juiste keuze is geweest. Met name het uitzichtloze gevoel, daar bedoel ik mee dat je nergens met plezier naar uit kunt kijken, was voor mij killing. Ik werd er gek van! Maar tegerlijkertijd vond ik het heel zielig voor de baby dat ik mij zo voelde, want hij kon er ook allemaal niets aan doen....ach, het was gewoon heel verwarrend en emotioneel allemaal...

Maar het is gelukkig weer voorbij, hoor....ik kan weer met plezier ergens naar uitkijken...:-)

Nou, ik ga weer even verder, moet de vaatwasser nog inruimen en dan zie ik wel wat ik ga doen.

Fijne avond allemaal!
Meike, is dit je eerste kindje? Wees er alert op dat je dit soort emotionele buien ook in de eerste paar weken/maanden van het kindje kunt hebben, niets vreemds aan, je moet gewoon wennen aan een nieuwe rol, een nieuw leven en wennen en leren kennen van je kindje. Komt goed! Heus!
Hoi!

Ik had afgelopen zaterdag zo'n dipje. Heb de hele dag gehuild if me flink verbeten om niet te huilen. Vond het zo zielig voor mijn dochtertje die er niks van snapte. Maar gelukkig duurde het maar een dagje en was ik zondag weer vrolijk!

Toen Milena er net was, heb ik ook wel van die buien gehad. Ik vond dat ze veel huilde en ik wist echt niet altijd wat ik dan moest doen. Vent was naar zijn werk en ik zat thuis met een huilende baby. Vreselijk vond ik het soms en ik heb ook wat met haar meegesnikt. Die buien kun je idd dus ook nog hebben als je kind er wel is. En toen vond ik het nog verwarrender: ik hield toch wel van mijn dochter? Waarom voelde ik me dan soms zo. Gelukkig waren het toen ook steeds dipjes en waren ze snel over.

Meike, je bent al een eind hoor met spullen enzo.

Ibbel, fijn dat je vriend een nieuwe baan heeft!

Morgen weer naar de vk. Ben benieuwd!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
De baby is druk vanavond! Men hij ligt maar te draaien en te schoppen. Heerlijk
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Engel, waarom moet jouw kleine al zo snel draaien? Mijn buurvrouw heeft met een week of 36 een draaipoging gehad, welke is gelukt. Jij bent toch nog "maar" 30 weken nu? dan zou ik met mijn boerenverstand zeggen dat je kleintje nog wel even tijd heeft!

En zo'n suikertest: heb ik vorig jaar ook moeten doen, omdat de standaard screening van 26 weken te hoog uitviel. Bleek allemaal mee te vallen, waarschijnlijk de hagelslag op mijn brood of zo. maar dan willen ze toch het zekere voor het onzekere. Vervelende is dat je weer een middag kwijt bent.

Meike, zwangerschapsdipje: check. Regelmatig

En je lijstje: misschien moet je eens op een zwangerschapspagina of bij hema.nl of zo kijken. Daar staan lijsten wat je nodig hebt. Kijk daar kritisch naar. Bijvoorbeeld dingen als navelbandjes en zo heb je echt niet nodig. Hydrofielen, kleertjes en rompers heb je nooit teveel. En verder: ook na je bevalling zijn er winkels open De eerste dagen heeft je kleine genoeg aan warmte, borsten en mama (niet per se die volgorde )

Morgen ga ik een nieuwe, heel grote luiertas kopen!! Heerlijk, daar kan ik zo naar uitkijken! Ik denk dat het eerder een kleine weekendtas moet worden. Want ik heb een grote luiertas, maar die is voor 1 kind maar net genoeg. Moeten wij ook maar niet 2 kleintjes hebben waar je je helemaal rot aan sleept, alleen maar om boodschappen te gaan doen! En ik ga ook de blije dozen van prenatal en kruidvat ophalen. Prenatal was vorig jaar erg goed, kruidvat was vorig jaar erg slecht. Ben benieuwd hoe het dit jaar is.....
O ja, hihi Floor, weet je, als de kleine een jaar is, dan is het alleen nog maar veel werk Maar ik snap je wel, ik ga over een paar weken met evenveel liefde de hele kleine kleertjes weer wassen en strijken! Weet je dat ik vorig jaar zelfs de slabbetjes gestreken in de kast had liggen? Alleen de eerste keer hoor
Oke, gelukkig herkenbaar de zwangerschapsdipjes! Ben benieuwd naar de mooie grote ´roze wolk` straks. Vind baby´s van anderen ook vaak erg schattig, dus heb goede hoop dat ik mijn eigen kindje ook wel erg lief ga vinden.....

Origineel, wat je zegt....de winkels zijn na de bevalling ook nog open is zooooo waar! Dat realiseren velen (waaronder ik) zich misschien toch te weining....en je opmerking over warmte, borsten en mama is ook helemaal waar...!

De kleine wordt voor mij gevoel nu drukker, ik voel m in ieder geval steeds meer...komt waarschijnlijk omdat hij nu steeds meer kracht krijgt...

Oh ja, luiertas....moet ik ook nog hebben!
Over de draaipoging, de baby van mijn vriendin draaide nog vlak voordat de keizersnede gezet werd, met 38 weken. Daarna heeft ze nog bijna drie weken op Lieke gewacht. Ik zou me daar niet te druk over maken hoor! Je hebt nog zeker een paar weken.

Ik moet nog een paar kleine dingetjes kopen als borsteltje/ kammetje, nagelknippertje dat soort zaken. Verder ben ik redelijk klaar. Strijk de kleertjes en slabbetjes niet hoor, alleen de hydrofiele luiers en de grote lakens. Ben niet zo van de strijk.

Vandaag weer lekker aan prutsen, ik geniet zo van mijn vrije week!

Echte huilmomenten heb ik nog niet gehad. Maar wie weet wat er nog komt.

Volgende keer naar de VK is 18 december.
Floortje, heerlijk dat je zo kan genieten van je vrije tijd!

Hoe gaan jullie dat trouwens allemaal doen? Baby de eerste periode op de ouderslaapkamer of direct op de eigen kamer?
Ik denk dat de baby de eerrste nachten lekker bij ons in de slaapkamer komt te liggen en dat we dan kijken of dat wat is. Lijkt me lekker gemakkelijk en geruststellend maar hoor ook hele tegenovergestelde berichten.Ach ik zie wel hoe dat gaat. Waar zit je zelf aan te denken Meike?

Ik ga zo ook de doos van de Prenatal halen. Ben benieuwd
Hoi,

Vanochtend weer bij de vk geweest. Alles was helemaal goed. Mijn baby ligt ook nog in een stuit, maar hij had nog tot week 36 om te draaien. Ik ben benieuwd, hij ligt namelijk altijd met zijn hoofd naar boven. Ze vond dat ik een klassieke jongensbuik had, hij is groot en steekt naar voren .

Engel, tegen mij werd dus gezegd dat hij nog tot week 36 had om te draaien.

Floor, wat heerlijk dat je zo kan genieten vanje vrije tijd. Haha, dat moet je ook echt doen, want voor je het weet word je opgeeist door de baby de komende 18 jaar

Mijn kraam zei trouwens dat je hydrofielluiers niet moet strijken, ongestreken nemen ze meer vocht op (haha maar het kan ook zijn dat ik dat gewoon heel graag wilde horen )

Ik moet ook nog een luiertas idd. Zal eens rond gaan kijken. Ik vind sommige tassen zo belachelijk duur. Bij Mileen hadden we ons een dure laten aansmeren bij de kinderwagen, maar dat ding was binnen ene paar maanden kapot.

Ik wil de baby de eerste nachten bij ons op de kamer hebben. Wij hebben een Stokkebedje. Daar kun je eerst een wiegje van maken en later een ledikantje. Dat wiegje dus bij ons op de kamer. MIlena hadden we de eerste paar nachten ook bij ons op de kamer. IK kon alleen niet slapen van alle herrie die ze maakte , dus heb haar een keer midden in de nacht teruggereden naar haar eigen kamer. Ahum en me van tevoren druk gemaakt over hoe ze moest wennen aan haar kamertje. UIteinelijk dus in 3 minuten teruggerold en ze had helemaal nergens last van. Haha ik ook niet meer toen. Deur wel open, zodat ik haar nog wel kon horen. Zo zal het nu wel weer gaan denk ik
Hahahaha ik kreeg idd ook van de kraam te horen dat je de hydrofielen niet moest strijken....maar ik vind het altijd wel leuk staan in een pas ingericht kamertje...alles helemaal strak en netjs (en een paar weken na de geboorte is het een dikke puinzooi van ongestreken, maar wel schone was, maar geen tijd om te vouwen)

hier momenteel ook een erg onrustige baby. eigenlijk continue aan het bewegen en aan het weet ik veel watten. Met Meisje vanochtend naar een evt nieuwe opvang plek wezen kijken. Ik hoooooooop zoooooooo dat onze gastouder er niet mee gaat stoppen. Maar deze plek is ook leuk. een kleine creche met max 6 kindjes. Ze heeft er zostraks iig lekker gespeeld.

Hmm nog een stunt van vanochtend....ik zat ff op het toilet (nog een bijgkomen kwaal, obstipatie hoeraaaa) heeft mevrouw een krukje bij de eettafel neergezet, daar boven op geklommen, en het hele flesje met vitamine D druppels op staan drinken (en het flesje was zo goed als vol, want net nieuw) Mega mutsie. Huisarts gebeld en advies gekregen om haar veel te alten drinken, ze zal ws over een dag of 2 wel wat duizelig zijn, hoofdpijn, braken, last vande maag. En geen zuivelproducten de komende tijd (lees een week minimaal) wederom ff een wake up call om dingen tochecht goed hoog weg te zetten, want ze wordt steeds handiger in het klimmen en klauteren.
Wat heerlijk om te lezen dat iedereen met de laatste dingetjes bezig is!! Het schiet nu echt op.

Praat me niet over hersenverweking...ik denk traag, vergeet veel, laat dingen vallen, stoot me meerdere keren per dag. Vreselijk!

Ik weet niet meer wie ook de rode ladenkast van de ikea had (lees: hersenverweking), die hebben wij ook!! Ik geloof dat alleen de witte straks in de aanbieding gaan, dus de strop is niet heel erg groot!

Ik vond de prenatal-doos dit keer tegenvallen. De vorige keer vond ik m uitgebreider. Morgen haal ik de kruidvat-doos op, ben benieuwd! (Overigens: ik klaag niet hoor. Gratis is gratis, alles is meegenomen)

De baby komt bij ons ook eerst op onze kamer. Bij onze dochter hebben we dat ook gedaan. De verloskundigen en kraamzorg raadden dat ook aan, omdat het kindje anders ineens vanuit jouw warme buik in zijn eigen kamertje ligt, ver weg van de vertrouwde geuren en geluiden. Pas na een paar weken is ze naar haar eigen kamer gegaan.

Zwangerschaps-dip: dubbel check... meerdere!! En inderdaad, na de geboorte kun je er ook weer een paar verwachten. Ik heb wat afgehuild!!

Goed om te horen dat iedereen weer wat beter in het velletje zit! Op naar 2009!!!!

Liefs Lein
Oh, nee, Ringel!!! Wat vreselijk!

Dat ze daar zo'n last van kan krijgen. Sterkte de komende dagen.
Ik kan nergens op de site van Ikea terugvinden dat de Hemnes ladenkast in de aanbieding gaat. Wie kwam hier ook al weer mee?

Ringel, lijkt me wel schrikken hoor met de kleine meid. Gelukkig dat het vitamientjes waren en niet iets anders. Ze worden echt al snel bijdehand, he....wel grappig!

Vind al dat gehuil maar niets. Hoop ook echt dat ik daar geen last meer van zal krijgen, kan er helemaal depri van worden en daar heb ik gewoon geen zin in. Ik wil het gewoon leuk hebben en er lekker nuchter in blijven en gewoon helemaal verliefd worden op de kleine. Ach, we kunnen zoveel willen. Ik zie het ook wel,

Luiertas...zag laatst een leuke donkergroenige oilillytas. Ben nooit zo van de oilillytassen geweest, maar deze vond ik er wel mooi uitzien, hoor....hij was wel 130 eurootjes en dat vond ik toch wel duur....dus daar moet ik nog even over nadenken en moet zoiezo nog even verder kijken, want dat heb ik nog helemaal niet gedaan....

Als alles goed gaat, gaat de baby de eerste periode wel bij ons op kamer. Ik was daar niet zo van, maar manlief wil het erg graag. Nu ik er over nadenk, vind ik het misschien ook wel erg fijn en gezellig. Wel zielig als de kleine vanuit je eigen buik direct naar een grote, eenzame kamer gaat....
rooming-in zoals ze dat noemen, vroeger bittere noodzaak vanwege geen andere kamers (heb het dan over 100 jaar geleden) en nu weer helemaal terug van weg geweest. Baby komt ook eerst bij ons op de kamer...vind ik wel zo gezellig en handig ivm voedingen. Je slaapt beroerd vanwege het lawaai wat zo'n kleintje maakt (echt je verbaasd je daar echt over) mar het is ook heel practisch. En ik zou het ook niet over m'n hart kunnen verkrijgen dat zo'n hummel eerst 9 maanden lekker dichtbij je is geweest en dan "verbannen" wordt nar de eigen kamer......zo koud. Nee hoor, lekker knus bij ons zo dichtbij mogelijk en na een paar weken zien we wel verder. Mayte is na 5 weken op d'reigen kamer gaan slapen. Niks wennen oid meteen huppekee en is goed gegaan. Hebben we nu ook gedaan met het grote bed, geen zacht ei verhalen, gewoon doen.
Naast rooming-in is inbakeren volgens mij ook iets van 100 jaar geleden en ook weer helemaal terug van weggeweest...! Ik weet dat ik echt jaren geleden dacht dat vrouwen echt het spoor bijster waren als ze dat nog deden...maar nu zie je het steeds meer (en zou ik misschien ook doen als ik een onrustige baby zou hebben). Soms echt effectief,
Wij hebben Hidde ook de eerste 4 weken op de kamer gehad, maar toen heeft manlief de knoop doorgehakt en kind verbannen naar zijn eigen kamer

Ik sliep bijna niet meer bij elk geluidje dat hij maakte schrok ik wakker en dacht ik ... voeden????

Werd ook wel een beetje te gek hihi.

Maar sowieso de eerste 2 weken komt ze op onze slaapkamer, dat iig!

Luiertas moeten wij ook nog iemand een goede suggestie voor een mooie en vooral praktische?!!
baby op kamer: ik heb nogeens nagedacht. Volgens mij heeft Neeltje ongeveer 6 weken bij ons op de kamer gelegen. toen had manlief zijn slaap hard nodig, dus toen haar eigen kamer/ledikantje maar opgezocht. Want ja, borstvoeding is toch een mama-ding, dus waarom papa daarmee storen?

Frans, ik heb juist van de kraam gehoord dat je hydrofielen altijd moet strijken. Dat is hygiënischer en dan nemen ze meer vocht op! Nu vraag ik je.....

Ringel!!! Inderdaad, weer een les voor ons allemaal!!

Luiertas: ik zal na mijn shoppingtrip morgen laten weten wat eruit komt! Maar wat ik wel weet is dat ik een tijdje geleden op de eerste jaarsreunie van de pufclub (jawel, je doet rare dingen ) een collega mama zag met een kleine weekendtas van (jawel!) oilily. En die vond ik geweldig qua formaat! Alleen was die roze, ik wil een meer neutrale kleur. Ze zullen er met zijn tweeën aardig wat jaartjes mee moeten doen! En ja, die zijn duur. Maar omdat ik verder weinig hoef te kopen, nou ja, wat kleertjes en wat hydrofielen, vind ik dat het er wel af kan

Vraagje aan de ervarenere moeders: hoe lang na het eerste jaar gebruik je die hydrofielen nog? ik heb er voor Neeltje 18, maar daar kwamen we in het begin zelfs nog op tekort. En om er nu weer zoveel bij te kopen lijkt me overdreven. Nu gaat er maar 1 a 2 per dag door voor het wassen van de dame. Wanneer zijn de plooitjes zover weg, dat je met gewone handdoeken aan de slag kan?
Hallo meiden,

Volgens mij ben ik weer redelijk bij, net alle verhalen door gelezen. Gaat lekker met iedereen hier zo te lezen.

Zwangerschapsdipjes; breek me de bek niet open. Zijn geen dipjes meer maar complete dalen af en toe. Af gelopen weekend was er zo een. En waar het vandaan kwam??? Geen idee... De tranen bleven maar komen en komen. Manlief werd er helemaal knetter gek van. Elke keer als hij zei; "En? is het nu dan eindelijk klaar?" Nee hoor, dan kwam er weer een hele lading...

Ook onthoud ik niet alles meer. Het ene moment bedenk ik me wat ik wil zeggen, het volgende moment ben ik het hele verhaal kwijt. Hetzelfde geldt voor dingen die ik zou moeten doen, vragen die ik wilde stellen, etc... Erg vervelend!!!

Nog 3 weekjes werken en dan zit het erop... Eerlijk gezegd vind ik het nog maar een raar idee dat ik straks zoveel weken/maanden thuis zit. Het werken wordt wel steeds zwaarder, maar dat zullen meerdere van jullie wel ondervinden.

Morgen mn 3e echo, vind het allemaal wel spannend. Nog steeds geen idee waarom ze het nou precies doen. Volgens manlief omdat de vk toch het idee had dat de kleine misschien wat eerder zou kunnen komen dan gepland. Nou was het niet gepland, maar toch... en een uitgebreid bloedonderzoek, lucky me! Lang leve de naalden, en manlief die er niet tegen kan, maar verplicht mee moet!!!

De babykamer is zo goed als ingericht, dat wil zeggen; de meubeltjes staan er. Het kriebelt zo erg om het al helemaal in te gaan richten, maar nee hoor... Manlief is nog even tegen... Mannen... Pffft... Ach, over 3 weken heb ik er ook alle tijd voor.

Hebben de werkenden van jullie dat nou ook? dat jullie opmerkingen krijgen over het feit dat jullie zowel met kerst als met oud/nieuw vrij zijn. Als jullie zouden moeten werken natuurlijk, is ook maar net afhankelijk van je baan/functie. Mijn collega`s maken er geregeld 'grappen' over, tot vervelends aan toe. "jij hebt makkelijk praten, jij zit dan thuis". "jij hoeft dan toch niet te werken" etc etc etc...

Ik ga nog even het internet verder afzoeken naar leuke positiekleding, voor de feestdagen. Iemand nog tips?

Groetjes
quote:barrel1 schreef op 26 november 2008 @ 14:58:

Wij hebben Hidde ook de eerste 4 weken op de kamer gehad, maar toen heeft manlief de knoop doorgehakt en kind verbannen naar zijn eigen kamer

Ik sliep bijna niet meer bij elk geluidje dat hij maakte schrok ik wakker en dacht ik ... voeden????

Werd ook wel een beetje te gek hihi.

Maar sowieso de eerste 2 weken komt ze op onze slaapkamer, dat iig!

Luiertas moeten wij ook nog iemand een goede suggestie voor een mooie en vooral praktische?!!

Die kleine van ons komt, wat mij betreft, vrijwel gelijk op zijn eigen kamertje te liggen. Is naast onze slaapkamer, dus we kunnen er heel snel bij zijn.

Ik heb een luiertas gekregen van mn schoonzus, geen idee waar ze hem vandaan heeft, maar hij is super! Zal eens navragen waar ze hem heeft gekocht.
Oh hebben jullie ook zo`n last van brandend maagzuur... Zo irritant! En het beste middel er tegen heb ik nog steeds niet ontdekt. iemand nog tips?
Lady, Check brandend maagzuur.

Ben er nog niet echt achter wat helpt maar veel eten en dan languit op de bank in ieder geval niet
Heeft iemand toevallig zwangerschapsfoto's laten maken? Ik ga morgen met m'n zus mee naar haar sessie, zij is nu 33 weken zwanger en we willen graag een foto laten maken van ons tweeën. Wil ook nog een sessie voor mezelf plannen. Hebben jullie ervaring? Weet nog niet goed wat ik wil dragen. M'n mooie bh's pas ik niet meer en die 2 van de prenatal passen goed maar zijn niet erg mooi.... Dus weet niet zo goed wat ik aan ga trekken.... Tips misschien???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven