Fijne Keti Koti dag!

01-07-2016 09:57 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het viert
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 17:05:

[...]

Wie zijn jullie?Iedereen behalve de nazaten van de slavernij.
Wat een nare wending nav een positief begin en wending in onze samenleving.

Overigens is slavernij nog iets van alle dag.

Bewustwording moet ergens beginnen, maar dan moeten mensen wel de kans krijgen.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:07:

[...]

Ja, nu er een feestdag in het leven is geroepen wel.

Oh, je vliegt al jaren onder de radar? Tja, dat is eigen keuze en daar wens ik niet op aangesproken te worden.

Ik spreek jou helemaal nergens op aan.

En het wordt al jaren gevierd.
Dus jij blijft liever wegmoffelen dan de jeugd te leren over wat NL vroeger heeft uitgevreten Cateau? Want daar gaat het mij namelijk om. Ik vind het prima dat dit soort slechte dingen uit de geschiedenis worden aangehaald.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:00:

[...]

De nazaten van slavernij zijn er hele levens mee bezig en daar is nooit naar omgekeken en nu staan jullie ineens te jubelen omdat er een feestdag van de bevrijding is gemaakt? Nu gaat het ineens heel Nederland aan? Nu is het ineens we?Vooruit kijken was toch je credo?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 17:09:

[...]

Ik spreek jou helemaal nergens op aan.

En het wordt al jaren gevierd.

Nou zeg, ik durfde nogal.

Niet onder het oog van het land. Er is nooit bekendheid aan gegeven.

De meeste |Nederlanders horen vandaag voor het eerst over Keti koti.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 17:10:

Dus jij blijft liever wegmoffelen dan de jeugd te leren over wat NL vroeger heeft uitgevreten Cateau? Want daar gaat het mij namelijk om. Ik vind het prima dat dit soort slechte dingen uit de geschiedenis worden aangehaald.Eens. Hoe anders kunnen we lering trekken?
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:07:

[...]

Ja, nu er een feestdag in het leven is geroepen wel.

.Nu er n feestdag voor in het leven is geroepen?? In Su vieren ze het al vanaf het eeste jaar. Hier in nl al jaren in kleinere groepen en sinds jaar of wat onder de vlag van 1 stichting.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 17:10:

Dus jij blijft liever wegmoffelen dan de jeugd te leren over wat NL vroeger heeft uitgevreten Cateau? Want daar gaat het mij namelijk om. Ik vind het prima dat dit soort slechte dingen uit de geschiedenis worden aangehaald.Als je er kinderen niet mee beschadig dan is geschiedenisles een goed iets, maar de nazaten van de slavernij worden er wel door die geschiedenis beschadigd.
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 17:11:

[...]

Vooruit kijken was toch je credo?Ja, dat is mijn credo. Het is voor de nazaten van de slavernij beter om het achter zich te laten, want het heeft veel teveel effect op het dagelijks bestaan.
Hoezo worden de nazaten beschadigt wanneer er aandacht voor is?
quote:hatsetats schreef op 01 juli 2016 @ 17:07:

hoe NL met de zwarte bladzijden uit de geschiedenis omgaat is zo langzamerhand zum kotzen. Slavernij, kolonialisme, politionele acties (mooi eufemisme) we moeten er vooral niet teveel over praten en al helemaal ons aandeel niet erkennen.

we hebben n substantieel deel van onze rijkdom en welvaart aan bovenstaande te danken. Maar hey, we moffelen het fijn weg.Ik voel me niet aangesproken. Overigens vergeet je 'wat' landen en continenten. <- een smiley om te laten zien hoeveel ik zit met mijn vermeende onzekerheid.
quote:hatsetats schreef op 01 juli 2016 @ 17:13:

[...]

Nu er n feestdag voor in het leven is geroepen?? In Su vieren ze het al vanaf het eeste jaar. Hier in nl al jaren in kleinere groepen en sinds jaar of wat onder de vlag van 1 stichting.En sinds dit jaar met veel media aandacht. Het was inderdaad altijd een onderonsje.
quote:damocles schreef op 01 juli 2016 @ 17:15:

[...]

Ik voel me niet aangesproken. Overigens vergeet je 'wat' landen en continenten. <- een smiley om te laten zien hoeveel ik zit met mijn vermeende onzekerheid.

Ik vergeet niets. Ik noem alleen niet alles want dan kan ik wel bezig blijven.

En je laatste zin snap ik niet.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:11:

[...]

Nou zeg, ik durfde nogal.

Niet onder het oog van het land. Er is nooit bekendheid aan gegeven.

De meeste |Nederlanders horen vandaag voor het eerst over Keti koti.Ja ik vind jouw jullie om te janken. Je maakt onderscheid. Mijn we ging over NL.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:16:

[...]

En sinds dit jaar met veel media aandacht. Het was inderdaad altijd een onderonsje.En dat had zo moeten blijven? Waarom dan?
quote:hatsetats schreef op 01 juli 2016 @ 17:15:

Hoezo worden de nazaten beschadigt wanneer er aandacht voor is?

Er zijn meer mensen dan je vreest die nog steeds met de geldelijke waardebepaling van de mens in hun hoofd rondlopen en dat wordt per generatie doorgegeven en dat is een kwalijke zaak.

Ik denk echt dat je daar bruin voor moet zijn om dat te begrijpen.
Tijdens leidens ontzet viert Nederland het verjagen van de Spanjaarden en hun tirannie.

Als volbloed Spaanse feest ik gewoon gezellig mee.

Het mag dan lang geleden zijn, maar ongetwijfeld gruwelijk.

Er zijn zoveel misstanden die zich vroeger hebben voorgedaan en waar weinig over bekend is. Ik vind dat alles serieus moet worden genomen. Dat er een positieve draai aan wordt gegeven door er een feestje van te maken, vind ik alleen maar mooi.

Plezier verbroedert nu eenmaal meer dan haat.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 17:18:

[...]

Ja ik vind jouw jullie om te janken. Je maakt onderscheid. Mijn we ging over NL.

Dat onderscheid, daar leven de nazaten van de slavernij al sinds jaar en dag mee en nu, ineens, van de één op de andere dag is het wij? Kom op zeg.

Ik moet het allemaal nog maar zien wat dit voor gevolgen heeft op de levens die vandaag zo omhelst worden.
Iedereen in mijn omgeving kent keti koti al langer dan vandaag trouwens, dus die vlieger gaat ook niet op.
quote:hatsetats schreef op 01 juli 2016 @ 17:18:

[...]

En dat had zo moeten blijven? Waarom dan?Niet mijn woorden naar eigen inzicht interpreteren, daar hou ik niet zo van. Ik ben duidelijk genoeg.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:21:

[...]

Dat onderscheid, daar leven de nazaten van de slavernij al sinds jaar en dag mee en nu, ineens, van de één op de andere dag is het wij? Kom op zeg.

Ik moet het allemaal nog maar zien wat dit voor gevolgen heeft op de levens die vandaag zo omhelst worden.Dus dan moeten we het toch juist stoppen, dat onderscheid? Onderscheid sucks.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 17:24:

[...]

Dus dan moeten we het toch juist stoppen, dat onderscheid? Onderscheid sucks.Dat grote wijgevoel duurt één dag.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:18:

[...]

Er zijn meer mensen dan je vreest die nog steeds met de geldelijke waardebepaling van de mens in hun hoofd rondlopen en dat wordt per generatie doorgegeven en dat is een kwalijke zaak.

Ik denk echt dat je daar bruin voor moet zijn om dat te begrijpen.

Ten eerste vrees ik niemand.

Ten tweede weet ik precies wat mijn pa als jong jochie waard was toen ie op 11 ging werken. En ik zal je zeggen, zijn kleinkids en achterkleinkids weten dat ook. Wat hij verdiende, wat hij ervoor moest doen, welke vernederingen hij moest doorstaan. Waarom is dat kwalijk? Omdat we pijn delen? Dat zijn(achter) (klein) kinderen weten wat er met hem is gebeurd? Dat ik me er soms vreselijk kwaad om kan maken wat hij heeft doorstaan? Is dat zo erg?

Ik vergelijk zijn situatie niet met slavernij. Maar geschiedenis mag niet vergeten.
quote:Cateautje schreef op 01 juli 2016 @ 17:25:

[...]

Dat grote wijgevoel duurt één dag.

Ik begrijp je punt. En ergens heb je wel gelijk, maar

het is onmogelijk om iedereen dezelfde kant op te laten kijken. Zo is de maatschappij helaas. Ik denk dat weinig mensen (inclusief mijzelf) echt beseffen wat het voor gevolgen heeft gehad en nog heeft.

Maar om het er dan maar niet meer onder de aandacht te brengen, lijkt mij geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven