Het stamcafé XVI

20-06-2016 18:27 3014 berichten
En weer een nieuw deel! Zuigregels zijn inmiddels wel bekend, dus daar gaan we verder niet op in

Cheers!

Zéér belangrijke edit: lieve groetjes van Yas, LV, Leo en Stardienietmeerinrusteis.
Nectarines heerlijk, appels ook heerlijk, sowieso vind ik veel fruit echt lekker, zeker nu ik geen zoetigheid meer eet, dan proef ik fruit veel beter. Vind het ook jammer dat je in Nederland bijna nergens meer kruisbessen kunt krijgen (of ze zijn smakeloos en veel te duur) Hadden wij vroeger in de tuin, die zou ik nog wel eens willen eten.

Maar sommige dingen vind ik ook niet zo lekker vanwege het mondgevoel, snijboontjes bijv.
Ik lust alleen geen gekookte aardappels en gekookt eigeel.
quote:Nouschi schreef op 01 juli 2016 @ 20:35:

Een goede zelfgemaakte leverworst doe je mij een groot plezier mee! Tsssskkk staat een kringeltje onder leverworst.Er moet ook sneer voor.
quote:barbaracartland schreef op 01 juli 2016 @ 20:38:

Gebakken uien zijn een geschenk. Volgens mijn leraar biologie zijn uien ook erg gezond, hij had zelf zijn hele studententijd geleefd op ui en ei (weinig geld en wel op kamers). Hoe hij rook, vertelde hij er niet bij, maar willekeurige maaltijden met ui en/of prei maak ik nog steeds, al woon ik niet meer op kamers.

Mijn moeder was kind tijdens WOII. Zij heeft zowat geleefd op uien. Met een soort van rare olie werden die gebakken en dat dan met zout op regeringsbrood.

Nog steeds loopt bij haar met stralen het water in de mond als ze een gebakken ui ruikt.

Uien waren zowat heilig bij mij thuis vroeger.
Lychees zijn vies. Ze glibberen weg tussen je kiezen, en ze smaken flauw. Ik hou niet van lychees.

Sinaasappels zijn ook vies. Op zich is de smaak wel okee, maar die gore witte droge velletjes benemen me iedere eetlust. Ieuw.
Couscous met abrikoos, pompoen en ui.

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=590816
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juli 2016 @ 20:39:

Nectarines heerlijk, appels ook heerlijk, sowieso vind ik veel fruit echt lekker, zeker nu ik geen zoetigheid meer eet, dan proef ik fruit veel beter. Vind het ook jammer dat je in Nederland bijna nergens meer kruisbessen kunt krijgen (of ze zijn smakeloos en veel te duur) Hadden wij vroeger in de tuin, die zou ik nog wel eens willen eten.

Maar sommige dingen vind ik ook niet zo lekker vanwege het mondgevoel, snijboontjes bijv.Snijbonen kunnen prima, maar niet uit zo'n molen. Je moet ze gewoon in stukkies van zo'n centimeter breed snijden, met een aardappelmesje. Snijbonen uit een molen zijn alleen maar leuk als je ervan houdt om het bloed in je bek te hebben staan.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juli 2016 @ 20:39:

Maar sommige dingen vind ik ook niet zo lekker vanwege het mondgevoel, snijboontjes bijv.

Kruisbessen.

Van die zoetzure, die klappen in je mond.

Zálig.

Ze groeiden op onze volkstuin. Kilo's geplukt en gegeten.

Gekochte vind ik ook niet te eten. Flauwe waterknobbels zijn het.

Net als blauwe bessen, daar vrat ik me buikpijn aan als we ze gingen plukken in het bos.

Laatst had mijn moeder een emmer meegenomen, gekochte, flauw, slap, waterig. Zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
Qua smaak ben ik in de kleutertijd blijven hangen: ik lust geen groente (ja, ik eet het wel, omdat het moet), want niet zoet genoeg. En verder ook graag niet te ingewikkeld.

Ik vind couscous dan weer heerlijk qua mondgevoel, maar één van de andere labeldragers hier in huis kan daar dan weer helemaal niet tegen.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Snijbonen uit de molen; horror.
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 20:30:

[...]

Ik heb geen label en in principe lust ik alles, behalve als het mondgevoel me niet aanstaat. Dus ik begrijp jullie wel.

+1

Nootjes in ijs, gruwel. Griesmeel, gruwel.

Maar ik nen dan wel weer gek op ananas, maar daar krijg ik zo'n zere tong van, dat het niet leuk is.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 20:42:

[...]

Er moet ook sneer voor.Scherrup
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juli 2016 @ 20:42:

[...]

Mijn moeder was kind tijdens WOII. Zij heeft zowat geleefd op uien. Met een soort van rare olie werden die gebakken en dat dan met zout op regeringsbrood.

Nog steeds loopt bij haar met stralen het water in de mond als ze een gebakken ui ruikt.

Uien waren zowat heilig bij mij thuis vroeger.Mijn opa was iets ouder tijdens WOII, heeft ook in zo'n werkkamp gezeten waar je moest arbeiten tot de dood erop volgde. Hij is er dus niet doodgegaan, maar hij heeft zijn hele leven een crush gehad voor melkvellen. Dat vond ie zoooo lekker, daar kon geen driesterrenrestaurant tegenop.
Griesmeel met Tova
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juli 2016 @ 20:45:

[...]

Kruisbessen.

Van die zoetzure, die klappen in je mond.

Zálig.

Ze groeiden op onze volkstuin. Kilo's geplukt en gegeten.

Gekochte vind ik ook niet te eten. Flauwe waterknobbels zijn het.

Net als blauwe bessen, daar vrat ik me buikpijn aan als we ze gingen plukken in het bos.

Laatst had mijn moeder een emmer meegenomen, gekochte, flauw, slap, waterig. Zo jammer.

Ja, die kruisbessen (groene hadden wij) van vroeger.

Ik eet vaak blauwe bessen uit de diepvries (door de muesli), die zijn soms echt lekker.

Als ik later groot en rijk ben wil ik een huis met een grote tuin, dan ga ik dat allemaal zelf kweken
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 20:44:

[...]

Snijbonen kunnen prima, maar niet uit zo'n molen. Je moet ze gewoon in stukkies van zo'n centimeter breed snijden, met een aardappelmesje. Snijbonen uit een molen zijn alleen maar leuk als je ervan houdt om het bloed in je bek te hebben staan.Dat zal ik eens proberen.
quote:Star schreef op 01 juli 2016 @ 20:44:

Couscous met abrikoos, pompoen en ui.

http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=590816

Ik vind pompoen zo verschrikkelijk Starrie....

Hooguit leuk om er een halloweensmoeltje in te kerven maar als eten heb ik het nog nooit lekker gevonden.
Griesmeel met Tova vind ik dan wel weer heel lekker

Pompoen vind ik ook oprecht lekker. Je moet het wel een beetje opleuken qua smaak, met kaas en kruiden en zo.
quote:Eleonora-1 schreef op 01 juli 2016 @ 20:49:

[...]

Ik vind pompoen zo verschrikkelijk Starrie....

Hooguit leuk om er een halloweensmoeltje in te kerven maar als eten heb ik het nog nooit lekker gevonden.Je lijkt mijn vent wel
Griesmeelpudding vind ik lekker, pompoen ook.

Maar.....wat is Tova?
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juli 2016 @ 20:47:

[...]

Ja, die kruisbessen (groene hadden wij) van vroeger.

Ik eet vaak blauwe bessen uit de diepvries (door de muesli), die zijn soms echt lekker.

Als ik later groot en rijk ben wil ik een huis met een grote tuin, dan ga ik dat allemaal zelf kweken En laat ik nu exact dat in de verkoop hebben! *Snel groeien Wollie ensow*
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Gebakken uien ruiken gewoon zo goed als je trek hebt. Komt hier regelmatig iemand binnen dat het weer zo geweldig ruikt. Heb ik alleen nog maar een ui gebakken.

Soms bak ik ook een uitje als de geur van wat ik klaar maak niet helemaal eetlustopwekkend is en nogal overheerst. Broccolisoep of restje rode kool knapt heel erg op van (de geur van) een gebakken uitje.
Tova zijn die kleine flesjes met saus, aardbeien of chocolade en zo.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 01 juli 2016 @ 20:51:

Griesmeelpudding vind ik lekker, pompoen ook.

Maar.....wat is Tova?
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Lady_Voldemort schreef op 01 juli 2016 @ 20:50:

Griesmeel met Tova vind ik dan wel weer heel lekker

Pompoen vind ik ook oprecht lekker. Je moet het wel een beetje opleuken qua smaak, met kaas en kruiden en zo.Ja maar lieverd met kaas en aromat maak ik poep nog lekker natuurlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven