Gezondheid alle pijlers

Neusdouche

03-07-2016 10:10 29 berichten
Hoi,

Wie gebruikt hier ook een neusdouche? Hoe snel had jij resultaat ermee?

Ik gebruik het nu een week, als laatste redmiddel om van mijn eeuwige verstopte neus af te komen, maar merk nog niet heel veel resultaat.

Als dit niet helpt dat kan ik kiezen om het zo te laten of operatie, in dat laatste heb ik echt geen zin in!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kno-arts heeft het me voorgeschreven, maar dan wel naast de medicijnen die ik ook gebruik.

Eerst spoelen met de rhinohorn, en daarna de medicijnen (flixonase, om de neuspoliepen onder controle te houden). Zo werkt het bij mij prima. Maar alleen een neusdouche zou bij mij niet werken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb het trouwens van de kno assistent gekregen, is eentje die in opleiding is.

In oktober heb ik een afspraak met m'n kno arts voor controle van m'n geopereerde oor, zal het er dan wel gelijk over hebben.
quote:tonkje schreef op 03 juli 2016 @ 10:17:

Mijn kno-arts heeft het me voorgeschreven, maar dan wel naast de medicijnen die ik ook gebruik.

Eerst spoelen met de rhinohorn, en daarna de medicijnen (flixonase, om de neuspoliepen onder controle te houden). Zo werkt het bij mij prima. Maar alleen een neusdouche zou bij mij niet werken.Exact hetzelfde hier. Doet de neusdouche bij jou ook zo'n pijn? Als in dat het verschrikkelijk prikt?
Vriend gebruikt het 1, soms 2x per dag voor z'n hooikoorts icm medicijnen. Sinds hij dat doet heeft hij er wel minder last van zegt hij.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:lalalief schreef op 03 juli 2016 @ 10:28:

[...]

Exact hetzelfde hier. Doet de neusdouche bij jou ook zo'n pijn? Als in dat het verschrikkelijk prikt?

Hemeltje nee, totaal geen pijn.

Tenzij ik per ongeluk te koud water gebruik, of teveel zout.
quote:lalalief schreef op 03 juli 2016 @ 10:28:

[...]

Exact hetzelfde hier. Doet de neusdouche bij jou ook zo'n pijn? Als in dat het verschrikkelijk prikt?Normaal niet, heb wel ook 1x gehad dat het pijn deed, overal prikte en drukte.
Hier vier keer per dag en met resultaat. De verkoudheid is weg maar teruggekomen nadat we gestopt zijn
Heey wat handig, ik kreeg gewoon een dikke spuit mee. Die ik rustig in mijn neus moest leeg spuiten met soort zoutoplossing.

Ik weet nog wel dat dat bij mij prikte. Bedoel je dat met pijn?

Het voelt namelijk alsof alles verzout daar binnen en ik vond dat ook erg onaangenaam voelen.

Minder vaak spoelen of met minder per keer of minder zout, dus de oplossing in verhouding met meer water.

Later zei mijn kno arts dat je het ook gewoon zelf kon maken, water koken, schepje zout erbij, af laten koelen in een kopje, en zo in je neus gieten. Haha, dat werkt ook gewoon. Wel boven de wasbak en wat handigheid er in krijgen. En het water enigszins steriel houden dus niet met je vingers in roeren.

Als je echt pijn hebt zou ik even bellen met de kno afdeling, die vraag krijgen ze vast vaker.
Ik heb trouwens een operatie gehad, was echt de beste keuze ooit. Ik kon gewoon weer normaal ademen. Ik vind een operatie echt een aanrader. Want ik denk ook dat als er echt wat is, neuspoliepen bv, dat zo'n douche een korte termijn oplossing is.
Ik gebruik gewoon warm water uit de kraan. Mij is nooit iets verteld over eerst koken.
O, ik denk nu te begrijpen dat jullie het sowieso zelf moeten maken en mengen? ... ik kreeg het destijds eerst via de apotheek, de zoutoplossing, in flessen. Met steriele spuiten erbij.

Waarschijnlijk zijn de knoartsen over gegaan op zo'n douche omdat je de oplossing gewoon makkelijk zelf kunt maken.

Vervelend dat het pijn doet iig to.

Hopelijk werken de tips die hier gegeven wordt.
Ik heb zakjes zout van de apotheek gekregen, als die op zijn ga ik wel gewoon zout gebruiken hoor. Want die zakjes zijn best duur als je weet dat het gewoon zout is.

Ik doe het nu 2x per dag, moet het 2 tot 3x per dag doen, misschien maar nu beginnen met 3x per dag.
Ik heb een netipot, zat schepje bij voor zout (ik gebruik gewoon keukenzout) en dat oplossen in warm water uit de kraan (gekookt water is niet nodig in Nederland). Bekijk wat youtube video's hoe je het moet doen qua hoofdhouding. Ik gebruik het als ik verkouden ben en vind het echt een uitkomst. Mijn neus is weer lekker open!
Ik weet niet om wat voor een operatie het gaat, maar ik heb ooit een fess gedaan voor mijn chronisch ontstoken holtes. Wat een uitkomst! Nu nog maar 1 x echt last gehad in 3 jaar tijd.

Operatie was een eitje.
Hier ook pas een fess gehad en eindelijk vrij ademen , zou het zo weer doen.
Komt er dan ook echt troep uit?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 03 juli 2016 @ 12:07:

Komt er dan ook echt troep uit?Heb je het tegen to of bedoel je met de operatie ?
quote:Pretzel66 schreef op 03 juli 2016 @ 12:10:

[...]

Heb je het tegen to of bedoel je met de operatie ?

Euh....geen idee.

beiden denk ik
Met de operatie wel bakjes vol ;) daarna ook nog maar nu helemaal leeg .
quote:Pretzel66 schreef op 03 juli 2016 @ 12:17:

Met de operatie wel bakjes vol ;) daarna ook nog maar nu helemaal leeg .Lijkt mij zo'n opluchting
Inderdaad dat is het ook !
Ik lees even mee!
Bij mij komt er bijna geen troep uit. Wat is fess?

De kno assistent had het over neusgang verbreden.

Ik heb afgelopen 1,5 jaar 2 ooroperaties gehad, niet dat ik daar pijn aan had maar vreselijk vermoeid en emotioneel weken lang, daarnaast ook duizelig enzo maar dat komt door m'n oor. Dus kijk nou niet echt uit naar weer een operatie.

Maar volgens mij is door je mond ademen ook slecht voor je gebit, ik heb heel vaak gaatjes. En nu in de zomer erg last van droge mond in de nacht, vooral in Spanje was het niet normaal!
Bij een fess maken ze chronisch ontstoken bijholtes schoon . Neusgang verbreden lijkt me iets anders . Noemde hij het toevallig een septum correctie ? Die heb ik een paar jaar eerder helaas ook gehad .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven