Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heee Tulpie, blij te horen dat bij jullie alles ook nog goed gaat! Lijkt mij wel lastig met kleertjes kopen als je niet weet wat het wordt. Willen jullie het helemaal niet weten of toch nog een keer tijdens een echo?

Hier ook best een buik. Bikini durf ik niet meer, dan voelt het alsof de baby zo bloot is, haha. Ik voel mij er gewoon niet comfortabel in. Heb bij Zalando een mooi zwangerschapsbadpak van Topshop gekocht en dat staat best goed al zeg ik t zelf.

Maagzuur heb ik idd ook, ik word er soms wakker van en de laatste week vaak ook overdag. Gelukkig helpen maagzuurtabletjes voorlopig nog goed.

Andere dames, hoe is het met jullie?
Hallo allemaal!

Fijne pinksteren! Heerlijk zo'n lang weekend.

Selectia, ben je al wat meer aan het shoppen inmiddels? Wij gaan deze week kijken voor een babykamer. Heel veel zin in! We hebben al behang uitgezocht. Nu de meubels nog. Het blijft vrij neutraal omdat we echt niet meer willen weten wat het wordt, maar ik wil wel wat kleur aanbrengen met groen en leuke knuffels etc.

Ik ga deze week beginnen met zwangerschapsgym. Volgens mij is het weinig gym en meer 'puf' oefeningen. Ik ben heel benieuwd, geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen. Er is ook een partneravond, dan moet ik mijn vriend echt meesleuren want dat lijkt hem vreselijk

Ik had een tankini gekocht voor op vakantie omdat ik, net als jij, ook dacht dat een blote buik zo onbeschermd zou zijn. Maar heb op vakantie toch ook af en toe mijn gewone bikini aan gehad omdat ik die natte stof op mijn buik weer niet zo lekker vond zitten na het zwemmen.

En maagzuur... Aargh... Ik slaap nu soms met het bed iets omhoog, dat helpt wel maar slaapt wat minder fijn.

Maar mij hoor je verder niet klagen, als dat alles is. Ik ben nog steeds zo dankbaar dat ik dit kan meemaken dat ik alle kwaaltjes met liefde omarm

Hoop dat het met iedereen hier verder ook goed gaat.

Liefs!
Tulpie wat goed te lezen dat alles goed gaat met jou en de baby. Heerlijk hoor meis! Jammer van t maagzuur, rennies mag je gewoon eten he?

Ik liep gewoon in bikini hoor. Ik vond mijn buik gigantisch prachtig ;) deed wel een handdoekje en parasol voor de zon. Dat vond ik dan weer zielig zo heet voor de baby.

Fijn dat je je ook zo blik voelt dat je alles mag meemaken en de kwaaltjes daardoor 'voor lief' neemt. Het is ook zo bijzonder. Voel je de baby al goed? En je man?

Hier gaat alles goed. Soms pittig, want de peuterpubertijd is echt begonnen hier. maar wat is dat ook grappig zeg dat eigenwijze koppie met eindelijk al z'n tanden. Ik lig regelmatig in een deuk. Hij praat echt heel veel, ieder woord zegt ie na.

Van de week zaten we diertjes te kijken en kwamen we bij papegaai. Zegt ie: mamagaai nou?! Zo lief!

Slapen gaat prima ook, alleen eten is momenteel een dingetje, maar dat gaat wel weer een keer over denk ik dat. Hij groeit goed, dus ik maak me maar geen zorgen.

Geniet ervan tulpie! Tot horens weer!
Hoi allemaal,

Hoop dat alles goed gaat met iedereen?

Hopen, wat leuk en ook lastig die peuterpuberteit haha. Ik kan mij voorstellen dat het echt hilarisch is, zo'n driftige peuter die lekker brabbelt en eigenwijs is.

Hier gaat alles goed. De zwangerschapsgym is leuk en informatief. Ook een fijn moment in de week om tussen de werkhectiek en andere beslommeringen echt met mezelf en de baby bezig te kunnen zijn. Wat dat betreft kan ik niet wachten tot ik verlof heb, omdat ik wat meer met de zwangerschap bezig zou willen zijn, maar dat niet altijd goed lukt. Ik heb veel dingen ook nog niet kunnen regelen.

Selectia hoe gaat het bij jou?

En hoe is het met de andere dames?

Groetjes
Even up omdat ik net lees dat NinaNana zwanger is. Toen het 'Wij proberen Door' topic begon leeg te lopen heb ik daar nog regelmatig geschreven met Tulpie, Sophietje en NinaNana. Tulpie en ikzelf gaan gelijk op, NinaNana nu dus ook. Sophietje heeft helaas een MA gehad maar heeft goede hoop dat er nog kansen zijn.

Ik hoop echt zo dat Sophietje snel blijvend zwanger wordt en dat we dan het topic kunnen sluiten (aangezien er geen nieuwe instroom is). Zou voor mij een mooie afsluiter zijn.

Ik begin deze week ook met de zwangerschapscursus. Geef later nog wel een update. Alles nog goed hier! Bub schopt vooral heel veel.
Selectia, fijn te horen dat alles goed gaat! Leuk dat hij zoveel schopt, dat is zo bijzonder he

Ik sluit mij aan bij wat je schrijft, zou toch mooi zijn als alle laatste meeschrijvers van het Wij Proberen Door topic positief kunnen afsluiten.

Ik ben erg blij voor Nina en ik gun het Sophietje ook zo!
Hoi ladies!

Hier ben ik ook weer eens

Wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat Selectia en Tulpie! Het aftellen begint nu! Mega spannend en leuk.

Wat zou het inderdaad mooi zijn als iedereen uit het wij proberen door topic er niet meer hoeft te schrijven en het gesloten kan worden. Ik hoop het zo, vooral voor Sophietje.

Hier gaat alles goed. Kleine schatje is al bijna 5,5 maand! Het blijft ongelofelijk mooi. Knuffelen met je kindje is het mooiste wat er is. Hij gaat inmiddels hier naar de daycare en ik ben weer lekker aan het werk. Ik voelde me in het begin wat schuldig als ik zei dat ik er aan toe was om weer te gaan werken, maar het was wel zo . Vooral door het wonen in het buitenland, waar we geen familie en niet veel vrienden hebben, werden de dagen thuis terwijl mijn man aan het werk was, wel een beetje eenzaam. Het zorgen voor hem is geweldig, maar hij is in goede handen en ik kan me even ergens anders op focussen dan op slapen, voeden, spelen etc. Heb de luxe dat ik maar 2,5 dag werk, dat voelt voor nu perfect. Denk dat ik in Nederland meer was blijven werken, maar hoe meer ik me er de laatste maanden in verdiept heb, hoe meer ik het gevoel heb dat het toch wel goed is voor zo'n kleintje als papa en/of mama veel bij hem zijn de eerste maanden. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :):). Maarja, zo dacht ik ook dat hij vanaf dag 1 of 2 wel in z'n Eigen kamer zou slapen, maar hij ligt nog steeds bij ons.

Ik vind het wel grappig hoe je kijk op dingen en ook op mensen verandert. Ik dacht over mensen die hun babies in hun kamer hielden dat dat maar 'rare' mensen waren die hun babies zwartwit gezegd lekker aan het verpesten waren. Net als ik een heerlijk vooroordeel had over moeders die het liefst thuis wilden blijven. Dat moesten toch wel andere types zijn dan ik. Ha! Nou zeg ik niet dat ik helemaal anders erover denk, ik wil straks echt graag nog iets meer werken, maar zo die eerste 5 a 6 maanden veel aandacht voor en hechting met zo'n klein wezentje is denk ik toch wel erg belangrijk. Vind het nog steeds jammer dat het verlof, vooral voor vaders, zo slecht geregeld is.

Ik ben benieuwd hoe de dames hier die al een kleine hebben daar ervaring mee hebben. Doen jullie alles zoals je van te voren had gedacht?

Tulpie en Selectia, toen ik zover was als jullie barstte ik van de vragen, over de meest 'simpele' dingen. Als mensen dan zeiden 'ach dat wijst zich wel vanzelf' dacht ik 'hoe kan zich dat nou vanzelf wijzen, ik moet dat toch van te voren weten'. Dat kon gaan over wat voor soort washandjes tot welke zalfjes, tot wel of geen wipstoel of speelkleed aanschaffen, wat doe je met een hydrofiele luier die overal op de lijstjes staat etc.

En... het wijst zich inderdaad allemaal vanzelf. Maar mochten jullie met vragen rondlopen, vraag het alsjeblieft. Dat kan zoveel rust geven, tenminste dat had ik toen. Of vragen over borstvoeding, keizersnede, ziekenhuiskleding (dagen heb ik me bezig gehouden met het opzoeken wat voor kleren ik mee moest nemen naar het ziekenhuis ).

Geniet nog lekker dames! Ik kan me nu bijna niet meer voorstellen dat ik zo'n toeter had, gek is dat toch.

Veel plezier op de zwangerschapsgym! Ik ben de laatste 10 weken ook naar zwangerschapsyoga geweest, had nog nooit yoga gedaan en vond het toch wel erg prettig. Ohja, nog een tip: een kleinschalig onderzoek heeft 'aangetoond' dat het eten van dadels in de laatste weken van de zwangerschap helpt voor een snellere ontsluiting. Ik dacht baat het niet schaadt het niet, dus ik heb de laatste 8 weken 6 dadels per dag gegeten. Ik had met 38 weken 1 cm ontsluiting en was al 60% verdund/verweekt (hier noemen ze dat effacement, weet niet de exacte nederlandse vertaling, en voor m'n zwangerschap had ik alleen nog maar van ontsluiting gehoord en wist niet dat ze altijd kijken naar 2 processen, de mate van ontsluiting en de mate van verweking van de baarmoedermond). Of de dadels eraan meegeholpen hebben? Geen idee, maar het zou kunnen. Overigens lopen heel veel zwangeren de laatste weken of dagen al met ontsluiting, maar weten dat niet omdat er simpelweg niet naar gekeken wordt. Hier doen ze dat standaard. Een volgende keer ga ik dat denk ik weigeren, want het maakt het alleen maar onnodig spannend als je weet dat er wat ontsluliting is terwijl het maar zo kan zijn dat je alsnog 2 weken overloopt.

Kan ik nog meer bedenken? Ja, ik las vaak dat moeders al contact kunnen maken met baby in buik. Dat de baby hun hand helemaal volgde door de buik etc. Ik had dat niet en dacht dat ik toen al faalde als moeder LOL. Dus mocht je dat ook niet hebben; no worries!

Fijne dag allemaal

x uil
Hallo allemaal,

Gaat het goed met iedereen?

Uil wat goed om te horen dat alles goed gaat!De kleine al bijna 6 maanden, wauw! Ik kan mij wel indenken dat dingen anders blijken te zijn dan je had gedacht haha. Maar dat geeft toch niks, zolang je je goed voelt en alles lekker gaat dan is dat alleen maar prima.

Wat lief dat je zo meeleeft en dat je meedenkt over wat handig is om te weten! Het klopt dat ik mij over sommige dingen echt kan verwonderen en het daardoor ook zo ongrijpbaar is allemaal, kan mij nog geen voorstelling maken van hoe het straks allemaal zal zijn en waar ik al die spullen dan voor nodig heb. Maar blijkbaar is het op het moment zelf heel logisch haha

En inderdaad, wat voor ziekenhuiskleding? Wat trek je aan als je gaat bevallen? Geen idee. Een lange pyama?

Ik heb sinds vorige week heel sterk de neiging om het geslacht wel te willen weten. Een collega is zwanger en die vertelde vorige week na de 20 weken echo dat ze een meisje kreeg. Toen baalde ik opeens even dat ik het niet weet, het lijkt mij nu juist wel weer leuk om het te weten. Ik heb nog aan mijn vriend geopperd om alsnog een pretecho te doen. Maar hij wil dat nu niet meer en vindt dat we stand moeten houden, aangezien het nu ook niet meer zo lang duurt natuurlijk. Raar dat ik nu zo van gedachten verander. Misschien komt dat wel omdat het dichterbij komt en ik steeds nieuwsgieriger word. Het wordt steeds 'echter' denk ik.

Maar ja niets aan te doen, toch echt nog even geduld hebben dus...

Ik vraag mij ook af of de verloskundige weet wat het wordt. De 20 weken echo is in het ziekenhuis gedaan en ik neem aan dat in het dossier wel is genoteerd wat het wordt en dat zij dat in de aan haar toegestuurde informatie heeft kunnen lezen. Twee weken geleden zei ze iets waardoor ik mij afvroeg of ze het weet omdat ze het tijdens het luisteren naar het hartje had over 'ze'. Maar ik heb er expres maar niet op doorgevraagd...De afgelopen keer bleef ze weer heel neutraal in haar bewoordingen. Tja...
@Uil! Leuk van je te lezen!

Wat super dat het allemaal prima gaat met jullie daar aan de andere kant van de oceaan. 6 maanden alweer... jeutje wat gaat het toch snel. Onze D* wordt over 2 weken alweer 2... Het is echt belachelijk hoe snel de tijd gaat!

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen dat je er weer aan toe was te gaan werken. Als jij dat zo voelt dan is dat toch prima? Je bent ook nog gewoon Uil, ondanks dat je mama bent van mini-uil nu. Ik werk zelf ook 3 dagen en ik vind het heerlijk, maar ook max wat ik wil werken. Man werkt er ook maar 4 en we zijn allebei heel blij dat t zo kan.

het eerste jaar is het belangrijk zoveel mogelijk bij de ouders te zijn dacht ik ook ja. D* is maar 1 dag op de opvang en 1 dag bij tante, alle andere dagen bij ons, wat mij ook wel een prettig gevoel geeft. Dat verlof voor vaders slaat echt nergens op. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan zweden, daar heeft de moeder dacht ik een jaar verlof, de belangrijkste periode. Dat een beetje verdelen over vader en moeder lijkt me best een goed plan!

Ik doe bepaalde dingen wel anders dan ik vooraf bedacht had denk ik. Maar dat gaat zo automatisch dat ik eigenlijk niet goed kan zeggen wat er dan anders gaat. Ik denk wel dat ik soms bezorgder ben dan nodig is, het is toch je meest kostbare bezit dus ik zie wel veel gevaren op de loer liggen.

We zijn verder wel heel makkelijk, want man en ik gaan elk jaar een weekje samen op vakantie en dan is onze zoon bij opa en oma. Mensen noemen ons dan ook wel eens egoistisch, maar daar probeer ik me maar niet te veel van aan te trekken. We zijn ook nog gewoon man en vrouw en daar is dat weekje heel prettig voor!

Hij sliep ook heel snel op zn eigen kamer, omdat mijn man van elke vingerbeweging wakker werd, wat overigens nog steeds zo is. Als hij s nachts huilt dan gaat mijn man eruit en hoor ik het vaak niet. Best erg he?

Het gaat in ieder gezin zoals het gaat denk ik dan maar. Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt.

Vooroordelen had ik ook wel, maar nu je het echt ervaart moeten die idd soms bijgesteld worden

Leuk al je tips en trucs voor de zwangeren hier! Ik ben het allemaal al bijna vergeten... mijn vriendin heeft nu weer een baby en dan vraagt ze wel eens iets en dan moet ik echt graven in mijn geheugen hoe we dat eigenlijk deden toen.

@Tulpie; snap helemaal dat je super nieuwsgierig bent inmiddels! Spannend zeg! Ik denk dat je vk het wel weet, ze zien het vaak wel bij echo's want dat gedeelte van de baby komt toch in beeld. Nog even volhouden, dan weet je t Ik had een nachtjapon van een paar euro bij zeeman gekocht, maar geen tijd gehad het aan te trekken tijdens de bevalling, want D* was er in 1,5 uur. Ik zou er dus maar niet te moeilijk over doen en een groot shirt ofzo meenemen. Als t erg warm is gewoon een hemdje. alle gene is zo verdwenen als je weeen hebt dus lang of kort maakt ook niet meer uit dan!

Op internet kun je ook wel een lijstje vinden wat er in je "vluchtkoffer" moet. Doe er ook wat dextro snoepjes in en iets te knabbelen, als het lang duurt is dat wel lekker. Ik ben behoorlijk "uitgelachen" met mn koffer, maar ik heb alles nodig gehad wat erin zat en zelfs nog meer, dus doe gewoon wat je denkt dat goed is. En zet m op tijd klaar. Ik dacht dat ik veel te vroeg was, maar een week later kwam ie al!

Hier gaat het ook prima. De driftbuien zijn weer zo goed als verdwenen en hij praat echt super goed. Het is ook echt een grappig kind (zegt iedere moeder waarschijnlijk) want hij neemt ons echt in de maling, maakt grapjes op zn eigen manier en dan dat hoofd van m erbij

Verder is t een echte knul: alles auto's en motoren en duplo. Hij is er dol op, maar ruimt gelukkig ook graag op! Als we weg gaan dan moet hij eerst z'n spulletjes opruimen voor hij z'n schoenen aan wil doen. Ik hoop dat dat zo blijft!

Verder geen nieuws dames! Tot horens weer!

Hi Tulpie en Selectie, gaat het goed met de laatste loodjes? Lekker met verlof? En nog fit?

@uil Hoe is het met jouw kleine man?

Hier sinds een week door de kamer aan het schuifelen, erg leuk, ben heel trots. Tijd voor wat aanpassingen in huis. Mannetje slaapt vanaf 3 maanden ongeveer op eigen kamer. Dat vind ik toch wel fijn, wat een herrie hij maakte s nachts en ik reageerde daar nogal op. Verder ben ik ook wel eens overbezorgd, zijn de hormonen en is moeder eigen denk ik. Op ja ik ben ook wel verbaasd over de moeder instincten die ik meteen had. Tsja verder had ik nooit gedacht dat het psychisch zoveel met me zou doen. Gelukkig steeds beter nu.

en wat betreft je dadel theorie, die had ik niet gegeten, wellicht bleef hij daarom bijna tot week 42 zitten ????? Ik heb toen ook eindeloos gewandeld om bevalling op gang te brengen. Enige wat echt hielp was laten strippen door verloskundige.

@hopen heerlijk met zijn tweetjes op vakantie. Dat kan ik nog niet, maar eerste nachtje met zijn tweetjes wel gepland. Ik hoop dat ik hem zo lang kan missen. Jouw mannetje klinkt ook wel heel lief.
Hallo allemaal,

Leuk om jullie updates te lezen, over hoe het is met een kleintje. Ik kan mij er nog steeds zo weinig bij voorstellen terwijl het bijna zover is! Vandaag 38 weken, dus het aftellen is begonnen!

Ik ben heel benieuwd hoe het met jou is Selectia, jij bent nu 39 weken als het goed is. Komt helemaal dichtbij. Voel je je nog goed?
Ha ladies,

Tijdje niet meer hier gepost maar ik was gewoon druk met werk, zwanger zijn, nog wat reisjes, etc. Ik vind het zeker leuk hier te blijven posten en te lezen hoe het met jullie gaat!

@Uil: ik denk dat jouw situatie qua wonen in het buitenland met minder netwerk een beetje gelijk is aan die van mij. Wij zullen ook geen familie hebben die even langs komt of komt oppassen. Met werk zal dat best een uitdaging worden omdat we beide banen hebben waarbij we moeten reizen. Tijd zal het leren hoe het gaat werken, maar omdat we op 1,5 vliegen wonen is het voor ons wel iets makkelijker een grootouder in te vliegen bij nood.

Oh en zo grappig dat jij je ook druk maakte over welke kleding aan in zkh! Was iets waar ik mij vooral in begin zw-schap al mee bezig hield, heb heel zorgvuldig m'n outfits samengesteld, ben benieuwd of ik tijdens active labor mij daar nog druk om maak.

Contact met baby in buik? Ik vond het leuk als hij schopte maar ga echt weinig met mijn hand erop. Zo'n spelletje doen of hem wakker porren vind ik zielig, haha.

@Hopen: mijn man krijgt 6 dagen verlof. Is al beter dan de 2 dagen in NL. Ik zou er ook voorstander van zijn de mannen een week of 2 te geven. Overigens: in Zweden denk ik soms dat het doorslaat qua gelijkheid man en vrouw. Ik zit op t werk naast Zweedse collega, die zat echt nogal onder de plak. Aan de andere kant: hij gaf op mijn afdeling wel een goed voorbeeld qua work life balance.

@Nordic: fijn van je te horen en blij dat het goed met je gaat! Wandelen doe ik ook veel, afgelopen weekend nog best actief in de bergen.

Hoe was je eerste nachtje met z'n 2? Werk jij al weer trouwens?

@Tulpie: ik mag eerst en jij bent de volgende, zo leuk! Hoe is je buik nu? Je zei eerder al echt groot. Hier hetzelfde hoor, maar ik krijg dan ook een heel groot kind. Voel mij echt een walrus, maar gelukkig echt weinig last gehad en een prima zwangerschap. Hebben jullie nog een laatste tripje met z'n 2 gedaan? Wij zijn met week 36 nog een weekend weg geweest (gewoon met de auto). Was heel leuk en ontspannen.

Update hier: ik ben in het zkh!!!! Vanwege grootte van het kind zou ik ingeleid worden. Het gaat op zich goed, maar echt heel langzaam. Soort van contracties kwam door de vaginale gel snel op gang, maar pas sinds circa een half uur voel ik dat ik even niet kan typen bijvoorbeeld als een contractie komt. Volgens de vlos heten het pas weeen als ik ontsluiting heb .

Spannend ook bij jou Tulpie! En Nina-Nana, lees jij hier ook mee?
Selectia!! Wat spannend!!! En, wat heb je aan? ;)

Ik hoop dat alles goed gaat, ben zooooo benieuwd! Nog eventjes en dan heb jij ook eindelijk je wondertje in je armen! Ik vond het zo ontzettend spannend op het laatst, het idee dat je ieder moment gaat zien hoe je kindje eruit ziet en dat ie er dan echt is ipv nog steeds een beetje onwerkelijk in je buik... daar was ik veel meer mee bezig dan met de pijn!

Ik kan niet wachten tot je volgende update!! Zet 'm op met z'n drieen!!!
Oooh wat spannend Selectia! Zet em op!!

Inderdaad, wat heb je aan?! Haha

En hoe groot is jouw baby dan dat je wordt ingeleid? Die van mij wordt (met 40 weken) geschat op 4 kilo, dus dat is ook geen kleintje. Maar schijnt nog wel normaal te zijn.

Oeh ik vind het superspannend voor je, bijzonder dat je ons nu een update geeft terwijl je in het ziekenhuis bent

Toi toi toi, you can do it!!!
Onze zoon is vanmorgen geboren met een sectio. Hele verhaal vertel ik nog wel, maar ik sta volledig achter de beslissing die is genomen.

Het gaat goed met ons!!!
Selectia van harte gefeliciteerd! Je hebt gewoon een zoon nu!! Wat geweldig voor je! Eindelijk mama!

Ik hoop dat alles naar omstandigheden goed gaat met jou (sectio erg pittig natuurlijk) en met jouw zoon.

En dat je kan gaan genieten!

Ik ben erg blij voor je
Selectia, wat super, gefeliciteerd! Ik lees eigenlijk niet echt mee hier maar kwam even spieken hoe het met jou en Tulpie gaat Wat fijn dat het goed gaat met jou en je zoon Hoe zijn de eerste dagen? Ben heel benieuwd!

Tulpie hoe is het met jou? Het gaat voor mijn gevoel opeens zo snel nu!

Ik heb vandaag de nipt uitslag gehad. Die was helemaal goed gelukkig! We krijgen een jongetje Ik ben de afgelopen maanden best nerveus geweest over alles, maar op de een of andere manier geeft deze uitslag me zoveel rust! Ik heb nu echt het gevoel dat ik er vol van kan gaan genieten
Dank voor jullie felicitaties en later meer!

Het volgende dat in mij op kwam wil ik nog wel even kwijt hier: ik wordt een paar keer per dag geprikt (trombose, bloed, hb, etc) en elke keer de verpleging 'gaat het', 'moet u niet liggen?'. Heel lief natuurlijk, maar ik heb mijzelf bijna een jaar af en aan met hormonen geprikt. Kan mij er totaal niet meer druk om maken
Gefeliciteerd Selectia! Ein-de-lijk is ie er dan. Wat heerlijk voor je. Hoop dat alles goed gaat, maar aan je berichtjes te zien ben je niet klein te krijgen. Pak je rust en ga lekker veel genieten. En gniffel om je prikken...kan me voorstellen dat je daar niet meer warm of koud van wordt.

Geniet lieve Selectia, het is je zo gegund
Hoi allemaal,

Nina, wat superleuk om te horen dat je er vertrouwen in hebt nu! En een jongetje, wat leuk

Ik hoop dat je een hele voorspoedige zwangerschap gaat hebben, dat heb je verdiend!!

Selectia hoe gaat het met jou en jouw zoontje? Herstel je goed van de keizersnede? En hoe zijn de eerste weken met de kleine? Ik ben zo benieuwd hoe je het ervaart.

Sophietje mijn duimen blijven draaien voor jou

Hoe is het met de anderen die hier schrijven?

Ik was donderdag uitgerekend, maar nog geen baby hier... Geduld wordt aardig op de proef gesteld. Goed, aan de andere kant heb ik meer dan vier jaar gewacht op de baby dus die ene week kan er dan ook nog wel bij zou je zeggen Maar eigenlijk kan ik niet meer wachten zo nieuwsgierig ben ik.

Hopelijk in de volgende update blij babynieuws

Liefs!
Oh Tulpie wat spannend!!! Sterkte alvast met bevallen en ja die dagen wachten kunnen er nog wel bij!!!

Hier gaat het goed, onze zoon is nu 2 weken oud. Ik ben een paar dagen in het ziekenhuis gebleven om bij te komen van de sectio en alles te leren wat betreft babyverzorging. Je hebt hier geen kraamhulp dus vanuit het ziekenhuis word je met alles geholpen en vooral met op gang helpen van de borstvoeding. Ondanks een kinderwens wil dat natuurlijk niet zeggen dat ik luiers wisselen gelijk onder de knie zou hebben

De eerste dagen waren best bijzonder, opeens ben je met 3. Man vindt het ook helemaal geweldig en dat is zo mooi om te zien .

Hij is wat minder van de verzorging dan ik (had ik wel verwacht) maar kan hele verhalen tegen zoon ophangen en loopt graag met hem rond.

Dames, ik ben zo blij met dit kleine kereltje! Dit is echt een wonder en ik ben alles wat hiertoe geleid heeft (artsen, Man, ikzelf) innig dankbaar dat ik dit mee mag maken!
Oh selectia wat gaat de tijd toch snel, twee weken alweer! Ik vond die dagen in het ziekenhuis (zelfde hier, geen kraamzorg thuis en in ziekenhuis veel hulp vooral op gebied van borstvoeding) heerlijk, echt even de tijd om met z'n drieën te wennen aan de nieuwe situatie en helemaal geen verplichtingen.

Meis, ik had volgens mij nog niet eens je echt gefeliciteerd... Gefeliciteerd met je kleine wondertje, na al die jaren wachten en hopen. Ben zo blij voor jullie!

Heb je al familie op bezoek gehad?

Geniet van alles, van alle kleine details, van jullie nieuwe gezin!

@tulpie, succes met wachten!! Die laatste dagen zijn zo megaspannend!!!
Tulpie spannend joh! Heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling straks. Hopelijk dient de kleine zich zeer snel aan!

Bij ons gaat alles goed! Niet veel nieuws te melden ;)
Eetstokje hoe gaat het eigenlijk met jou? In juli zou jullie 2e kindje toch komen? Hopelijk heb je hem/haar inmiddels gezond in je armen!
@selectia : gefeliciteerd met je kleine man!

Lijkt me heerlijk weer thuis met zijn drieën. Ik was persoonlijk blij toen kraamzorg weer ging, lekker huis weer voor ons zelf! Ik ben erg benieuwd hoe het gaat, heb je je draai al gevonden?

Het blijft beetje zoeken en doen wat je zelf gied vindt.

Hier ongelooflijk hoe snel mijn mannetje groeit, hij kruipt hele kamer door, brabbelt er op los en lacht naar iedereen. En er gaan al hele prakjes naar binnen en brood wordt lekker opgesabbeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven