Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Hou Sophietje!

Welkom hier en gefeliciteerd! Wel super spannend idd voor je zo'n 1e echo weer. Ik duim voor je dat het deze keer wel goed mag gaan!

Er wordt hier nog redelijk wat geschreven ja, heel leuk, want we hebben allemaal heel wat meegemaakt om zwanger te worden en te blijven. Dat schrijft toch anders dan in een ander clubje waar het allemaal vrij snel gaat.

Voel je vrij te schrijven en te vragen! Laat je maandag een berichtje achter? Succes!

Nordic pittig hoor zo'n start! Goed dat je het onder ogen ziet en er mee aan de slag bent gegaan! Daar mag je trots op zijn, want dat is best moeilijk. Veel sterkte hoor! Je klinkt wel positief dus hopelijk zet dat zich voort. En super goed dat je borstvoeding geeft en dat t goed gaat! Zet m op! Hopelijk ben je snel weer helemaal jezelf met een beetje extra mama!
Alle reacties Link kopieren
Nordic wat heftig wat je allemaal de kraamtijd. Je klinkt supersterk, petje af hoor! Jullie gaan er wel komen samen! Wat fijn ook dat de borstvoeding goed loopt!

Uil hoe is het met jou en de kleine?

Piena nog niet bevallen dus? Ik hoop voor je dat hij/zij nog spontaan gaat komen! Gelukkig maar dat je het nog niet zat bent.

Sophietje gefeliciteerd!! En welkom uiteraard! Hopelijk een goede echo vandaag!

Lavendel hoe is het? Lekker aan het genieten van het verlof?

Eetstokje: hopelijk gaat het goed met de revalidatie en de kleine in de buik. succes met alles!

Selectia hoe is het met jou? Ben je inmiddels de 12 weken al voorbij eigenlijk? Heb je er al wat meer vertrouwen in?
Sophietje hoe is t gegaan vandaag?
Ja goed. Kloppend hartje gezien in een grijs vlekje. Gyn deed enthousiast dus het zal vast goed zijn 😉. Voor mijn gevoel kan ik pas ná 12 weken een beetje normaal ademen, al vrees ik dat ik de spanning de komende 33 weken niet kwijt raak.

Ga vanaf nu naar verloskundige, en hoef dus niet meer naar zkh. Hebben jullie dit ook gehad?
Mooi nieuws! Gefeliciteerd! T blijft wel spannend idd. Dat snap ik wel... Bij mij werd de onzekerheid minder toen ik m'n zoon ging voelen. Maar t blijft altijd spannend vond ik.

Ik ben tot 14 wkn bij de gyn gebleven. Ik werk in een ziekenhuis dus dat was "makkelijk". Andere dames hier Mochten ook snel naar de vk, dus daar zou ik me geen "zorgen" over maken. De gyn doet dat echt niet als hij t niet vertrouwt. Al blijft t altijd nog spannend.

Hopelijk blijft alles goed en gaan en krijg je snel meer vertrouwen!
Fijn Sophietje! Die heb je al mooi in de pocket. Tuurlijk is het spannend en onzeker maar probeer ook te genieten en blij te zijn met deze lichtpuntjes! Je krijgt er gaandeweg vast meer vertrouwen in!

Ik had de eerste echo met 7 weken bij de fertiliteitsarts en mocht kiezen tussen gyn en verloskundige. Heb zelf voor de verloskundige gekozen. Waarschijnlijk was ik anders na een paar echo's bij de gyn alsnog doorverwezen naar de verloskundige.
Sophietje gefeliciteerd met je kloppend hartje

Ik kan nu wel stoer zeggen dat je er even doorheen moet de eerste 12 weken, maar bij mij waren met name de eerste 11 weken ook echt heel, heel zwaar en belastend. Tussen de oren dan, want lichamelijk niets aan de hand.

Nu (bijna 14 weken) gaat het iets beter maar heb mijn zwangerschap nog steeds niet publiek gemaakt. Vandaag jaargesprek met mijn manager en dan wil ik het wel vertellen, ook omdat ik hem weinig in persoon zie.

Later uitgebreidere update! @Tulpie hoe is het bij jou?
@ Hopen, verlof is inderdaad heel erg genieten! Ondanks dat ik het ook wel echt nodig hebt, voelt het luxe om thuis om te kunnen rommelen en te doen (of juist niet) waar ik zelf zin in heb. Eigenlijk is alles klaar en hoeft er niets meer persé. Gelukkig vermaak ik me prima met niet zoveel doen en kleine dingetjes die ik toch nog graag wil. Hoe is het met jouw kleine man?

@ Nordic, wat goed om te lezen dat de mist een beetje uit je hoofd verdwijnt en de borstvoeding zo goed loopt! Dat alles veel energie kost is niet raar want wat hebben jullie een heftige eerste periode gehad zeg! Heb echt met je te doen!

@ Piena, ben zo benieuwd of er bij jou al nieuws is!

@ Sophie, welkom en van harte gefeliciteerd! Wat fantastisch dat het is gelukt en je eerste goede echo binnen is! Ik heb de eerste twee echo’s op de fertiliteitsafdeling gehad en ben daarna doorverwezen naar de verloskundige. Er daarna dus niet meer geweest, heerlijk en gek tegelijk!

@ Selectia, ben je alweer 14 weken? Wat gaat dat snel! Ik hoop voor je dat je snel ‘geconfronteerd’ wordt met kleine bubbeltjes in je buik, dat maakte voor mij het genieten erg makkelijk

@ Oempa, hoe is het met jou?

@ Uil, ben heel benieuwd hoe het met je is als ‘verse mama’

Hier inmiddels 38 weken dus het begint wel op te schieten! Ik ben het gelukkig nog helemaal niet zat en hoop dat ie nog even blijft zitten. Ik vind het nog steeds bijna onrealistisch voelen dat er echt een baby aan zit te komen. Herkennen jullie dat? Met vlagen kan ik wel opzien tegen de bevalling, met name dan ‘het onbekende’. Gelukkig voert dat gedurende de dag niet de boventoon. Het is gewoon spannend!

Ondertussen ben ik een echte huismus geworden en ben ik het liefst in mijn eigen wereldje. Ik spreek nog wel af met mensen en doe mijn ding, maar ik ben net zo lief in huis
@nordic: allereerst nogmaals dikke voor jou! Jij slaat je er wel doorheen. Ik vind het best schokkend te horen dat je bijna een kraambedpsychose hebt gehad en wat goed dat je er hier open over bent en hulp hebt gevraagd in je omgeving. Alle dames met dit traject achter de rug lopen theoretisch een groter risico.

Fijn dat je borstvoeding goed gaat en je praat vol liefde over je zoontje dus het komt allemaal wel goed!

@Tulpie: hoe is het met jou? Heb jij nog echt klachten gekregen? Hopelijk geen bericht goed bericht en ben je lekker druk met leuke dingen.

@Lavendel: spannend! Lekker dat je wel geniet van je verlof.

Ik zit bij de gyn ipv verloskundige omdat dat hier in Swiss gebruikelijk is. Zoals ik al eerder schreef is de benadering meer medisch dan persoonlijk, maar ik vind het wel prima zo.

Kan niet anders zeggen dan dat het nog steeds erg goed gaat en dat ik een klein beetje erin begin te geloven dat wij eind augustus een kindje krijgen. Vorige week had ik een onverwachte echo (had een lengte-meting nodig van de foetus voor aanvraag NIPT) en alles was nog helemaal goed. Hij heeft echt best uitgebreid gekeken, maagje was goed, ruggetje mooi symetrisch dus het ziet er echt goed uit. De NIPT is dus aangevraagd en daarvan hoop ik volgende week de uitslag te krijgen. Maak mij verder geen zorgen, maar ben vooral benieuwd naar het geslacht.

Ook zo leuk dat Man een beetje meer betrokken is en soms echt een lieve opmerking kan maken over hoe het zal zijn straks met z'n 3-en. Verder ook veel dat het kind wel slim moet worden en goed moet leren skien, maar is ook een beetje stoere-mannenpraat.
@selectia: hoe reageerden je collega's? Wat fijn dat alles er nu goed uitziet en wat heerlijk dat je voor de NIPT kan gaan. In Nederland nog steeds vollop discussie over. Ik geloof dat mijn combinatie test het ook wel goed had. Want zoon ontwikkelt zich goed, maar nipt had wel meer zekerheid gegeven. Ik vond dat toen wel lastig .

Verder ook steeds beter nog wel snel moe, maar dat schijnt normaal te zijn in nasleep van. Helaas kwam mijn aandoening ook in familie voor . Alleen had mijn oma er nooit iets over gezegd. Gelukkig leven we niet meer in jaren 50. En ja ik ben zelf ook erg geschrokken. Maar het was gelukkig niet alleen maar narigheid. Heeft me ook doen beseffen dat ik alleen moeder kan zijn op mijn eigen manier en dat geeft veel rust en vertrouwen.

@SOPHIETHE: OEF WAT EEN SPANNING. EN wat een fijne uitkomst. Ik mocht ook al snel naar verloskundige heerlijk niet meer door de lange gangen van het ziekenhuis. Teken dat ze er vertrouwen in hebben.

@selectia en piena: ik ben zo benieuwd voor jullie.. zwanger zijn is leuk, maar baby leren kennen nog veel leuker.

@HOPEN EN OEMPA : hoe is het met jullie en jullie kleintjes?
@Hopen, oempa, lavendel, dank, volgens mij is het idd ook gewoon protocol als er verder geen 'gekke' signalen zijn. Scheelt wel veel tijd, dus wat dat betreft. Van de andere kant, in het zkh was ik nog lekker anoniem, weet niet of dat bij vk gaat lukken.

@selectia, hoe reageerde je manager? Weet hij van het traject vooraf? Op een of andere manier denk ik dat als ik die 2e echo goed doorsta, en de testen goed zijn, ik wellicht ook wat enthousiaster word. Had nu een heel tamme reactie op de felicitaties van de vk, maar gelukkig begreep ze waar ik vandaan kwam en mijn reserves.

@nordic, dank voor je bericht. Heb even stukje teruggelezen (niet heel ver hoor, want dat kost me een week) en behoorlijk pittige tijd achter de rug. Je 'klinkt' nu een stuk beter in ieder geval. Volgens mij is je manier van denken, je bent idd moeder op jouw manier, en je moet doen wat bij jou goed voelt, helemaal goed. Lekker proberen te genieten van je 'beloning' voor al die zware jaren.
Ik heb het vorige week dus aan mijn manager verteld. Verder nog niet aan collega's. Onze ouders, familie en vrienden weten het nog niet dus dan vind ik het niet zo netjes het al aan collega's te vertellen.

Ik had dus mijn jaarevaluatie met mijn manager (gelukkig verder allemaal goed) en aan het einde verteld. Hij reageerde heel leuk en positief. Hij wist niet van mijn traject, dus heb wel op een luchtige manier erbij verteld dat het al lang gewenst was, eerdere miskraam, dat ik daardoor nog erg onzeker was, etc. Ook daar reageerde hij goed op.

Hij komt uit Frankrijk dus zei ook eerlijk dat het heel lang geleden is geweest dat een managee van hem zwanger was en dat hij de Zwitserse regels niet zo goed kent. Begon er al over dat in Frankrijk de vrouwen tot een jaar doorbetaald verlof krijgen en of dat hier ook zo was, dus heb hem gelijk uit de droom geholpen.

@piena en lavendel: spannend voor jullie! Hopelijk snel nieuws.
@Tulpie en Sophietje: als je je gegevens doorgeeft kan ik (Selectia) jullie wel even in de tabel zetten.
Hoi meiden,

Fijn om te lezen dat het bij iedereen vooral goed of steeds beter gaat. We zijn druk met klussen in huis wat we grotendeels uitbesteden waardoor we al twee weken als nomades leven en ik weinig tijd heb gehad om even te schrijven. Maar heb wel meegelezen met jullie.

Sophietje, leuk dat je hier komt schrijven! Kunnen we met elkaar blijven meeleven. Super spannend inderdaad deze periode. Ik telde de weken af, terwijl ik nooit een miskraam heb gehad, laat staan hoe jij je moet voelen. Ik duim voor je dat de weken voorbij vliegen en je zo op de 12 weken zit en dan opgelucht adem kan halen. Ook al blijft de onzekerheid dan nog wel misschien... Merk dat ik het nog steeds wel heb. Misschien dat het onbevangene er sowieso wat minder is na zo'n lang traject. Ik denk dat het genieten gaat beginnen als we de baby gaan voelen misschien. Wanneer is je volgende echo? Na de echo in het zh met 9 weken mocht ik ook naar een vk.

Selectia, fijn dat je manager zo goed reageerde. Hoe voel je je verder? Ik heb nog steeds niet zoveel kwaaltjes gehad, alleen enorme honger de hele dag. En helaas is mijn discipline aardig zoek en eet ik bovenop de gezonde dingen ook een hoop troep. Waar ik me dan weer schuldig over ga voelen. Krijg je deze week de uitslag van de NIPT? Ik vind het jammer dat het in NL nog niet gebruikelijk is. Wij hebben wel de combinatietest gehad nu en daar kwam geen verhoogde kans op down uit, dus vervolgonderzoeken worden niet geadviseerd. Met deze uitslag ben ik ook wel aardig gerustgesteld moet ik zeggen. Maar de NIPT is wel wat betrouwbaarder natuurlijk.

Ik schrijf op mijn telefoon nu en kan helaas niet even terugbladeren naar iedereen, dus even uit mijn hoofd naar wat ik heb gelezen:

Nordic, fijn dat het de goede kant op gaat!

Lavendel, wat heerlijk dat je verlof hebt!

Piena, spannende dagen nu!

Hier gaat alles ook goed. Ik kreeg alleen net een schok van het gasfornuis waarna ook de stop doorsloeg en alle lichten uitgingen. Behalve dat het even zeer deed was ik vooral ongerust natuurlijk. Ik heb even gegoogled maar het schijnt geen kwaad te kunnen voor de baby. Het zit me niet helemaal lekker, maar ik probeer het toch maar even los te laten weer.
Oh ja voor in de tabel:

Tulpie, 34, 1e, 25 augustus, 13 wk (donderdag)
Tulpie, je staat erin!
Oh Tulpie, herkenbaar! Ik was ook totaal niet misselijk en had juist veel trek in eten. Ik eet niet per se ongezond, maar wel veel en probeer echt te minderen want 'je moet eten voor 2' is gewoon achterhaald.

*** EDIT: het wordt een jongetje! Verder NIPT test helemaal goed. Ik merk dat ik er vrij neutraal onder ben eigenlijk, terwijl we aan het begin van ons traject best een voorkeur hadden. Heel cliché, maar belangrijkste is dat het gezond is! Jongetje had ik trouwens heel erg verwacht aan de hand van al die 'old wives tales' over welk geslacht het wordt. Slaat nergens op, ik weet het, maar jongetje klopte bij mij echt voor 90% van al die theorien. ***
Selectia wat leuk, een jongen! En natuurlijk het belangrijkste, een goede NIPT uitslag!

Ik ben benieuwd welke old wives tales jij bedoelt, volgens de chinese maankalender krijg ik een jongen. Ben benieuwd welke theorieen er nog meer zijn ;)

En ik denk nu ook, zie je wel jij was ook niet misselijk en hebt veel trek, en jij krijgt een jongen.
@selectia, mijn gegevens voor de tabel; Sophietje / 40 / 1e / eind sept 2016 / 9 week (za). En gefeliciteerd met de goede test, hele opluchting! Was het maar overal zo geregeld als in Duitsland en Frankrijk. Alhoewel, daar heb je dan als zelfstandige ook niet gek veel aan

@tulpie, snap dat je schrok van die schok. Nogal logisch! Zelf verder geen last meer gehad? Hoe kan dat eigenlijk? Vocht bij de ontsteking?

Mijn eerste echo was met net 7 wkn in zkh. Volgende echo staat met 10w4 gepland. En ik moet afspraak maken voor combinatietest.

Veel trek? Check! Niet misselijk? Check! Erg moe? Check! Ben nu ook benieuwd naar de theorieën namelijk
Ff korte update, reageer later op jullie.

Ons wondertje ze is er eindelijk

Vorige week met 41+2 ingeleid.

We hebben een wolk van een dochter gekregen (9,5pond)

De bevalling zelf viel mij reuze mee en van 1e wee tot geboorte placenta duurde 4,5uur.

Helaas ben ik erg veel bloed verloren en daardoor bloedtransfusie gehad. 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en nu inmiddels thuis.

Ben helemaal niks. Fysiek een wrak, maar voor de rest zit ik op een roze wolk.

Heb gister voor t eerst haar kunnen verschonen. Frustrerend, maar stapje voor stapje komt er wat bij.

En echt, ondanks gebroken nachten...

Dit is t mooiste wat er is. Onbeschrijfelijk wat voor gevoel dit is en om dat eindelijk na zoveel jaar te mogen meemaken
Oh Piena wat geweldig! Gefeliciteerd!! En wauw 9,5 pond en zelf gedaan? Super knap! Die van mij was ook 9,5 pond maar die kreeg ik er zelf niet uit. Ga heerlijk genieten van jullie kersverse gezinnetje. Dat als een wrak voelen zal vast nog even duren maar doe lekker rustig aan!
Gefeliciteerd Piena! Wat klinkt je update blij en liefdevol.

Nu lekker herstellen, geniet ervan.
@ Piena, gefeliciteerd meis met de geboorte van jullie dochter! Wat een groot meisje heb je gekregen zeg! Fijn dat de bevalling mee viel, ondanks dat de nasleep heftig klinkt… Ik hoop dat je snel aansterkt en zo heerlijk blijft genieten zoals je nu ook aan het doen bent!

@ Selectia, wat goed om te lezen dat het nog steeds goed gaat en de test goed was! En wat leuk een jongetje! Ben ook benieuwd welke bakerpraatjes bij jou allemaal klopten Was een jongen ook je voorkeur/voorgevoel?

@ Nordic, hoe voel jij je nu?

@ Tulpie, ik zou me ook rot schrikken en zorgen maken als ik zo’n schok zou krijgen, gelukkig had een rondje google je al enigszins gerust gesteld! Fijn dat je je verder goed voelt!

@ Sophie, volgende week je tweede echo? Hoe voel je je?

@ Eetstokje, hoe is het met jouw herstel?

Ik zit in de laatste dagen voor de uitgerekende datum, wat bizar! Het gaat gelukkig nog steeds goed, ondanks dat het ook spannend is! Ik hoop dat de baby zich ergens komende week vanzelf aandient en ik me geen zorgen hoef te gaan maken over inleiden en dergelijke. Maar daar heb ik uiteindelijk niets over te zeggen dus ik probeer het op me af te laten komen.

Oempa, jij was toch later bevallen of niet? Maar niet ingeleid toch? Het staat me bij dat een aantal hier over de tijd zijn gelopen, maar weet het niet meer zo goed. Ben er soms toch wel wat mee bezig merk ik…
Piena van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Heerlijk dat je zo op je roze wolk zit! Hopelijk sterk je snel aan en kun je lekker gaan wandelen enzo met je meisje. Heel veel geluk!!

Lavendel spannend zeg! Echt bijna is jullie kleintje daar! Ik was zelf 3 weken te vroeg dus weet niks van inleiden... T hoeft toch niet heel erg te zijn? Wel spannend uiteraard als je weet dat t staat te gebeuren, maar dat is t ook bij de 1e wee vond ik. Succes met de laatste loodjes! Geniet nog even meis!

Hier alles prima. D wordt weer iets minder opstandig en is de laatste dagen echt mega vrolijk. Het giechelt heel de dag, zo grappig

Kruidvat is vorige week nog wel een keer op z'n kop gezet, echt krijsend op de grond liggen omdat hij niet met de pillenpotjes mocht gooien gênant!

Inmiddels ook 8 tanden en 4 kiezen zichtbaar. T komt dus toch goed!

School gaat ook goed, hoewel ik t momenteel even zat ben. Volgende week nog examen en dan in mei pas weer gelukkig. En lekker op vakantie volgende week vrijdag! Mega super zin in. Zomervakantie ook geboekt dus we hebben leuke dingen in t vooruitzicht.

Gefeliciteerd Piena! Moet een heerlijk gevoel zijn om ein-de-lijk dat kleintje in de ogen te kunnen kijken na al die jaren. Feest! En die 4,5 uur klinken ook prima, zonder het vele bloedverlies dan. Goed aansterken zodat je snel kan rommelen met je meisje.

@lavendel, over 2 weken. Ben as zaterdag op 9 weken. Begreep niet zo goed hoe jullie dat doen in de tabel eerlijk gezegd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven