Irritante klanten/clienten.

04-07-2016 00:45 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door inspiratie van andere topics heb ik dit topic geopend.

Wat zijn jouw irritaties aan klanten of clienten op je werk?

TO trapt af:

Ik heb als cassiere gewerkt in een supermarkt en kon me echt mateloos irriteren aan mensen die maar 13 euro op zak hebben en voor 50eu aan boodschappen doen. Heb je net alles gescand zeggen ze "oh sorry ik heb maar 13 euro meegenomen". Haal dit er maar af.. en dit.. oh en die fles cola heb ik ook niet per se nodig. Hoeveel is t bedrag nu?

47.95 mevrouw -_-
quote:Hayek schreef op 04 juli 2016 @ 14:55:

[...]

Dom en kortzichtig noem ik dat.......

Overigens even een kleine persoonlijke ergernis: dat gemiep over "cliënten" of "gasten" (in de horeca sporen ze helemaal niet op dat gebied). Wat is er in 's hemelsnaam mis met het woord klant?Dat is het allereerste wat je leert op de cursus sociale hygiene. Die vrouw begon met : in de horeca spreek je niet over klanten maar over gasten.
quote:Blondie456 schreef op 04 juli 2016 @ 15:29:

[...]

Dat is het allereerste wat je leert op de cursus sociale hygiene. Die vrouw begon met : in de horeca spreek je niet over klanten maar over gasten.Ja, ik weet dat ze daar in de horeca ongelooflijk over miepen, maar ik vind het dus hautaine onzin.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Mietrot schreef op 04 juli 2016 @ 15:27:

[...]

Doe er nog maar een paar maanden op een administratie of aan de telefoon / receptie bij .Vooral bij een klantenservice denk ik Ik heb wel telefoonervaring in het bedrijfsleven maar mijn verhalen uit die tijd zijn minder sappig dan schoonmaak, horeca en vooral! de retail. Maar ik kan me er van alles bij voorstellen. De drempel om je te misdragen is in een redelijk anoniem telefoongesprek waarschijnlijk nog lager.
quote:Hayek schreef op 04 juli 2016 @ 15:00:

[...]

Ja want alleen hoeren hebben klanten.......... hahahaha blijkbaar of het wordt er mee geassocieerd, een bevriende kapster spreekt altijd van klantjes
quote:Hayek schreef op 04 juli 2016 @ 15:00:

[...]

Ja want alleen hoeren hebben klanten.......... In Nederland wel, de rest heeft slachtoffers
niet alleen tijdens een telefoongesprek (die niet eens anoniem is omdat je bij veel overheidsinstanties eerst je bsn door moet geven)

Ik heb ook ooit es zo'n assertiviteits cursus gehad van een meneer die dit ook voor baliemedewerkers van overheidsinstanties gaf, denk aan gemeenten, sociale dienst, uwv en belasting en dergelijke.

En die vertelde toen dat hij er elke keer weer van schrok hoeveel agressie en verbaal geweld deze mensen slikken en het eigenlijk bijna normaal vinden om zo behandeld te worden. En dat ze ondanks dat ze als stront behandeld worden, toch nog de mensen helpen en te woord staan.
quote:PowerCube schreef op 04 juli 2016 @ 15:43:

[...]

Vooral bij een klantenservice denk ik Ik heb wel telefoonervaring in het bedrijfsleven maar mijn verhalen uit die tijd zijn minder sappig dan schoonmaak, horeca en vooral! de retail. Maar ik kan me er van alles bij voorstellen. De drempel om je te misdragen is in een redelijk anoniem telefoongesprek waarschijnlijk nog lager.

Wij gieren het vooral vaak uit van 't lachen achteraf .

Maar we hebben soms ook hopeloze "vrijdagmiddag-telefoons".

Bij ons kom je normaal gezien ook niet zonder afspraak.

Gewoon omdat de persoon die je wil spreken dan waarschijnlijk niet in huis is of met andere dingen bezig is.

Maar hoeveel mensen denken dat we daar wel effe een uitzondering op kunnen maken ... "omdat ze toch in de buurt waren", "omdat het dringend is", "omdat hun telefoon plat is", "omdat ze geen telefoonnummer hadden", ...

Zijn wij als administratie / onthaal ook bijna altijd de boeman die hen mag vertellen dat ze toch echt niet geholpen kunnen worden.

(Als ik weet dat de persoon in huis is, wil ik nog wel effe proberen of ie toch geen 5 minuten tijd heeft om het zelf te komen vertellen of om toch tijd te maken.)

Of ze staan doodsimpel op 't verkeerde adres.

Hebben een afspraak, maar dan wel op 't kantoor aan de andere kant van de stad.

De dienst die daar zit, daar kennen wij helaas niets van.

Hoe een drama dat dat af en toe geeft ...
quote:theamuts schreef op 04 juli 2016 @ 10:04:

Mensen die onze website niet lezen, maar bellen om te vragen hoe het zit. LE-ZEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker makkelijk, even bellen maar ik heb nog meer te doen en vind het zonde dat ik mijn tijd kwijt moet zijn aan mensen die alles op de website kunnen vinden.

Goh, zijn wij collega's? Hier heb ik ook last van....

Andere ergenissen:

- Mensen die hun naam niet noemen aan het begin van het gesprek maar direct beginnen met 'moet je eens luisteren'.

- Dominante mensen die denken te kunnen bepalen wat ik voor ze ga doen

- Mensen die 3 kwartier met me aan de telefoon zitten voor advies en dan vervolgens zeggen: ik ga het bij de concurrent bestellen, want die is 5 euro goedkoper. (Maar geeft niet zulk goed advies als wij, blijkbaar?!)

- Mensen die een klacht hebben en dan vervolgens tegne mij zeggen: wat kan jij voor me doen? Liever heb ik dan nog dat ze gewoon direct zeggen: ik heb een klacht en ik wil een vergoeding (oid)
quote:MrsNiceGuy schreef op 04 juli 2016 @ 13:48:

Weet je wat ik me wel eens af vraag.... Als je nou niets van bovenstaande doet? In tegendeel, ik wacht altijd netjes mijn beurt af, zeg vriendelijk gedag, heb mijn betaalmiddel al klaar, kan vaak sneller inpakken dan de kassa kan scannen (jarenlange ervaring ), zal nooit afpingelen, leer mijn zoon precies hetzelfde, .... val je dan als 'gemakkelijke' klant ook op bij het personeel? Denken jullie dan "zo, dat is een vriendelijke mevrouw/gemakkelijke klant?

Ik zou je zelfs een doosje bonbons mee geven. Op kosten van de baas.

Misschien moeten alle winkels een soort actie invoeren: als de klant leuk is krijgt hij/zij een presentje hahahah
quote:Doratheexplorer schreef op 04 juli 2016 @ 16:18:

[...]

Misschien moeten alle winkels een soort actie invoeren: als de klant leuk is krijgt hij/zij een presentje hahahahZie hier https://imgserv5.tcdn.nl/v1/OOBngwRKChF ... 849138.jpg

In Parijs is ook een café dat het zo doet, maar die kan ik even niet vinden.
- Mensen die tutoyeren

- Mensen die eerst bellen en dan pas gaan lezen (en als ze dat direct gedaan hadden, hadden ze niet hoeven bellen)

- Mensen die eerst bellen en dan pas hun gegevens erbij zoeken (waardoor je bij wijze van spreken een uur wacht)

- Mensen die menen dat het ambtelijke stuk in hun brievenbus niet belangrijk is en vervolgens boos worden omdat er maatregelen zijn getroffen (nadat ze niet gereageerd hebben)

- Mensen die menen dat wij kunnen ruiken waar ze verblijven en verontwaardigd zijn als wij gewoon naar het adres gaan waar ze volgens het GBA staan ingeschreven ('Dat wist u toch?' ... 'Euh nee, hoe moet ik dat weten?')

- Mensen die mij met de dood bedreigen en dan denken dat er nog een fatsoenlijk gesprek mogelijk is

- Mensen die voor hun kind gaan bellen en mij gaan bedreigen in plaats van hun eigen kind eens op te voeden

- Mensen die vluchtelingen de schuld geven van het feit dat ze zelf iets niet betaald hebben

- Duitsers en Fransen die naar mij (Nederlands bedrijf) bellen en weigeren Nederlands of Engels te spreken

- Marokkaanse jongeren die menen dat ze overal recht op hebben

- Mensen die geen cent te makken hebben, niet bellen, niets regelen, vervolgens weer een kind op de wereld zetten en dan gaan steigeren als er maatregelen genomen worden want ze zijn zooo zielig en kind moet toch eten he?
quote:hoelahoepla schreef op 04 juli 2016 @ 16:37:

[...]

Zie hier https://imgserv5.tcdn.nl/v1/OOBngwRKChF ... 849138.jpg

In Parijs is ook een café dat het zo doet, maar die kan ik even niet vinden.

Dat bedoelde je?
Fuck, het lukt niet.
quote:Hayek schreef op 04 juli 2016 @ 16:39:

Fuck, het lukt niet.

En dan heb jij nog plaatjesplakrechten ook nog!
Lukt deze wel? KLIK KLIK
quote:Doratheexplorer schreef op 04 juli 2016 @ 16:18:

[...]

Misschien moeten alle winkels een soort actie invoeren: als de klant leuk is krijgt hij/zij een presentje hahahah Prijzen omhoog gooien en dan korting voor de mensen die zich gedragen hebben
quote:hoelahoepla schreef op 04 juli 2016 @ 16:40:

[...]

En dan heb jij nog plaatjesplakrechten ook nog!DAARO!

quote:nijntje021 schreef op 04 juli 2016 @ 14:30:

[...]

nou ik ben geen PC-hoofd trut, maar je kan ook eerst even zelf kijken voor je begint te brullen. in tegenstelling tot veel collega's ben ik echt heel geduldig maar ook ik heb grenzen. en dit zijn voorbeelden die ik geef , wat vaak krijg ik echt zulke vragen dat ik denk meen je dit... en dat van de wc kan je ook zelf bedenken, de wc bevind zich niet meteen achter de deur.

Niets van aantrekken, Nina komt soms zeer vreemd uit de hoek.

En inderdaad, degenen die het begrijpen hebben zelf waarschijnlijk ervaring in retail, degenen die het niet begrijpen hebben dat óf niet, of hebben nog nooit in een drukke winkel gestaan. Als je op een drukke zaterdag werkt en elke klant die naar de wc wil hun zin geeft ben je gauw genezen van 'ach, het valt wel mee, laat die mensen toch lekker naar de wc gaan'.
quote:Hayek schreef op 04 juli 2016 @ 16:46:

[...]

DAARO!

[img]http://vrouw.tcdn.nl/field/image/inline ... 849138.jpg[/img]
Ooohh en ik vond dat gezeik in januari met die plastic tasjes echt vreselijk. Echt, alsof ik het persoonlijk had bedacht.
quote:Fayan schreef op 04 juli 2016 @ 16:50:

Ooohh en ik vond dat gezeik in januari met die plastic tasjes echt vreselijk. Echt, alsof ik het persoonlijk had bedacht.Ik heb de overgang van gulden naar euro meegemaakt in zowel de horeca als de retail, als medewerker dus
Tvp!
quote:PowerCube schreef op 04 juli 2016 @ 17:25:

[...]

Ik heb de overgang van gulden naar euro meegemaakt in zowel de horeca als de retail, als medewerker dus

Ik zie nog steeds af en toe (oudere) mensen helemaal verbaasd zijn door al dat moeilijke eurogeld.

Mijn ergernissen:

- Klanten die hun voicemail niet afluisteren, maar wel uren later pas terugbellen met de mededeling 'ik zag je mijn voicemail had ingesproken, dus ik vroeg me af wat er was'. Dat had je dus ook geweten als je je voicemail geluisterd had.

- Klanten die, hoe vaak je het ook uitlegt, niet communiceren en binnen komen lopen als het ze uitkomt. En dan verbaasd zijn dat ze niet geholpen kunnen worden omdat de juiste medewerkers er nog niet zijn.

- Klanten die een half uur na hun afspraak doorgeven dat ze het niet gaan redden en twee uur later komen.

- Klanten die verwachten dat ze ook anderhalf uur voor openingstijd wel alvast binnen mogen komen (er is dan al wel veel personeel). Want ze hadden hiervoor een andere afspraak in de buurt en dit was lekker makkelijk.

- Klanten die zeggen dat ze de informatie op de website hebben gelezen, geïnteresseerd zijn en bellen om te vragen wat het dan kost. Die informatie staat op exact dezelfde plek op de website..?

En mijn persoonlijke favoriet:

- Klanten die mijn privénummer een keer krijgen voor een uitzonderlijke situatie (en dat weten ze dan ook) en dat dan als standaard contactnummer in hun eigen telefoon zetten. Want dan weten ze tenminste zeker dat ik degene ben die opneemt en niet - God verhoede - een van mijn collega's of het antwoordapparaat. En mij dan doodleuk in weekenden en/of om 12 uur 's nachts mij privé gaan bellen met volslagen onzin, wat met de beste wil van de wereld niet dringend te noemen is.
quote:MouseCat schreef op 04 juli 2016 @ 19:15:

[...]

- Klanten die mijn privénummer een keer krijgen voor een uitzonderlijke situatie (en dat weten ze dan ook) en dat dan als standaard contactnummer in hun eigen telefoon zetten. Want dan weten ze tenminste zeker dat ik degene ben die opneemt en niet - God verhoede - een van mijn collega's of het antwoordapparaat. En mij dan doodleuk in weekenden en/of om 12 uur 's nachts mij privé gaan bellen met volslagen onzin, wat met de beste wil van de wereld niet dringend te noemen is.Oh god ja, daar heb ik er ook 1 van gehad (nouja, wel meerderen, maar de meeste waren niet zo'n ramp als deze). Na even heen en weer gemail ("je bent zo slecht bereikbaar" / ik werk tijdens kantoortijden) heb ik, om hem tegemoet te komen, voor "noodgevallen en super spoed" (letterlijk dit erbij vermeld) mijn privé mail gegeven. Hij reageert vervolgens binnen 5 minuten naar mijn privémail die ik onder werktijd niet bekijk. Gevolg: ik lees savonds zijn antwoord (over iets die die week moest gebeuren) en nog 2 boze mails waarom ik niet reageer Ik zat dus 1) keurig op mijn werk en war daar prima bereikbaar 2) had naar hem gereageerd en verwachte een mail (maar zo'n spoed had het allemaal niet, dus ik dacht, die reactie volgt later vandaag wel) en 3) hij had mijn zakelijke mail én mijn telefoonnummer en daar was ik allebei goed op te bereiken. Maar dus niet op mijn privémail want ik ben aan het werk! Wat een oelewapper was dat zeg
In de retail vind ik persoonlijk de grootste ergernis klanten die zien dat je de deuren aan het sluiten ben 1 minuut voor nog rustig na binnen lopen en dan ook nog zeggen, ik heb nog 1 minuutje dus kijk even. En je dan alles overhoop halen en dan zeggen kom nog een andere keer terug.

Of als ze kleren hebben gepast het binnenste buiten terug geven en dan zeggen nee was toch niet zo leuk, is het zo moeilijk om kleren fatsoenlijk terug w geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven