Zwanger 5+ weken bruine afscheiding

04-07-2016 16:54 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik heb al een heel aantal forums doorgespit op zoek naar informatie over dit onderwerp, maar de meeste topics zijn heel oud. Ik merk dat ik behoefte heb om met anderen te praten vandaar dat ik dit topic ben gestart.

Ik heb geen kinderen, maar wel een enorme wens. Mijn partner en ik zijn inmiddels 20 maanden aan het proberen samen een kindje te krijgen. Vorig jaar hebben we in mei een missed abortion gehad. Hier kwamen we met de termijnecho van 8 weken achter. De nasleep hiervan is erg lang geweest, omdat na de keuze van medicatie een maand later bleek dat er nog steeds restweefsel zat en ik vooralsnog gecuretteerd moest worden. Daarna heb ik nog twee keer een vroege miskraam gehad met 5 weken.

Sinds anderhalve week weet ik dat ik weer zwanger ben. Uiteraard in eerste instantie helemaal door het dolle heen. Dit kindje is zo vreselijk gewenst!

Alleen afgelopen vrijdag ging ik 's ochtends naar het toilet en veegde toen bruine afscheiding af (sry voor de details). In paniek heb ik de gynaecoloog gebeld, maar zij vertelde dat het nog te vroeg was om iets te kunnen zien op de echo. Ik zou moeten afwachten tot 18 juli, dan hebben we de eerste echo gepland staan. Zolang het bloed niet in grote hoeveelheden aanwezig is, hoeft er helemaal niets aan de hand te zijn ("Maar kan dus wel", zegt het stemmetje in mijn hoofd). Dit weekend is rustig verlopen en heb ik er verder geen last meer van gehad.

Doordat ik vorige week een Clearblue test had gedaan welke 2-3weken aangaf, dacht ik dit vanmorgen, ter geruststelling, dit opnieuw te moeten doen. In jubelstemming want: 3+ weken. Mijn HCG-waarde is dus mooi gestegen. (Weet niet of dit helemaal een betrouwbare methode is, but hey, it works for me...) Mijn borsten voelen nog gevoeliger dan vorige week, dus boon zit mooi op de plek (toch?).

Een half uurtje later moest ik opnieuw naar de wc (leuk kwaaltje) en veegde ik weer bruine afscheiding af. De jubelstemming is als sneeuw voor de zon verdwenen en heeft plaatsgemaakt voor enorme paniek.

Ik ben momenteel een emotioneel wrak en heb dus een kwartier onophoudelijk zitten huilen. Gelukkig kon ik thuis werken, dus hoefde mijn gezicht (welke altijd boekdelen spreekt) niet te laten zien op het werk. Ik ben zo vreselijk onzeker en voel elk krampje in mijn buik als een aanval op het vruchtje. Ik ben zo vreselijk bang, dat ik dit vruchtje ook weer verlies. Ik ben helemaal niet meer in staat om dit te relativeren, mijn emoties nemen steeds de overhand.

Is er iemand die bovenstaande (deels) herkent en die misschien wel een positieve afloop heeft gehad? Of heeft iemand tips voor me? (De tip: probeer er niet aan te denken, werkt niet voor me, mijn hoofd is momenteel tot niets anders in staat...)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs
Ik ken iemand van dit forum die nog best vaak bloedverlies had (tot flink wat weken ver, meestal rond menstruatieperiode). Alles bleek daarbij goed te zijn. Het komt echt vaker voor, maar kan me je zorgen goed voorstellen, helemaal na de miskramen. Sta je ook onder extra toezicht? Meende dat als je vaker miskramen je hebt gehad je vaker op controle mag. Maar dat zal wel verschillen per verloskundige/gynaecoloog denk ik. Geruststellen kan ik je niet, want ik ben geen arts, maar wel een hart onder de riem dat het niks hóeft te betekenen. Hoe dan ook: je hebt er verder geen invloed op dus je moet toch jezelf proberen afleiden tot de 18e
Bij helderrood bloedverlies heb je nog 50% kans op succes. Ik ben 5x zwanger geweest waarbij het 2x op een miskraam uitdraaide. Die begonnen met bruinverlies en al heel snel helderrood bloed er achteraan. Ik kan me 1x bruinverlies (heeeel weinig) herinneren bij een zwangerschap en dat is mijn middelste zoon. Ik heb nooit gevloeid tijdens een zwangerschap maar een vriendin heeft dit wel gehad en dat ging gewoon goed.
Ik heb met 5/6 weken ook een paar keer bruinverlies gehad. Dat kwam omdat ik daarvoor seks heb gehad. Er was helemaal niks aan de hand. Met 8+4 weken had ik een prachtige echo en ondertussen ben ik nu bijna 11 weken zwanger.
:hug:Hetzelfde gehad, een dag na mijn positieve test bruin bloedverlies. Met 7 weken zwangerschap helder rood, en zo'n hoeveelheid dat ik niet kon geloven dat ik nog zwanger zou kunnen zijn. Dus wel, want ze ligt nu op mijn schoot, 3 maanden oud. Ik heb mijn hele zwangerschap bloedverlies gehad, dan een week niet, dan dagen achter elkaar. Gevoelige baarmoedermond was de conclusie! Leuk is anders, maar je raakt er ook een soort van aan gewend. Ik hoop op een goede afloop voor je To, ik weet hoe zenuwslopend het is
Let it be..
quote:ZombieQueen schreef op 04 juli 2016 @ 17:08:

Ik heb met 5/6 weken ook een paar keer bruinverlies gehad. Dat kwam omdat ik daarvoor seks heb gehad. Er was helemaal niks aan de hand. Met 8+4 weken had ik een prachtige echo en ondertussen ben ik nu bijna 11 weken zwanger.Bedankt voor je bericht. Dit geeft me weer wat moed!
quote:Schuifspeldje schreef op 04 juli 2016 @ 16:59:

Ik ken iemand van dit forum die nog best vaak bloedverlies had (tot flink wat weken ver, meestal rond menstruatieperiode). Alles bleek daarbij goed te zijn. Het komt echt vaker voor, maar kan me je zorgen goed voorstellen, helemaal na de miskramen. Sta je ook onder extra toezicht? Meende dat als je vaker miskramen je hebt gehad je vaker op controle mag. Maar dat zal wel verschillen per verloskundige/gynaecoloog denk ik. Geruststellen kan ik je niet, want ik ben geen arts, maar wel een hart onder de riem dat het niks hóeft te betekenen. Hoe dan ook: je hebt er verder geen invloed op dus je moet toch jezelf proberen afleiden tot de 18e Bedankt voor je berichtje. Ik kan dat hart onder de riem momenteel wel gebruiken.
Ik heb zelfs helderrood bloed met stolsels verloren en de zwangerschap is goed geëindigd. Je kan niks anders doen dan de tijd uitzitten tot de 18e. Hoop dat het deze keer goed gaat! de eerste weken zijn helaas zenuwslopend en gaan supertraag.
quote:BrienneOfTarth schreef op 04 juli 2016 @ 17:07:

Bij helderrood bloedverlies heb je nog 50% kans op succes. Ik ben 5x zwanger geweest waarbij het 2x op een miskraam uitdraaide. Die begonnen met bruinverlies en al heel snel helderrood bloed er achteraan. Ik kan me 1x bruinverlies (heeeel weinig) herinneren bij een zwangerschap en dat is mijn middelste zoon. Ik heb nooit gevloeid tijdens een zwangerschap maar een vriendin heeft dit wel gehad en dat ging gewoon goed.Dank je wel voor je schrijven. Het is bij mij ook niet veel, maar ik ben gewoon zo vreselijk onzeker. Temeer omdat ik het gewoon zo graag wil...
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties! Jullie weten niet hoezeer me dit oplucht. Ik krijg geloof ik weer een heel klein beetje lucht...

Zolang het niet erger wordt, moet ik me er maar aan vasthouden dat het ook goed kan gaan.

Het is ook niet veel afscheiding, maar het is dus genoeg om mezelf helemaal gek te maken. Door de eerdere MK's en MA ben ik gewoon zo onzeker. Ik voel de tijd ook ergens enorm tikken, daar ik inmiddels 35 ben.
wat een spanning hè! Ik kan me het heel goed voorstellen, die hormonen kunnen je extra paniek geven en je hebt natuurlijk al enige voorgeschiedenis.. ik ben nu 9+1 zwanger en heb ook twee keer bruin bloedverlies gehad, schijnt heel normaal te zijn.

vorige week een echo gehad en alles zag er top uit.

Succes!
Een vriendin van mij heeft zo'n beetje haar hele zwangerschap bruin bloed verloren en dat is helemaal goed gegaan want ze heeft nu een prachtige zoon. Het hoeft dus niets te zeggen.
Ik heb ook met 5 weken bruin bloedverlies gehad. Was wel echt maar een klein beetje.

Inmiddels ben ik 29 weken zwanger. Ik hoop voor je dat het ook zo afloopt. Probeer te ontspannen en vooral; niet teveel op Google :-)
Ik heb met 5 weken bruinverlies gehad wat dezelfde dag nog over ging in helderrood bloed. M'n gevoel zei toen heel duidelijk dat het mis was. De eerste de beste cyclus daarna ben ik opnieuw zwanger geraakt. Dit keer rond de 4 1/2 week bloedverlies wat al snel stopte. Het resultaat is een inmiddels flinke baby . Ik snap je zorgen en angst, je zoektocht naar geruststelling. Helaas zit er weinig anders op dan afwachten. En dat is loeizwaar en daar mag je emotioneel om zijn .
Oh bah wat een stress.

Misschien heb je iets aan mijn ervaring:

Zwangerschap 1: geen bloedverlies, goed afgelopen.

Zwangerschap 2: met 6 weken bruin en meteen daarna veel helderrood bloed. Ook goed afgelopen.

Zwangerschap 3: met 4 weken bruin en rood bloed. Zo veel als een menstruatie. Nu 29 weken zwanger.

Bloed hoeft dus niet altijd iets te betekenen. Maar ik werd er al onzeker van, ik kan me goed voorstellen dat het voor jou helemaal slopend is na 3 miskramen. Het blijft toch afwachten... het is wel een goed teken dat de testen oplopen. Heel veel sterkte!
Sterkte vrouw! Het is verschrikkelijk onzeker, zeker als je het zo graag wilt.

Ik ken ook een aantal dames met bloedverlies en/of bruinverlies; bijna allemaal zijn ze nu trotse mamma.

Hou hoop!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook bruinverlies, en toen ik de clearblue deed, stond er 1-2 weken, terwijl het al 3+ had moeten zijn. Bij mij werd het toen een miskraam helaas, na een week ongeveer werd het helderrood bloed.

Maar dat er bij jou wel gewoon 3+ staat, is hopelijk nog wel positief. Verder is het gewoon echt afwachten... Sterkte, het is echt moeilijk!
Ach wat vervelend die stress en helaas ook herkenbaar. Er valt helaas weinig over te zeggen. Het blijft afwachten. Wel heb ik het idee, na héél veel mee te hebben gelezen op fora dat vrouwen die al eerdere miskramen hebben gehad, ook vaker tijdens een goede zwangerschap last hebben van bloed en/of bruinverlies. Maar goed of dat echt zo is weet ik niet. Het hoeft in ieder geval niks slechts te betekenen.

Wel zou ik je de tip willen geven om na deze zwangerschap die hopelijk goed afloopt je helemaal te laten onderzoeken en naar een herhaalde miskramen polikliniek te gaan. Drie keer een miskraam is hoe dan ook geen toeval, en dat word helaas nog te vaak wel beweerd. Misschien ben je al onderzocht enzo en misschien willen jullie maar één kind, maar zeg het toch maar voor de zekerheid.

Hier trouwens ook last gehad van bruinverlies. Ik had nog zo gehoopt dat het me bespaard zou blijven mijn laatste zwangerschap (hier is het drie keer fout gegaan op verschillende termijnen) Maar toch een gezond zoontje gekregen, na een zwangerschap zonder complicaties. Tot de dag van de inleiding heb ik hier zo nu en dan lichte bruinverlies gehad.
Het is heel vervelend, maar je kunt er echt gewoon niks over zeggen. Bloedverlies hoeft niks te zeggen. Ik heb bij mijn oudste twee geen druppel verloren, tussen hen in een miskraam gehad met 12 weken en deze keer had ik opeens met 15 weken bloedverlies. Schrok me dood, maar inmiddels ben ik ruim 36 weken zwanger. Het kan alle kanten op. Zit niks anders op dan afwachten, hoe moeilijk dat ook is.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
bruin bloedverlies is oud bloed. Ik heb er ook eenmalig last van gehad en inmiddels 36 weken zwanger. Het kan oud innestelings bloed zijn.

Blijf vertrouwen houden. sterkte!
Ik duim voor je!

Hier beide zwangerschappen vanaf ong 5 weken tot ong 16 weken regelmatig bloedverlies gehad. Geen grote hoeveelheden en vooral met afvegen. Heb zowel rood, bruin als roze bloedverlies gehad. Na seks, sporten, niesen etc.

Beide keren mooie echos met 7 weken (zo vroeg ivm bloedverlies) en heb nu twee mooie dochters! Hoop voor jou ook dat t goed is!
quote:Chryssa schreef op 04 juli 2016 @ 18:42:

Het is heel vervelend, maar je kunt er echt gewoon niks over zeggen. Bloedverlies hoeft niks te zeggen. Ik heb bij mijn oudste twee geen druppel verloren, tussen hen in een miskraam gehad met 12 weken en deze keer had ik opeens met 15 weken bloedverlies. Schrok me dood, maar inmiddels ben ik ruim 36 weken zwanger. Het kan alle kanten op. Zit niks anders op dan afwachten, hoe moeilijk dat ook is.Bedankt voor je bericht! Hopelijk lukt het mij ook om dit vruchtje te voldragen )
Nog een vraagje voor degenen die ook bloedverlies hebben gehad gedurende de zwangerschap:

Hebben jullie ook last van menstruatieachtige pijnen gehad tijdens dat bloedverlies? Eigenlijk heb ik daar al vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben last van (nu zo'n anderhalve week).

Het vreemde is, dat ik dat bij mijn vorige MK/MA totaal niet had. Bij MK (x) begon ik opeens heel hevig te bloeden en kwamen er ook vrij vlot stolsels mee. Menstruatie tot de tweede macht, zeg maar.

Bij MA had ik heel licht bloedverlies in de week voor de echo. Zelfs bij het gebruik van Mifegyne en Cytotec voor het opwekken van de MK na de MA heb ik amper krampen gehad.

De plek van de krampjes (links, rechts, onder, boven, midden) wisselt ook steeds evenals de frequentie ervan.

In ieder geval wil ik iedereen echt ontzettend bedanken voor jullie reacties. Het doet me goed om ze te lezen!

Hier is het alleen bruin geweest, maar het ging bijna altijd gepaard met een wat trekkend gevoel in mijn buik. Ik zelf zelf dat het door het groeien van de baarmoeder kwam. En menstruatie pijn heb ik sowieso heel vaak gehad in al mijn zwangerschappen.
quote:issiee321 schreef op 04 juli 2016 @ 19:16:

Hier is het alleen bruin geweest, maar het ging bijna altijd gepaard met een wat trekkend gevoel in mijn buik. Ik zelf zelf dat het door het groeien van de baarmoeder kwam. En menstruatie pijn heb ik sowieso heel vaak gehad in al mijn zwangerschappen.Dat stelt me alweer een beetje gerust Issiee! Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven