contact zoeken ja/nee?
maandag 4 juli 2016 om 21:53
Een paar jaar geleden zijn de gesprekken bij mijn toenmalige psycholoog beëindigd.
Heel lang heb ik niet aan haar gedacht, tot nu eigenlijk. Ik mis de diepgaande gesprekken. Ik zit niet goed in mijn vel en merk dus dat ik ineens ontzettend veel behoefte heb aan haar.
Probleem is, ik heb nul contactgegevens. Ze werkt niet meer bij de organisatie waar ik behandeling had en ik weet ook niet waar ze nu werkt. Nu het volgende. Ik heb wel haar privé nr. Ooit gekregen van de receptioniste (heel slecht eigenlijk dat dit gebeurd is bedenk ik me nu, ik denk ook niet dat psycholoog daarvan op de hoogte was), alleen denk ik dus niet dat ze blij zal zijn als ik met een appje/telefoontje kom aanzetten op haar privé nummer, omdat we dus toen ook nooit contact hadden via dat nr.
De verleiding is zo groot, maar ik wil echt niet dat ze me gaat zien als stalker.
Zij motiveerde me echt en ik heb haar echt nodig nu. Maar ik denk niet dat het handig is, wat vinden jullie?
Heel lang heb ik niet aan haar gedacht, tot nu eigenlijk. Ik mis de diepgaande gesprekken. Ik zit niet goed in mijn vel en merk dus dat ik ineens ontzettend veel behoefte heb aan haar.
Probleem is, ik heb nul contactgegevens. Ze werkt niet meer bij de organisatie waar ik behandeling had en ik weet ook niet waar ze nu werkt. Nu het volgende. Ik heb wel haar privé nr. Ooit gekregen van de receptioniste (heel slecht eigenlijk dat dit gebeurd is bedenk ik me nu, ik denk ook niet dat psycholoog daarvan op de hoogte was), alleen denk ik dus niet dat ze blij zal zijn als ik met een appje/telefoontje kom aanzetten op haar privé nummer, omdat we dus toen ook nooit contact hadden via dat nr.
De verleiding is zo groot, maar ik wil echt niet dat ze me gaat zien als stalker.
Zij motiveerde me echt en ik heb haar echt nodig nu. Maar ik denk niet dat het handig is, wat vinden jullie?
maandag 4 juli 2016 om 21:57
Nee, echt niet. Wie weet heeft ze een enorme carrièreswitch gemaakt. Daarbij zit ze er echt niet op te wachten om in haar vrije tijd voor psycholoog te spelen. Toen was je haar cliënt, nu niet meer. Ik zou gewoon op zoek gaan naar een andere psycholoog en dat nummer verwijderen/weggooien. Kan overigens ook maar zo zijn dat ze inmiddels een heel ander nummer heeft.
maandag 4 juli 2016 om 22:02
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je (persoonlijke) gesprekken met iemand voelt, je het idee hebt dat er een band tussen jullie ontstaat. En nu het misschien wat minder gaat en je behoefte hebt aan zulk contact, dat je in de verleiding komt om contact op te nemen. Maar je zegt eigenlijk zelf al dat ze waarschijnlijk niet op een berichtje of telefoontje van jou kant zit te wachten. Ook is het best bijzonder dat je dat nummer na een paar jaar nog steeds in je bezit hebt. Mijn advies zou zijn; zoek een andere psycholoog die bij je past.
maandag 4 juli 2016 om 22:03
maandag 4 juli 2016 om 22:05
Ligt eraan wat voor verstandhouding dat je met haar hebt gehad. Als dat heel goed is geweest vind ik dat je best een sms kunt sturen, maar dan zou ik wel HEEL HELDER zijn over je wat je van haar wilt. Lijkt inderdaad meer te spelen dan alleen behoefte aan behandeling, want er zijn legio psychologen.
maandag 4 juli 2016 om 22:06
maandag 4 juli 2016 om 22:08
quote:Fance schreef op 04 juli 2016 @ 22:02:
Snappen jullie wel dat ik het lastig vind?
Of ben ik te egoïstisch nu?
Nee, ik snap het niet. Het is gewoon not-done. Daar is niks lastigs aan.
Je kunt haar naam en functie nog googlen (linkedin?) om achter haar huidige organisatie te komen en anders houdt het op.
Als ze niet te vinden is, is het goed denkbaar dat ze wat anders is gaan doen want anders hangt je naam wel onder de organisatie en ben je vindbaar.
Indien niet vindbaar bij een organisatie/eigen praktijk: nog gekker om haar dan te benaderen.
Nee, ik snap het niet. Het is gewoon not-done. Daar is niks lastigs aan.
Je kunt haar naam en functie nog googlen (linkedin?) om achter haar huidige organisatie te komen en anders houdt het op.
Als ze niet te vinden is, is het goed denkbaar dat ze wat anders is gaan doen want anders hangt je naam wel onder de organisatie en ben je vindbaar.
Indien niet vindbaar bij een organisatie/eigen praktijk: nog gekker om haar dan te benaderen.
maandag 4 juli 2016 om 22:10
quote:Fance schreef op 04 juli 2016 @ 22:02:
Iedereen reageert best 'hard'. Schept wel duidelijkheid denk ik. Het is wel te begrijpen, maar ik denk ook dat het iets over jezelf zegt.
Misschien voor jezelf eens goed bedenken waarom je nou per se met haar contact wil en niet bij iemand anders?
Iedereen reageert best 'hard'. Schept wel duidelijkheid denk ik. Het is wel te begrijpen, maar ik denk ook dat het iets over jezelf zegt.
Misschien voor jezelf eens goed bedenken waarom je nou per se met haar contact wil en niet bij iemand anders?
maandag 4 juli 2016 om 22:17
Ik heb haar inmiddels gevonden en ik weet nu dus waar ze werkt, maar op die manier contact zoeken vind ik ook vreemd. Net alsof ik haar volg. Maar de verstandhouding tussen ons was heel erg goed. In mijn ogen kan niemand aan haar tippen en dat zorgt wel voor problemen eigenlijk. Dat ik naast haar bijna niemand meer serieus neem.
maandag 4 juli 2016 om 22:18
quote:Fance schreef op 04 juli 2016 @ 22:17:
Ik heb haar inmiddels gevonden en ik weet nu dus waar ze werkt, maar op die manier contact zoeken vind ik ook vreemd. Net alsof ik haar volg. Maar de verstandhouding tussen ons was heel erg goed. In mijn ogen kan niemand aan haar tippen en dat zorgt wel voor problemen eigenlijk. Dat ik naast haar bijna niemand meer serieus neem.Via de organisatie haar benaderen is prima.
Ik heb haar inmiddels gevonden en ik weet nu dus waar ze werkt, maar op die manier contact zoeken vind ik ook vreemd. Net alsof ik haar volg. Maar de verstandhouding tussen ons was heel erg goed. In mijn ogen kan niemand aan haar tippen en dat zorgt wel voor problemen eigenlijk. Dat ik naast haar bijna niemand meer serieus neem.Via de organisatie haar benaderen is prima.
maandag 4 juli 2016 om 22:21
quote:Fance schreef op 04 juli 2016 @ 22:19:
En de hardheid schept zeker duidelijkheid.
Ik ga geen contact zoeken en haar nr verwijderen. Denk ook dat ik haar nr bewaard heb voor acute nood. Dat ik altijd nog op haar kon terugvallen ofzo, mocht het echt niet meer gaan..Ja, alleen weet ze dit niet, heeft ze hier met jou geen afspraak over en heb je het nummer via de zeer onprofessionele secretaresse gekregen.
En de hardheid schept zeker duidelijkheid.
Ik ga geen contact zoeken en haar nr verwijderen. Denk ook dat ik haar nr bewaard heb voor acute nood. Dat ik altijd nog op haar kon terugvallen ofzo, mocht het echt niet meer gaan..Ja, alleen weet ze dit niet, heeft ze hier met jou geen afspraak over en heb je het nummer via de zeer onprofessionele secretaresse gekregen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.