Stad/dorp niet winkelen

05-07-2016 19:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, binnenkort wil ik met een vriendin een dagje uit met de trein. Het idee is om een keer niet te gaan winkelen dus we zoeken een leuke stad of dorp waar je gewoon lekker kunt wandelen of fietsen, misschien in de natuur of bij een haven of misschien een kasteel bezoeken. Hebben jullie leuke tips? We willen liever niet langer dan 1,5 à 2 uur in de trein vanuit Den Haag. En omdat we al treinkaartjes hebben hoeft het niet direct naast Den Haag te liggen haha.
Luddeweer. Haha
Eigenlijk voldoet elke stad/dorp hier toch wel aan? Nijmegen heeft natuurgebied de ooij vlakbij liggen.

Maar je woont vlakbij de kust. Wat dacht je van door de duinen banjeren?
Ik snap de haha niet.
Enkhuizen?
Welke van de twee haha?
Alkmaar. Daar heb je leuke musea (en leuke winkeltjes maar dat mocht dus niet ) en het strand/ de duinen liggen er om de hoek.
quote:Dymphnatam schreef op 05 juli 2016 @ 19:33:

Welke van de twee haha?Dat is een leuke vraag haha
Utrecht? Leuke stad om door te wandelen en genoeg mooie plekjes te vinden.
Of Den Bosch daar loop/fiets je ook zo de natuur in. Je kunt de St. Jan bezoeken (en misschien nog beklimmen, maar dat weet ik niet zeker of dat nog kan) of een rondvaart maken door de Binnendieze (dat is in Den Bosch serieus wel leuk om te zien).
En mooie musea, maar daar begon je zelf niet over, vandaar dat ik het ook niet doe.
Ja Den Bosch, is erg leuk om te winkelen, te eten en te varen of Breda dat is ook leuk. Hoeveel natuur wil je hebben? Er is natuurlijk overal wel wat te doen. Wel een erg ruime vraag dus.
Maar... dan kan je toch gewoon naar élke plaats? Je kunt overal wandelen, op een terrasje lunchen, een museum bezoeken of wat dan ook. Niemand die je toch verplicht te gaan winkelen als je in een andere plaats komt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pamelacourson schreef op 05 juli 2016 @ 19:38:

[...]

Dat is een leuke vraag hahaNou, geef dan maar zelf het antwoord haha
Breda, huur een fiets en je fietst door het Mastbos en langs de Mark zo naar België.

Of Amersfoort, fiets huren en door de bossen naar de Soesterduinen en Paleis Siestdijk (kun je bezoeken).

En zo kan ik nog wel even door gaan. Zoveel opties!
kijk eens naar NS wandel of fietstochten of dagje waddeneiland
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Op internet kun je ook leuke stadswandelingen vinden en uitprinten.

Bijvoorbeeld in Utrecht.

In Amsterdam kun je stadswandelingen maken onder begeleiding van gepensioneerde Amsterdammers.
Kasteel ter Haar
every journey starts with a single step
HOorn? Museum van de 20 e eeuwen wandelen langs ijsselmeer...echt leuk
In Deventer, Zutphen en Kampen kun je ook moo u e stadswandelingen maken.
Paleis het loo is echt super leuk! Je kunt er ook goed wandelen, of kasteel ter haar?
Haarlem. Dolhuys museum over psyhiatrie, Teylers museum, Frans Hals museum, Corrie ten Boom huis (joden opgevangen), Jopenkerk bierbrouwer / grand café...

Fietsen huren en naar de mooie Kennemerduinen fietsen, in een kwartiertje ben je daar al... Daar lopen van die Schotse hooglanders vrij rond. Nog ongeveer een halfuurtje doorfietsen en dan ben je op het strand.

De hanzesteden aan de IJssel zijn ook leuk, hierboven werden al een paar genoemd. Ik heb treinreistijden niet opgezocht maar Deventer is echt heel leuk, Zwolle en Kampen ook (eventueel kun je die laatste twee combineren). Hattem is ook superschattig, vanuit Zwolle kun je daar makkelijk heen fietsen. Je kent ook wel het knooppuntensysteem neem ik aan, om zelf mooie fietsroutes te maken? Zo niet, www.nederlandfietsland.nl > kijk naar de dagtripjes en bekijk die video.

Ik hoor van meerdere mensen dat het Museum van de 20e eeuw in Hoorn inderdaad heel leuk is, wat hierboven genoemd werd.

Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
quote:sugarmiss schreef op 05 juli 2016 @ 19:54:

In Deventer, Zutphen en Kampen kun je ook moo u e stadswandelingen maken.+1
quote:patsy--stone schreef op 05 juli 2016 @ 20:15:

Haarlem. Dolhuys museum over psyhiatrie, Teylers museum, Frans Hals museum, Corrie ten Boom huis (joden opgevangen), Jopenkerk bierbrouwer / grand café...

Fietsen huren en naar de mooie Kennemerduinen fietsen, in een kwartiertje ben je daar al... Daar lopen van die Schotse hooglanders vrij rond. Nog ongeveer een halfuurtje doorfietsen en dan ben je op het strand.

De hanzesteden aan de IJssel zijn ook leuk, hierboven werden al een paar genoemd. Ik heb treinreistijden niet opgezocht maar Deventer is echt heel leuk, Zwolle en Kampen ook (eventueel kun je die laatste twee combineren). Hattem is ook superschattig, vanuit Zwolle kun je daar makkelijk heen fietsen. Je kent ook wel het knooppuntensysteem neem ik aan, om zelf mooie fietsroutes te maken? Zo niet, www.nederlandfietsland.nl > kijk naar de dagtripjes en bekijk die video.

Ik hoor van meerdere mensen dat het Museum van de 20e eeuw in Hoorn inderdaad heel leuk is, wat hierboven genoemd werd.

Veel plezier!Van het Corrie ten Boom huis had ik nog nooit gehoord. Heb het opgezocht naar aanleiding van jouw post en lijkt me erg interessant. Dank je wel.
Dacht ook gelijk aan Kasteel ter Haar. Maar volgens mij is dat wel lastig te bereiken met het OV. Muiderslot is wat dat betreft gunstiger.

Edam, Monickendam, Volendam, Marken zijn ook leuk om te bezoeken zonder winkelwens. Op de Dijk laat je een uberfoute foto maken in Volendammer klederdracht. Pak de boot naar Marken, eet er een ijsje (heel veel meer is er niet te doen) en vaar weer terug. Prima busverbindingen met Amsterdam CS.

Hoorn, Enkhuizen, prima te bereiken met de trein, rechtstreeks vanaf Amsterdam CS of Schiphol,

Stadswandeling door Delft, Rotterdam (bezoekje aan haven is ook leuk). Uiteraard gemakkelijk met ov te bereiken.

De tuinen van Appeltern. Geen idee of dat met ov te doen is.

Dagje Amsterdam, huur fietsen bij het station en fiets naar bezienswaardigheden waar je anders nooit komt.

Bergen, Schoorl, Groet, mooie duinwandelingen, strand en in Bergen zelf kun je ook leuk opsteken (Bergen aan Zee is spijglelijk, daar moet je niet zijn). Je kunt er ook gaaf mountainbiken. Maar wel lastig te bereiken met ov vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven