Stad/dorp niet winkelen

05-07-2016 19:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, binnenkort wil ik met een vriendin een dagje uit met de trein. Het idee is om een keer niet te gaan winkelen dus we zoeken een leuke stad of dorp waar je gewoon lekker kunt wandelen of fietsen, misschien in de natuur of bij een haven of misschien een kasteel bezoeken. Hebben jullie leuke tips? We willen liever niet langer dan 1,5 à 2 uur in de trein vanuit Den Haag. En omdat we al treinkaartjes hebben hoeft het niet direct naast Den Haag te liggen haha.
Ja kasteel de haar! Heel mooi om rond te wandelen. Ben er vorig jaar geweest, echt heel mooi!

En Nijmegen is ook een hele mooie stad om te wandelen. Genoeg natuur in de omgeving
Tot wanneer zijn je treinkaartjes geldig ? Van 18 t/m 28 augustus heb je in Groningen het Noorderzonfestival. Als je uitstapt op Station Noord (Arriva-trein naar Delfzijl of Roodeschool) is het twee minuten lopen.

28 augustus is tevens Gronings Ontzet.

Omdat dit op een zondag valt, vieren we het dit jaar op zaterdag 27 augustus.

Mocht je per ongeluk tochwillen winkelen, ga dan naar de Folkingestraat.

Daar kom je geen Blokker/H&M etc. tegen. IJsje kopen bij Toscana.

https://www.noorderzon.nl

http://www.beleven.org/feest/groningens_ontzet

http://folkingestraat.nl/winkels/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:minnimouse schreef op 05 juli 2016 @ 20:22:

[...]

Van het Corrie ten Boom huis had ik nog nooit gehoord. Heb het opgezocht naar aanleiding van jouw post en lijkt me erg interessant. Dank je wel.

Ik ben er nog niet geweest, misschien ga ik dit weekend.

Ik ken het ook alleen via een buitenlands reisforum! Ook daar schijnt het al best druk te zijn, maar nog niet zo'n gekkenhuis als het Anne Frank.
You can never have too many hats, gloves and shoes
WoW wat een hoop reacties al. Hier zitten genoeg ideeën tussen, ik ga ze eens rustig bekijken. Dank u allen

We gaan in juli of augustus een dagje en dan in de herfst weer.
quote:sugarmiss schreef op 05 juli 2016 @ 19:54:

In Deventer, Zutphen en Kampen kun je ook moo u e stadswandelingen maken.

Maar Zutphen heeft toch geen treinstation? Of wel?

-edit- Duhhh, wel dus! Wist ik niet! Leuk stadje inderdaad. Maar ik vind Deventer wel wat bruisender.
Zwolle. Leuk met de Hanzelijn rechtstreeks vanuit Den Haag. O.a. Naar de fundatie en naar Waanders in de Broerenkerk. Kan je ook lunchen en daarna zit je zo i 'n de natuur op de dijk. Of je doet Kampen nog even aan. Ook leuke stadswandelingen trouwens
quote:Kwebbeltje91 schreef op 05 juli 2016 @ 20:35:

En Nijmegen is ook een hele mooie stad om te wandelen. Genoeg natuur in de omgeving

Ja Nijmegen vind ik heel leuk. Heel vaag proef je nog het linkse krakersfeertje ook al is het nu best heel mainstream geworden.

En vanuit daar kun je mooi fietsen langs rivieren en boerderijen, soms met je fiets op een veerpontje...

En kijk ook zeker of de Millinger Theetuin open is. Op fietsafstand van Nijmegen. Zo'n fijne botanische tuin, je betaalt entree maar krijgt daarvoor ook een gratis drankje geloof ik. Ze hebben taart en lunch. En veel fijne plekken om te zitten op terrassen of in een Arabische tent. Veel mooie bloemen en planten en boompjes met kronkelpaadjes er tussendoor.
In Zwolle is het Earth Ship ook wel leuk. Klimaatneutraal restaurant gebouwd van autobanden en lege flessen enzo.
quote:Vl43inder schreef op 05 juli 2016 @ 20:24:

De tuinen van Appeltern. Geen idee of dat met ov.Niet te doen zonder auto, helaas!
quote:minnimouse schreef op 05 juli 2016 @ 20:22:

Van het Corrie ten Boom huis had ik nog nooit gehoord. Heb het opgezocht naar aanleiding van jouw post en lijkt me erg interessant. Dank je wel.Maar is het niet nogal stichtelijk? Als ik de website zie met een dagelijkse overweging en de nadruk op de christelijke achtergrond kont het over alsof er erg de nadruk op ligt?
Delft, Haarlem, Leiden, Alkmaar. Genoeg te doen op die afstand van Den Haag. Volgens mij zit je dan zowat in het hele land.
De vraag is overigens wel heel typerend voor de tijdsgeest....
quote:Erizon schreef op 06 juli 2016 @ 07:20:

[...]

Maar is het niet nogal stichtelijk? Als ik de website zie met een dagelijkse overweging en de nadruk op de christelijke achtergrond kont het over alsof er erg de nadruk op ligt?Dat is mij niet opgevallen?
De Haar zou ik niet doen met het OV.

Den Bosch is zeker leuk, genoeg te doen buiten winkelen.

Kijk even op http://www.eenwonderlijkeklim.nl/ of er nog plekken zijn voor de beklimming van de St.Jan.

Verder wilde ik ook Alkmaar noemen.
quote:foeksia72 schreef op 05 juli 2016 @ 19:32:

Enkhuizen?

Hé, daar woon ik, best leuk om doorheen te lopen inderdaad!

Veere vlakbij middelburg vond ik zelf heel leuk, geen idee hoe lang dat voor jullie is! Haarlem & kennemerduinen, Texel en Schoorl zijn ook leuk
I haven't been everywhere, but it's on my list

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven