Gereformeerde hoed?
woensdag 6 juli 2016 om 20:59
Lieve mensen, voor een begrafenisdienst in een zwaar gereformeerde kerk heb ik een zwarte hoed nodig. Ik heb al zitten googelen maar ik heb echt geen idee wat passend is. Het gaat om een kerk waarbij zelfs zwarte kousen al erg frivool zijn. De hoed moet in ieder geval zwart zijn en gezien het tijdsbestek waarin de dienst plaats gaat vinden moet de hoed ook nog eens redelijk makkelijk te verkrijgen zijn. Zit er iemand op het forum die hier verstand van heeft? Want zonder hoed, kom ik de kerk niet eens in.
woensdag 6 juli 2016 om 21:30
Er is een verschil tussen zondagse erediensten en doordeweekse diensten voor bruiloften etc. Ik ben ooit op een doordeweeksedag naar de trouwdienst van mijn buurmeisje geweest, zonder hoed. De doopdienst van haar eerste kind was tijdens de zondagse eredienst en dat ging niet zonder hoed.
Bij trouwerijen is het gebruikelijk dat ook anders gelovigen de dienst bezoeken en daar kon dat dus gewoon. Bel even met de kerk om het na te vragen, kan je een hoop geld schelen.
Bij trouwerijen is het gebruikelijk dat ook anders gelovigen de dienst bezoeken en daar kon dat dus gewoon. Bel even met de kerk om het na te vragen, kan je een hoop geld schelen.
woensdag 6 juli 2016 om 21:31
quote:sandra1905 schreef op 06 juli 2016 @ 21:22:
https://www.zalando.nl/esprit-hoed-blac ... 6-q11.html
deze? Esprit, 28 eur bij Zalando
Is ook best geschikt volgens mij!
Opzich hebben ze in de zwaardere kerken echt wel heel sjieke hoeden. Mooi uitgevoerd enzo. en soms zelfs bijna koninklijk ????
https://www.zalando.nl/esprit-hoed-blac ... 6-q11.html
deze? Esprit, 28 eur bij Zalando
Is ook best geschikt volgens mij!
Opzich hebben ze in de zwaardere kerken echt wel heel sjieke hoeden. Mooi uitgevoerd enzo. en soms zelfs bijna koninklijk ????
woensdag 6 juli 2016 om 21:32
quote:barbaracartland schreef op 06 juli 2016 @ 21:16:
[...]
Je hoeft het niet te zeggen, maar ik zou me dit echt alleen bij (O)GGIN kunnen voorstellen. Heftig hoor. Ik word er altijd wat triest van.Ja, ik ook. Had altijd vooral medelijden met haar kinderen. Hoe kan je tegenwoordig nog een opleiding doen als je thuis geen gebruik mag maken van een computer. Maar goed, de kinderen zagen er altijd wel gelukkig uit.
[...]
Je hoeft het niet te zeggen, maar ik zou me dit echt alleen bij (O)GGIN kunnen voorstellen. Heftig hoor. Ik word er altijd wat triest van.Ja, ik ook. Had altijd vooral medelijden met haar kinderen. Hoe kan je tegenwoordig nog een opleiding doen als je thuis geen gebruik mag maken van een computer. Maar goed, de kinderen zagen er altijd wel gelukkig uit.
woensdag 6 juli 2016 om 21:32
woensdag 6 juli 2016 om 21:35
quote:Ananke schreef op 06 juli 2016 @ 21:29:
[...]
Niet aan gedacht maar het kan inderdaad wel erg druk worden. Ze heeft nog 13 levende broers en zussen dus alles bij elkaar zullen het er best wel veel zijn. Dus maar geen hakje en dan toch nog meer comfortabele schoenen kopen.
3 of 4 cm platte hak en dicht kan wel. Heb je wel een jurk of rok? Tot aan de enkels hoeft niet. Half kuit met panty kan ook. Misschien zelfs over de knie.
Edit: laat maar. Je hebt al passende kleding las ik net.
[...]
Niet aan gedacht maar het kan inderdaad wel erg druk worden. Ze heeft nog 13 levende broers en zussen dus alles bij elkaar zullen het er best wel veel zijn. Dus maar geen hakje en dan toch nog meer comfortabele schoenen kopen.
3 of 4 cm platte hak en dicht kan wel. Heb je wel een jurk of rok? Tot aan de enkels hoeft niet. Half kuit met panty kan ook. Misschien zelfs over de knie.
Edit: laat maar. Je hebt al passende kleding las ik net.
woensdag 6 juli 2016 om 21:38
Volgens mij til je er veeeeel te zwaar aan.
Een kerk niet inkomen zonder hoed? Het enige wat kan gebeuren is dat je een hoed van de kerk aangeboden krijgt. Sommige kerken hebben hoeden klaarliggen voor mensen die ze vergeten zijn.
En een baret niet goed genoeg? Als het maar iets op je hoofd is hoor, al is het een sjaal. En waarom per se zwart en geen grijs bijvoorbeeld?
Een vriendin niet uitnodigen op een doop omdat ze geen hoed op wil doen....
En een forum waarvoor je moet solliciteren om te kijken of je wel refo genoeg bent?
Echt, ik heb veel gezien en gehoord en ken het wereldje van binnenuit maar dit bestaat echt niet hoor.
Ontopic: ik heb een leuk zwart hoedje die je kunt lenen mocht je in de buurt wonen. En anders vind ik die van H&M die hierboven genoemd wordt erg leuk en geschikt.
En is alleen naar de begraafplaats gaan nog een optie dus niet naar de kerkdienst? Op de begraafplaats hoef je je hoed niet per sé op te houden en van de kerkdienst ga je echt niet blij worden. Als ik dit zo hoor is het een kerk waar er geen persoonlijk woordje over de overledene gesproken zal worden en waarbij je je zult afvragen wat je er doet.
Een kerk niet inkomen zonder hoed? Het enige wat kan gebeuren is dat je een hoed van de kerk aangeboden krijgt. Sommige kerken hebben hoeden klaarliggen voor mensen die ze vergeten zijn.
En een baret niet goed genoeg? Als het maar iets op je hoofd is hoor, al is het een sjaal. En waarom per se zwart en geen grijs bijvoorbeeld?
En een forum waarvoor je moet solliciteren om te kijken of je wel refo genoeg bent?
Echt, ik heb veel gezien en gehoord en ken het wereldje van binnenuit maar dit bestaat echt niet hoor.
Ontopic: ik heb een leuk zwart hoedje die je kunt lenen mocht je in de buurt wonen. En anders vind ik die van H&M die hierboven genoemd wordt erg leuk en geschikt.
En is alleen naar de begraafplaats gaan nog een optie dus niet naar de kerkdienst? Op de begraafplaats hoef je je hoed niet per sé op te houden en van de kerkdienst ga je echt niet blij worden. Als ik dit zo hoor is het een kerk waar er geen persoonlijk woordje over de overledene gesproken zal worden en waarbij je je zult afvragen wat je er doet.
.
woensdag 6 juli 2016 om 21:40
En TO, bij vookeur geen nagellak en geen make up. En je haar niet los onder je hoed.
En ook de baret die genoemd wordt; niet doen. En een eenvoudige simpele zwarte tas. En bedekte armen, al vallen de vogels van het dak.
En ook de baret die genoemd wordt; niet doen. En een eenvoudige simpele zwarte tas. En bedekte armen, al vallen de vogels van het dak.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
woensdag 6 juli 2016 om 21:41
Ow echt lees nu het hele topic door. Echt je word niet zomaar geweigerd en die mensen zijn echt niet wereldvreemd hoor! Je kan gewoon hakken aan, op je hoofd zetten wat je wil... ik heb dus echt een begrafenis bijgewoond in de strengste kringen en ook nog in een dorp... nou dr liep vanalles. Wel netjes gepast gekleed in zwart/grijs. Maar gewoon rokjes boven knie, baretten, sierraden enz... ze zijn vast en zeker blij dat je er bent.
woensdag 6 juli 2016 om 21:42
quote:SweetFirefly schreef op 06 juli 2016 @ 21:40:
En TO, bij vookeur geen nagellak en geen make up. En je haar niet los onder je hoed.
En ook de baret die genoemd wordt; niet doen. En een eenvoudige simpele zwarte tas. En bedekte armen, al vallen de vogels van het dak.Mwah zover zou ik niet gaan hoor, al zou ik het wel een beetje bescheiden en basic houden qua make-up.
En ook de baret die genoemd wordt; niet doen. En een eenvoudige simpele zwarte tas. En bedekte armen, al vallen de vogels van het dak.Mwah zover zou ik niet gaan hoor, al zou ik het wel een beetje bescheiden en basic houden qua make-up.
woensdag 6 juli 2016 om 21:43
Ik vind het wel lovenswaardig dat je de moeite neemt om je aan te passen en je te verdiepen in wat fatsoenlijk gevonden wordt in de kringen waarin je je begeeft.
Nam iedereen in NL die moeite maar eens wat vaker....
On topic: je doet het eigenlijk nooit fout als je beetje bescheiden hoed(je) kiest en rok draagt tot op/over de knie...
Je bent niet een van hen en dat weten zij toch wel maar de moeite nemen wordt meestal wel gewaardeerd.
Nam iedereen in NL die moeite maar eens wat vaker....
On topic: je doet het eigenlijk nooit fout als je beetje bescheiden hoed(je) kiest en rok draagt tot op/over de knie...
Je bent niet een van hen en dat weten zij toch wel maar de moeite nemen wordt meestal wel gewaardeerd.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
woensdag 6 juli 2016 om 21:44
[quote]Marthe. schreef op 06 juli 2016 @ 21:38:
En is alleen naar de begraafplaats gaan nog een optie dus niet naar de kerkdienst? Op de begraafplaats hoef je je hoed niet per sé op te houden en van de kerkdienst ga je echt niet blij worden. Als ik dit zo hoor is het een kerk waar er geen persoonlijk woordje over de overledene gesproken zal worden en waarbij je je zult afvragen wat je er doet.[/+]
+1
En is alleen naar de begraafplaats gaan nog een optie dus niet naar de kerkdienst? Op de begraafplaats hoef je je hoed niet per sé op te houden en van de kerkdienst ga je echt niet blij worden. Als ik dit zo hoor is het een kerk waar er geen persoonlijk woordje over de overledene gesproken zal worden en waarbij je je zult afvragen wat je er doet.[/+]
+1
woensdag 6 juli 2016 om 21:46
Als het gereformeerd in de categorie "Van Lodenstein College" is (reformatorisch), zou ik niet de H&M hoed opzetten. Veel te opzichtig. Kies voor iets ingetogens, een kleine hoed zonder frivole fratsen of grote randen, een rok tot over de knie en niet te hoge hakken, dan zit je in alle gevallen goed volgens mij.
woensdag 6 juli 2016 om 21:47
quote:Marthe. schreef op 06 juli 2016 @ 21:38:
Geen idee dat er kerken waren die hoeden hebben klaar liggen voor mensen die ze vergeten waren. Het is een beetje vreemde wereld voor me.
Het verbaasde mij al dat een forum überhaupt mocht. Aanmelden via de site kon niet en op mijn mail werd niet meer gereageerd. Maar misschien mocht email lezen dan nou net weer niet
Ik word van geen enkele kerkdienst blij maar als ik dan ga, lijkt het me wel interessant om het een keer mee te maken.
Geen idee dat er kerken waren die hoeden hebben klaar liggen voor mensen die ze vergeten waren. Het is een beetje vreemde wereld voor me.
Het verbaasde mij al dat een forum überhaupt mocht. Aanmelden via de site kon niet en op mijn mail werd niet meer gereageerd. Maar misschien mocht email lezen dan nou net weer niet
Ik word van geen enkele kerkdienst blij maar als ik dan ga, lijkt het me wel interessant om het een keer mee te maken.
woensdag 6 juli 2016 om 21:47
Ik vind sommige reacties ook raar hier. Mijn halve familie is gergeminned. Laten zich niet inenten, zijn niet verzekerd, want alles is voorbestemd, ze hebben geen internet,uiteraard geen tv, dames/meisjes dragen nooit broeken en ook geen leggings, wel dikke maillots als dat nodig is. Ze gaan elke zondag 3 keer naar de kerkdienst ipv 2 keer in lichtere gemeenten en toch waren al deze mensen heel respectvol naar de niet gelovigen. De dienst was idd niet warm voor de overledene. Zij mocht ook niet in de kerk staan maar in hal apart. Er werd idd vooral gepredikt over alle kwaads e.d. Maar ik denk dat je rustig zonder hoed zou kunnen komen, het is anders dan de zondagsdienst waarbij gedoopt wordt!!!
woensdag 6 juli 2016 om 21:50
quote:SweetFirefly schreef op 06 juli 2016 @ 21:40:
En ook de baret die genoemd wordt; niet doen. En een eenvoudige simpele zwarte tas. En bedekte armen, al vallen de vogels van het dak.Bedekte armen had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!
En ook de baret die genoemd wordt; niet doen. En een eenvoudige simpele zwarte tas. En bedekte armen, al vallen de vogels van het dak.Bedekte armen had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!