Leven als een Parisienne

06-07-2016 23:34 67 berichten
Naast de stad Parijs, waar ik dol op ben, heb ik veel bewondering voor de nonchalante manier waarop de Parisiennes leven. Altijd goed gekleed, slank, een wijntje drinkend, ze eten alleen wat ze echt lekker vinden en roken er ook nog eens een sigaretje op na, soms.

Behoorlijk cliché natuurlijk maar ik heb wel respect voor de Parisiennes. Hier in Nederland heb ik dat niet zo, met Amsterdammers of dames uit een andere stad, maar misschien zie ik het verkeerd.
quote:kers schreef op 07 juli 2016 @ 00:14:

Wat bedoel je nu te zeggen?

Ik zou als Hollandsche muts naar Parijs moeten gaan om als Parisienne te kunnen leven.

Maar hoe ga je dat hier aanpakken?

Dat vraag ik me ook af, was ook mijn vraagje. Ik koop zelf vaak kleding in Frankrijk, maar de manier van leven, dat is meer waarop ik doel. Niet zozeer dat super dunne, rokende beeld wat sommige erbij hebben.
Bonprix its not me.
quote:Robyn89 schreef op 07 juli 2016 @ 00:17:

In een grote stad (zeker in een wereldstad) zie je over het algemeen meer diversiteit in kledingstijl.

De cultuur in Parijs is anders dan in Nederland, dat wel. Maar dat er vooral slanke vrouwen rondlopen die enkel eten wat ze lekker vinden, dat is niet waar hoor.Natuurlijk niet, ik schreef ook; cliche.. een beetje een beeld schetsend geschreven he
Alle reacties Link kopieren
Een broek op maat is niet duurder dan een maat te klein.
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat vindt je dan zo fascinerend aan de Franse levensstijl? Of de Parijse eigenlijk, want daar zit een groot verschil tussen.
Ah, welk beeld heb je dan bij Parisiennes?

Niet de kokerrokjes met petit figuurtjes en elegante loop?

Again, Parisiennes buiten het 7e arrondissement hebben ook plukhaar en vermoeide blikken en afgetrapte schoenen met platte zool. Die hebben wat anders aan hun hoofd dan geld tellen. En misschien ziet zelfs de Rive Gauche er ook niet uit omdat ze in scheiding liggen of hun kind is overleden. Dus over wie heb je het? Roken doen ze in ieder geval niet en superdun zijn ze ook niet, schrijf je.

Maar hoe dan wel? Even je OP nalezen: "Altijd goed gekleed, slank, een wijntje drinkend, ze eten alleen wat ze echt lekker vinden en roken er ook nog eens een sigaretje op na, soms."

Hm, allemaal realiseerbaar :)!!

Waar wil je beginnen?

En als je het beu bent, kijk eens hoe ze in andere delen van Parijs eruit zien
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
quote:kers schreef op 07 juli 2016 @ 00:33:

Ah, welk beeld heb je dan bij Parisiennes?

Niet de kokerrokjes met petit figuurtjes en elegante loop?

Again, Parisiennes buiten het 7e arrondissement hebben ook plukhaar en vermoeide blikken en afgetrapte schoenen met platte zool. Die hebben wat anders aan hun hoofd dan geld tellen. En misschien zien ze er ook niet uit omdat ze in scheiding liggen of hun kind is overleden. Dus over wie heb je het? Roken doen ze in ieder geval niet en superdun zijn ze ook niet, schrijf je.

Maar hoe dan wel? Even je OP nalezen: "Altijd goed gekleed, slank, een wijntje drinkend, ze eten alleen wat ze echt lekker vinden en roken er ook nog eens een sigaretje op na, soms."

Hm, allemaal realiseerbaar :)!!

Waar wil je beginnen?

En als je het beu bent, kijk eens hoe ze in andere delen van Parijs eruit zien

Natuurlijk heb ik al behoorlijk veel delen van Parijs gezien, ook die delen met mensen levend onder een brug. Erg genoeg trouwens dat vandaag nog bestaat. Het blijkt ook dat 85% wonend in Parijs allochtoon is. Dus het hele begrip Parisienne is ook een mengelmoes tegenwoordig.

Ik heb onlangs een leuk boek, met een knipoog, gelezen over Parisiennes. De manier van leven, van origine Parisiennes daar zit echt wel een slijlvollere dame achter dan ik noem maar wat, een dame in Nederland uit de achterhoek.
He niks mis met de 8erhoek
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:strikjess schreef op 07 juli 2016 @ 00:48:

[...]

Natuurlijk heb ik al behoorlijk veel delen van Parijs gezien, ook die delen met mensen levend onder een brug. Erg genoeg trouwens dat vandaag nog bestaat. Het blijkt ook dat 85% wonend in Parijs allochtoon is. Dus het hele begrip Parisienne is ook een mengelmoes tegenwoordig.

Ik heb onlangs een leuk boek, met een knipoog, gelezen over Parisiennes. De manier van leven, van origine Parisiennes daar zit echt wel een slijlvollere dame achter dan ik noem maar wat, een dame in Nederland uit de achterhoek.

Tja en ze zouden nog een puntje kunnen zuigen aan de verzorging van de Tokyoites. Nog nooit zulke ongelooflijk verzorgde en keurig geklede dames en zoveel uiting van persoonlijkheid dmv kledingstijl gezien als hier in Japan.

Maar om Tokyo nou te gaan vergelijken met de Achterhoek.......
Zijn overal goed en minder goed geklede vrouwen Maar de gemiddelde Nederlandse vrouw is wel wat praktischer ingesteld qua kleding. Ik heb sinds ik in het buitenlandwoon mijn kledingstijl behoorlijk aangepast zowel voor kantoor als met uitgaan etc aangezien ik in het begin behoorlijk underdressed was.

Wat doet dit topic trouwens in.psyche?
quote:lux. schreef op 07 juli 2016 @ 03:24:

[...]

Tja en ze zouden nog een puntje kunnen zuigen aan de verzorging van de Tokyoites. Nog nooit zulke ongelooflijk verzorgde en keurig geklede dames en zoveel uiting van persoonlijkheid dmv kledingstijl gezien als hier in Japan.

Maar om Tokyo nou te gaan vergelijken met de Achterhoek.......Woon jij in Japan Lux???
quote:wyandotje schreef op 07 juli 2016 @ 05:43:

[...]

Woon jij in Japan Lux???Was het maar waar! Vakantie
quote:lux. schreef op 07 juli 2016 @ 05:45:

[...]

Was het maar waar! Vakantie Een vakantie in Japan lijkt mij ook heel erg cool! Volgens mij val je dan in een totaal andere wereld.
quote:wyandotje schreef op 07 juli 2016 @ 05:54:

[...]

Een vakantie in Japan lijkt mij ook heel erg cool! Volgens mij val je dan in een totaal andere wereld.Ja het is echt een apart land! Maar wel heel erg leuk kan het echt van harte aanraden als je een keer geld hebt, want heel goedkoop is het helaas niet
http://uglyparis.blogspot.nl/
Ik eet ook alleen wat ik echt lekker vind. Helaas lust ik zo veel.

Misschien lusten die Parijse dames wel niks en zijn ze daarom zo dun.
quote:swifty schreef op 07 juli 2016 @ 07:29:

http://uglyparis.blogspot.nl/Dat móeten allemaal toeristen zijn
Mij komen ze trouwens helemaal niet nonchalant over als ik zo je beschrijving lees.
Ik lees hier wel vaker dat de NL vrouwen slecht gekleed etc zouden zijn. En wat kunnen ze in andere landen er wat van.

Lekker belangrijk, laat iedereen vooral doen en laten wat ze willen en erbij lopen zoals ze willen.

Zet zelf een baret op je hoofd en trek een wit met donkerblauw gestreept shirtje aan met rode lippestift en ga nonchalant doen. Niemand houdt je tegen hoor.

Ik loop in mijn vrijetijd graag op mijn birkenstock en zonder make-up rond. Laat me lekker.
Mijn zoon woont al jaren in Frankrijk. Eerst in de Elzas, nu in Cannes.

Zijn ervaring met Fransen, buiten het item 'kledij' : Fransen zijn mierenneukers en chauvinistisch in de overtreffende trap. Voor alles zijn ontelbare wetjes en regeltjes, ze leven meestal volgens het boekje.

Wat mijn zoon vooral ergert is dat de meeste Fransen het heel belangrijk vinden om goed over te komen bij andere mensen. Ze wringen zich in allerlei bochten en lijken een rol te spelen als 'ideale familie/man/vrouw'.

Nu zijn er natuurlijk ook Fransen die niet zo zijn. Ik schrijf hier gewoon de ervaringen van mijn zoon neer.

Mijn schoondochter die Française is, en nu gaat het over kleding, ziet er wel altijd uit om door een ringetje te halen. Maar evengoed zijn er Franse vrouwen die er niet erg flatteus uitzien.
quote:Dubbz schreef op 07 juli 2016 @ 07:39:

Ik lees hier wel vaker dat de NL vrouwen slecht gekleed etc zouden zijn. En wat kunnen ze in andere landen er wat van. Dat komt omdat meestal die paar hippe buitenlandse hoofdstedelijke dames worden vergeleken met de gemiddelde huisvrouw uit Kutkrabbeveen. Vergelijk eens een hippe Amsterdamse met een Franse boerin en de vergelijking pakt heel anders uit.
quote:nerdopviva schreef op 07 juli 2016 @ 07:33:

[...]

Dat móeten allemaal toeristen zijn Ja, Nederlandse
Topic staat gelukkig wel op de goede pijler.
quote:Goede-Fee schreef op 07 juli 2016 @ 07:51:

Topic staat gelukkig wel op de goede pijler.
Ik zou me echt niet willen kleden als een Parisienne. Het is net een uniform. Al die parijse hipkippen dragen de zelfde saaie vormeloze outfit, waarmee ik met mijn hollandse heupen en brede schouders er al snel 10 kilo zwaarder uit zie.

Ik volg liever mijn eigen stijl.

En dat alles kunnen eten? In hele kleine mate waarschijnlijk. Niet in die van mij, want anders oog ik niet alleen 10 kilo zwaarder in hun uniform, dan word ik dat ook vanzelf.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven