Verjaardag stress
vrijdag 8 juli 2016 om 16:13
Ik heb een verassings verjaardag georganniseerd voor morgen. Tasman is jarig. Ik heb de hele tijd het idee dat ik te weinig heb gehaald. De barbecue staat klaar. Er komen rond de 20 man famillie en vrienden.
6 stukken vlees pp: Vlees voor op de barbecue heb ik in huis.
5 courgette 5 paprika's om te grillen
4 zakken Borrelnootjes
2 kratten bier
7 wit en 7 rood flessen wijn
3 flessen gin voor de gin tonic, misschien dat jullie een idee hebben hoe je dat klaar maakt.
9 bakjes Borrelhapjes.
22 Wraps
7 Stokbroden
4 kuipjes Kruidenkaas/boter
3 pakken Gerookte zalm
5 zakken Chips
4 bakken Olijven
6 bakjes Tapenade
4 flessen cola 4 flessen fanta
3 Taarten
7 flessen Champagne
4 stuks ijsbergsla 6 komkommers 4 bakken cherry tomaatjes
Thats it een beetje is dit te weinig en hebben jullie suggesties? Geen kinderen aanwezig op het feestje. Ze blieven drank weinig bier drinkers.
6 stukken vlees pp: Vlees voor op de barbecue heb ik in huis.
5 courgette 5 paprika's om te grillen
4 zakken Borrelnootjes
2 kratten bier
7 wit en 7 rood flessen wijn
3 flessen gin voor de gin tonic, misschien dat jullie een idee hebben hoe je dat klaar maakt.
9 bakjes Borrelhapjes.
22 Wraps
7 Stokbroden
4 kuipjes Kruidenkaas/boter
3 pakken Gerookte zalm
5 zakken Chips
4 bakken Olijven
6 bakjes Tapenade
4 flessen cola 4 flessen fanta
3 Taarten
7 flessen Champagne
4 stuks ijsbergsla 6 komkommers 4 bakken cherry tomaatjes
Thats it een beetje is dit te weinig en hebben jullie suggesties? Geen kinderen aanwezig op het feestje. Ze blieven drank weinig bier drinkers.
vrijdag 8 juli 2016 om 16:47
quote:Ttass28 schreef op 08 juli 2016 @ 16:45:
[...]
Wraps met roomkaas zalm en ijsbergsla dacht ik en dan in stukjes snijden. En dat op een grote tafel leggen.
Véél te machtig. Doe dan een paar blaadjes rucola er tussen. Voor de kleur en het idee.
En zeker geen 22 wraps. ( heb je ook weer te weinig zalm voor ) . Als je 20 stukjes hebt, heb je hapjes zat.
Je wilt tenslotte ook niet met al je vlees blijven zitten.
[...]
Wraps met roomkaas zalm en ijsbergsla dacht ik en dan in stukjes snijden. En dat op een grote tafel leggen.
Véél te machtig. Doe dan een paar blaadjes rucola er tussen. Voor de kleur en het idee.
En zeker geen 22 wraps. ( heb je ook weer te weinig zalm voor ) . Als je 20 stukjes hebt, heb je hapjes zat.
Je wilt tenslotte ook niet met al je vlees blijven zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 8 juli 2016 om 16:49
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 juli 2016 @ 16:47:
[...]
Je wilt tenslotte ook niet met al je vlees blijven zitten.Gewoon de dag erna zelf BBQ-en. Wat een gezanik over die wraps.
[...]
Je wilt tenslotte ook niet met al je vlees blijven zitten.Gewoon de dag erna zelf BBQ-en. Wat een gezanik over die wraps.
vrijdag 8 juli 2016 om 16:51
vrijdag 8 juli 2016 om 16:54
quote:Goede-Fee schreef op 08 juli 2016 @ 16:52:
[...]
Ja dat is duidelijk. TO blijkbaar niet.Ja? En? Ze vraagt toch of ze nog meer moet kopen? k zeg dat ze nu al veels te veel heeft als ze alles wat ze nu al heeft ook daadwerkelijk neer gaat zetten.
[...]
Ja dat is duidelijk. TO blijkbaar niet.Ja? En? Ze vraagt toch of ze nog meer moet kopen? k zeg dat ze nu al veels te veel heeft als ze alles wat ze nu al heeft ook daadwerkelijk neer gaat zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 8 juli 2016 om 16:55
quote:Ttass28 schreef op 08 juli 2016 @ 16:52:
Hoe maak je gin tonic ik heb gegoogeld maar misschien zaten hier ervaringsdeskundige die weten hoe je dat klaarmaakt.
Lees een terug. Je bent hyper.
Voor alle gin-tonics geldt dat 35 ml gin en 100 ml tonic (half flesje) wordt gebruikt, oftewel de verhouding 1:3.
Hoe maak je gin tonic ik heb gegoogeld maar misschien zaten hier ervaringsdeskundige die weten hoe je dat klaarmaakt.
Lees een terug. Je bent hyper.
Voor alle gin-tonics geldt dat 35 ml gin en 100 ml tonic (half flesje) wordt gebruikt, oftewel de verhouding 1:3.
vrijdag 8 juli 2016 om 16:56
Sausjes:
Haal een emmertje Griekse yoghurt bij de lidl en een grote pot mayonaise
2 bakjes met elk:
40/60 yoghurt/ mayo in een Bak
flink peper en zout erbij
suiker naar smaak toevoegen
Dan in de ene bak 5 flinke knoflooktenen snipperen en erdoor roeren
de andere bak flink kerriepoeder toevoegen
Roeren
Klaar; en je hebt echt goddelijk lekkere knoflook- en kerriesaus
Haal een emmertje Griekse yoghurt bij de lidl en een grote pot mayonaise
2 bakjes met elk:
40/60 yoghurt/ mayo in een Bak
flink peper en zout erbij
suiker naar smaak toevoegen
Dan in de ene bak 5 flinke knoflooktenen snipperen en erdoor roeren
de andere bak flink kerriepoeder toevoegen
Roeren
Klaar; en je hebt echt goddelijk lekkere knoflook- en kerriesaus
vrijdag 8 juli 2016 om 16:56
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 08 juli 2016 @ 16:36:
[...]
Als van de 20 mensen die komen de helft wijn drinkt moet 10 man 24 flessen drinken.
Lijkt me een tikkie overdreven
Beter mee verlegen dan om verlegen!
Goed gedaan Ttass
[...]
Als van de 20 mensen die komen de helft wijn drinkt moet 10 man 24 flessen drinken.
Lijkt me een tikkie overdreven
Beter mee verlegen dan om verlegen!
Goed gedaan Ttass
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé