Begonnen met methylfenidaat...

08-07-2016 16:31 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben net een paar uur geleden begonnen met methylfenidaat. Als proef voor 2 weken.

Mijn arts vermoed, en weet eigenlijk zeker, dat ik de combi vorm heb adhd

Graag wil ik horen hoe jullie je de eerste dag voelde na inname.

Alvast bedankt
Hoi,

Ik vind het inderdaad ook wel leuk om ervaringen te delen. Maar liefst niet alles open en bloot voor iedereen. Liever per privé-bericht.... Maar volgens mij heb je die nog niet open staan....

Groetjes
quote:rascalles schreef op 08 juli 2016 @ 19:11:

[...]

Nou nee was meer een vraag. Ik heb het vaak gehoord en ook op internet gelezen , ik weet niet beter maar misschien heb ik het mis , zou goed kunnen !

Het was toch algemeen bekend?

Google twee minuten en je weet hoe het zit
Wyando ik ook beide gebruikt. Speed viel ik vanaf. Methyl niet grrrrr en moet nog 25kg haha
quote:SuperWijf schreef op 09 juli 2016 @ 07:17:

Wyando ik ook beide gebruikt. Speed viel ik vanaf. Methyl niet grrrrr en moet nog 25kg hahaJa die mooie oude tijden he?!
Yep haha mooie tijden. Al weet ik niet of ik met speed ook goed kon werken zoals ik dat nu doe met concerta. Speed was wel heftiger dan methyl. Ik vond t wel bizar dat ik op mysteryland kon slapen ipv hard te gaan zoals velen deden op speed
Nou 1 dag verder....

Heb altijd al slaapproblemen, de dag voor ik begon sliep ik om 4-5 uur 's nachts

Nu afgelopen nacht pas om 6.00 uur grrrr

Hoop niet dat het een bijwerking is want voel me wel rustiger in mijn hoofd

Iemand herkenning?
Ik heb de tip gekregen van mijn psychiater om voor het slapengaan een kwart tabletje te nemen. Bij mij helpt dat enorm.
Ja hier ook problemen met slapen is bijwerking. Maar went vaak wel wanneer je t langer gebruikt. Ligt er aan wanneer je bv laatste tablet neemt. Als ik om 16.00uur nog een ritalin neem omdat ik feestje heb of meeting savonds dan kom ik niet in slaap s avonds. Daarvoor gebruik ik melantonine of een oxazepam (po psych)
Wat shala zegt kan ook maar werkt bij mij niet zo goed. Kwestie van uitproberen. In overleg met je voorschrijver vd Ritalin
Ok dank je! Ga ik ook vragen.

Herkennen jullie ook het blije gevoel? Komt dat door de rust die je nu in je hoofd hebt gekregen?

Heel benieuwd!
quote:petra12345 schreef op 09 juli 2016 @ 11:52:

Nou 1 dag verder....

Heb altijd al slaapproblemen, de dag voor ik begon sliep ik om 4-5 uur 's nachts

Nu afgelopen nacht pas om 6.00 uur grrrr

Hoop niet dat het een bijwerking is want voel me wel rustiger in mijn hoofd

Iemand herkenning?Schijnt een bekende bijwerking te zijn, al heeft niet iedereen er last van. De psych van mijn zoon raadde aan er in noodgevallen wat (extra) melatonine tegenaan te gooien. Gewoon van die 0,1 mg tabletjes die je bij de drogist kunt kopen.
quote:petra12345 schreef op 09 juli 2016 @ 17:41:

Ok dank je! Ga ik ook vragen.

Herkennen jullie ook het blije gevoel? Komt dat door de rust die je nu in je hoofd hebt gekregen?

Heel benieuwd!

Mijn zoon zegt van wel .

Overigens heeft hij ook psycho-educatie gedaan, en daar wat truukjes geleerd om het rustiger te krijgen in zijn hoofd. Maar in het vuur van de strijd denkt hij er niet altijd aan die toe te passen . Een lage dosering methylfenidaat helpt hem daar goed bij.
Ja blije gevoel komt bij mij door de rust en t filter dat hoofd en bijzaak scheidt van elkaar. Zonder pil dan ben ik of enorm blij en doe ik overdreven druk of ik ben blij maar reageer ik timide omdat blij zijn geen hoofdzaak is maar de wasmachine en hond uitlaten en fiets binnenzetten en afwassen en nog pinnen en etcetera
Ik noem methylfenidaat de ritalin of concerta nog steeds mijn wonderpil!
Jeetje wat fijn al jullie reacties!! Top

Dacht ff dat dat blije gevoel kwam doordat het toch een soort drug is....Maar dat kan niet want ben wel rustiger dus het doet wel zijn werk!!
quote:Lady_Voldemort schreef op 09 juli 2016 @ 18:03:

[...]

Mijn zoon zegt van wel .

Overigens heeft hij ook psycho-educatie gedaan, en daar wat truukjes geleerd om het rustiger te krijgen in zijn hoofd. Maar in het vuur van de strijd denkt hij er niet altijd aan die toe te passen . Een lage dosering methylfenidaat helpt hem daar goed bij.Hmm heeft hij ook een truucje om repeterende liedjes uit je hoofd te krijgen??
quote:SuperWijf schreef op 09 juli 2016 @ 18:26:

Ik noem methylfenidaat de ritalin of concerta nog steeds mijn wonderpil!

Hier noemen mijn kinderen het mijn 'opruimpilletjes'!

Ineens kan ik wél opruimen!
quote:petra12345 schreef op 09 juli 2016 @ 23:40:

[...]

Hmm heeft hij ook een truucje om repeterende liedjes uit je hoofd te krijgen??Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Er spelen de hele dag liedjes door m'n hoofd (sinds de Methylfenidaat wel minder), word er echt gek van...
Jaaa echt hoir van die refreintjes die maar blijven afspelen...idd met de methylfenidaat is het wel wat meer op de achtergrond

Maar is ook een reden waarom ik niet snel inslaan

En de gedachte zijn ook wat meer naar de achtergrond als ik in bed lig

Overdag gaat het nu prima
Ik heb eigenlijk nooit van andere AD(H)D'ers gehoord van die liedjes. 'Fijn' dat ik er niet de enige in ben. Inderdaad die refreintjes die zich maar blijven herhalen, de hele dag door. Vooral irri als je probeert te slapen... Als de gouden tip hebt, let me know
Nee klopt mijn arts van ggz had dat ook nog niet eerder gehoord.

Mijn psycholoog dacht dat ik door die liedjes wat anders verwijder uit mijn gedachtes zodat ik daar niet aan hoef te denken...Ik vind dat wat ver gezocht

Het heeft ook een naam wat wij hebben.

Zijn toch meerdere mensen die het hebben.

Zal zo nog s kijken op internet hoe dat heet.

Zou meer methylfenidaat er miss bij helpen?

Hoeveel gram heb jij?
Ja gevonden oorworm heet het...

Maken we daar ff nieuwe topic van?

Kijken of er nog meer mensen dit hebben en miss wel oplossing
Kauwgom kauwen of je kaken laten bewegen schijnt het deuntje te laten verdwijnen

Ga het vanavond met slapen eens proberen
Oorworm, had er nooit van gehoord, ff gegoogled en heel herkenbaar!

Klinkt opzich wel logisch wat je psych zegt maar inderdaad wel vergezocht. Bij mij speelt het zich gewoon af naast de rest van m'n gedachtenstroom. Heb het er met mijn psych nooit over gehad, zal eens vragen of zij het eerder heeft gehoord.

Ik slik 3x 15mg. Hoger zou inderdaad misschien wel helpen, maar wil liever niet hoger. Bang dat het me af gaat vlakken.

Kauwgom kauwen of kaken bewegen ga ik eens proberen! Eet wel vaker kauwgom en is me nooit opgevallen dat het dan minder is, maar ga er eens op letten.

Topic erover maken is wel een goed idee! Zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die het hebben
Ok ik zal er 1 starten.????

Heb jij niet de langwerkende Methylfenidaat?

ik slik dus nu 36 mg langwerkende

Ik heb nu bij 3e dag idee dat mijn lichaam er al aan gewent is...kan dat zo snel?

1e dagen groot verschil nu lijkt het al normaal

Herkenbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven