Raak schieten in 2016

23-06-2016 20:16 2427 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen.

naamrondenodraak?bijzonderhedenpatsy84315/9 2e kindje, 28 juli uitgerekendpadme84211/7 1e kindje, uitgerekend 31/3/17, een zoonMissFields24/9 1e kindje, 23 juni uitgerekend, een zoonDock1938222/7 2e kindje, uitgerekend 28 maart, een dochterIkkebenik111-22/7 2e kindje, uitgerekend 18 maart, een zoonEach28/9 1e kindje, uitgerekend 16 juni, een dochterKoortje1451511/111e kindjeThjs622 of 23/011e kindjeRosie198994/8 1e kindje, uitgerekend 16 april, een zoonOreo_229/9 1e kindjeMince1 1e kindje, 15 mei uitgerekend, een zoonRieta12344/12 1e kindjeDaantje1987425/11

Knyn, Rubber_Ducky, Huismus5, Frazer en Wortelsap: jullie hebben al een tijd niet meer gereageerd, dus voor het overzicht zijn jullie even uit de tabel gehaald. Mochten jullie er weer in willen, dan kan dat natuurlijk!!

Mutsie91 staat even on hold ivm een grote reis. Als je weer zover bent ben je weer van harte welkom in de tabel, Mutsie!
Hallo dames

Ik ben weer terug van weggeweest, zie dat er veel dames zijn aangesloten gezellig! Ik ga vanaf nu weer reageren.

Ben nog steeds niet ongesteld, vorige cyclus duurde 68 dagen ofzoiets. En nu hoopte ik dat mijn lichaam de normale cyclus weer ging oppakken. Dit is jammer genoeg niet het geval.

Ben bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing naar de gyn. Heb gisteren 2 druppels bloed verloren van vandaag ook een paar druppels. Geen idee wat dit is, hopelijk zet het door. Maar het lijkt er niet op. Normaal altijd migraine voor de menstruatie en hevige buikkrampen..

Nou, dit was even mijn verhaal en vanaf heden reageer ik weer op iedereen. Vind het nu teveel om op iedereen te reageren. X
Wat balen Lievezuster Je hebt er ook zo geen invloed op...het is gewoon maar afwachten wat je lichaam doet.
Hallo iedereen.

Je bent inderdaad zo machteloos wat dat betreft lieve zuster.

Ik ga me ook eens verdiepen in die apps.
Ik vergat nog om te vertellen wie er van weten: mijn man en twee vriendinnen.

Wat ik me ook afvraag is wanneer je het je ouders vertelt? Bij een positieve test of na 3 maanden?
quote:Rubber_Ducky schreef op 08 juli 2016 @ 17:07:

Wat ik me ook afvraag is wanneer je het je ouders vertelt? Bij een positieve test of na 3 maanden?Daar ben ik ook nog niet over uit. Ik denk dat ik ze het wel vrij snel vertel. Maar ik weet het echt nog niet zeker.
Vandaag is mijn NOD maar ik heb sinds een half uur zeurderige buikpijn. Dat betekent weinig goeds...
@Rubber_Ducky: Wanneer je het je ouders vertelt is heel persoonlijk.

Bij de 1ste heb ik het een dag na de positieve test verteld aan ouders + schoonouders.

Maar dit is heel persoonlijk, het ligt er ook aan wat voorn band je met je ouders hebt.

Bij mijn moeder zou ik het niet verborgen kunnen houden, die ziet het toch meteen aan me.

Spannend vandaag je NOD, is de ongesteldheid er of nog niets te bekennen?

Hopelijk het laatste, succes!
Vanavond ga ik goed bijlezen. Nu even gauw vluchtig. Ik gebruik ook een app vooral om mijn cyclus bij te houden. Als die zo onvoorspelbaar en lang blijft gaan we naar de Gyneacoloog. Ik ga ook morgen testen padme. Spannend. Buikpijn kan echt van alles betekenen. Ik heb alle 3 de keren dat ik zwanger was gedacht dat ik elk moment ongesteld kon worden.
Mijn NOD is de elfde, maar ik heb gisteren (de achtste dus) getest. Ik wilde gewoon even 'oefenen' met die test maar was niet heel verbaasd dat het negatief was. Vanaf wanneer kun je eigenlijk een positieve test verwachten? Kan dat, in theorie, een dag voor je NOD ook?
Houden jullie er trouwens nu al rekening mee dat je zwanger zou kunnen zijn?? Met uitgaan of borrelen op verjaardag?
quote:Each schreef op 09 juli 2016 @ 23:36:

Houden jullie er trouwens nu al rekening mee dat je zwanger zou kunnen zijn?? Met uitgaan of borrelen op verjaardag?

Ik drink sowieso al nooit alcohol, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Verder eet en drink ik op dit moment nog alles. Een vriendin van mij (de enige die weet dat we aan het proberen zijn) zei: en wat nou als je er een jaar over doet om zwanger te worden, ga je dan een jaar geen carpaccio eten? Zij raadde me aan om gewoon te eten wat ik wilde, totdat ik een positieve test vast had. Dus dat doe ik ook

Overigens werd ik vanmorgen wakker met gespannen en een beetje pijnlijke boobs. Dat heb ik normaal echt nooit, dus ik hoop dat het positieve signalen zijn
Ikkebenik, ik heb nu zo'n 24 uur buikpijn, maar ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik vind het irritant dat ik niet weet waar ik aantoe ben. Omdat het zo voelt als ongesteld worden, wacht ik nog met een test doen. Ik denk dat het ieder moment door kan zetten. Ik heb geen gespannen borsten.

Padme84, volgens mij heeft Clearblue testen die zo gevoelig zijn dat je net voor je nod kunt testen. Ik heb wel gelezen dat de kans op teleurstelling groot is als je die testen gebruikt omdat het rond of net na je nod vaak alsnog fout gaat. Ze zijn ook erg duur.

Each, ik drink sinds dit jaar bijna geen alcohol meer. In eerste instantie omdat ik merkte dat ik niet zozeer verslaafd aan alcohol was, maar dat het een gewoonte was om iedere week 3 glazen te drinken. Daarna omdat we begonnen met proberen. In het begin heb ik gemerkt dat ik echt zin in een glaasje kon hebben, nu heb ik dat bijna niet meer. Qua eten eet ik alles nog. Ik sta er hetzelfde in als die vriendin van Padme.
Ik vroeg het omdat ik gister zelf een drankje ben gaan doen in de stad... Bij iedere borrel dacht ik: 'moet ik dit wel doen?'

Het was iig de laatste x...
Ik zou me geen zorgen maken over die paar drankjes gisteren. Als je zwanger bent, dan zijn het nu slechts een paar cellen.
quote:Rubber_Ducky schreef op 10 juli 2016 @ 10:03:

Ikkebenik, ik heb nu zo'n 24 uur buikpijn, maar ik ben nog niet ongesteld geworden. Ik vind het irritant dat ik niet weet waar ik aantoe ben. Omdat het zo voelt als ongesteld worden, wacht ik nog met een test doen. Ik denk dat het ieder moment door kan zetten. Ik heb geen gespannen borsten.

.Bluhhh, met balen Hopelijk is het toch wel goed nieuws en anders hoop ik dat je snel ongesteld wordt.
Spannend voor een aantal vandaag of komende dagen!

Door zere borsten wist ik de vorige keer voor mn test al dat ik zwanger was. Maar heb dat normaal ook nooit. Ik testte trouwens met 9dpo (als ik terugreken van de echodatum, had verder geen idee) al licht positief, vroeg dus! Maar kan misschien ook aan mijn korte luteale fase liggen, dat het bij mij vroeg (of helemaal niet) innestelt.

Meer dames met rott cyclussen hier dus.. shit is dat. Je weet gewoon niet of je uberhaupt kansen hebt, en wanneer dan.

Hier vandaag een bijna positieve ovulatietest! Morgen een vol positieve verwacht ik. Dag 22, is netjes voor mij. Eerste keer gericht proberen dus!
quote:Rubber_Ducky schreef op 10 juli 2016 @ 10:26:

Ik zou me geen zorgen maken over die paar drankjes gisteren. Als je zwanger bent, dan zijn het nu slechts een paar cellen.Heb het uiteindelijk ook maar bij 2 gehouden.. Normaal drink ik eigenlijk bijna nooit, maar zaten op t terras en had gewoon zin in een roseetje... Ik denk ook niet dat het deze ronde al raak is, aangezien we pas net na mijn eisprong serieus zijn begonnen en ik nog nergens last van heb.. Geen zere grote borsten enkel af en toe een opgeblazen pijnlijke onderbuik.. Maar dat heb ik wel vaker:)
@ rubber ducky: Die buikpijn kan echt lang aanhouden. Ik heb het elke keer met 12 weken nog. Maar dat onzekere is inderdaad irritant.

Bij ons weet zo'n beetje iedereen dat we bezig zijn. Ik ga deze keer alleen wel lang wachten met vertellen. Althans als ik het volhoud.

Ik heb namelijk vrijdagochtend en vanmorgen positief getest! We zijn verbaasd dat het in de eerste ronde al raak is. De eerste kwaaltjes wezen wel duidelijk die kant op maar toch. En ook meteen begon de twijfel. Zou het deze keer goed gaan?

Ik wacht in ieder geval nog even twee weken met het bellen naar het ziekenhuis, voor de 7 weken maken ze daar geen echo.

Alle andere keren heb ik het trouwens wel vrij snel verteld. Het is echt maar net waar je je prettig bij voelt.

@ Padme: Het is verschillend wanneer je positief test. Bij de een wel voor de NOD en bij de ander niet. Zolang je niet ongesteld wordt is het positief moet je maar denken.
@each: Bij mijn eerste wist ik nog niet dat ik zwanger was en heb ik ook nog een drankje gedronken. Een paar dagen later had ik een positieve test in handen. Als ik mijn kleine peuter zo zie denk ik niet dat zij er last ven heeft (gehad).

@ Patsy: veel plezier dan de komende week!
Oeh Ikke, te gek!! Gefeliciteerd!! Snap dat je het nog niet snel vertelt, zenuwslopend voor je zeg! Ben je wel blij of durf je dat nog niet?

En bedankt, komt goed ;)
Gefeli ikkebenik!

Zoals ik al eerder zei heb ik eigenlijk nooit een kinderwens gehad en dat ook hardop uitgesproken. Mijn vriend heeft ook nooit specifiek gezegd dat hij graag kinderen zou krijgen en maakt (nog altijd ) regelmatig opmerkingen als 'mij niet gezien' enzo. Ik weet zeker dat al onze vrienden en familie echt van hun stoel vallen van verbazing als ze zouden horen dat we het proberen...Dus ik vind het leuk het zo lang mogelijk een verrassing te houden. Laatst ging een gezamenlijke vriendin ons nog 'overhalen' om aan kids te beginnen, hehe.
Wat een goed nieuws ikkebenik!!
Trouwens, ikkebenik...je hebt het over kwaaltjes waardoor je al wist dat het raak was...vertel daar eens meer over!
Aaah ikkebenik Gefeliciteerd!!!!!

Je bent de eerste in deze groep!!

Dat verdiend een ereplaatsje
Ja we zijn wel blij maar ook heel terughoudend. Ik wacht ook bewust met bellen naar het ziekenhuis. Als ik het eerder zie en het gaat toch weer mis lijkt me dat moeilijker.

Qua kwaaltjes: ik ben niet te genieten als ik net zwanger ben. Vooral manlief krijgt het dan flink te verduren. Mijn borsten doen zeer en ik droom altijd heel veel als ik zwanger ben. Oja en ik heb ook altijd last van obstipatie.

De misselijkheid komt jammer genoeg nog waarschijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven