Lijf & Lijn alle pijlers

-afvallen: motivatie en recept topic

10-07-2016 14:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik begonnen mijn eetgewoontes aan te passen in de hoop wat af te vallen en me lekkerder in mn vel te voelen.

Ik ben nu 3 kilo kwijt maar er mogen nog wel 15 af... ik ben op zoek naar mensen die hier elkaar willen blijven motiveren wanneer er een dipje is. En die recepten willen delen van bijv lekkere gezonde ontbijtjes, snackjes ed...

Ik volg overigens geen dieet, ik rommel zelf wat aan.

Wie doet er met me mee??

Groetjes Dental-Angel

P.S. Ik heb gezien dat er al meer topics zijn, maar ik wilde me liever niet zomaar ergens tussen drukken.
Ik doe mee!

Ik was ongeveer twee jaar geleden begonnen met afvallen, dat ging vrij goed en ben zo ongeveer 20 kilo afgevallen. Toen en verhuizing en het -heel dom- weer laten versloffen. Ben dus weer wat aangekomen en de wens is dat er nu nog 15 afgaan (en blijven).

Ben sinds een paar dagen weer serieus bezig, dus dit is even een schop onder mijn kont om ook bezig te blijven
Hoi MouseCat, gezellig dat je mee doet!!

Bij mij ong. zelfde verhaal:2 jr geleden ook al 15 kilo afgevallen maar t is er weer bij aan gekomen. Weet wel wat mijn valkuil is: voornamelijk 's avonds nog teveel snaaien...

Leuk dat we elkaar hier kunnen aanmoedigen!!
Hoe probeer jij af te vallen?

Ik laat zoveel mogelijk suiker weg, ontbijt met havermout of griekse yoghurt, zo min mogelijk brood/ aardappels, geen chips/alcohol doordeweeks. En ik moet meer water drinken maar dat lukt me nog niet zo.
Dat snaaien heb ik voor mezelf wel een redelijke oplossing voor gevonden. Ik gebruik daarvoor de app MyFitnessPal, ken je die?

Edit: die gebruik ik dus ook om calorieën te tellen. Dat werkt voor mij beter dan bepaalde productgroepen volledig mijden. Desondanks gebeurt het wel een beetje, omdat in suikerrijke producten ook snel weer meer calorieën zitten.
Nee die ken ik niet. Zal meteen even kijken wat dat is.

Ik vind het moeilijk om te bepalen wat wel of niet gezond is/wat helpt af te vallen. En welke hoeveelheid gezond is...
Aah jij telt calorieën... misschien werkt dat voor mij ook beter dan bijv geen koolhydraten eten. T punt daarmee is voor mij voornamelijk met lunch: ik mis vaak dan wat hartigs... als je niet lekker n broodje "mag" met wat kaas/vleeswaren. En wat is ook praktisch:moet niet teveel gedoe zijn of lang duren. En eerlijk gezegd ook gewoon betaalbaar zijn.
MFP is vooral om calorieën te tellen, maar stiekem kan je er veel meer in bijhouden. Je kan ook sporten invoeren, maar je kan ook een overzicht van je voedingsstoffen zien. Dan kan je kijken wat jij vandaag binnen hebt gekregen en hoever dat in de buurt zit van de gewenste/maximale waardes.

Ik vind 'm heel handig, omdat het me helpt strenger te zijn voor mezelf. Ik zet wel echt alles erin (ook dingen die eigenlijk niet zo verstandig zijn zoals snoepen en chips). Als ik over mijn daglimiet heen ga, schrijf ik het op bij de volgende dag. Dan heb ik de volgende dag de keuze om een balansdag te nemen, of extra sporten en dan mag ik weer normaal eten.
Hoi! Misschien zijn jullie de stok achter de deur die ik nodig heb;-)! Ik zou in eerste instantie een kilo of 5 kwijt willen, maar uiteindelijk 10 denk ik. Merk dat ik het heel graag wil, maar er nog niet toe kom. Dus nog geen serieuze pogingen ondernomen. Maar merk dat ik me wel erger aan mijn lijf. Of iig, niet tevreden ermee ben.

Maar morgen begin ik!! Kom maar op!
Door mezelf bijv. koolhydraten te ontzeggen krijg ik hetzelfde, ik ga dingen ontzettend missen. Nu kan ik gewoon de keuze maken: ja, ik mag een stuk taart, maar dan zitten er vanavond geen aardappelen bij het eten. Aangezien een stuk taart een forse aanslag is op je dagtotaal, ga je automatisch een kleiner stuk pakken of af en toe een keertje overslaan.
marielle, niet morgen beginnen maar vandaag!

Ik ga om 3 uur naar de sportschool, boodschappen doen en daarna zwemmen. De dag is nog lang niet om!

Nu heb ik het allemaal opgeschreven, dan moet ik het gaan doen ook
Welkom Marielle, leuk dat je ook mee doet! Ik erger me ook mijn lijf, vanmorgen kon ik niks vinden wat me goed zat. Vandaar het topic hier ;)

MouseCat: jouw methode klinkt goed vol te houden. ik heb de app nu ook, ga t vanavond invullen. Moet nu even op verjaardagsvisite. Jij bent goed bezig vandaag!!

Tot later! Oh en ik pak nu de fiets ipv auto
Hi, hier na het stoppen met roken en 2 zwangerschappen heel wat zwaarder dan ik graag zou willen. Niks houd ik vol en door het vermoeiende leven met twee kleine kinderen snaai ik teveel, eet ik te veel koolhydraten en kom ik niet aan sporten toe.

Om mijn stofwisseling te verhogen wil ik de komende weken heel strak drie maal per dag eten. Twee keer normaal en 1 keer alleen met eiwitten. Bijvoorbeeld:

Ontbijt, 2 boterhammen, stuk fruit en melk. Lunch: yoghurt, plakje zalm en nel.

Diner: aardappel, via, groenten.
Stofwisseling verhogen is inderdaad ook een goede!

Hoeveel wil jij ongeveer kwijt frambloosje? Of gaat het je meer om je figuur? Heb je wel tijd om te wandelen, evt. met de kids? Vorig jaar heb ik als doel gezet elke dag 10.000 stappen te zetten, en dat bleek best haalbaar met wat creativiteit. Lopend boodschappen doen i.p.v. fietsen, dat soort dingen.
Ik loop best veel met de kinderen, we hebben geen auto. Maar ik moet wel 20 kilo kwijt, daar is gewoon meer voor nodig (helaas haha)
Hoi.

Ik ben 36 jaar, getrouwd en mama van 4 kinderen. Ik werk 2,5 dag per week en mijn man werkt in wisselende diensten. Ik heb dus geen tijd om naar de sportschool te gaan of een dieet te volgen. We hebben een crosstrainer thuis staan en wat gewichten dus ik rommel zelf ook wat aan

Voor de kinderen ben ik al eens 65 kilo afgevallen (van 125 kilo naar 60 kilo) door 3 keer per week naar de sportschool te gaan en kcal te tellen. Toen ik mijn inmiddels man leerde kennen gingen we regelmatig uit eten en wat vaker gezellig een wijntje met wat lekkers, maar ik heb een paar jaar lang mijn gewicht op ongeveer 65-67 kilo kunnen behouden. Maar toen kwamen mijn zwangerschappen ;)

Na de jongste (inmiddels bijna 3 jaar) heb ik een tijd op 84 kilo gezeten, maar anderhalf jaar geleden ben ik al 10 kilo afgevallen door een paar keer per week op de crosstrainer te staan en op mijn eten te letten. Toen ging de crosstrainer kapot en ik was er ook wel even klaar mee, maar heb ik dit gewicht stabiel kunnen houden. Inmiddels is de crosstrainer weer gemaakt en sinds maart ging er weer een knop om (de zomer kwam er weer aan...) en ben ik alweer ruim 7 kilo afgevallen.

Ik woog gisteren 66.6 kilo maar ik ben maar 1.60 dus er mag nog wel een paar kilo af.
Hi meiden,

Mag ik meeschrijven? Er moet bij mij ook 15 kilo af, ik herken me wel in wat een aantal van jullie schrijven (druk met gezin en werk, snacken in de avond)

Ik beweeg daarbij ook te weinig. Nu dacht ik ook morgen te gaan beginnen, maar na wat MouseCat zei stap ik toch zo maar op de fiets naar de supermarkt ipv de auto.

Ik hoop dat we elkaar beetje kunnen motiveren en tips uitwisselen!
Hallo

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben 34 jaar heb 2 zoons van 6 jaar.

Ik ben vanaf januari 8 kg kwijt geraakt door op mijn voeding te letten, te wandelen, zwemmen en spinning fietsen op de sportschool.

Meeste resultaat heb ik behaald om mijn voedingspatroon aan te passen en de juiste keuzes te maken.

Maar ik heb nog steeds valkuilen en val soms ontzettend vaak.

Weeg nu 77 kg en wil 70 kg gaan wegen bij een lengte van 1.65 cm
simpel; het is vooral weglaten van calorierijke ingrediënten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou het meeste luisteren naar MouseCat. Dat geeft de beste kansen.:)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ha allemaal,

Jullie zijn precies wat ik nodig heb! Ik ben Miezemuis, 39 jaar, moeder van 5 kinderen en wil 15 kilo afvallen. 3 jaar geleden ben ik van 96 naar 64 kilo gegaan maar na mijn laatste zwangerschap, nu bijna 2 jaar geleden, weeg ik weer 81... Mijn valkuil is dat ik bij stress ga eten en ik weet het...het is niet goed . Doordat mijn jongste zoontje heel slecht slaapt en ik er iedere nacht 3-4 keer uut moet ben ik zo moe dat ik me er niet toe kan zetten om te gaan sporten. 'Zo dom natuurlijk want ik voel me nu super onzeker over mijn lichaam en ik weet dat ik het kan!

Doel: eerst maar weer van 81 naar 70 kilo
@LL0915: Toppie, alle beetjes helpen

Ik had er vorig jaar ook moeite mee om genoeg tijd te vinden om te sporten. Mijn werk was/is nogal onregelmatig en daardoor heb ik vaak periodes dat ik meer dan 50 uur werkte. Had niet altijd zin om dan ook nog tijd vrij te maken voor sporten. Ik probeerde met zo min mogelijk tijd toch zoveel mogelijk te doen.

Bijv. in plaats van 30 min met de tram (20 min reizen + 10 min overstaptijd), ging ik 45 min wandelen tussen het station en mijn werk. Netto was dat maar een half uur per dag extra reistijd, maar ik dan wel anderhalf uur gewandeld op een dag. Dat was vrij snel een gewoonte en dat heb ik ruim een half jaar elke dag gedaan.

Of als er een vriendin langs kwam, voorstellen om tussendoor een uurtje (of twee) te gaan wandelen in plaats van de hele middag op het terras door te brengen. Blijkt dat de meeste visite dat eigenlijk wel gezellig vindt.

Wandelen kan natuurlijk naar wens vervangen worden door fietsen / skaten / hinkelen / etc.
Myfitnesspal inderdaad. Geeft je gewoon erg veel inzicht in je eet gewoonten.
Haha, MouseCat, je hebt gelijk hoor! Maar kan vandaag nog niet echt beginnen. Ben nl aan het werk tot 23. Werk met bewoners die enorm autistisch zijn, dus ik moet wel gewoon met ze mee eten. Het verstoord erg als ik een andere avondmaaltijd neem. Dus heb wel heel bewust opgeschept, veel groente en salade, klein stukje vlees.

Ik ben 31, dochter van 1,5 en werk 32u onregelmatig. Ik beweeg op zich genoeg, fiets en wandel veel. Maar blijkbaar gaat er te veel naar binnen. Volgens mij is er bijna niks ongezonds meer in huis. Weeg nu denk ik 86 kilo bij 1.73. en vooral m'n buik zit me dwars. Eerste streefgewicht is 80 kg.
Oeps, ja dat wordt moeilijk. Ik neem mijn woorden weer terug

Bewust opscheppen is verstandig. Ook met een huis vol gezonde spullen zijn de verhoudingen en hoeveelheden belangrijk. Maar ik moet dat dus echt allemaal bijhouden, want op mijn gevoel klopt er dus geen barst van.

Werkze nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven