Lijf & Lijn alle pijlers

-afvallen: motivatie en recept topic

10-07-2016 14:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik begonnen mijn eetgewoontes aan te passen in de hoop wat af te vallen en me lekkerder in mn vel te voelen.

Ik ben nu 3 kilo kwijt maar er mogen nog wel 15 af... ik ben op zoek naar mensen die hier elkaar willen blijven motiveren wanneer er een dipje is. En die recepten willen delen van bijv lekkere gezonde ontbijtjes, snackjes ed...

Ik volg overigens geen dieet, ik rommel zelf wat aan.

Wie doet er met me mee??

Groetjes Dental-Angel

P.S. Ik heb gezien dat er al meer topics zijn, maar ik wilde me liever niet zomaar ergens tussen drukken.
Ik denk dat ik ook wel echt moet afkicken van suiker! Mijn grootste zondes zijn koekjes en hagelslag/pasta op brood. Maar vanaf nu niet meer in huis halen. Dus ook niet meer boodschappen doen net voor avondeten. Scheelt ook!
Wat leuk, nog meer mensen!

Bij mij is t ook vooral mn buik wat me in de weg zit.

Vandaag wel lekker op fiets ipv auto.

En veel water. Morgen met mfp alles goed bij houden. Ben benieuwd!
Ik ga er morgen weer jard tegenaan. Mss is het ook een idee om eetlijstjes te posten, kunnen we elkaar tips geven...
Hard
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2016 17:01
Reden: spam
% gewijzigd
Dat leek mij ook een heel goed idee, maar ik kwam erachter dat dat voor mij averechts werkte. Als ik wacht tot ik echt honger heb voordat ik ga eten, blijk ik in de praktijk veel meer te eten omdat ik dan pas heel laat het gevoel heb dat ik ook echt weer genoeg heb gehad. Dan ga ik dus meerdere keren opscheppen en dan raken we nog verder van huis.

Maar ik kan me voorstellen dat het wel goed werkt als je veel eet vanuit gewoonte, emoties of verveling.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2016 17:01
Reden: spam
% gewijzigd
Oeps dubbel
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben net bevallen en moet nog 7 zwangerschapskilo's kwijt. Eigenlijk wil ik er in totaal wel meer kwijt want voor mijn zwangerschap was ik ook al wat te zwaar. Ik geef volledig borstvoeding dus mag niet echt lijnen, maar ik wil vooral proberen gezonder te gaan eten ipv koekjes ed. te snaaien. Over anderhalve week heb ik nacontrole dus dan weet ik of ik weer mag sporten, tot die tijd probeer ik maar te wandelen.
Excuses, ik had inderdaad een ander artikel gelezen, de 'are you really hungry?'-challenge.

Wat zijn iedereens plannen om vandaag goed bezig te zijn?
Ik heb gisteren gegeten :

Ontbijt Griekse yoghurt met lijnzaad

Lunch twee boterhammen en 2 creackers, karnemelk

Diner gebakken zalm, aardappelen en gemende salade

Tussendoor twee sinasappels en een bakje magere yoghurt.

Vandaag

Twee creackers met geitenkaas

Lunch twee boterhammen

Diner weet ik nog niet
quote:MouseCat schreef op 11 juli 2016 @ 09:42:

Excuses, ik had inderdaad een ander artikel gelezen, de 'are you really hungry?'-challenge.

Wat zijn iedereens plannen om vandaag goed bezig te zijn?

Haha ja dat dacht ik al. Wat vind je van het concept in de goede link?

Ik heb net een uur flink gesport onder begeleiding van m'n personal trainer! En ik heb al een goed ontbijt gehad van havermout, water, banaan en een beker melk. M'n goede voornemen is om vandaag niet te snoepen. En jullie?
Die lijkt me prima ja, 3x per week flink bewegen en gezond snacken klinkt goed!

Vanmorgen ontbeten met yoghurt en havermout, zo lunchen met vier crackers met mager beleg en een stuk fruit. Diner weet ik nog niet zeker, maar ik ben wel van plan om vandaag sowieso nog een uur te zwemmen en als het even kan ook wandelen of naar de sportschool. Alhoewel de sportschool het denk ik niet wordt, want gisteren deed de airco het daar niet en het was veel te benauwd
Ik ben al met kinderwagen en peuter naar de supermarkt gewandeld. Verder gezond ontbeten en geluncht en tussendoor alleen kersen gegeten. Heb ook wat ingrediënten voor salade gehaald, een een grote kan water op het aanrecht zodat ik genoeg water drink overdag.

Maar goed, ik ken mezelf; de eerste dagen gaat het meestal best goed maar dan komt het weekend.. Hoe doen jullie dat? Heb altijd veel meer moeite om dan gezond te eten!
Oh bij mij is het juist omgekeerd. Doordeweeks heb ik 's avonds vaak zoiets van 'ugh, geen zin om te koken' en dan maak ik iets makkelijks. In het weekend neem ik juist extra tijd om te sporten en gezonder te koken.

Maar als ik moeilijke dagen hebt, helpt MFP dus voor mij. Alles wat ik teveel eet, zet ik neer bij de dag erna. Dus dan moet ik het hoe dan ook compenseren. Daardoor ben ik dan ook weer minder snel geneigd over mijn dagtotaal heen te gaan, want moeten compenseren is heel irritant
Dat heb ik dus in het weekend! Komt ook doordat ik doordeweeks geen tijd heb om boodschappen te doen (nu wel omdat ik nog verlof heb) en dan dus van tevoren na moet denken over wat ik wil eten. In het weekend bedenk ik niet van tevoren wat ik wil eten en dan wordt het al snel iets makkelijks. Nu ik het opschrijf weet ik dus ook meteen waar de oplossing ligt, ik ga dus donderdag al bedenken wat ik in het weekend wil eten.

Ik hou wat ik eet bij in de eetmeter, werkt volgens mij hetzelfde. Slim om teveel gegeten calorieën bij de volgende dag weg te zetten, dan moet je wel compenseren inderdaad. Gewoon een soort balansdag eigenlijk.
Zooo hele dag gewerkt dus geen tijd om te schrijven.

Ontbijt: havermout met melk,halve appel,kaneel en klein beetje geschaafde amandel. Kop koffie

Tussendoor: kop koffie

Lunch: bakje griekse yoghurt met paar frambozen en n banaan erdoor. En halve appel ernaast.kop koffie en kop thee

Tussendoor:kop koffie

Diner: fusili met tomatensaus(zelf gemaakt,met uitje gehakt kruiden en passata) komkommer ernaast. Glas water.

Vanavond: kop thee glas water klein handje noten, halve tomaat,2 blokjes kaas

Zal t zo,bijwerken in de mfp.ben benieuwd...

Normaal op maandag avond yoga maar nu zomerstop. Wel stuk met hond gelopen vanavond.en actief op werk.

Jullie zijn ook al goed begonnen vandaag las ik!!
En dental, zat je onder of over je grens in MFP?
Beide dagen net erover... maar t mooie is dat ik wel goed kan zien waar t aan lag en hoe ging het jullie af vandaag??
Hier gaat het tot nu toe ook best goed! Gisteren en vandaag magere yoghurt met appel als ontbijt, lunch met crackers en kaas of kipfilet en komkommer.

Tussendoor heb ik een krentenbol gegeten, iets minder gezond maar in elk geval beter dan koekjes en chocolade denk ik dan maar..

Avondeten pasta en vanavond wraps.

Het is bij mij meer dat ik moet stoppen met alle ongezonde tussendoortjes en wat ik het allermoeilijkste vind is na het avondeten niet meer iets zoets te eten, ik heb dan altijd zo een trek in chocolade of een koekje of het liefst een chocoladekoekje herkennen jullie dit?

Heb even snel teruggelezen en zie allemaal gezonde lijstjes, goed bezig meiden!!
Hier ging het ook goed vandaag! Zie wel in mijn overzicht dat ik minder vet moeten eten en wat meer calcium binnen moet krijgen, dus meer yoghurt eten denk ik maar!

LL0915: Na het avondeten zin hebben in zoet is herkenbaar, en ik geef daar ook wel een toe maar dan gematigd. Overdag vind ik het makkelijker om gezonde tussendoortjes te nemen, dus "spaar" ik zodat ik 's avonds een koekje ofzo kan eten. Dat werkt voor mij beter dan totale onthouding, daar krijg ik dan na een paar dagen echt vreetbuien van.
Goedemorgen allemaal!

Vanmorgen ontbijt: griekse yoghurt met muesli noten en zaden, ongesuikerd.

Gisteravond na t eten geen snacks gehad! alleen twee glazen water met munt.

Bij mij zit het m niet zo in zoet maar meer nootjes chips ed...

Wat voor crackers eten jullie het meest? Mijn kinderen zijn gek op cracottes maar dat is meer lucht dan wat anders.

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Hier een boodschappendag....niet zo mijn hobby, maar ja een feestje zaterdag dus moet nog wel t een en ander doen. Als jullie nog leuke gezonde hapjes weten....

Fijne dag allemaal!
Als je zin hebt in zoet na het avondeten, kan je er misschien iets gezonders van maken? Bijv. verse ananas of gebakken appel met een beetje kaneel?

Voor de hartige trek wil bouillon bij mij nog wel eens helpen. Je kan van die sticks nemen waar vrijwel niks in zit, of anders een cup-a-soup, dan zit er nog een beetje 'bite' in.

Wat nelster zegt is ook verstandig; als je wéét dat je jezelf niet in kan houden, dan spaar je ervoor of erna zodat het in elk geval gecompenseerd wordt. Als ik weet dat ik een feestje heb, ga ik vaak de dag ervoor bijv. extra sporten en op de dag zelf extra wandelen.

Vandaag ben ik weer van plan om een eind te wandelen (als het mooi weer wordt want nu giet het) en ook nog een uurtje te zwemmen. Heb sinds kort een nieuw zwembad in de buurt gevonden en ben er helemaal blij mee

Gezonde hapjes:

- Fruitspiesjes (mooi aangekleed)

- Blokje magere kaas / magere cocktailknakworstjes op prikkertjes (oké niet supergezond, maar het vult in elk geval meer dan chips)

- Komkommerplakjes met een dotje selderijsalade

- Augurk met een stukje rookvlees erom

- Cherrytomaatjes met een beetje roomkaas / zuivelspread

Je kan evt. ook nog dingen halen die wel ongezond zijn, maar die je zelf absoluut niet lekker vindt. Dan weet je ook weer dat je daar vanaf blijft

Wat voor mij ook nog wel eens helpt: na elk hapje / handje twee flinke slokken water drinken. Dan voel je je al snel vol (of debiel als je steeds pakt) en laat je het ook weer wat makkelijker staan.
Volgens mij zijn jullie allemaal goed bezig, leuk!

Ik ben nu ook voor de 3e dag goed bezig. Ik zet nu alles wat ik eet in de eetmeterapp. Op hoeveel calorieën zitten jullie gemiddeld per dag?

Gisteren:

Ontbijt: 2 volkorenboterhammen en jam en water

Tussendoor: eierkoek (moest nog op;-) en water

Lunch: boterham met appelstroop, knackerbrood met jam, flinke beker karnemelk

Tussendoor: cappuccino en thee

Avondeten: rode kool, aardappels, hachee en rode kool, vanillevla

Tussendoor: 2x koffie met koekje, water

Zoals jullie zien ben ik een flinke zoetekauw. Ben stiekem al trots op mezelf dat ik de hagelslag/vlokken aan de kant heb gezet. Maar daar is zeker nog veel meer winst te halen.

Iemand nog een leuk idee voor het eten voor vanavond?
Mijn streefdoel is 1200, hoger dan dat en ik kom aan of er gebeurt niks. Nu ook niet veel trouwens

Anyway, als avondeten wilde ik mie met ananas en kip maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven