Zoek de leugenaar.

28-11-2008 20:31 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Argh. Even van me afschrijven hoor.

7 Jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden. Ma had een nieuwe vlam (waar eerst een hoop over gelogen werd ) en Pa werd de deur gewezen.

Nu 7 jaar later zijn de allebei hertrouwd. Ma met Vlam. Pa met oude jeugdliefde. En ze zeggen allebei gelukkig te zijn. ....

Maar waarom zit ik ( en mijn broer ook btw ) dan altijd tussen 2 vuren in. Waarom liegen ze over elkaar. En wie liegt er nu eigenlijk ?

En waarom ben ik zo dom dat ik er telkens in trap

Voorbeelden zijn een beetje lastig te noemen. Het zijn altijd langslepende verhalen waarbij mijn moeder tegen mij bijv zegt dat ze van rijst houdt. Tegen mijn broer zegt ze dat ze rijst goor vindt. Mijn vader lijkt er ineens ook van te weten en gooit vrolijk in de groep dat ze een rijstfettishist is. Mijn moeder zegt dan tegen mijn broer dat ik lieg. En mijn broer kijkt met een scheef oog naar mij, want ik lieg. Mijn vader roept zich ern niet mee te willen bemoeien maar vindt dat mijn broer en ik allebei niet eerlijk zijn.

Vervolgens gaan mijn broer en ik de dingen op een rijtje zetten en komen we erachter dat van beide kanten gelogen en gemanipuleerd wordt. Waarom ? ( god wat ben ik vaag, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ? )

Hoe gaan jullie met je gescheiden ouders om ? Zeker in periodes van ruzie e.d ( altijd hier blijkbaar ) .

( het onderwerp rijst kunnen jullie dus voor echt elk denkbaar onderwerp inwisselen )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
oh... ik bne 30. Broer 32 en ouders lopen dus tegen de 60 aan.
Och mens...ik kan je vertellen dat ik blij ben dat mijn vader inmiddels overleden is. Ja, klinkt hard he? Maar het onderhuidse "manipuleren" was idd al vlak na hun scheiding (nu 4 jaar geleden) begonnen. Ben blij dat ik er nu niet meer tussen sta, ook al had ik geen contact meer met mijn vader.
Leeftijden zijn vergelijkbaar trouwens
Er niet meer tussenin gaan staan. De oplossing is vrij simpel en heel effectief
oh, dan zal het de leeftijd zijn.

Nou heeft mijn moeder onlangs een huis gekocht. Op 10 min. fietsafstand van mijn huis. Terwijl ze eerst 2000 km (!!) bij mij vandaan woonde. Ik stond ook helemaal niet te springen dat ze weer naar NL kwam. En al helemaal niet zo op mijn lip.

Niemand schijnt dat gevoel te begrijpen. Maar als ik jou zo lees denk ik dat het niet zo heel gek is dat ik er geen zin meer an heb :-)
Sorry, kan me niks bij het voorbeeld voorstellen... Ook niet als ik in plaats van ''rijst'' lees "alcohol", "centerparks", "kinderen" of "de buurman".

Ik snap niet waar het manipuleren begint of wat het doel ervan is.
quote:domnaiefmutsje schreef op 28 november 2008 @ 20:36:

Er niet meer tussenin gaan staan. De oplossing is vrij simpel en heel effectief

Dat zou heel simpel kunnen zijn. Als ze mij er buiten zouden houden. Maar ouders weten altijd weer onderwerpen uit te kiezen die mij wel raken. Over mijn jeugd. Of over mijn kinderen. Of over mijn leven.

Dus dan is het al lastig afstand te nemen. Geloof me, ik heb het gedaan, geprobeerd, gescholden, contakt verbroken. Maar ze zijn nog erger dan peuters ze leren het echt niet.
Helpt het als ik je vertel dat wij juist (óók) weggaan (verhuizen naar 100km verderop) omdat mijn moeder vaak door de weeks ook hier is?

Ik kan best heel erg goed met mams opschieten verder hoor, maar ik vind (wij vinden) dat ze teveel in ons gezinsleven zit.
wel ervaring met gescheiden ouders, niet met gemanipuleer van hun kant. Vriendschap is er niet, maar wel een respecteren van de ander als mede-ouder (hm, lekker omschreven).

Misschien een idee om met broer af te spreken dat jullie eerst informeren bij elkaar voordat je ook maar met een vaag onbestemd gevoel richting de ander zit? (heb het nu over het vermoeden van liegen bijvoorbeeld).
. quoten , citeren. Allemaal zo moeilijk
quote:borodini schreef op 28 november 2008 @ 20:41:

Okay. ( voor korenwolf ) een voorbeeld.

Mijn moeder kocht het huis. Vroeg aan mijn vriend of hij het tegen betaling wilde opknappen. En wat hij dan zou vragen. Mijn vriend noemde een bedrag, inc. alle materialen.

mijn moeder krabelde terug, ze vond het te duur. Prima, geen probleem.

Maar ze belt mijn broer op en begint te liegen over wat ze wel en niet afgesproken heeft met mijn vriend. Mijn broer is pissig. "dat ze dat neit eens voor ma over hebben" .

Mijn vader komt op de een of andere manier te weten dat dit speelt. Zegt tegen mij dat hij niet snapt waarom mijn moeder moeilijk deed over het geld. Het was zoveel uiteindelijk niet en ze moest niet zeuren.

Maar zegt tegen mijn broer dat hij niet snapt waar wij het lef vandaan halen geld te willen hebben voor het opknappen. En dat we dat gewoon gratis moesten doen.

Dit soort dingen dus. Waarbij mijn broer en ik eigenlijk tegen elkaar uitgespeeld worden als ik het zo terug lees.
.
.
anoniem_554 wijzigde dit bericht op 28-11-2008 20:43
Reden: tieptiefus.
% gewijzigd
Oooooooooooooooooooh wat herkenbaar

Hier ook een verhaal tegen mij, over broer blahdieblah. Ik spreek veel met broer (weet ze eigenlijk niet, geloof ik) dus check het...en dan blijkt dat het verhaal idd heel anders is

Of, we zijn nog steeds bezig met de erfenis van onze vader. We vertellen haar dus niet hoe en wat er allemaal speelt, want dan heeft zij wel weer allerlei hoog-van-de-toren-blazende-adviezen die feitelijk nergens op slaan.

En ze heeft een goede vriendin, die woont dus toevallig precies tegenover het laatste huis van mijn vader. Waar zijn tweede vrouw en mijn twee halfbroertjes dus nu nog wonen. Dus er wordt regelmatig wat overgebrieft en daarvan worden wij dus ook weer op de hoogte gesteld. Als ik dan vervolgens zeg dat het me geen ruk interesseert, kan ik aan mijn moeders gezicht al aflezen dat ze zich verbaasd over mijn gebrek aan ramptoerisme
Pfoe... nou snap ik het. Da's balen.

Wat ik niet zo goed snap, is dat broer of jij blijven geloven in wat pa of ma zegt. Hebben jullie in de loop der jaren niet geleerd alles met een mudje zout te nemen?
quote:milo schreef op 28 november 2008 @ 20:42:

Hé Borodino, ik zou een duidelijke afspraak met je broer maken.

Jullie laten je niet gek maken door een stelletje manipulerende ouders.

Dus als een van jullie tweeën denkt dat er weer iets niet klopt, bellen met je broer. Houden jullie i.i.g. dat contact goed.!

Heel veel sterkte. (f)

Helemaal mee eens dus

Mijn broer en ik hadden eigenlijk nooit een geweldige band, maar sinds de scheiding is dat echt stukken beter geworden
Dank je milo, krokusje :-)

Ik heb toevallig vandaag met mijn broer afgesproken dat wij elkaar iig altijd bellen om te vragen of iets wel waar is. ( bij twijfel en rare verhalen dan he :-) )

Mijn ouders heb ik meerdere malen gevraagd er mee op te houden. Maar dat doen ze dus niet.

Dat is heel, heel vervelend.

@ss, mijn vader bezoekt regelmatig de site van mijn moeder idd. om mij dan te gaan bellen en te gaan zuchten dat het toch allemaal wat is.

Als ik dan zeg dat hij dan niet moet gaan kijken en mij al helemaal niet moet bellen over zulke dingen snapt hij het ook niet.
Ghehehehe Tis niet grappig, maar ik moet toch ff lachen hoor. Dacht dat wij als enige zo'n kromme familie hadden
quote:korenwolf schreef op 28 november 2008 @ 20:45:

Pfoe... nou snap ik het. Da's balen.

Wat ik niet zo goed snap, is dat broer of jij blijven geloven in wat pa of ma zegt. Hebben jullie in de loop der jaren niet geleerd alles met een mudje zout te nemen?

Daar heb je gelijk in. Maar blijkbaar kan ik me nog steeds niet voorstellen dat Mijn ouders liegen. ( als je weet dat ik heel streng en heel christelijk opgevoed ben. Met ouders die "vooraanstaande" :puke: mensen in de kerk waren )

Blijkbaar zit het: "je mag niet liegen" er beter in bij mij dan bij mijn ouders
Zit er minimaal één persoon bij die zijn zoon/dochter liever naar de mond praat dan voor zijn eigen mening uit te komen?

Scheelt ook heel wat gezeik als je dat eenmaal door hebt.
haha, ik zit ook hartelijk te lachen bij jouw verhalen hoor Sarah

Het maakt de boel ook wel wat lichter door er om te lachen
.
Tjonge en dan dacht ik dat mijn familie verknipt is.....

Altijd fijn om gelijkgestemden tegen te komen

Edit; Ik heb jammer genoeg geen tips voor je. Kan zelf de boel net bolwerken..
mss kunnen we een verknipte ouders werkgroep oprichten ?

Met workshops enzo. En rollenspellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven