Zoek de leugenaar.

28-11-2008 20:31 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Argh. Even van me afschrijven hoor.

7 Jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden. Ma had een nieuwe vlam (waar eerst een hoop over gelogen werd ) en Pa werd de deur gewezen.

Nu 7 jaar later zijn de allebei hertrouwd. Ma met Vlam. Pa met oude jeugdliefde. En ze zeggen allebei gelukkig te zijn. ....

Maar waarom zit ik ( en mijn broer ook btw ) dan altijd tussen 2 vuren in. Waarom liegen ze over elkaar. En wie liegt er nu eigenlijk ?

En waarom ben ik zo dom dat ik er telkens in trap

Voorbeelden zijn een beetje lastig te noemen. Het zijn altijd langslepende verhalen waarbij mijn moeder tegen mij bijv zegt dat ze van rijst houdt. Tegen mijn broer zegt ze dat ze rijst goor vindt. Mijn vader lijkt er ineens ook van te weten en gooit vrolijk in de groep dat ze een rijstfettishist is. Mijn moeder zegt dan tegen mijn broer dat ik lieg. En mijn broer kijkt met een scheef oog naar mij, want ik lieg. Mijn vader roept zich ern niet mee te willen bemoeien maar vindt dat mijn broer en ik allebei niet eerlijk zijn.

Vervolgens gaan mijn broer en ik de dingen op een rijtje zetten en komen we erachter dat van beide kanten gelogen en gemanipuleerd wordt. Waarom ? ( god wat ben ik vaag, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ? )

Hoe gaan jullie met je gescheiden ouders om ? Zeker in periodes van ruzie e.d ( altijd hier blijkbaar ) .

( het onderwerp rijst kunnen jullie dus voor echt elk denkbaar onderwerp inwisselen )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
I'm in! Where do i sign up???
quote:borodini schreef op 28 november 2008 @ 20:58:

mss kunnen we een verknipte ouders werkgroep oprichten ?

Met workshops enzo. En rollenspellen.En therapeutisch dakpanschilderen en loerpoppen maken?
Oooow ja, heul gezellig gescheiden ouders

Vreselijk kan het zijn...de oplossing "er niet meer tussen in gaan staan" klinkt idd vrij simpel, maar die theorie blijkt erg lastig in de praktijk te brengen. Ouders (of 1 van de 2) lijken vaak te "vergeten" dat hun ex ook nog steeds de vader/moeder van hun kind is, en kinderen hebben een, van nature aanwezig, loyaliteitsgevoel naar hun ouders.

Ik heb wel geprobeerd om er niet tussen in gezet te worden, maar het blijft doorgaan. Keer op keer moet je aangeven dat het iets tussen hen is en dat je je er niet mee wilt bemoeien. Ik had de illusie dat dat wat ik aangaf wel zou blijven hangen en gerespecteerd zou worden, maar dat is, hoe verbazingwekkend, niet zo.

En nu heb ook ik besloten om te verhuizen zodat ik er niet meer lastiggevallen mee kan worden. Verhuizen wilde ik sowieso wel, en dit was de halve liter die de emmer deed overlopen
Die hormoonslavernij!!
I'm in
Mijn ouders zijn niet eens gescheiden....
Dan gaan we therapeutisch dakpannen schilderen gooien.
goldie, zelfde gedachtes heerlijk dat therapeutsche gemeuk.
quote:borodini schreef op 28 november 2008 @ 20:48:

Als ik dan zeg dat hij dan niet moet gaan kijken en mij al helemaal niet moet bellen over zulke dingen snapt hij het ook niet.Dit is het gescheiden vader syndroom.
Die hormoonslavernij!!
Welcome to the club MizzPoezz.

Mss een wooncommune op schiermonnikoog ofzo ?
Mogen we dan slaan?

Op kussens of zo.....
Ow maar Schiermonnikoog is wel mooi
En afgelegen Sarah, vooral afgelegen .
Ik ben voor slaan. Of therapeutisch ballonpoppen maken en ze dan nog therapeutischer lekprikken
Die hormoonslavernij!!
.
Oeh ja, voooooodoooooo
.
Of in de tuin van een van onze ouders, en dan zetten we de betreffende ouder er tussenin
Die hormoonslavernij!!
quote:milo schreef op 28 november 2008 @ 21:05:

[...]

Nee, niet gescheiden en toch flink verknipt. Kan je nagaan....
quote:Goldielocks schreef op 28 november 2008 @ 21:09:

[...]

Nee, niet gescheiden en toch flink verknipt. Kan je nagaan....Daar moet dan wel een subhulpgroep voor komen, imho.....
quote:miss poezz schreef op 28 november 2008 @ 21:07:

Of in de tuin van een van onze ouders, en dan zetten we de betreffende ouder er tussenin
Maar in feite is je moeder dus de leugenaar, je vader lult met iedereen mee want die wil niemand voor het hoofd stoten en jij en je broer snappen er dan zo onderhand niets meer van. Als je moeder nou eens ophield....dan wordt het al veel rustiger volgens mij.
Die hormoonslavernij!!
-
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 28-11-2008 21:20
Reden: eeehh,sloeg nergens op deze posting, iets verkeerd gelezen, sorry!
% gewijzigd
euh....?
Die hormoonslavernij!!
eehhh
Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik de clou niet begreep...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven