Andalusië /originele tips

12-07-2016 14:34 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar leuke tips in Andalusië Nu heb ik hier wel wat topics gevonden maar daar staan eigenlijk de plaatsen ver zuidelijk in wat vanaf onze verblijfplaats al een uur of 4 rijden is.

Om een idee te geven hoe onze vakantie uit ziet, we gaan 11 dagen (door ongunstige vluchten maar 9 volle dagen daar), zitten 100km oostelijk van Granada en hebben dit al op het to-do lijstje staan:

Sevilla (dit is echt de max wat we willen rijden op een dag, 3+ uur)GranadaSierra NevadaTabernas woestijnThe Cascamorras (volksfeest)Embalse de NegratinIemand nog leuke tips?
Cordoba en dan vooral de Mezquita vond ik prachtig.
Ronda!
Cordoba en Ronda inderdaad.

Heb je al kaartjes voor het Alhambra? Dat moet je nl wel van te voren regelen.
Ronda, daar werd ik ten huwelijk gevraagd.... Mooie stad! Granada daar vonden wij niets aan...hebben ook erg lang an de grens moeten wachten. Cordoba, en Jerez de la Frontera
Ga nog naar de kust?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Costa Tropical bij Almuñecar was in mijn herinnering best oké, meerendeel Spaans toerisme. Úbeda en Baeza naar het noorden zijn ook binnen bereik, mooie historische centra (UNESCO World Heritage sites).
100km oostelijk van Granada en dan naar Jérez, volgens mij is je geografisch inzicht zoek Dojobo. Maar misschien nog wel onbegrijpelijker dat je Granada niets aan vond
Ja ik ben inderdaad met de kaartjes van Alhambra bezig

Ronda lijkt me mooi, maar is het een rit van 3 uur waard? Ik bedoel meer, is het leuk om even doorheen te lopen of krijg je er een dag om?

Kust ben ik een halve dag van plan ofzo, we zijn niet echt strandmensen maar het strand van Playa de los muertos lijk me wel mooi.

Jerez is me inderdaad echt te ver. Heeft iemand ook de natuurparken Sierra de Baza en Sierra de Castril bezocht?
Misschien kan je Ronda met iets combineren, wij hebben daar ergens gewandeld.
Jaen, Ubeda, Baeza, Antequera, Malaga, Guadix, Caminito del rey.

Ik weet niet of deze plaatsen allemaal voldoen aan de afstand die je wil afleggen.
Vanuit Sevilla kun je ook prima met de hogesnelheidstrein een dag op en neer naar Cordoba. En Ronda is een mooie plek.

Als je naar de kust wilt vind ik Estepona een leuk plaatsje, het is de meest Spaanse plek aan de Costa Del Sol. En een uitstapje naar Gibraltar is leuk. Een stukje Engeland onder de Spaanse zon.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:lmc schreef op 12 juli 2016 @ 15:34:

Jaen, Ubeda, Baeza, Antequera, Malaga, Guadix, Caminito del rey.

Ik weet niet of deze plaatsen allemaal voldoen aan de afstand die je wil afleggen.

Thanks! Deze afstanden zijn echt prima te doen

quote:oudebaas schreef op 12 juli 2016 @ 15:49:

Vanuit Sevilla kun je ook prima met de hogesnelheidstrein een dag op en neer naar Cordoba. En Ronda is een mooie plek.

Als je naar de kust wilt vind ik Estepona een leuk plaatsje, het is de meest Spaanse plek aan de Costa Del Sol. En een uitstapje naar Gibraltar is leuk. Een stukje Engeland onder de Spaanse zon.Cordoba lijkt me prachtig, maar ik ben maar 1 dag in Sevilla wat al 3 uur rijden is voor ons. Estepona is ook weer 3 uur rijden en Gibraltar 3,5 dus dat wordt wat te gortig. Vind het niet erg om 1 of 2 dagen een langere afstand te moeten afleggen, maar als er in de buurt ook mooie dingen zijn ga ik die liever bekijken
Ik lees mee, over 3 maanden gaan wij ook 2 weken die kant op (maar dan met baby erbij) !
Geniet van het leven :)
100km ten oosten van Granada, zit je dan niet dichter bij Cartagena / Alicante onderhand? Kan je het niet beter daar in de omgeving zoeken? In dit topic kreeg ik veel goede tips ook in de buurt van Alicante: Charmante kustplaats Spanje begin oktober

Ronda vond ik echt spectaculair mooi. Je kunt ook die kloof in wandelen, dan ben je wel wat uren bezig denk ik. Kijk maar eens in Google Afbeeldingen en Google Streetview. In het echt nog spectaculairder.

Misschien vind je dit ook leuk: slapen in een grot-hotel in Guadix. Ik verbleef in 'Casas Cueva del Tio Tobas' maar er zijn er meerdere. Buiten liepen trouwens volop eekhoorntjes.

In Granada geen roos of ander 'cadeautje' aanpakken van een zigeunervrouw, je komt daar bijna niet meer vanaf. Eentje zette haar lange nagels diep in mijn hand om me tegen te houden, ik had nog uren kuiltjes van haar nagels. Dat kreng.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Córdoba is trouwens ook niet te missen, met oa Mezquita en Medina Azahara.
quote:patsy--stone schreef op 12 juli 2016 @ 16:39:

100km ten oosten van Granada, zit je dan niet dichter bij Cartagena / Alicante onderhand? Kan je het niet beter daar in de omgeving zoeken? In dit topic kreeg ik veel goede tips ook in de buurt van Alicante: Charmante kustplaats Spanje begin oktober

Ronda vond ik echt spectaculair mooi. Je kunt ook die kloof in wandelen, dan ben je wel wat uren bezig denk ik. Kijk maar eens in Google Afbeeldingen en Google Streetview. In het echt nog spectaculairder.

Misschien vind je dit ook leuk: slapen in een grot-hotel in Guadix. Ik verbleef in 'Casas Cueva del Tio Tobas' maar er zijn er meerdere. Buiten liepen trouwens volop eekhoorntjes.

In Granada geen roos of ander 'cadeautje' aanpakken van een zigeunervrouw, je komt daar bijna niet meer vanaf. Eentje zette haar lange nagels diep in mijn hand om me tegen te houden, ik had nog uren kuiltjes van haar nagels. Dat kreng.Dankje voor de tips! We slapen in een grotwoning in Baza, dus niet echt bij de kust.
Oh ik keek in Google Maps naar dat streepje onderin dat de schaal aangeeft, maar dat ding klopt helemaal niet. Ik vond het al zo gek dat dat hele stuk naar de oostkust maar 100km zou zijn. :-) Sorry!

Mocht je het leuk vinden... in de roman 'De hand van Fatima' van Ildefonso Falcones gaat het veel over de Sierra Nevada, Granada en Córdoba. In de tijd dat de moren en christenen streden om de zuidelijke delen van Spanje.
quote:patsy--stone schreef op 12 juli 2016 @ 18:43:

Oh ik keek in Google Maps naar dat streepje onderin dat de schaal aangeeft, maar dat ding klopt helemaal niet. Ik vond het al zo gek dat dat hele stuk naar de oostkust maar 100km zou zijn. :-) Sorry!

Mocht je het leuk vinden... in de roman 'De hand van Fatima' van Ildefonso Falcones gaat het veel over de Sierra Nevada, Granada en Córdoba. In de tijd dat de moren en christenen streden om de zuidelijke delen van Spanje.

Leuk, ga ik lezen

Ik ben ook echt erg benieuwd naar Cascamorras, iemand dat al meegemaakt?
Granada, zeker Alhambra bezoeken met gids. In de middag even de Mirador de San Nicolas meepakken voor het echte Spaanse gevoel.
Malaga vond ik zelf ook erg leuk. Picasso museum is mooi, slechts 5 euro entree. Is verder gewoon een hele mooie stad met prachtige kerken en kathedralen. Ook is het leuk om er een fietstocht te doen.
jaaa tip: als je budget het toe laat, kijk dan eens of je onderweg een keer in een Parador kunt overnachten. Kijk op paradores.es Voor als je altijd al eens hebt willen slapen in een landgoed, oud kasteel of klooster.
doe dan maar thee
quote:tess07 schreef op 13 juli 2016 @ 14:10:

Malaga vond ik zelf ook erg leuk. Picasso museum is mooi, slechts 5 euro entree. Is verder gewoon een hele mooie stad met prachtige kerken en kathedralen. Ook is het leuk om er een fietstocht te doen.

Ja Malaga is heel leuk inderdaad. Lekker veel Spanjaarden ook, niet alleen maar buitenlandse toeristen (zoals wel een beetje bij het Alhambra, en in het centrum van Cordoba).

Het kleine Centre Pompidou (broertje van die in Parijs) bij de kust van Malaga is ook een goed museum. En je hebt er diverse dakterrassen op hotels die een mooi uitzicht geven, oh ja en de wandeling naar het paleis op de heuvel aan de kust geeft ook mooie uitzichten. En er zijn zelfs een paar craft beer café's. Eentje (Central Beers) had ook 'bitterballen' op de menukaart staan, die had ik eigenlijk moeten proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven