Mode & Beauty alle pijlers

Echt heel Lastige krullen

12-07-2016 20:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na weer n lange tijd en diverse krul-producten verder die allemaal in n box belanden probeer ik toch nog n keer het ultieme stylingprodukt te vinden. Het gaat vooral om hydratatie en droogte tegengaan.

Men moet er vanuit gaan dat ik wellicht alles geprobeerd heb behalve afscheren :-) Net weer n Elvive Oil in Milk achter de rug, maakt t droger en pluiziger, grrrr. Ook iets van Tigi, foxy curls, volgens flesje hydraterend enzv, nou kan aansluiten in de schuur, wat n beroerdheid in n flesje. Oliën en serums doen niets voor mij. Wassen doe ik 1x per wk om droogte te reduceren. Elke ochtend water sprayen met sprayflacon en dan iets erin. Maar wat? Misschien n eigen gebrouwen mengsel? Ooit lijnzaadgel gemaakt. Dat doet te weinig. Toko potjes en flessen, allemaal in de schuur nu. Maar ik geef niet op, wie weet hier toch n gouden tip. Alvast dank voor het meedenken!
Ook (flink wat) arganolie niet?
ik had het zelfde probleem als jij. nu was ik mijn haar met Elvive reinigende conditioner voor krullend haar, dat doet wonderen voor mij! (1 keer per 2 weken)
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Wat bij mij helpt is wassen met natuurlijke shampoo! Wat voor shampoo gebruik je?

Mijn ervaring is dat van alle goedbedoelde krul shampoo mijn haar alleen maar pluiziger en droog wordt.

Shampoo die je bijvoorbeeld bij de Kruidvat koopt bevat silicone en parabenen. Sinds ik mijn haar was met natuurlijke shampoo is het veel makkelijker uit de knoop te halen en pluist het minder!
Ik was het zonder shampoo.

Stop er veel conditioner in. Spoel het uit en doe andrelon mannen wax in m'n haar en kneed dit er goed in en doe vervolgens m'n haar in een katoenen handdoek, terwijl ik mij aankleed etc.

Daarna föhnen met een difuser op z'n kop. Ik doe de goedkoopste gele gel (de kapster lacht me altijd uit hierom ) in m'n haar, klein beetje maar voor de pluis en vervolgens nog wat mousse. Iedereen is jaloers op mijn haar, het is een enórme bos, heel lang en gezond.

Het klinkt misschien een beetje raar, maar ja na jaaaren proberen bleek dit het beste te werken voor mij... Dus wie weet heb je er wat aan.
Oh en ik "kam" het altijd met m'n vingers terwijl de conditioner er in zit.

Nooit met een kam/borstel o.i.d. Want dan kam ik de krullen uit elkaar zeg maar, waardoor het gaat pluizen.

En... Niet onbelangrijk ;

Naar een goede krullenkapper gaan!
Bekijk eerst wat voor type krul je hebt.

Dan kun je blogs zoeken van mensen die dat ook hebben en specifiek tips geven.

De ene wil het zo ( moisturized)

De ander vind dit mooier;

Daarnaast werkt iets na een tijdje soms niet meer, of verandert de samenstelling, of het produkt verdwijnt . Het blijft zoeken
Ik gebruik geen shampoo, spoel het gewoon elke dag uit.

Elke ochtend in handdoekdroog haar, een beetje baby-olie tegen het pluizen.

Daarna een handjevol mousse er in en een half uurtje laten drogen.

Dan op de kop hangen en met de vingers de krullen wat losmaken
Niet wassen met shampoo. Vervolgens nat kammer en het goedkoopste van het goedkoopste erin smeren. Witte tube Kruidvat hair repair en blauwe pompje Kruidvat krullen crème. Succes formule hier.
Je kan appelcider azijn proberen. Moet wel troebel en onbewerkt zijn. Ik gebruik het sinds kort als shampoo en mijn krullen zijn nu mooi glanzend. Appelcider azijn hersteld de ph waarde van je haar en zorgt dat je haarschubben zich sluiten daardoor krijg je mooi glanzend haar. (let op: appelazijn altijd verdunnen met water en nooit puur gebruiken!)
@chocoladerijstwafel: Wassen zonder shampoo? Is dat de ''no poo'' Methode? Was het aan het begin niet erg vet?
Music 123, Ik gebruik shampo en conditioner van L'anza. Dat is ook zonder sulfaten enz.

Ladygaga xx, en wat voor stylingprodukt gebruik je na het wassen? Ben bang dat in die reinigende conditioner weer sulfaten, siliconen enzv zitten?

Chocoladerijstwafel, ik vrees dat dat teveel werk is voor me. Heb difuser geprobeerd en weer pluizig bij mij. Ik borstel alleen als mijn conditioner erin zit onder de douche, heb fijn haar, snel in de knoop dus alleen met de vingers lukt niet
Ik heb geen krullen maar een vriendin van mij wel. Na het wassen een flinke scheut argan olie door het haar masseren, hoor ik iedere keer als mensen haar vragen hoe ze haar kleine krulletjes zo mooi onder controle houdt
quote:Het-groepje schreef op 12 juli 2016 @ 20:48:

Bekijk eerst wat voor type krul je hebt.

Dan kun je blogs zoeken van mensen die dat ook hebben en specifiek tips geven.

De ene wil het zo ( moisturized)

[img]http://3.bp.blogspot.com/-SddsEIM2kaI/T ... sktop9.jpg[/img]

De ander vind dit mooier;

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 8171ad.jpg[/img]

Daarnaast werkt iets na een tijdje soms niet meer, of verandert de samenstelling, of het produkt verdwijnt . Het blijft zoeken Bij mij is het n gemengde krul, vader NL, moeder donker, maar ook steile plukken in de nek. Mijn haar lijkt op foto 1
quote:itsme1973 schreef op 12 juli 2016 @ 20:53:

Ik gebruik geen shampoo, spoel het gewoon elke dag uit.

Elke ochtend in handdoekdroog haar, een beetje baby-olie tegen het pluizen.

Daarna een handjevol mousse er in en een half uurtje laten drogen.

Dan op de kop hangen en met de vingers de krullen wat losmaken

Van mousse wordt mijn haar erg droog.

Eerst uitzoeken war je type haar is denk ik.

Geen van de gegeven tips doet ook maar iets voor mijn haar (of maakt het erg droog).

Bij mij helpt alleen een bepaald soort shampoo (zonder shampoo vettige jeukende hoofdhuid) en een bepaald soort conditioner en leave in.

No poo krijg ik smerig haar van, ook ja een tijdje.

Voor iedere krullenbol weer een andere truc lijkt.
quote:Bblientje schreef op 12 juli 2016 @ 20:55:

Je kan appelcider azijn proberen. Moet wel troebel en onbewerkt zijn. Ik gebruik het sinds kort als shampoo en mijn krullen zijn nu mooi glanzend. Appelcider azijn hersteld de ph waarde van je haar en zorgt dat je haarschubben zich sluiten daardoor krijg je mooi glanzend haar. (let op: appelazijn altijd verdunnen met water en nooit puur gebruiken!)Welke hoeveelheid gebruik je op hoeveel water? En spoel je alleen hiermee, hoevaak per week en geen conditioner verder? En ook nog n stylingprodukt? Heel benieuwd naar deze methode
quote:maryiposita schreef op 12 juli 2016 @ 20:35:

Ook (flink wat) arganolie niet?Olie werkt helaas niet, denk dat mijn haar te fijn is, het gaat er dan dun uitzien, helaas
Ik ben een paar weken geleden begonnen met Andrelon puur shampoo en conditioner (zonder parabenen en siliconen) en ik kreeg er zelfs zonder stylingsproducten al mooiere krullen van. Nu heb ik het voor het eerst alleen met conditioner gewassen en er wat nivea diamond gloss mousse ingedaan (zonder siliconen en alcohol). Eigenlijk wil ik het aan de lucht laten drogen, maar dan ben ik 5 uur verder en ik moet morgen werken

Google eens op curly girl method.
quote:ladygaga_xx schreef op 12 juli 2016 @ 20:37:

ik had het zelfde probleem als jij. nu was ik mijn haar met Elvive reinigende conditioner voor krullend haar, dat doet wonderen voor mij! (1 keer per 2 weken)Gebruik je ernaast ook n stylingprodukt?
Sweetmoon, ik heb ook een beetje het haar van dr eerste foto maar heb het zelf graag iets 'droger' dus minder vettig.

Ik gebruik als shampoo een bar van lush voor de gevoelige hoofdhuid eens per week.

Om de dag haarmasker van loving blend, olijf.

Goed uitspoelen.

Dan leave in van mixed chicks.

Dat zit pas normaal als het wat is opgedroogd, beetje wetlook anders maar als je het uitschud dan zit het mooi glanzend en normaal.
curly girl methode werkt bij mij heel goed, hier kun je veel info vinden

https://nl-nl.facebook.co ... ederland-435698069889953/
quote:ninon schreef op 12 juli 2016 @ 21:07:

Ik ben een paar weken geleden begonnen met Andrelon puur shampoo en conditioner (zonder parabenen en siliconen) en ik kreeg er zelfs zonder stylingsproducten al mooiere krullen van. Nu heb ik het voor het eerst alleen met conditioner gewassen en er wat nivea diamond gloss mousse ingedaan (zonder siliconen en alcohol). Eigenlijk wil ik het aan de lucht laten drogen, maar dan ben ik 5 uur verder en ik moet morgen werken

Google eens op girly curl method.Zal ik zeker doen. Benieuwd hoe het nu zit met de mousse :-)
quote:sweetmoon schreef op 12 juli 2016 @ 21:11:

[...]

Zal ik zeker doen. Benieuwd hoe het nu zit met de mousse :-)Curly girl method is het i.p.v. girly curl trouwens
quote:Het-groepje schreef op 12 juli 2016 @ 21:09:

Sweetmoon, ik heb ook een beetje het haar van dr eerste foto maar heb het zelf graag iets 'droger' dus minder vettig.

Ik gebruik als shampoo een bar van lush voor de gevoelige hoofdhuid eens per week.

Om de dag haarmasker van loving blend, olijf.

Goed uitspoelen.

Dan leave in van mixed chicks.

Dat zit pas normaal als het wat is opgedroogd, beetje wetlook anders maar als je het uitschud dan zit het mooi glanzend en normaal.Helaas waren de Mixed Chicks en pas nog de long Blend niets voor me. Rook wel lekker die MC. Maar ja helaas niet het gewenste resultaat, blij dat t voor jou goed werkt natuurlijk :-)
quote:Nadiachal schreef op 12 juli 2016 @ 21:09:

curly girl methode werkt bij mij heel goed, hier kun je veel info vinden

M

https://nl-nl.facebook.co ... ederland-435698069889953/Dank je wel, ik ga snel even looken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven