Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ook totaal niet bij mij opgekomen Loca....... ook geen enkele aanwijzing toe.

Jeetje waarom intrigeert mij dit zo ????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
'Mijn hoofd in eigen hand'.

Hele indrukwekkende documentaire over dementie. Ik vind dat het erg ver ging. Sommige dingen hadden ze er el uit mogen laten vind ik, ( de delen waarop hij over seks praatte)
quote:gedanst schreef op 18 juni 2016 @ 23:43:

'Mijn hoofd in eigen hand'.

Hele indrukwekkende documentaire over dementie. Ik vind dat het erg ver ging. Sommige dingen hadden ze er el uit mogen laten vind ik, ( de delen waarop hij over seks praatte)Ja, was een goede docu en seks hoort ook gewoon bij ouderen en dementie. Bij een dement iemand komen die gevoelens vaak ook meer naar boven. Dan praten ze er ook makkelijker over omdat door de dementie de remmingen ook deels wegvallen.
quote:prada schreef op 19 juni 2016 @ 00:23:

[...]

Ja, was een goede docu en seks hoort ook gewoon bij ouderen en dementie. Bij een dement iemand komen die gevoelens vaak ook meer naar boven. Dan praten ze er ook makkelijker over omdat door de dementie de remmingen ook deels wegvallen.

En daarom vind ik dat ze dat niet hadden moeten uitzenden. IS te persoonlijk. Hij had het nooit gezegd als hij niet dement was.

Ook voor zijn dochter vond ik het te persoonlijk.

Verder een hele goede docu.
Na getipt te zijn heb ik ook the Wolfpack gekeken.

Wat ik me afvroeg was o.a. waarom moeder pas na zoveel jaren haar moeder belt (de oma van de kinderen dus) en zegt dat ze nog dezelfde stem heeft als 50 jaar geleden. Dus ze heeft jaren niet met haar ouders gesproken, mocht dat niet van haar man?

Ook vond ik het heel apart wat voor kleding ze droegen en hoe mooi de maskers etc. waren. Dat is niet allemaal van simpel materiaal gemaakt.

Zou vader dan die kleding voor hen hebben gekocht, vanwege hun grote interesse in de film Reservoir Dogs?

Als het allemaal echt is had de docu veel beter gekund, dieper kunnen gaan.

Daarbij vind ik het dan ook nog heel vreemd dat vader een documentarist binnenliet als hij zo'n tiran is.

Of hij had niks te verbergen, kan ook natuurlijk.

Ik wacht op een vervolg.
Of wat te denken dat die jongen met een Michael Myers masker de straat opging, zodat zijn vader hem niet zou herkennen. Papa is gek?

Hij wordt later opgepakt en opgenomen, keert terug naar huis, en er wordt verder niet meer naar omgekeken hoe het er daar in huis aan toeging?
quote:Bruise schreef op 21 juni 2016 @ 14:44:

Of wat te denken dat die jongen met een Michael Myers masker de straat opging, zodat zijn vader hem niet zou herkennen. Papa is gek?

Hij wordt later opgepakt en opgenomen, keert terug naar huis, en er wordt verder niet meer naar omgekeken hoe het er daar in huis aan toeging?Dit inderdaad en dan ook die mooie pakken en zonnebrillen. Ik vind dat artikel waarin gesuggereerd wordt dat het in scene gezet is best plausibel.
quote:gedanst schreef op 19 juni 2016 @ 10:37:

[...]

En daarom vind ik dat ze dat niet hadden moeten uitzenden. IS te persoonlijk. Hij had het nooit gezegd als hij niet dement was.

Ook voor zijn dochter vond ik het te persoonlijk.

Verder een hele goede docu.Oei inderdaad, voor zijn dochter is dat inderdaad tè persoonlijke informatie.
quote:prada schreef op 21 juni 2016 @ 15:01:

[...]

Oei inderdaad, voor zijn dochter is dat inderdaad tè persoonlijke informatie.Inderdaad. Ik snap ook niet dat ze dat in de docu hebben laten zitten. Ik ben niet zo naïef om te denken dat ouderen geen (behoefte aan) seks meer hebben. Ik snap alleen niet, dat ze zulke uitspraken van een man die dement is, of aan het worden is, in de docu hebben gelaten.
quote:prada schreef op 21 juni 2016 @ 14:59:

[...]

Dit inderdaad en dan ook die mooie pakken en zonnebrillen. Ik vind dat artikel waarin gesuggereerd wordt dat het in scene gezet is best plausibel.Ben ik het mee eens, twijfelde ook.
http://www.npo.nl/2doc-be ... /28-06-2016/VPWON_1262606

Totaal nutteloze maar leuke documentaire om te kijken.
quote:prada schreef op 30 juni 2016 @ 07:18:

http://www.npo.nl/2doc-be ... /28-06-2016/VPWON_1262606

Totaal nutteloze maar leuke documentaire om te kijken.Die Pierre heeft het maar druk daar in Bemelen. Toch wel een indrukwekkende documentaire, dorpjes en bijbehorende rituelen 'sterven' wel uit en dat is best wel jammer.
Ik had Gascoigne opgenomen.

Over Paul Gascoigne, Engelse voetballer die op mij veel indruk maakte op het WK'90.

Wat een tragisch leven heeft die man gehad

Ik werd ten tijde van het WK best een beetje verliefd op hem
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb The Wolfpack gekeken. Volgens mij was vader niet zo zeer een tiran, maar had hij idealistische ideeën over hoe hij zijn gezin wilde hebben en onder welke omstandigheden. Hij is helemaal opgegaan in die droomwereld, zal psychisch niet in orde zijn geweest. Ik denk dat hij wel eerder een soort 'tiran' is geweest, toen de kinderen jonger waren. Hij moest ze beschermen tegen die boze wereld voordat ze naar Scandinavië konden. Ik denk dat hij het op een gegeven moment heeft opgegeven, zijn plan mislukte en daarom laat hij dit nu gebeuren, ze naar buiten gaan, filmen. Ook moeder is slachtoffer geweest van hem (ze zei op een gegeven moment 'ik mag er niet te vrij over spreken, maar volgens mij golden er meer regels voor mij dan voor hen') maar ook zij lijkt iets losser te komen naarmate de film vordert. Het alsof, door de stap naar buiten te zetten van de kinderen het hele gezin langzaam ontwaakt uit de waan van vader. En nu moeten ze dealen met de schade, opnieuw gaan leven met de bagage die ze uit de afgelopen +/- 20 jaar meenemen.

Een mooi stuk vond ik op het eind, toen je vader en moeder in het veld zagen lopen hand in hand. Moeder wilde naar de kinderen (het leven), maar vader kon het niet. Moeder probeerde hem nog mee te trekken, maar het lukte hem niet en uit eindelijk scheidden hun wegen. Moeder ging naar de kinderen, ging leven, en vader de andere kant op. Ik vond het triest eigenlijk. Ik denk dat vader ook slachtoffer is geweest van zichzelf. Hij had het zo mooi voor ogen, hij kon niets anders zien dan dat ideaalbeeld van hem, maar hij heeft gefaald. Zijn gezin moet leven met de gevolgen, maar vliegt wel uit, alleen hij kan dat niet. Hij blijft in zijn gekke wereld zitten, gevangen eigenlijk in zijn eigen hoofd.

Over de 100% echtheid durf ik niks te zeggen.
Nu op tv, een nieuwe Louis Theroux over alcoholisme.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:calvijn1 schreef op 03 juli 2016 @ 23:10:

Ik had Gascoigne opgenomen.

Over Paul Gascoigne, Engelse voetballer die op mij veel indruk maakte op het WK'90.

Wat een tragisch leven heeft die man gehad

Ik werd ten tijde van het WK best een beetje verliefd op hemHeb je dat meegekregen dat hij onlangs bijna nakend nog een lading drank en pillen ging halen?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Waar werd die uitgezonden? Is het nog terug te kijken?
quote:kopjekoffie70 schreef op 14 juli 2016 @ 22:08:

[...]

Heb je dat meegekregen dat hij onlangs bijna nakend nog een lading drank en pillen ging halen?

Ja, het gaat niet goed met hem

@pointdexter: volgens mij was het op Canvas
quote:calvijn1 schreef op 14 juli 2016 @ 22:51:

[...]

Ja, het gaat niet goed met hem

@pointdexter: volgens mij was het op CanvasWeet je nog hoe de docu heet? Canvas heeft geen uitzending gemist helaas. Misschien staat ie op YouTube
quote:pointdexter schreef op 14 juli 2016 @ 22:03:

Nu op tv, een nieuwe Louis Theroux over alcoholisme.Vind dat Louis altijd integere tv maakt maar dit bleef wel erg aan de oppervlakte
quote:jippie55 schreef op 14 juli 2016 @ 23:14:

[...]

Vind dat Louis altijd integere tv maakt maar dit bleef wel erg aan de oppervlakte

Neen je dat?

Ik vind dit juist de beste die hij ooit gemaakt heeft, juist omdat het hem persoonlijk raakt
quote:jippie55 schreef op 14 juli 2016 @ 23:13:

[...]

Weet je nog hoe de docu heet? Canvas heeft geen uitzending gemist helaas. Misschien staat ie op YouTubeGascoigne
quote:calvijn1 schreef op 14 juli 2016 @ 23:50:

[...]

GascoigneDank
quote:calvijn1 schreef op 14 juli 2016 @ 23:49:

[...]

Neen je dat?

Ik vind dit juist de beste die hij ooit gemaakt heeft, juist omdat het hem persoonlijk raaktJa dat meen ik.
Echt waar joh? Ik heb hem net terug gekeken en ik vond hem echt dicht op de huid zitten, en idd erg persoonlijk.

Heb je in je omgeving met alcoholisme te maken (gehad)? Kan me voorstellen dat men er dan anders naar kijkt.

Zo heb ik zelf eens een paar dagen in het ziekenhuis met een alcoholist op de kamer gelegen. Tijdens het kijken van deze film zat ik me echt af te vragen hoe die man zich verhoudt tot de mensen in de film. Ook geen netwerk om hem op te vangen. Vanuit mijn positie zag hij er ook vrij hopeloos uit. Triest hoe sommige levens zo uit de bocht kunnen vliegen.

Bedankt Calvijn, wie weet kan ik het via hola nog kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven