Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires...

21-09-2009 21:47 3362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kijk ik graag naar.

Welke documentaire vond jij heel aangrijpend of heeft je diep ontroerd? Tips zijn erg welkom, het liefst die ik online kan bekijken.

Thanks!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik kan niet vinden of het al genoemd is, maar "De mooiste marathon" is echt een aanrader. Terug te vinden op Npo. Het gaat over Michel Butter en zijn aanloop naar een olympische kwalificatie.
Straks om 23.35 op NPO: Beer is cheaper than therapy. Over Amerikaanse soldaten die uitgezonden waren en de gevolgen bij sommigen daarna.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Vorige week zag ik de docu van Louis Theroux over alcoholisme.

Gister of eergisteren was er een docu op 2 over de scientologykerk. Die is vast nog terug te vinden op uitzending gemist.
quote:SweetFirefly schreef op 26 juli 2016 @ 22:48:

Straks om 23.35 op NPO: Beer is cheaper than therapy. Over Amerikaanse soldaten die uitgezonden waren en de gevolgen bij sommigen daarna.De moeite waard om te kijken?
quote:prada schreef op 29 juli 2016 @ 02:16:

[...]

De moeite waard om te kijken?Ik vond het zeer zeker de moeite waard. Best heftig en treurig.
http://www.npo.nl/2doc-armadillo/25-07- ... ON_1241751 (Video speelt alleen tussen 22:00 u. - 06:00 u. af)

2Doc: Armadillo

Een groep jonge Deense militairen gaat onbevangen op vredesmissie naar Afghanistan. Ze gaan voor het avontuur en de kameraadschap en komen er vooral om de bevolking te helpen. Maar in de chaos van de interventie is al snel iedereen verdacht en wordt ook de plaatselijke bevolking een potentiële vijand. De jongens staan onder constante druk en van onschuldige, idealistische jongens veranderen ze in nietsontziende vechtmachines. Een reis door het brein van jonge militairen voor, tijdens en na hun levensbedreigende missie.

Trailer https://www.youtube.com/watch?v=ta5tT0d86A8
quote:jippie55 schreef op 29 juli 2016 @ 19:56:

[...]

Ik vond het zeer zeker de moeite waard. Best heftig en treurig.Dankjewel, dan ga ik hem ook eens kijken.
Is deze al genoemd?

Mr. Dynamite - The Rise of James Brown

Was een paar dagen geleden op tv en nu terug te kijken via npo.nl

Tópdocu!
Nee nog niet genoemd, bedankt!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Gister heb ik weer eens het eerste deel van de documentaires over 'the west Memphis three' gekeken en meteen in het begin laten ze die dode jongetjes zien (drie achtjarige jongetjes zijn in het bos vermoord en de politie filmt de 'crime scene' als ze net gevonden zijn)

en dat is zo naar om te zien.
Gisteravond Beer is cheaper than therapy gezien. Indrukwekkend, triest ook.
Was eigenlijk op zoek naar Drinking to oblivion van Theroux maar YouTube zei alleen trailers te hebben
Staat die niet meer op npo? Die was een week of drie geleden op tv.

Louis Theroux is volgens mij heel secuur in het weg houden van zijn docu's van YouTube... Misschien staat het ook op van die Netflix achtige kanalen?
Het staat wel eens op YouTube (vaak niet langer dan een paar dagen) en dan is het een klein scherm binnen het scherm zeg maar (dus een groot plaatje met een klein bakje waar je dan de docu ziet). Anders misschien iets van dailymotion? Misschien dat ie daar wel op staat.
NPO gaan we vanavond eens bekijken. Hopelijk staat ie daar nog tussen.

Misschien lees ik niet goed maar klein scherm in groot scherm? Dat kijkt toch niet lekker

Hier op ons vakantieadres hebben we YouTube op tv dus als we het kunnen vinden kijkt dat heel fijn. Ideaal zo met dit slechte weer.
Kijkt inderderdaad niet heul fijn, maar als je een beetje flinke tv hebt of het 's avonds in bed nog even op een tablet kijkt/luistert is het wel te doen Maar ideaal niet nee.
Tvp
Het vonnis van Breda Dassey, het neefje van Steven Avery Making a Murderer, is nietig verklaard. Mogelijk komt hij vrij.
Op maandag was op 2doc de documentaire 'Roze Wolk'. Deze gaat over postnatale depressies. Ik vond het zo nu en dan even pittig om naar te kijken, maar dat komt denk ik omdat ik zelf zwanger ben. Ben toch wat emotioneler dan normaal . Ik vond het mooi en eerlijk in beeld gebracht.
Vroeg mij af wie The Jinx heeft gezien? Docu over Robert Dunst...
Ik heb "Roze wolk" ook gezien. Ik vond het een draak van een docu. Langdradig en zo vervelend gefilmd. Als de partner aan het woord was, bleven we maar de vrouw in beeld houden. Waarom?! En dan die tussenstukjes met een etende baby in de vertraging en zo'n dramatisch muziekje eronder. Ook heel irritant vond ik dat de vrouwen gedeeltelijk geïnterviewd werden via Skype.

Het zal allemaal best heel artistiek verantwoord gefilmd zijn, maar ik hou toch meer van een duidelijk verhaal. De info was erg summier. Gemiste kans.
Ik heb hem ook afgezet. Die interviews via Skype vond ik zwaar irritant
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik had hem aanstaan terwijl ik de was aan het vouwen was: luisteren zonder te kijken. Dat werkte voor mij wel. Heb je tenminste niet die schrokkerige beelden en stills. Ik vond het indrukwekkend wat k hoorde.
De documentaire Conviction; murder at the station van de BBC is ook de moeite waard.

Over een organisatie die veroordelingen onderzoekt waar twijfel bestaat over of het juiste vonnis is geveld. Vooral het einde vond ik verontrustend.
quote:Daaromniet schreef op 28 september 2016 @ 13:29:

Vroeg mij af wie The Jinx heeft gezien? Docu over Robert Dunst...

Ja ik woon in amerika dus ik kende hem al een tijdje.... goede documentaire... ik vind de HBO docu's echt goed...

ik kreeg gewoon echt kriebels van die man...brrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven