Staafmixerrecepten

15-07-2016 20:55 52 berichten
Dochter (15) heeft eergisteren haar kaak gebroken, op drie plaatsen nog wel. Er moest zelfs een operatie aan te pas komen, dus de komende weken mag ze niet kauwen en zo. Heel sneu, want het kind houdt zo van lekker eten .

Affijn, ik heb mijn staafmixer maar eens uit de mottenballen gehaald en vandaag hutspot gemixerd voor het arme kind, en een kersenmilkshake. Maar meer inspiratie is altijd welkom: soepjes, smoothies, pureetjes, kom maar op!

Oh ja, er mag geen dood beest in zitten want dochter is overtuigd (en streng!) vegetariër. Producten van levende beesten mogen wel.

En waar ik ook heel blij mee zou wezen is ontbijttips. Tot nu toe kom ik niet verder dan brinta en yoghurt-met-roosvicee.
Met al die soepjes en dat gemixt eten en een hele tijd geen vleesvervangers zou ik wel opletten dat ze geen tekorten opbouwt.

Bijvoorbeeld ijzertekort.

Eventueel dus vitamines bijgeven?

Zijn die eiwitdrankjes voor sporters ook niet iets?

Of van die dieet-shakes?
Alle reacties Link kopieren
heel lekker: een zeer rijpe banaan, een rijpe avocado, een eetlepel cacao (of meer/minder naar smaak) en een eetlepel honing (of meer/minder naar smaak) samen pureren: 'gezonde' chocolademousse. eventueel wat geraspte kokos eroverheen. Kan ook als ontbijt en vult goed door de avocado

verder zou ik inderdaad gaan voor soepen: pompoensoep, aardappel/preisoep, linzensoep

of papjes: rijstepap, havermoutpap

of kwark met gepureerd fruit

roerei kan misschien ook nog wel als ontbijt, lekker met gesmolten kaas erdoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven