Staafmixerrecepten
vrijdag 15 juli 2016 om 20:55
Dochter (15) heeft eergisteren haar kaak gebroken, op drie plaatsen nog wel. Er moest zelfs een operatie aan te pas komen, dus de komende weken mag ze niet kauwen en zo. Heel sneu, want het kind houdt zo van lekker eten .
Affijn, ik heb mijn staafmixer maar eens uit de mottenballen gehaald en vandaag hutspot gemixerd voor het arme kind, en een kersenmilkshake. Maar meer inspiratie is altijd welkom: soepjes, smoothies, pureetjes, kom maar op!
Oh ja, er mag geen dood beest in zitten want dochter is overtuigd (en streng!) vegetariër. Producten van levende beesten mogen wel.
En waar ik ook heel blij mee zou wezen is ontbijttips. Tot nu toe kom ik niet verder dan brinta en yoghurt-met-roosvicee.
Affijn, ik heb mijn staafmixer maar eens uit de mottenballen gehaald en vandaag hutspot gemixerd voor het arme kind, en een kersenmilkshake. Maar meer inspiratie is altijd welkom: soepjes, smoothies, pureetjes, kom maar op!
Oh ja, er mag geen dood beest in zitten want dochter is overtuigd (en streng!) vegetariër. Producten van levende beesten mogen wel.
En waar ik ook heel blij mee zou wezen is ontbijttips. Tot nu toe kom ik niet verder dan brinta en yoghurt-met-roosvicee.
zondag 17 juli 2016 om 10:03
heel lekker: een zeer rijpe banaan, een rijpe avocado, een eetlepel cacao (of meer/minder naar smaak) en een eetlepel honing (of meer/minder naar smaak) samen pureren: 'gezonde' chocolademousse. eventueel wat geraspte kokos eroverheen. Kan ook als ontbijt en vult goed door de avocado
verder zou ik inderdaad gaan voor soepen: pompoensoep, aardappel/preisoep, linzensoep
of papjes: rijstepap, havermoutpap
of kwark met gepureerd fruit
roerei kan misschien ook nog wel als ontbijt, lekker met gesmolten kaas erdoor?
verder zou ik inderdaad gaan voor soepen: pompoensoep, aardappel/preisoep, linzensoep
of papjes: rijstepap, havermoutpap
of kwark met gepureerd fruit
roerei kan misschien ook nog wel als ontbijt, lekker met gesmolten kaas erdoor?