Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
Clogs; ;t Zit inderdaad even niet mee momenteel. Naja, ook daaraan komt een einde denk ik dan maar. Gelukkig is Lief er wel voor me en ik voor hem; we hebben het beide even zwaar met de studie-gerelateerde 'ellende'. Ben van de week aan het rekenen geweest.. ipv de 'standaard' 40 uur per week studie, ben ik ongeveer 55 uur bezig. *slik*

Heb dus ook gelijk een lijst prioriteiten en bijzaken gemaakt. Ik kán niet lang zo doorgaan. Dat ik zo overstuur reageerde op de eerste de beste docent die op een heel lullige wijze een gesprek inluidt duidt er naar mijn inzicht op dat er iets in mijn balans tussen draagkracht en draaglast mis is. Heb vannacht ook lang geslapen; doe dat vanavond weer.

En een Scotch Whiskey drinken

Tijn/Tink: Hoe is het in Huize T? De rust een beetje wedergekeerd?

Uk: Leuk, zo'n date! Woont 'ie een beetje in de buurt?

Summer: Spannend, dat samenwonen!! Heel veel geluk! Weet je welk merk neef of nicht je krijgt?

Jon; Stoer, om de marathon te gaan lopen! Geld opzij leggen wat je anders aan sigaretten had uitgegeven is mij nooit gelukt.. Maar ik ben dan ook heul impulsief
Pip: een dikke knuffel voor je!! Heb je overigens recht op een pgb, nu je gediagnosticeerd bent? Misschien zou er langs die weg iets van coaching voor je geregeld kunnen worden?

Ik kan op mijn werk ineens helemaal niet meer op het forum!! Jammer, vond het altijd wel lekker om in een vrij moment even snel bij te lezen.

Ik ga me weer bij mijn tevreden snurkende hondje voegen.

@Pip, ben je elke week 55 uur bezig of alleen deze week? En ben je al die uren écht aan het studeren ? Of ook tussendoor met andere dingen? Als ik ging tellen was ik namelijk ondertussen ook thuis bezig met de was, iets eten, beetje wegdromen.. vanalles, op de momenten dat ik aan het studeren was. Je kunt namelijk maar een gedeelte van de tijd echt effectief bezig zijn. Maar het klinkt allemaal wel behoorlijk druk en chaotisch bij je.. en idd op het moment dat iets relatief kleins grote uitwerkingen heeft op je is het tijd om even te kijken of je zo nog goed bezig bent. Veel slapen klinkt als een goed idee! Heb helaas verder ook geen oplossingen voor je.. maar hoop dat je snel iets meer rust vind!

Date woont idd redelijk in de buurt zie hem vrijdag weer, want vanavond moet ook ik vroeg naar bed om bij te slapen.. Heb een beginnende verkoudheid te pakken en hoewel hij graag thee voor me wilde komen zetten, ga ik toch maar ff zelf op tijd naar bed.

@Clogs, jammer dat je niet meer kan forummen op het werk. Ik zou daar overigens ook nooit aan toe komen, veel te veel te doen.
Clogs: over dat PGB zat ik laatst ook na te denken; weet het eigenlijk nieteens. Ik zal de psycholoog er eens naar vragen. Zou zo snel ook even niet weten welke zorg ik in zou moeten kopen. Eerst maar zien of ik er recht op heb, en, niet geheel onbelangrijk.. of ik het ook wíl.

Uk; Ben in iedergeval deze weken 55 uur bezig geweest; ben nu ook wel beduidend drukker dan eerst. Ik denk dat ik normaal rond de 40-50 zit. Ik weet niet wanneer ik afgeleid ben of wat dan ook; ik heb uitgerekend hoeveel tijd het me nu kost om een week aan schoolopdrachten (op tijd!) in te leveren. Maar goed; dat het me meer tijd kost dan 'een normaal iemand' is ook niet zo gek en niet zo erg.

Lekker die whiskey. En zo onverantwoord Zou het daarom zo lekker zijn
Overigens, over dat afgeleid zijn..

Ik moet nu bijhouden wat mijn aandachtsspanne is. Dat lukt me niet

Ik weet namelijk nieteens wannéér ik niet meer geconcentreerd ben omdat ik het me niet realiseer. En ik weet ook niet wanneer ik wel geconcentreerd ben want dan denk ik er niet aan om het op te schrijven juist omdát ik bezig ben. *zucht*

Pip, is ook moeilijk om te bepalen wanneer je afgeleid bent. Eigenlijk ben je op het moment dat je nadenkt over het aantal uren dat je hebt gestudeerd al niet meer met je hoofd bij de stof..

Moet je ook bij houden op welke momenten van de dag het meest effectief bent? Dat kan ook nog wel es verschillen.. Ik ben bijvoorbeeld absoluut geen ochtendmens en krijg juist aan het eind van de dag als iedereen al naar huis gaat vanalles gedaan.. Ik kom dus ook wat later dan gemiddeld op mn werk aanzetten en ga dan ook later weg.. Zoiets zou je ook in je studieritme kunnen bekijken..

Overigens ga ik em vanavond toch nog zien En had vanavond mezelf een beetje verpraat bij telefoontje met mn vader. Toen we het over iets hadden over regeling met zonder/partner en mn vader zei dat dat voor mij niet uitmaakte, bleef ik net te lang stil. Zei hij dat ik het pas hoefde vertellen als ik er zelf aan toe was verder, maar dat ie het wel leuk vond voor me, hahaha

* einde fladderende vlinderverliefdheidspost
hihi grappig Uk!

Ik weet van mezelf dat ik vaak beter werk na 20 uur tot een uur of 3. Maar da's niet effectief.

*edit*

Ik was zelfs vergeten dat ik aan het posten was
Kennen jullie 'de schoonmaakdiva's ? Op rtl.. echt vre-se-lijk... Ik zit gewoon met leedvermaak te kijken, met zo'n plaatsvervangend gevoel van schaamte.. oh wat erg.. hahaha!
Van dat programma krijg ik ernstige tekortkomingsgevoelens op schoonmaakgebied... dat ik toch ooit dat ene vlekje in de bank eruit had kunnen krijgen als ik wat meer schoonmaakdiva was... enzo

Ik denk dat ik maar eens een pasfoto ga laten maken... in deze tijd van digicamera's en mobieltjes met camera's die daar geen flitsje voor onder doen, wil D. een pasfoto van mij. Om in zijn portefeuille te houden, om naar mij te kijken, als hij weer ergens onderweg is voor zijn werk. Heb al foto's per mail gestuurd en groot uitgeprint (die liggen op zijn gangkast onder de spiegel, zodat iedere bezoeker bij een blik op zichzelf meteen ook mij zagen ) en gezegd dat ik hem digi foto's kon sturen per mms en dat hij zelf met zijn mobieltje camera foto's van mij kon nemen... maar nee dat is niets vergeleken bij het goede ouderwetse oude pasfotootje in de portemonnee... dat wil meneer.

Zal ie het krijgen als sinterklaascadeautje

Ukkie: hoe gaat het met jouw liefde?

Mo: hoe is het met LZM? of was het zlm... (zeer moeilijk lerend, nee toch)

Druif: onrustige kinderen thuis en in de klas vanwege de decemberdagen?
Uk: leuk, leuk!!

Pip: pff... heftig die studieplanning van jou zeg... Ik ben ook wel benieuwd of je recht hebt op een pgb eigenlijk. Zou dat dingen makkelijker maken?

B&S: idd leuk cadeautje. Er gaat niks boven échte fotootjes vind ik.

Hier is de ziekenboeg aan de beterende hand. Na mijn ziekenhuisavontuur zijn is er wel iets kleins aan onze relatie veranderd... Tijn is inmiddels verslaafd aan zn Otrivin en ik aan thee met honing. En onze is ook weer herstellende van dr fikse verkoudheid. We hebben ontdekt dat zij juist neusspray NIET zo fijn vindt... Oh en woensdag hoorde ik dat toch mijn blinde darm wel ontstoken was (in tegenstelling tot wat de artsen zeiden die m eruit gesloopt hebben....) en zelfs ontlasting bevatte... Schijnt tegenwoordig niet zo vaak meer voor te komen, aangezien we allemaal door-ge-evolueerd zijn (ofzo). Naja, ik dus niet. :-D Ze zijn nu nog allemaal verdere onderzoekjes aan het doen, bloed, ontlasting en vandaag een lactose test.

Oh Druif, ik wil ook standaar elk jaar de hele maand december met vakantie tot 3 januari. Weg van al die verplichte toestanden waarbij al in de zomer gevochten moet worden wie welke kerstdag bij wie komt, maar ja. Met een man die vaak 's weekends en op feestdagen moet werken en waarschijnlijk ook dit jaar met Oud & Nieuw opnieuw de sjaak is met de nachtdienst, zit er geen vakantie in. Maar voordeel: dit jaar dus ook geen verplichte nieuwjaarsborrels en kerst is dit jaar bij ons. Kan ik dus lekker thuis kokkerellen én fijn voor !
Tink; of het dingen makkelijker zou maken, daar stel je precies de vraag die ik me de afgelopen dagen ook heb gesteld. Want een PGB betekent ook administratie, geld, en organisatie. En da's nou juist waar 't op vast loopt. Ik weet ook niet goed waar ik het voor in zou kunnen zetten eigenlijk, welke zorg ik in zou kunnen kopen. Heeft iemand een idee?

Heftig meid, hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat.. de ene zieke wisselt de andere af.. wat een gedoe he? Je doet er alleen zo weinig aan Fijn dat iig de kerstdagen lekker thuis zijn, lijkt me heerlijk! Ik heb geen idee wat ik ga doen en ik weiger ook om daar vóórdat het Sinterklaas is geweest over na te denken Ik hoorde ook dat half november de eerste OudenNieuw-dates al werden gemaakt.. pff!

Uk; Hoe is het met de verkoudheid?

Anne, hoe is het op je werk en thuis?

Oh, trouwens.. voor Druif, Laura en Tink; Ik moet leren ontleden grammaticale ontledingen.. van de onderwerpen, lijdend voorwerpen, meewereknd voorwerpen, complementen, voorzetselvoorwerpen en die ellende.. en daarbij ook nog (en daar weet jij vast meer over Laura) over Agents en andere moeilijke zaken. Iemand een leuke/ goede/ goed leerbare methode achter de hand? Of zo'n overzicht?

Ernstig dat ik dat niet kan eigenlijk

Maarja, ik kan dan weer heel goed pijpen
Zo, ben ik weer even...

Tink, wat een ziekenboeg! Ben je wel fit genoeg? Knap hoe je het allemaal doet hoor! Weet je wat het voordeel is van de feestdagen? Dat na de feestdagen de winter (gevoelsmatig dan) op de terugweg is. Op naar de langere dagen, op naar het mooie weer, op naar de terrasjes....

Uk, heb je vanavond die date? Ben het even kwijt en kan niet teruglezen omdat ik in het reactiescherm ben..

Gayl, het lijkt inderdaad wel lente met al die verliefde mensen hier! Ook voor jou komt er vast nog wel iemand langs.

Drukke week gehad. Vorige week is er een vader van 2 leerlingen van onze school overleden. Heftig allemaal. En toen zei maandag onze directeur dat hij een andere baan heeft. Het zat er wel aan te komen, maar ja.. zowel als druif, als ouder en als collega vind ik het jammer. Daarnaast moet je nog maar afwachten wat je er voor terug krijgt.

Vandaag ook nog eens een pittige mail ontvangen over het gedrag van een leerling uit mijn klas die deze week ADHD gediagnosticeerd heeft gekregen. Ik wil er verder niet te veel over kwijt, want ben toch bang voor herkenbaarheid.

Kortom.. moe moe moe.

Even een post vol verwarring van mij.. Hoe doen jullie dat: Verliefd zijn en blijven, bij hem willen zijn, hem nog leuk vinden, juist als ie je zo overduidelijk maakt dat ie je helemaal leuk vind (waarbij jij je dan afvraagt hoe hij dat in godsnaam al kan weten na 2x elkaar zien omdat hij je dan toch nog helemaal niet kent). Als ie een bloem voor je mee neemt..

Het moet allemaal leuk zijn, maar het is écht niks voor mij. Ik wil geloof ik alleen maar lekker mijn eigen leven, niet het gevoel hebben dat ik aan Verwachtingen moet voldoen, dat ik nu deel van één of ander droomplaatje moet worden waar ik blijkbaar zelf gewoon niet in geloof.

Het komt ook omdat de rest van mijn leven momenteel zo vol en druk is, dat ik beslissingen moet nemen en voor mn gevoel nog nauwelijks terug ben uit japan om mn eigen vrienden te zien. Het gaat snel en hoewel hij me aan de ene kant mailt dat ie alle geduld heeft, geeft ie me ook het gevoel dat ie NU moet weten of het echt iets is of toch niet.. Mijn hart zegt dan toch heel snel "dan maar niet". Dat is veilig, dat is fijn, want ik weet zelf heel goed hoe ik weer op moet vrolijken als ik moe ben en leeg of verdrietig. En het is ook niet alsof ik echt iets mis, ik heb veel vrienden die mij goed kennen, die me gewoon in één keer vaak zelfs nog zonder woorden begrijpen.

Ik wil niet NU al vastleggen dat we een Relatie hebben ofzo, als ik hem nog amper ken, ik wil gewoon leuke dingen doen, geen gesprekken over 'ons' of dramatisch gedoe over waar dat gevoel van vorig weekend dan was, of hij het heeft gedroomd. Nee, ik voelde het ook maar gister even niet. Wilde ik denk ik liever alleen zijn ofzo, kon ik niet zo goed omgaan met iemand die alleen maar in mijn ogen wilde staren en knuffelen..

Misschien heb ik echt bindingangst, misschien is hij het gewoon niet. Weet ik veel. Ik weet alleen maar dat ik er zo niet mee om kan gaan. De tegenstrijdige gevoelens van me open willen stellen, kijken wat het wordt, en tegelijkertijd heel hard ermee willen stoppen en wegrennen. En dat ik zo'n jongen daarmee pijn doe.. en dat ik zelf niet zo wil zijn.

Gelukkig vandaag en morgen lekker wandelweekend met vriendinnen. Buitenlucht. Ik hoop dat het helpt..

Uk, het klinkt me eigenlijk een beetje als bindingsangst in de oren. Maar hoe het ook heet, lijkt mij dat je er vanaf moet zien te komen, omdat het je niet helpt. Ik had er ook heel erg last van (foute mannen, wegrennen bij bevestiging, letterlijk spaans benauwd krijgen, duwen en trekken, vol overgave en dan weer totale afstand) en bij mij was de enige optie: er dwars doorheen. Met Tijn welteverstaan. Ik heb het meteen vanaf het begin aan hem uitgelegd en hij zei: "Als je nou zo'n moment voelt aankomen, dat je heel hard wilt wegrennen... zég dat dan gewoon." Juist die ruimte was genoeg en ik heb er nooit gebruik van hoeven maken. Het was gewoon goed. Overigens heb ik heel veel baat gehad bij een soort van "regressietherapie" bij een geweldige therapeute waar Pip volgens mij ook is geweest, vlakbij Pipstad en het boek "He's scared, she's scared". Heeft voor mij dingen duidelijk gemaakt en "opgelost", waardoor ik die angst om me te binden (eigenlijk angst om juist verlaten te worden) los kon laten. En toen was ie er ineens...

Ik vind het echt enorm rot voor je, want wat is er nou heerlijker dan gewoon onbezorgd verliefd zijn en je gewoon lekker over te geven. Misschien is hij het ook gewoon niet, je weet het niet. Hoop dat de buitenlucht en de wandeling vandaag je helpt!
quote:druifje76 schreef op 28 november 2008 @ 23:09:

Zo, ben ik weer even...

Weet je wat het voordeel is van de feestdagen? Dat na de feestdagen de winter (gevoelsmatig dan) op de terugweg is. Op naar de langere dagen, op naar het mooie weer, op naar de terrasjes....

Vandaag ook nog eens een pittige mail ontvangen over het gedrag van een leerling uit mijn klas die deze week ADHD gediagnosticeerd heeft gekregen. Ik wil er verder niet te veel over kwijt, want ben toch bang voor herkenbaarheid.

Kortom.. moe moe moe.

Ja, zo denk ik ook altijd! Zodra Oud & Nieuw voorbij is denk ik: kom maar op met die lente! In mijn vorige leven was ik vast een marmot met een hele lange winterslaap.

Pff... heftig zeg! Is het een mail waarover je nog in gesprek moet? Moeilijk hoor, als je wat kwijt wilt op de groep of over de mail, laat maar horen hoor.

Eh fit...? Wa's da...? Ons is he-le-maal van de leg. Geen idee waarom of waarvan, maar we zijn de hele dag en nacht in touw geweest.Onrustig, niet willen slapen, huilen, jammeren, etc. Vannacht ben ik zelfs op de bank gaan liggen omdat ik niet meer kon slapen van het zware ademen vanwege de verkoudheid van en Tijn. Zelfs niet eens gehoord dat Tijn met naar beneden is gelopen voor een fles. Rond 7 uur kwam Tijn me heel lief vragen of ik weer naar zijn bedje kwam, hij miste me. Ik mocht vanwege dat lactose onderzoek en de allergie van geen borstvoeding geven, dus steeds weer met die flesjes in de weer. Mijn god, wat vind ik de bv toch extreem handig. Hup, shirt omhoog en voeden maar. Gelukkig mag het vanaf nu wel weer. Hopelijk is het een regeldag na ziekzijn van ons allebei en slaapt ze vanaf nu weer wat rustiger.
Ukkie: dat wat jij beschrijft herken ik heel erg! Dat heb ik met alle mannen voor D. gehad, en daarom koos ik ook mannen die vaag deden of zich niet uitspraken over wat we hadden of wilden hebben enzo. Vaak tikje fout. Waarom ik dat met D. nu wel kan? Ik zie in mijn jaar daten een groei zitten: ik ben er naar toe gegroeid. En nog vind ik het moeilijk. D. heeft bijv. gevraagd of ik de 2 weken kerstvakantie helemaal met hem door wil brengen. Dat vind ik heel moeilijk! Dus ik heb gezegd dat ik af en toe een dagje pauze in die 2 weken wil hebben en een dag voor mezelf wil hebben. Heb hem beschreven hoe ik leef (of hem af te schrikken) met lui-zijn tijdens vakanties enzo, maar hij zegt dat ik gewoon zoveel mogelijk mezelf kan zijn en de dingen die ik altijd doe, ook gewoon bij/met hem kan doen. Dat heeft volgens mij veel tijd nodig.

Ik heb, net als jij, mijn leven zonder partner, aardig ingekleurd, met vrienden en leuke dingen voor mezelf. D. wat minder, die werkte vooral zijn tijd rond, en dat wil hij wel graag veranderen. Ik wil mijn vrienden niet verwaarlozen en ook nog wel eens alleen met ze zijn. Gelukkig is D. erg begripvol en gaat niet aandringen.

Toch valt het me op bij mezelf dat vorige dates niet zulke dingen konden zeggen als hij en ik werd zwaar kortademig benauwd!! Ik denk dat ik er gewoon aan toe ben, en natuurlijk is het ook D. zelf..

Ik denk dat jouw nieuwe lover net iets teveel op je huid zit, net iets teveel aandringt, en dat je hem echt moet proberen duidelijk te maken dat dat averechts werkt. Ik hoop dat je tijdens het wandelen ook lekker ontspant en heldere inzichten krijgt. Misschien ben je er simpelweg niet aan toe, aan zo'n vaste relatie, misschien wel aan iets lossers.

Druif: vervelend, zoiets per mail te doen, kon dat niet in een gesprek? Ik weet natuurlijk het fijne er niet van, maar per mail van je afschrijven vind ik altijd wat laf. Ik hoop voor je dat de kerstvakantie ook wat rust voor je brengt!

Tink: misschien reageert jullie kleine op het ziekzijn van jullie beide?
@Uk: volgens mij zeggen Tink en BaS beide zinvolle dingen. Je geeft zelf volgens mij ook al wel eens aan dat je bindingsangst-achtige gevoelens hebt: dit is niet nieuw en daarom juist zo frustrerend, toch? Anderzijds lees ik uit jouw post ook wat BaS zegt, dat hij misschien net wat te dicht op je huid zit. Ik weet echter uit ervaring ook dat het maar iets heel kleins hoeft te zijn waardoor je benauwd wordt in een relatie, of is dat bij jou niet zo? Dat zou het lastig maken te communiceren, maar ik zou het toch proberen. Zo praktisch mogelijk misschien wel: als een soort gebruiksaanwijzing :-)
Madelief is gedoopt vandaag! Onze meiden waren verreweg de mooiste en de liefste in hun door mama zelfgemaakte jurken.

Nu zit ik klaar voor de Finale, Jon!!! Ik ga voor Hiukwan!
Uk, ik heb het wel eens vaker gezegd. Ik denk dat als het je ware is het minder moeite kost je te geven. Dan zul je geen of in ieder geval minder beren op de weg zien. Als je het met deze man een kans wil geven, wees dan eerlijk. Wat Tink zei vind ik wel een goede. Spreek af dat je je ruimte nodig hebt. En dat als je wegrent, het niet betekent dat je hem afwijst.
K*t

Dat is niet wat ik gedacht had.........
twee zielen...

Oeh... wat is Hans aangekomen...
Het is ook al 5 maanden geleden dat die proef was, alle tijd om weer bij te eten.
Logisch natuurlijk, maar het viel me zo op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven