Heel veel verse gember

17-07-2016 11:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Deze week zit er in mijn fruittas een hele zak verse gember, wel 15 wortels ofzo!

Nu vind ik gember heerlijk en gebruik ik het best vaak in gerechten zoals curry of maak ik er thee van, maar dan nog heb ik soms moeite om een hele wortel op te krijgen. We zijn maar met zn tweeen haha. Vriend suggereerde er gemberjam van te maken? Zelf dacht ik ook maar aan invriezen. Hebben jullie nog tips?

Bedankt
In de smoothie!
't Is al met al een heel gedoe
Gembercake, dan ben je zo een wortel kwijt.

En de cake ben je ook met 2 dagen kwijt
In stukken snijden ( zo groot als je gebruikt) en invriezen. Zodra je gember nidig hebt pak je een stukje, ontdooit heel snel.
Je bent zelf een theepot
Volgens mij kun je gember inderdaad uitstekend invriezen!
Oh dear, how sad, never mind.
Smoothie, check!

Cake of boterkoek dacht ik idd ook aan, maar ken dat alleen met stemgember, kan dus ook gewoon met verse gember?
Ik doe soms ook best lang met een wortel, maar blijft lang goed. Weet dat je hem in kunt vriezen, maar nooit gedaan. Als je hem invriest vergeet dan niet hem in bruikbare porties te snijden, dat maakt makkelijker in gebruik.

Maar gemberjam lijkt me ook wel lekker, kun je altijd nog gebruiken om gembertaart te maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Invriezen
Jeetje, wie bedenkt er zoiets voor zo'n pakket.

Ik zou een feestje geven, en dan zo'n enorme tank water met munt en gember vullen. Ben je toch weer 2 wortels kwijt. (Alles is een reden voor een feestje toch?)
Gemberbier maken, superlekker!
Am Yisrael Chai!
Blijft best een tijd goed sowieso. Verder zou ik het invriezen.
quote:fashionvictim schreef op 17 juli 2016 @ 12:23:

Gemberbier maken, superlekker!Ja, lekker! En ook ik cake en koekjes.
Geen Odin tas toch? *gaat gauw inhoud eigen tas kijken*

Je zou naast de genoemde opties, ook gekonfijte gember kunnen inmaken. Of gembersiroop.
Kreeg op dit forum de tip, om gember niet in stukken in te vriezen, maar geraspt. En dat is echt handig. Raspen n dan in bijelkaar geplakte bolletjes invriezen.
Ik vries juist grote stukken gember in omdat bevroren gember makkelijk raspt en de rest van het stuk gaat dan weer terug in de vriezer.
Mocht er nog een virus langskomen, dan zou je daar ook wat gember aan kunnen besteden. Thee van trekken en met een beetje geluk zweet je de boel eruit.
Well behaved women rarely make history.
Gemberijs met mangosaus...mmm
quote:SuzanneSuus schreef op 17 juli 2016 @ 12:08:

In stukken snijden ( zo groot als je gebruikt) en invriezen. Zodra je gember nidig hebt pak je een stukje, ontdooit heel snel.Ik rasp het altijd direct van het ingevroren stuk af. Binnen een paar seconden is het dan ontdooid. Bijkomend voordeel is dat de rasp veel makkelijk is schoon te maken als je het direct na het raspen doet.
Hier staat ook nog een en ander

Verse gember
Bedankt voor alle leuke en lekkere suggesties!

Ik ga een deel invriezen inderdaad, en voor een deel stemgember ervan maken en dan die weer gebruiken voor cakes etc.

Gemberbier en het gemberijs staan ook op de lijst, klinkt echt heerlijk!

En als die lukken komt er een feestje ;)

Het was trouwens de Van 't landtas..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven