Leuk dorp dichtbij Hoofddorp, tips?

17-07-2016 21:01 62 berichten
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik willen vanwege werk in een dorp dichtbij Hoofddorp gaan wonen. Hebben jullie suggesties voor een leuk dorp dan horen wij die graag aangezien wij niet bekend zijn in deze omgeving. Als er dorpen zijn die jullie afraden dan horen wij die uiteraard ook graag. Momenteel zijn wij woonachtig in Noord-Brabant. Wonen in een stad zelf trekt ons beide niet, wij zoeken liever een dorp waar wij onze kinderen later met een gerust hart kunnen laten opgroeien. Het zou wel fijn zijn als het in de buurt van een stad of iets is zodat we daar wel gemakkelijk heen kunnen.

Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!
Alle reacties Link kopieren
Binnen welke straal van Hoofddorp willen jullie ongeveer dat dit ligt, in verband met vervoer naar werk?
Hoe groot (of klein) moet het dorp zijn? Er zijn dara zoveel dorpen. Vooral gaan kijken wat jullie trekt.

Nieuw-Vennep is een behoorlijk groot dorp, net als Hillegom. Rijsenhout is een stuk kleiner en Burgerveen is heel klein. Ga vooral sfeer proeven, rond lopen in de dorpen en kijk wat jullie trekt.

Ik vind nieuw-Vennep helemaal niks maar ken genoeg mensen die het er geweldig wonen vinden.
Nieuw Vennep
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In Nieuw-Vennep zou ik nog niet doodgeboren willen worden. Noordwijk(erhout) is leuk!
music is my life
Hillegom is ook best leuk, veilig met alsnog de nodige winkels én genoeg basisscholen om uit te kiezen voor de kinderen later. In de zomer binnen een kwartiertje aan het strand, maar toch nog ver genoeg er vandaan dat het in je stad niet wemelt van de toeristen - mocht dit een bezwaar zijn.

Uiteindelijk moet je je wel zelf fijn voelen op een plaats, dus ik zou wel ook echt zelf nog meerdere plekken bezoeken en overal de plus- en minpunten van ondervinden.
Wat je ook kiest, geen mijdrecht
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
quote:zonnemeis schreef op 17 juli 2016 @ 21:17:

In Nieuw-Vennep zou ik nog niet doodgeboren willen worden. Noordwijk(erhout) is leuk!Of dood gevonden?
quote:AMELIE1988 schreef op 17 juli 2016 @ 21:11:

Binnen welke straal van Hoofddorp willen jullie ongeveer dat dit ligt, in verband met vervoer naar werk?Binnen een straal van 15 km ongeveer.
quote:zonnemeis schreef op 17 juli 2016 @ 21:17:

In Nieuw-Vennep zou ik nog niet doodgeboren willen worden. Noordwijk(erhout) is leuk!

Eens! Alles is beter dan Nieuw-Vennep. Niet voor niets zijn de huizen er zo goedkoop.

Ik zou kiezen voor Bennebroek, maar dat is wat duurder, Lisse of Hillegom.
Houd wel rekening met de startbanen van Schiphol als je een woonplaats uitzoekt. In bijvoorbeeld Rijsenhout heb je heel veel overlast. Je kunt er de vliegtuigen bijna aanraken zo laag komen ze over.
Hou ook rekening met de middelbare scholen in de buurt.

Heel veel mensen uit Nieuw-Vennep gingen in Oegstgeest naar de middelbare school.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 17 juli 2016 @ 21:34:

Hou ook rekening met de middelbare scholen in de buurt.

Heel veel mensen uit Nieuw-Vennep gingen in Oegstgeest naar de middelbare school.Dat was dan vroeger, want je hebt nu prima middelbare scholen in de buurt. Ook met tweetalig VWO.
quote:MinkeDeWit schreef op 17 juli 2016 @ 21:32:

[...]

Eens! Alles is beter dan Nieuw-Vennep. Niet voor niets zijn de huizen er zo goedkoop.

Ik zou kiezen voor Bennebroek, maar dat is wat duurder, Lisse of Hillegom.

Ja, spotgoedkoop.

Bennebroek is leuk als je bejaard bent, enorm vergrijsd.

Heemstede is leuk en mooi. Je bent zo in Hoofddorp maar ook zo in Haarlem en het strand. Een dorp zou ik het echter niet noemen.
quote:pioenrooske schreef op 17 juli 2016 @ 21:13:

Hoe groot (of klein) moet het dorp zijn? Er zijn dara zoveel dorpen. Vooral gaan kijken wat jullie trekt.

Nieuw-Vennep is een behoorlijk groot dorp, net als Hillegom. Rijsenhout is een stuk kleiner en Burgerveen is heel klein. Ga vooral sfeer proeven, rond lopen in de dorpen en kijk wat jullie trekt.

Ik vind nieuw-Vennep helemaal niks maar ken genoeg mensen die het er geweldig wonen vinden.Dit ligt een beetje aan de sfeer in het dorp. Ik denk liever wat grotere dorpen. Het hoeft geen uitgestorven dorp te zijn, een beetje gezelligheid en wat winkeltjes en dergelijke in de buurt zou wel leuk zijn. We willen inderdaad binnenkort even een rondje doen door dorpen daar in de buurt maar aangezien het niet om de hoek is en dit nog niet een gehele indruk van een dorp zal geven was ik alvast benieuwd naar jullie meningen. Ik vind het vooral belangrijk dat het veilig is en je ook als meisje zijnde normaal over straat kan (wat ik in de stad waar ik nu woon niet kan helaas zonder iedere keer aangesproken te worden). Daar voel ik mijzelf niet prettig bij en zou ik me al helemaal niet prettig bij voelen als ik later een dochter heb die alleen over straat moet.
quote:AMELIE1988 schreef op 17 juli 2016 @ 21:18:

Hillegom is ook best leuk, veilig met alsnog de nodige winkels én genoeg basisscholen om uit te kiezen voor de kinderen later. In de zomer binnen een kwartiertje aan het strand, maar toch nog ver genoeg er vandaan dat het in je stad niet wemelt van de toeristen - mocht dit een bezwaar zijn.

Uiteindelijk moet je je wel zelf fijn voelen op een plaats, dus ik zou wel ook echt zelf nog meerdere plekken bezoeken en overal de plus- en minpunten van ondervinden.Klinkt goed, bedankt voor de tip! Binnenkort gaan we alvast eens een rondje doen door dorpen daar in de buurt en zullen zeker Hillegom ook even bekijken. Weet je toevallig ook iets over Woubrugge? Is dat wat?
quote:followthesun schreef op 17 juli 2016 @ 21:24:

Wat je ook kiest, geen mijdrechtOke, bedankt voor de tip. Zou je ook kunnen laten weten waarom ik zeker niet voor Mijdrecht zou moeten kiezen?
quote:Pientjexxxx schreef op 17 juli 2016 @ 21:35:

[...]

Dat was dan vroeger, want je hebt nu prima middelbare scholen in de buurt. Ook met tweetalig VWO.Dat kan, mijn vroeger is vrij oud
quote:MinkeDeWit schreef op 17 juli 2016 @ 21:32:

[...]

Ik zou kiezen voor Bennebroek, maar dat is wat duurder, Lisse of Hillegom.Thanks voor de tips! Ik ken Nieuw-Vennep niet maar hoor nu al meerdere malen dat ik hier niet moet gaan wonen, wat is de reden dat ik niet hiervoor zou moeten kiezen?
Ja, luister inderdaad goed naar de vliegtuigen. In de buurt van Hoofddorp kun je daar namelijk nogal last van hebben. En wat je op één dag hoort hoeft nog niks te zeggen: afhankelijk van het weer gebruiken ze verschillende banen. Dus je kan op een bepaalde dag soms geen vliegtuig horen omdat ze een andere baan gebruiken.

Ik ben er zelf aan gewend en hoor het niet eens meer, maar mensen die hier niet vaak komen zitten constant omhoog te kijken
quote:Pientjexxxx schreef op 17 juli 2016 @ 21:34:

Houd wel rekening met de startbanen van Schiphol als je een woonplaats uitzoekt. In bijvoorbeeld Rijsenhout heb je heel veel overlast. Je kunt er de vliegtuigen bijna aanraken zo laag komen ze over.Dat is inderdaad slim om ook even naar te kijken als we ons dorp gevonden denken te hebben. Bedankt voor de tip!
Noordwijkerhout
quote:xCharry7 schreef op 17 juli 2016 @ 21:51:

[...]

Dat is inderdaad slim om ook even naar te kijken als we ons dorp gevonden denken te hebben. Bedankt voor de tip!In Leiden heb ik ook af en toe het idee dat ze in mijn achtertuin gaan landen. Is echt afhankelijk van de baan die ze gebruiken.
Waarom niet in Hoofddorp zelf? Daar heb je ook veel verschillende wijken met verschillende karakters.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, en last van vliegtuigen heb je op iedere aanvliegroute. En dat zijn er best veel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven