Leuk dorp dichtbij Hoofddorp, tips?
zondag 17 juli 2016 om 21:01
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik willen vanwege werk in een dorp dichtbij Hoofddorp gaan wonen. Hebben jullie suggesties voor een leuk dorp dan horen wij die graag aangezien wij niet bekend zijn in deze omgeving. Als er dorpen zijn die jullie afraden dan horen wij die uiteraard ook graag. Momenteel zijn wij woonachtig in Noord-Brabant. Wonen in een stad zelf trekt ons beide niet, wij zoeken liever een dorp waar wij onze kinderen later met een gerust hart kunnen laten opgroeien. Het zou wel fijn zijn als het in de buurt van een stad of iets is zodat we daar wel gemakkelijk heen kunnen.
Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!
Mijn vriend en ik willen vanwege werk in een dorp dichtbij Hoofddorp gaan wonen. Hebben jullie suggesties voor een leuk dorp dan horen wij die graag aangezien wij niet bekend zijn in deze omgeving. Als er dorpen zijn die jullie afraden dan horen wij die uiteraard ook graag. Momenteel zijn wij woonachtig in Noord-Brabant. Wonen in een stad zelf trekt ons beide niet, wij zoeken liever een dorp waar wij onze kinderen later met een gerust hart kunnen laten opgroeien. Het zou wel fijn zijn als het in de buurt van een stad of iets is zodat we daar wel gemakkelijk heen kunnen.
Alvast bedankt voor jullie tips en reacties!
zondag 17 juli 2016 om 22:01
Badhoevedorp is ook leuk (wel duur). Snelweg wordt daar nu omgelegd dus op die plek komt nieuwbouw. Is hoofddorp zelf geen optie? Nieuw-vennep vind ii zelf vreselijk. Lisse en hillegom is ook leuk. Ouderkerk aan de Amstel ook (maar belachelijk duur) maar is wat verder weg. Woubrugge ken ik niet. Rijsenhout is bij de mensen die ik ken erg geliefd maar vind het zelf een vreselijk dorp. Geen echt centrum. Heemstede/Bennebroek geweldig net als vogelenzang. Ik zou echt een ronde gaan rijden en kijken wat je bevalt.
zondag 17 juli 2016 om 22:13
Mijdrecht is heel moeilijk om tussen te komen ik had na 2 jaar nog geen contacten(terwijl ik een heel sociaal persoon ben en in andere nieuwe woonplaatsen t zo voor elkaar had) ook is er relatief veel "hangjeugd" en vond ik dat er vrij vaak wat gebeurde in de zin van overvallen/straatroof/diefstal. Het ligt heel centraal wel maar het is geen fijn dorp.
Vinkeveen vond ik wel erg leuk(niet gewoond)
Vinkeveen vond ik wel erg leuk(niet gewoond)
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
zondag 17 juli 2016 om 22:17
quote:knorretje28 schreef op 17 juli 2016 @ 22:10:
Er is een supermarkt in vijfhuizen gekomen dus voor je dagelijkse boodschappen kan je er prima terrecht
Oke, dat wist ik niet, mooi zo.
Ik kom uit de binnenstad, ik zou doodongelukkig worden met maar 1 supermarktje in de buurt. Wij zitten nu in Hoofddorp maar vind dat al karig qua winkels en horeca.
Maar dat is gelukkig heel persoonlijk.
Zwaanshoek is goede inderdaad, heel kneuterig nog vind ik.
Er is een supermarkt in vijfhuizen gekomen dus voor je dagelijkse boodschappen kan je er prima terrecht
Ik kom uit de binnenstad, ik zou doodongelukkig worden met maar 1 supermarktje in de buurt. Wij zitten nu in Hoofddorp maar vind dat al karig qua winkels en horeca.
Zwaanshoek is goede inderdaad, heel kneuterig nog vind ik.
zondag 17 juli 2016 om 22:19
quote:Dragisa schreef op 17 juli 2016 @ 22:17:
[...]
Maar dat is gelukkig heel persoonlijk.Daar geef ik je helemaal gelijk in. Qua winkels veel grote zaken en horeca verbetert wel maar nog niet je van het inderdaad.
[...]
Maar dat is gelukkig heel persoonlijk.Daar geef ik je helemaal gelijk in. Qua winkels veel grote zaken en horeca verbetert wel maar nog niet je van het inderdaad.
zondag 17 juli 2016 om 22:21
quote:himalaya schreef op 17 juli 2016 @ 22:17:
[...]
Héél Hoofddorp nog wel. En het houdt op na het plaatsnaambordje-met-een-streep-er-doorheen.Nee maar uit de post hiervoor lijkt het net of het een of andere getto is waar je niet veilig kan rondlopen. Nou als het ergens truttig is dan is het hoofddorp wel. Tuurlijk zijn er incidenten (het is ondertussen een halve stad geworden). Maar onveilig nee echt niet.
[...]
Héél Hoofddorp nog wel. En het houdt op na het plaatsnaambordje-met-een-streep-er-doorheen.Nee maar uit de post hiervoor lijkt het net of het een of andere getto is waar je niet veilig kan rondlopen. Nou als het ergens truttig is dan is het hoofddorp wel. Tuurlijk zijn er incidenten (het is ondertussen een halve stad geworden). Maar onveilig nee echt niet.
zondag 17 juli 2016 om 22:22
quote:Dragisa schreef op 17 juli 2016 @ 22:17:
[...]
Zwaanshoek is goede inderdaad, heel kneuterig nog vind ik.Hoofddorp karig qua winkels? Er zit juist een flink groot winkelcentrum waar je alle grote winkels kunt vinden. Horeca ook genoeg maar vind ik zelf niet gezellig. Daarvoor ga ik naar Haarlem. Ik vind Hoofddorp juist heel leuk wonen met kids en onveilig heb ik mij hier nog nooit gevoeld. Aalsmeer heb ik ook gewoond maar heb ik helemaal niks mee. Badhoevedorp is ook heel leuk maar erg duur.
[...]
Zwaanshoek is goede inderdaad, heel kneuterig nog vind ik.Hoofddorp karig qua winkels? Er zit juist een flink groot winkelcentrum waar je alle grote winkels kunt vinden. Horeca ook genoeg maar vind ik zelf niet gezellig. Daarvoor ga ik naar Haarlem. Ik vind Hoofddorp juist heel leuk wonen met kids en onveilig heb ik mij hier nog nooit gevoeld. Aalsmeer heb ik ook gewoond maar heb ik helemaal niks mee. Badhoevedorp is ook heel leuk maar erg duur.
zondag 17 juli 2016 om 22:28
Aalsmeer/kudelstaart zijn echte dorpen dichtbij Hoofddorp. Je hebt er voldoende winkels, zit dichtbij verschillende uitvalswegen richting de grotere steden.
Persoonlijk vind ik aalsmeer/kudelstaart leuker en gezelliger dan bijvoorbeeld hoofddorp, nieuw vennep en rijsenhout.
Dan heeft aalsmeer veel meer sfeer en gezelligheid.
Een en ander is ook wel afhankelijk van je budget. Zo vind ik de huizenprijzen in Heemstede behoorlijk in vergelijkijg met de prijzen in bijvoorbeeld Aalsmeer. (Al blijft het hier een stuk duurder dan waar je nu woont waarschijnlijk)
Persoonlijk vind ik aalsmeer/kudelstaart leuker en gezelliger dan bijvoorbeeld hoofddorp, nieuw vennep en rijsenhout.
Dan heeft aalsmeer veel meer sfeer en gezelligheid.
Een en ander is ook wel afhankelijk van je budget. Zo vind ik de huizenprijzen in Heemstede behoorlijk in vergelijkijg met de prijzen in bijvoorbeeld Aalsmeer. (Al blijft het hier een stuk duurder dan waar je nu woont waarschijnlijk)
zondag 17 juli 2016 om 22:28
zondag 17 juli 2016 om 22:33
zondag 17 juli 2016 om 22:33
quote:TET73 schreef op 17 juli 2016 @ 22:22:
[...]
Hoofddorp karig qua winkels? Er zit juist een flink groot winkelcentrum waar je alle grote winkels kunt vinden. Horeca ook genoeg maar vind ik zelf niet gezellig. Daarvoor ga ik naar Haarlem. Ik vind Hoofddorp juist heel leuk wonen met kids en onveilig heb ik mij hier nog nooit gevoeld. Aalsmeer heb ik ook gewoond maar heb ik helemaal niks mee. Badhoevedorp is ook heel leuk maar erg duur.
Dat is precies het probleem, alles is hier 1 pot nat. Een gezellige bruine kroeg vind je hier ook niet. Nogmaals ik kom uit de Amsterdamse binnenstad, dan is zo'n uit de grond getrapt nieuwbouw centrum gewoon heel erg saai. Het is 1 van de redenen waarom we terug gaan.
Overigens heb ik me hier ook nooit een tel onveilig gevoeld, de scholen zijn goed, voldoende basisvoorzieningen, een aardig recreatieterrein en er heerst geen ons kent ons cultuur zoals in veel dorpen. O, en een bios, dat vind ik een dikke pre.
[...]
Hoofddorp karig qua winkels? Er zit juist een flink groot winkelcentrum waar je alle grote winkels kunt vinden. Horeca ook genoeg maar vind ik zelf niet gezellig. Daarvoor ga ik naar Haarlem. Ik vind Hoofddorp juist heel leuk wonen met kids en onveilig heb ik mij hier nog nooit gevoeld. Aalsmeer heb ik ook gewoond maar heb ik helemaal niks mee. Badhoevedorp is ook heel leuk maar erg duur.
Dat is precies het probleem, alles is hier 1 pot nat. Een gezellige bruine kroeg vind je hier ook niet. Nogmaals ik kom uit de Amsterdamse binnenstad, dan is zo'n uit de grond getrapt nieuwbouw centrum gewoon heel erg saai. Het is 1 van de redenen waarom we terug gaan.
Overigens heb ik me hier ook nooit een tel onveilig gevoeld, de scholen zijn goed, voldoende basisvoorzieningen, een aardig recreatieterrein en er heerst geen ons kent ons cultuur zoals in veel dorpen. O, en een bios, dat vind ik een dikke pre.
zondag 17 juli 2016 om 22:39
Mijdrecht zou ik ook niet willen wonen vanwege de incidenten. Het er niet tussen komen herken ik niet zo maar dat komt misschien omdat ik uit de buurt kom. Vinkeveen is op zich een leuk dorp maar wel veel kouwe kak, hetzelfde geldt voor Lisse. Lisse heeft wel weer meer winkelaanbod. Let wel op het toerisme wat ieder jaar naar de Keukenhof komt. Dan staan er flinke files!
Kudelstaart, Aalsmeer, Nieuwkoop, Nieuwveen, de Kwakel zou ik zo willen wonen.
Don't: Uithoorn!! Heel veel criminaliteit en drugs. Daarbij ook niet gezellig en geen leuke sfeer. Persoonlijk vind ik het uitschot van Amsterdam wat daar loopt.
Kudelstaart, Aalsmeer, Nieuwkoop, Nieuwveen, de Kwakel zou ik zo willen wonen.
Don't: Uithoorn!! Heel veel criminaliteit en drugs. Daarbij ook niet gezellig en geen leuke sfeer. Persoonlijk vind ik het uitschot van Amsterdam wat daar loopt.
zondag 17 juli 2016 om 22:44
Het nadeel van Nieuw-Vennep vind ik dat het zo ontzettend eenheidsworst is. Alleen maar gezinnen met kinderen, anderhalf keer modaal met een Ford Focus. Soms een Panda erbij voor moeders. De straten zijn gevuld met lange rijen dezelfde vinexhuizen, met keuken aan de voorkant. Ik krijg het serieus benauwd als ik daar doorheen rijd. In Hoofddorp was het vroeger ook zo truttig maar dat is inmiddels al wat diverser geworden.
zondag 17 juli 2016 om 23:28
TO wie zegt dat je in een dorp niet lastig gevallen kan worden. Veel dorpen hebben een azc, en helaas kunnen niet alle mannen daar normaal met vrouwen omgaan... En behalve dat moeten kinderen voor het voortgezet onderwijs door de polders of bossen fietsen wat ook niet altijd zonder gevaar is. Denk maar aan de meisjes die in de jaren 90 op klaarlichte dag zijn misbruikt en vermoord toen ze door onbewoond gebied moesten fietsen. En wat dacht je van onderling gekloot van de fietsende pubers. Ik ben altijd blij geweest dat ik in mijn eigen stad naar school kon en niet in een dorp woonde.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten