wintersport met je peuter

30-11-2008 22:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft dit wel eens gedaan?

waar?

is het goed bevallen?

Ken je nog goede, kindvriendelijke adressen (appartementen) met kinderopvang??? Wat ook nog betaalbaar is? Ik zoek dus neit een club med.

Thanks! Alle tips en locaties zijn welkom!
Ha Hennezfan,

Ik heb dat dus met allebei mijn meiden gedaan, de oudste stond met een jaar al in haar moonboots op plastic skietjes!

Met 3 jaar in het skiklasje, vond ze geweldig, stond in het nederlands tegen haar Zwitserse skilerares te mokken "wanneer gaan we nou hard??! :-)

Wij gingen altijd met vrienden en ik maakte geen gebruik van kinderopvang, we lostten elkaar af, als ik eens naar boven wilde, ging een ander met de kleine het speelweitje op!

Was altijd heel leuk onder elkaar.

Realiseer me wel dat het niet bij iedereen zo kan, heb dan ook geweldige vrienden!

Waar wij op wintersport zaten is niet zo'n heel groot gebied met allerlei toeristische dingen, lekker relaxed.

Hier was dat dus...

Ik heb dus verder geen tips voor je van appartementen, kinderopvang en dergelijke, weet wel dat ik altijd enorm genoten heb van die vakanties, geweldig om die peuters zo enthousiast bezig te zien in de sneeuw!

Veel plezier!
Ik lees even mee voor de algemene tips mbt wintersport. We gaan dit jaar met mijn zoontje (dan 20 maanden).
wij gaan met kerst met dochter van net 4 voor het eerst op de skietjes...leuk!!! (denk ik toch...)
De 1e keer dat oudste dochter meeging was ze 10 weken, ze gaat deze kerst voor de 4e keer mee op wintersport. Wij hebben ook altijd afgewisseld, meestal ga ik bijv. 's ochtends skieën en dan wisselen we tussen de middag. Er gaat wel altijd nog veel familie mee en die passen dan ook wel eens een dagje op.

Daarnaast gaan wij ook altijd nog een keertje zwemmen en vorig jaar zelfs naar een binnenspeeltuin (de enige in Tirol, het is wel 45 min. rijden, maar dochter vond het prachtig.)

Dit jaar gaat onze jongste dochter, dan 9 maanden, voor het eerst mee en onze oudste dochter mag, als ze wil, op skiles voor halve dagen.

Wij gaan altijd naar Brixen im Thale in Oostenrijk, Tirol. Alle kinderopvang daar is , dacht ik, vanaf 3 jaar.
Het hangt heel erg af van je peuter. Het ene kind pikt het skieen makkelijker op dan het andere. Niet alle kinderen vinden het meteen zo leuk. En er plezier in hebben is voor een kind toch wel heel belangrijk.

De 'stelregel' hier in het dorp is wel dat je ongeveer drie jaar moet zijn om echt te beginnen met skien. Voor die tijd kun je best met die platic skietjes aan de slag, als ze het leuk vinden. Vanaf drie jaar kan een skileraar een kind iets uitleggen, staan ze stabiel genoeg op hun benen en kunnen ze aangeven of ze het leuk vinden of niet.

Mijn zoon is twee en heeft tijd nodig voordat hij iets durft. Moet eerst een soort van kat uit de boom kijken. Hij gaat dus wel beginnen met plastic skietjes, maar pas aan het einde van het seizoen, als hij iets ouder is. En hij mag straks een of twee halve dagen per week in het kinderland komen spelen. Zo kan hij een beetje oefenen en wennen aan de sneeuw.

Laat het gewoon afhangen van het plezier van je kind. Je ziet wel of hij/zij het leuk vindt of niet.

Vaak hebben hotels aan de piste goede kinderopvang. Appartementen hebben zelden oppasservice. De skischool hier heeft dus een heel leuk kinderland waar kinderen een (halve) dag mogen komen spelen.
Hier hebben ze trouwens voor alle kinderen opvang, dus ook voor de allerkleinsten. Hoe het precies zit, kun je bij de skischolen navragen. Er is altijd wel iets voor kids geregeld, ook onder drie jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven