aankopen ivm kredietcrisis
dinsdag 18 november 2008 om 18:38
Ik was va het weekend in een grote meubelketen
het was er stil..........angstvallig stil
ik heb het idee dat er nits meer verkocht wordt qua grote aankopen
en ook verbouwingen
auto`s ik denk dat de dealers duimen draaien en straks verkopers moet ontslaan
tsja misschien kan sinterklaas nog wat redden maar ik ben bang van niet
en de regering ?? die houdt voet bij stuk met de aankomende hoge gasprijs en de vliegtax
de gezondheidszorg die barst uit zijn voegen ........meer betalen en minder vergoed of deels vergoed
Let maar op er staat ons nog wel wat te wachten
het was er stil..........angstvallig stil
ik heb het idee dat er nits meer verkocht wordt qua grote aankopen
en ook verbouwingen
auto`s ik denk dat de dealers duimen draaien en straks verkopers moet ontslaan
tsja misschien kan sinterklaas nog wat redden maar ik ben bang van niet
en de regering ?? die houdt voet bij stuk met de aankomende hoge gasprijs en de vliegtax
de gezondheidszorg die barst uit zijn voegen ........meer betalen en minder vergoed of deels vergoed
Let maar op er staat ons nog wel wat te wachten

woensdag 26 november 2008 om 23:42
ach milo ik draaf misschien ook wel eens door
ik begin murw te raken bij het woord crisis en geld
ik vond + vind dat die mega salarissen best eens omlaag mogen
weer een voorbeeld vandaag meneer zalm die 750 000 euro per jaar verdiend
ik kan het niet verkroppen.....waarom geen balkenende norm ?
Het zijn 25 X een modaal salaris van 30.000 euro
ik maak zoveel mogelijk alles zelf
ik begin murw te raken bij het woord crisis en geld
ik vond + vind dat die mega salarissen best eens omlaag mogen
weer een voorbeeld vandaag meneer zalm die 750 000 euro per jaar verdiend
ik kan het niet verkroppen.....waarom geen balkenende norm ?
Het zijn 25 X een modaal salaris van 30.000 euro
ik maak zoveel mogelijk alles zelf
donderdag 27 november 2008 om 11:01
Hij krijgt 100.000 euro voor elke miljard die hij verdient,bij het bedrijfsleven krijg je meestal 1.000.000 euro voor elke miljard dat men verdient.Als je het zo bekijkt vind ik het dus wel meevallen.En hoe meer Zalm verdient hoe meer het bedrijf dus waard is,goed voor ons nederlanders dus bij verkoop...

donderdag 27 november 2008 om 23:49

vrijdag 28 november 2008 om 13:17
Zie hier het laatste nieuws:
Crisis heeft geen effect op inkopen sint
Uitgegeven: 28 november 2008 12:47
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 13:11
AMSTERDAM - De financiële crisis lijkt Nederlanders niet te beïnvloeden bij het doen van de sinterklaasinkopen.
ANP
Nederlanders geven naar verwachting 831 miljoen euro uit aan het feest en dat is meer dan vorig jaar.
Wel is de consument doelgerichter, beter geïnformeerd en bedachtzamer op zoek naar geschikte cadeaus, zo blijkt vrijdag uit onderzoek van de Nationale Winkelraad van MKB-Nederland.
Vorig jaar gaven Nederlanders 820 miljoen euro uit aan sinterklaas. De stijging dit jaar is deels aan hogere prijzen te danken, maar ook aan hogere verkopen.
Niet voorzichtiger
"In de bestedingen merken we niet dat de kredietcrisis Nederlanders voorzichtiger maakt'', aldus een woordvoerder van MKB-Nederland.
"Aan het einde van de maand heeft de Nederlander nog hetzelfde in zijn portemonnee. Wel is hij veel onzekerder over de midden- en langere termijn.''
Verwachting
Eerder liet de Raad Nederlandse Detailhandel weten een totale extra omzet van 490 miljoen euro te verwachten in aanloop van sinterklaas. Wat de kerstdagen gaan brengen, dat voorspelt het MKB niet.
"Het is niet altijd te meten of de gekochte cadeaus voor de kerst zijn of dankzij de dertiende maand zijn gekocht.''
(c) ANP
Dus je zou bijna gaan denken: hoezo crisis? Ik durf te wedden dat ook de bestedingen rondom de kerst en de vuurwerkaanschaf hoger komt te liggen dan vorig jaar.
Crisis heeft geen effect op inkopen sint
Uitgegeven: 28 november 2008 12:47
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 13:11
AMSTERDAM - De financiële crisis lijkt Nederlanders niet te beïnvloeden bij het doen van de sinterklaasinkopen.
ANP
Nederlanders geven naar verwachting 831 miljoen euro uit aan het feest en dat is meer dan vorig jaar.
Wel is de consument doelgerichter, beter geïnformeerd en bedachtzamer op zoek naar geschikte cadeaus, zo blijkt vrijdag uit onderzoek van de Nationale Winkelraad van MKB-Nederland.
Vorig jaar gaven Nederlanders 820 miljoen euro uit aan sinterklaas. De stijging dit jaar is deels aan hogere prijzen te danken, maar ook aan hogere verkopen.
Niet voorzichtiger
"In de bestedingen merken we niet dat de kredietcrisis Nederlanders voorzichtiger maakt'', aldus een woordvoerder van MKB-Nederland.
"Aan het einde van de maand heeft de Nederlander nog hetzelfde in zijn portemonnee. Wel is hij veel onzekerder over de midden- en langere termijn.''
Verwachting
Eerder liet de Raad Nederlandse Detailhandel weten een totale extra omzet van 490 miljoen euro te verwachten in aanloop van sinterklaas. Wat de kerstdagen gaan brengen, dat voorspelt het MKB niet.
"Het is niet altijd te meten of de gekochte cadeaus voor de kerst zijn of dankzij de dertiende maand zijn gekocht.''
(c) ANP
Dus je zou bijna gaan denken: hoezo crisis? Ik durf te wedden dat ook de bestedingen rondom de kerst en de vuurwerkaanschaf hoger komt te liggen dan vorig jaar.

maandag 1 december 2008 om 15:40
Mee eens Louise. Wij kregen zaterdag al een brief bij de loonstrook van mijn man met het bericht dat het niet goed gaat bij het bedrijf en dat de gevolgen volgend jaar goed te merken zullen zijn. Mogelijk gedwongen ontslagen. Appeltje voor de dorst is mischien wel handig. Hoop dat het loos bericht is. Hij is werkzaam in de metaal en ruim 50+ dus ik zie het somber in mocht hij zijn baan kwijtraken.
Er zijn veel ergere dingen die nu op de wereld gebeuren, maar dit vind ik ook niet leuk.
Er zijn veel ergere dingen die nu op de wereld gebeuren, maar dit vind ik ook niet leuk.
maandag 1 december 2008 om 16:53
quote:LouiseP schreef op 01 december 2008 @ 15:33:
Is er ook bekend hoe hoog het bedrag is? Misschien kopen mensen kleinere cadeau's ofzo. Ik ben ook erg benieuwd... we roepen allemaal wel dat de crisis er is, maar wij gaan het pas merken als er ontslagen gaan vallen.Dat bedrag werd wel genoemd in het nieuwsbericht. Maar ik heb het niet onthouden. Met even googlen vind je het vastwel.
Is er ook bekend hoe hoog het bedrag is? Misschien kopen mensen kleinere cadeau's ofzo. Ik ben ook erg benieuwd... we roepen allemaal wel dat de crisis er is, maar wij gaan het pas merken als er ontslagen gaan vallen.Dat bedrag werd wel genoemd in het nieuwsbericht. Maar ik heb het niet onthouden. Met even googlen vind je het vastwel.
maandag 1 december 2008 om 22:39
dinsdag 2 december 2008 om 11:15
Oei, Lammy, dat is een rotbericht in deze tijd van het jaar. Zit je man misschien ook bij de bedrijven die arbeidstijdverkorting hebben aangevraagd? Misschien gaan mensen die een andere baan kunnen krijgen door deze brief wel een andere baan zoeken, en is het aantal gedwongen ontslagen dan minder?
Metaal is alles omtrent productie van metalen spullen? Ik weet dat de auto-industrie er ook onder valt en vaak dezelfde cao gebruikt, maar meer eigenlijk ook niet.
Metaal is alles omtrent productie van metalen spullen? Ik weet dat de auto-industrie er ook onder valt en vaak dezelfde cao gebruikt, maar meer eigenlijk ook niet.
dinsdag 2 december 2008 om 12:26
Wat maar niet wil doordringen, is dat deze crisis anders is dan alle vorige. Er is geen probleem met vraag of aanbod. Het mechaniek om vraag en aanbod bij elkaar te brengen is kapot.
Banken lenen niet meer aan elkaar, en niet aan bedrijven, of particulieren. Hierdoor dreigen niet alleen ongezonde bedrijven en particulieren met véél te hoge lasten 'om te vallen', maar alles.
Binnen het bestaande systeem hoeft een bank slechts acht procent van haar openstaande leningen af te dekken met 'zekerheden'. Dit was vroeger goud, maar anno 2008 zijn dat vooral 'waardepapieren' die door de wetgever als zekerheid worden erkend.
Het is niet moeilijk in te zien hoe het wegvallen van zekerheden die feitelijk gebaseerd waren op ondeugdelijke hypothecaire leningen in de VS, een sneeuwbal effect teweegbrengt in een economie die aan elkaar hangt van het krediet.
De mensen willen best consumeren. En ze willen ook produceren. Dit is niet zoiets als die IT-bubbel, toen speculanten alles kochten waar 'IT' op stond, ook al was er in de verste verten geen vraag naar, of produceerde het bedrijf goederen of diensten die al in ruime mate werden aangeboden.
Wat moet gebeuren, is een her-ontwerp van het geldverkeer, en snel!
Banken lenen niet meer aan elkaar, en niet aan bedrijven, of particulieren. Hierdoor dreigen niet alleen ongezonde bedrijven en particulieren met véél te hoge lasten 'om te vallen', maar alles.
Binnen het bestaande systeem hoeft een bank slechts acht procent van haar openstaande leningen af te dekken met 'zekerheden'. Dit was vroeger goud, maar anno 2008 zijn dat vooral 'waardepapieren' die door de wetgever als zekerheid worden erkend.
Het is niet moeilijk in te zien hoe het wegvallen van zekerheden die feitelijk gebaseerd waren op ondeugdelijke hypothecaire leningen in de VS, een sneeuwbal effect teweegbrengt in een economie die aan elkaar hangt van het krediet.
De mensen willen best consumeren. En ze willen ook produceren. Dit is niet zoiets als die IT-bubbel, toen speculanten alles kochten waar 'IT' op stond, ook al was er in de verste verten geen vraag naar, of produceerde het bedrijf goederen of diensten die al in ruime mate werden aangeboden.
Wat moet gebeuren, is een her-ontwerp van het geldverkeer, en snel!
dinsdag 2 december 2008 om 15:13
woensdag 3 december 2008 om 10:03
Een vriendin die bij een Intertoys werkt ziet geen kredietcrisis. Mensen kopen massaal dure dingen (zoals Xbox, Wii etc) voor de kinderen incl games erbij. Dus er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen of sparen ze zolang al?
Hier begaf de wasmachine het zojuist, dat word mijn grote aankoop dus. Gelukkig was ik me al aan het orienteren, het is een oudje dus....
Hier begaf de wasmachine het zojuist, dat word mijn grote aankoop dus. Gelukkig was ik me al aan het orienteren, het is een oudje dus....