Aanval in Duitse trein

18-07-2016 23:03 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij Wurzberg in Duitsland heeft een man verschillende passagiers (zwaar) verwond met steek en slagwapens. Meer nieuws volgt.

Hier gaan we weer....
quote:Velma schreef op 19 juli 2016 @ 08:52:

[...]

In Nederland?

Ik kan me alleen de kwiksinaasappels herinneren wat uiteindelijk een storm in een glas water was bovendien zaten een paar leiders van de PLO al in de jaren 70 gebroederlijk te kletsen met oud-Kamerlid Joop van Elsen (KVP): de griffier van de vaste Kamercommissie van Buitenlandse Zaken Willem-Hendrik de Beaufort, journalisten als Henk Hofland, An Salomonson (beiden NRC Handelsblad) en James Dorsey (Trouw), en Kamerleden als Hans van Mierlo (D'66), Relus ter Beek, Klaas de Vries en Harry van den Bergh (allen PvdA) op een woonboot in Amsterdam.Volgens een heel interessant artikel in het Historisch Nieuwsblad ja. Ben benieuwd of je de rest van dat artikel ook gelezen hebt.
quote:tvandattum schreef op 19 juli 2016 @ 08:58:

[...]

Toch zijn er hoogleraren, militairen en politici die vermoeden dat de vluchtelingenstroom doelbewust op gang is gebracht om landen te ontwrichten. IS is echt niet de eerste die deze tactiek toepast. Sla er maar eens een geschiedenisboek op open.Maar dat is toch echt iets anders dan zeggen dat Merkel of Schäuble daarop uit is.
quote:tvandattum schreef op 19 juli 2016 @ 08:54:

[...]

Het klopt hoor. Dit is een internationaal opererende organisatie met steun in veel landen, enorm rijk en oorlogvoeren in landen als Syrië. Dat is echt anders dan het westen tegen de Russen of RAF en CCC. Ik snap niet waarom je dat zou ontkennen. En ik heb heel veel geschiedenisboeken ingekeken.

Ik ontken niets, maar laat me simpelweg niet bang maken. Zoals anderen hier al zeiden, het is nog nooit zo veilig geweest in Nederland. Heb er pas een aardig artikel over gelezen van Maarten van Rossem. Zal het eens opzoeken.

Denk niet dat ik nooit iets meegemaakt heb of naïef ben. Ik was in Londen op een steenworp afstand bij de bomaanslag in Hyde Park in '82. De stukken paard lagen de andere dag nog overal.

Jij vind de russen tegen het westen minder akelig? Het begin van de koude oorlog was heel naar. Er werden in Nederland noodpakketten uitgedeeld en schuilkelders ingericht. De dreiging vanuit het oosten was best reëel.
quote:PowerCube schreef op 19 juli 2016 @ 09:06:

[...]

Maar dat is toch echt iets anders dan zeggen dat Merkel of Schäuble daarop uit is.Maar dat zeg ik toch niet?
quote:amarna schreef op 19 juli 2016 @ 09:14:

[...]

Ik ontken niets, maar laat me simpelweg niet bang maken. Zoals anderen hier al zeiden, het is nog nooit zo veilig geweest in Nederland. Heb er pas een aardig artikel over gelezen van Maarten van Rossem. Zal het eens opzoeken.

Denk niet dat ik nooit iets meegemaakt heb of naïef ben. Ik was in Londen op een steenworp afstand bij de bomaanslag in Hyde Park in '82. De stukken paard lagen de andere dag nog overal.

Jij vind de russen tegen het westen minder akelig? Het begin van de koude oorlog was heel naar. Er werden in Nederland noodpakketten uitgedeeld en schuilkelders ingericht. De dreiging vanuit het oosten was best reëel.

Ik zeg niet of iets meer of minder akelig is, maar dat het anders is.

En dat IS een nieuw verschijnsel is en geen enkel historisch precedent heeft.

Landen/stammen die elkaar bedreigen is van alle tijden. Een terreurorganisatie zoals IS en de wijze waarop deze opereert is nieuw.
quote:tvandattum schreef op 19 juli 2016 @ 09:24:

[...]

Maar dat zeg ik toch niet?Nee, zeker niet. Maar dat werd eerder wel gezegd.
quote:tvandattum schreef op 19 juli 2016 @ 09:25:

[...]

Wat is er anders aan dan? Ik voel dat verschil niet.

Ik kan me nog goed mijn woede herinneren toen er ten tijde van de schoolkaping in Bovensmilde in '77 een vrouw in de metro tegenover kwam zitten met een t-shirt waarop stond "University of South Ambon". Heel provocerend.

Ik ben denk ik geen angstig persoon. Maak me drukker om de klimaatverandering en de hufterigheid waarmee je dagelijks geconfronteerd wordt dan om internationaal terrorisme.
Verder vind ik het gewoon vreemd dat deze afgrijselijke daad wordt gezien als terreur. Het gaat hier om een minderjarige (van de leeftijd waarop Nederlandse jongens nog als kinderen worden gezien) uit een oorlogsgebied die hier zonder ouders of andere familie naartoe is gekomen. Je zou dan toch eerder aan ptss denken dan aan terreur.
Het is nog nooit zo veilig geweest. Dat klopt. Wat men voelt is die veiligheid aan het wankelen. Vraag het eens aan een Turk die die mafkees niet steunt of hij zich veilig voelt?

Het kan gaan omslaan, daar is niet veel meer voor nodig.

Ik ben het dus niet eens met het bagataliseren van alle gevaar. Ik ben het wel eens met 'het hoofd koel houden'.
quote:PowerCube schreef op 19 juli 2016 @ 09:31:

Verder vind ik het gewoon vreemd dat deze afgrijselijke daad wordt gezien als terreur. Het gaat hier om een minderjarige (van de leeftijd waarop Nederlandse jongens nog als kinderen worden gezien) uit een oorlogsgebied die hier zonder ouders of andere familie naartoe is gekomen. Je zou dan toch eerder aan ptss denken dan aan terreur.Met IS vlag in de hand. Overigens is er bij alle terroristen een steekje los. Mentaal gezond zijn zij niet. Gelukkig staat ptss niet gelijk aan massamoord. Stel je voor, dan werd het pas een chaos. 'Gelukkig' is het gedreven door een idiote organisatie. (Die 1 lingen oproept). Helaas zijn een hoop bereid te moorden, maar gelukkig niet een gemiddelde GGZ instelling.
quote:rechthoek schreef op 19 juli 2016 @ 09:38:

[...]

Met IS vlag in de hand. Overigens is er bij alle terroristen een steekje los. Mentaal gezond zijn zij niet. Gelukkig staat ptss niet gelijk aan massamoord. Stel je voor, dan werd het pas een chaos. 'Gelukkig' is het gedreven door een idiote organisatie. (Die 1 lingen oproept). Helaas zijn een hoop bereid te moorden, maar gelukkig niet een gemiddelde GGZ instelling.Ook mee eens. Ik bedoelde zeker niet om mensen met ptss te stigmatiseren.
Allemaal 1 lingen die met IS vlaggen of statements massamoorden gaan plegen is geen terreur hoor. Neuh.

Dat zijn zielige mensen. En de slachtoffers op de verkeerde plaats, verkeerde tijd. Kan gebeuren.
quote:PowerCube schreef op 19 juli 2016 @ 09:39:

[...]

Ook mee eens. Ik bedoelde zeker niet om mensen met ptss te stigmatiseren.Thanks. Waardeer ik.
quote:rechthoek schreef op 19 juli 2016 @ 09:40:

Allemaal 1 lingen die met IS vlaggen of statements massamoorden gaan plegen is geen terreur hoor. Neuh.

Dat zijn zielige mensen. En de slachtoffers op de verkeerde plaats, verkeerde tijd. Kan gebeuren.Zo zie ik het niet. IS/moslimextremisme is wel degelijk een enorm probleem. Ik denk alleen niet dat massahysterie, stigmatisering en wij/zij-denken heel zinvol is. In het beste geval verpest je je eigen leven ermee door angst, in het slechtste geval gooi je nog even lekker olie op het vuur. Maar goed, ik weet verder ook geen oplossing
quote:tvandattum schreef op 19 juli 2016 @ 09:25:

[...]

En dat IS een nieuw verschijnsel is en geen enkel historisch precedent heeft.

Landen/stammen die elkaar bedreigen is van alle tijden. Een terreurorganisatie zoals IS en de wijze waarop deze opereert is nieuw.De wijze waarop IS gebruik maakt van technologische hulpmiddelen is anders. Maar de anti-terreureenheden maken gebruik van dezelfde hulpmiddelen. De mens heeft zelf de stokken om mee te slaan uitgevonden. IS is een groep van mensen. Het is geen aparte levensvorm, je ziet hoe een mens kan doen als hij gedreven wordt door overtuigingen die haaks staan op sociale gevoelens.
Het gevaar is inderdaad dat dingen doorslaan naar de andere kant. De oplossing is er niet zolang de overheid/overheden nog steeds 'geschokt' zijn over dingen die je van ver ziet aankomen.

Hoe moeilijk is het om mensen die binnenkomen de keuze te geven om onze normen en waarden te accepteren zodra zij asiel aanvragen? We bieden veiligheid, onderdak, voedsel, scholing en toekomst. We eisen terug normaal gedrag waar allerlei ruimte is om cultuur en religie te behouden. Wil je daar aan voldoen? Wees welkom. Maar weet wel VOOR je de fout in gaat dat het een enkeltje terug is wat we ook ECHT gaan uitvoeren.

Voeg daad bij woord en we worden weer serieus genomen. Dat geeft de gemiddelde NL weer een meer veilig gevoel want de meeste blaten poep uit angst.

Accepteer ook geen ernstig racistisch gedrag en zorg voor rust.

De overheid doet wel veel, maar te weinig uit lafheid en misplaatste politiek correctheid uit angst een Wilders te zijn. (Die kans krijgt het andere uiterste te vertegenwoordigen)
quote:rechthoek schreef op 19 juli 2016 @ 10:02:

Hoe moeilijk is het om mensen die binnenkomen de keuze te geven om onze normen en waarden te accepteren zodra zij asiel aanvragen? We bieden veiligheid, onderdak, voedsel, scholing en toekomst. We eisen terug normaal gedrag waar allerlei ruimte is om cultuur en religie te behouden. Wil je daar aan voldoen? Wees welkom. Maar weet wel VOOR je de fout in gaat dat het een enkeltje terug is wat we ook ECHT gaan uitvoeren. Mee eens. Alleen ondervang je daarmee niet de problemen gecreëerd door Europese staatsburgers die hier zijn geboren en getogen (Nice, Parijs etc., maar ook Nederturken die hier met vlaggen gaan zwaaien).
Dat doorslaan naar de andere kant vind ik eng. Dat er naar iedere vrouw met een hoofddoekje of naar iedere man in een djellaba met argusogen wordt gekeken.

Dat er varkenskoppen bij asielopvangplekken worden opgehanden. Moskeeën en scholen worden beklad.

Voor dat doorslaan naar de andere (ultrarechtse) kant moeten we net zo waakzaam zijn als voor religieus extremisme.
quote:amarna schreef op 19 juli 2016 @ 10:10:

Dat doorslaan naar de andere kant vind ik eng. Dat er naar iedere vrouw met een hoofddoekje of naar iedere man in een djellaba met argusogen wordt gekeken.

Dat er varkenskoppen bij asielopvangplekken worden opgehanden. Moskeeën en scholen worden beklad.Ik probeer die mensen te zien als goedaardige mensen die in het nauw gedreven zijn door angst. Maar dat vergt soms wel wat inspanning.
quote:PowerCube schreef op 19 juli 2016 @ 10:12:

[...]

Ik probeer die mensen te zien als goedaardige mensen die in het nauw gedreven zijn door angst. Maar dat vergt soms wel wat inspanning.

Ik zie 3 soorten

Mensen die vreselijk simpel zijn en altijd al een tikje racistisch waren die heel dom blaten

Mensen die zich steeds meer zorgen maken en kritischer worden op de Islam, input Islamitische landen

En mensen van de eerste variant die daadwerkelijk uitvoeren. Dat is hetzelfde soort persoonlijkheid die gezocht zou worden door IS als ze van Islamitische afkomst waren. Die worden ook echt net zo gevaarlijk als de boel escaleert.
[...]

Want het is haar schuld?

Ik dacht toch echt dat het een 17-jarige jongen was...!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-07-2016 17:39
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:rechthoek schreef op 19 juli 2016 @ 10:21:

[...]

Ik zie 3 soorten

Mensen die vreselijk simpel zijn en altijd al een tikje racistisch waren die heel dom blaten

Mensen die zich steeds meer zorgen maken en kritischer worden op de Islam, input Islamitische landen

En mensen van de eerste variant die daadwerkelijk uitvoeren. Dat is hetzelfde soort persoonlijkheid die gezocht zou worden door IS als ze van Islamitische afkomst waren. Die worden ook echt net zo gevaarlijk als de boel escaleert.Ik merk dat ik het tegenovergestelde ga doen: ik word overdreven vriendelijk tegen mensen met een islamitisch uiterlijk (ik denk omdat ik het idee heb dat ik het gedrag van anderen moet compenseren)
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:rechthoek schreef op 19 juli 2016 @ 10:21:

[...]

Ik zie 3 soorten

En mensen van de eerste variant die daadwerkelijk uitvoeren. Dat is hetzelfde soort persoonlijkheid die gezocht zou worden door IS als ze van Islamitische afkomst waren. Die worden ook echt net zo gevaarlijk als de boel escaleert.Om compleet te zijn: er is een vierde soort die zich ongerust maakt over het terrorisme, maar daar minder de Islam aan verbindt.
quote:parbleumondieu schreef op 19 juli 2016 @ 10:26:

[...]

Om compleet te zijn: er is een vierde soort die zich ongerust maakt over het terrorisme, maar daar minder de Islam aan verbindt.Check
Dader heeft allah akbar geroepen en had thuis een IS-vlag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven