Werk & Studie alle pijlers

Toeslag BHV

20-07-2016 12:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik werk bij de Kruidvat en probeer mezelf daar omhoog te werken. Ik ben net 22 geworden en de kans is erg groot dat ik over 1.5 maand een vast 32 uur contract krijg. Aan mij is gevraagd of ik een BHV cursus (op hun kosten) wil volgen, dit ga ik doen omdat ik de laatste tijd vaak de leiding heb en toch wil doorgroeien tot filliaalmanager.

Krijg je nadat je je bhv certificaat hebt behaald ook een soort van bhv toeslag bij je loon op?
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je dan toeslag krijgt. Overigens zijn de keren dat een bhv'er in actie moet komen minimaal (althans, dat is mijn ervaring).

Waarom denk je uberhaupt dat je hier toeslag voor zou krijgen?
Kijk eens in je CAO. Het is niet gebruikelijk...
Oh dear, how sad, never mind.
Voor bepaalde functies is BHV verplicht maar het is zeker niet zo dat je in (lagere) functies een toeslag zou krijgen omdat je je (door hen betaalde) BHV diploma hebt gehaald
Nog nooit van gehoord. Het is dan ook een makkelijke, korte cursus.
Nee bij mij was dit gewoon onderdeel van je werk, niet iets waardoor je extra ging verdienen. Overigens vond ik het wel fijn om te hebben, je weet maar nooit wanneer het van pas komt. Daarnaast is het voor een eventuele volgende werkgever wel een pluspunt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Op mijn werk is er een toeslag, dit is niet heel veel. Volgens mij is het belangrijk om een BHV cursus te doen om te zorgen dat je mensen kan helpen en niet om je salaris te verhogen.
Ik ben ook BHVer maar krijg geen toeslag.
Nee
Ik ben ook BHV'er en heb mijn certificaat (en de jaarlijkse opfriscursussen) gekregen van mijn werkgever. In ruil daarvoor verleen ik hulp als dat nodig zou zijn, wat gelukkig niet het geval is. Geen extra toeslag en gezien de frequentie in mijn ogen ook niet nodig, ik ben juist blij dat ik kosteloos de handelingen heb mogen leren.
Ik ben werkgever, bij ons krijgen ze geen toeslag.

Zou ook niet weten waarom? Als ze weg gaan bij het bedrijf hebben ze hun bhv mee voor een volgende werkgever en mogen wij weer iemand nieuw de cursus laten volgen, met bijbehorende kosten.

Maar wij verplichten ook niemand om bhv te doen, mensen kiezen er vrijwillig voor of ze het al dan niet willen volgen.
My way or the highway!
Ik heb het inderdaad ook op mijn cv gezet, maar tot op heden nog geen profijt van gehad.
In sommige functies / gemeenten (dan gaat het om ambtenaren) krijg je een toelage.

In het onderwijs bijvoorbeeld 15 euro bruto per maand.
Hier werd me toen ik net was aangenomen tussen neus en lippen door verteld dat ik ook nog even BHV-er moest worden. 4x per jaar cursus waarvan 3x verplicht. Cursus en uren worden betaald door de werkgever en that's it....

Ik vind het ook voor thuis wel praktisch om te hebben.
I don't care, i love it!!
Die toelage voor ambtenaren is niet voor het gevolgd hebben van de cursus, maar voor het deelnemen aan het BHV team.

Dat in actie komt in noodsituaties en daarvoor ook regelmatig moet oefenen, zoals bv de ontruiming van een gebouw bij brand, het gebruik van perslucht, e.d.

Je doet er dus echt iets voor. Verder moet je zorgen dat je in conditie blijft.

De vergoeding is over het algemeen laag in vergelijking met de gevraagde inspanning
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Bij sommige bedrijven krijg je verder geen toeslag.

Maar ik kan mij herinneren (ik heb ook een geruime tijd bij het kruidvat gewerkt) je ook een toeslag kreeg als je bijvoorbeeld sleutelhouder was. Een diploma 'verkoop in de drogisterij' betekende al salarisverhoging. Het kan best zijn dat je wel een verhoging krijgt. De enige manier om er achter te komen is te vragen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bij mijn vorige en bij mijn huidige werkgever krijg je inderdaad een jaarlijkse vergoeding als je het hele jaar bij de BHV-ploeg hebt gezeten. Denk aan zo'n 150-200 euro per jaar. Maar daarvoor moest ik dan wel regelmatig oefenavonden bijwonen, dagelijks met een portofoon rondlopen (grote panden) en in actie komen als er iets aan de hand was.
Mijn man heeft jaren in een UMC gewerkt en daar kreeg je wel een bepaald bedrag per jaar.
Bij ons krijg je ongeveer15 euro per maand extra. Dat tikt op jaarbasis best leuk aan. Het is ook handig als je elders gaat werken, in veel bedrijven is er behoefte aan een bhv-er. Zelf ben ik geen bhv-er. ( ik kan niet tegen bloed)

Je kunt aan je leidinggevende vragen of je ook een aanvullende ehbo-cursus mag doen. Leuk en leerzaam.
Bruto? Dat tikt toch voor geen meter aan? Leerzaam is het wel.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hier krijg je wel een toelage, heel weinig volgens mij.
Ik krijg wel een toeslag als BHV'er en ploegleider. Beide functies leveren een paar honderd euro per jaar op. Daarnaast betaalt de baas de cursussen en deze worden in werktijd gevolgd.
quote:Flea78 schreef op 20 juli 2016 @ 12:57:

In sommige functies / gemeenten (dan gaat het om ambtenaren) krijg je een toelage.

In het onderwijs bijvoorbeeld 15 euro bruto per maand.Dat is niet standaard. Hier CAO primair onderwijs en geen toelage bij BHV
Ik destijds wel, € 7 per maand.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:itsme1973 schreef op 20 juli 2016 @ 14:32:

[...]

Dat is niet standaard. Hier CAO primair onderwijs en geen toelage bij BHV

Ik zag het. Raar eigenlijk!

Ik werk in het VO en had de CAO po nog niet bekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven