Toeslag BHV
woensdag 20 juli 2016 om 12:44
Hallo.
Ik werk bij de Kruidvat en probeer mezelf daar omhoog te werken. Ik ben net 22 geworden en de kans is erg groot dat ik over 1.5 maand een vast 32 uur contract krijg. Aan mij is gevraagd of ik een BHV cursus (op hun kosten) wil volgen, dit ga ik doen omdat ik de laatste tijd vaak de leiding heb en toch wil doorgroeien tot filliaalmanager.
Krijg je nadat je je bhv certificaat hebt behaald ook een soort van bhv toeslag bij je loon op?
Ik werk bij de Kruidvat en probeer mezelf daar omhoog te werken. Ik ben net 22 geworden en de kans is erg groot dat ik over 1.5 maand een vast 32 uur contract krijg. Aan mij is gevraagd of ik een BHV cursus (op hun kosten) wil volgen, dit ga ik doen omdat ik de laatste tijd vaak de leiding heb en toch wil doorgroeien tot filliaalmanager.
Krijg je nadat je je bhv certificaat hebt behaald ook een soort van bhv toeslag bij je loon op?
woensdag 20 juli 2016 om 12:49
woensdag 20 juli 2016 om 12:54
Ik ben ook BHV'er en heb mijn certificaat (en de jaarlijkse opfriscursussen) gekregen van mijn werkgever. In ruil daarvoor verleen ik hulp als dat nodig zou zijn, wat gelukkig niet het geval is. Geen extra toeslag en gezien de frequentie in mijn ogen ook niet nodig, ik ben juist blij dat ik kosteloos de handelingen heb mogen leren.
woensdag 20 juli 2016 om 12:55
Ik ben werkgever, bij ons krijgen ze geen toeslag.
Zou ook niet weten waarom? Als ze weg gaan bij het bedrijf hebben ze hun bhv mee voor een volgende werkgever en mogen wij weer iemand nieuw de cursus laten volgen, met bijbehorende kosten.
Maar wij verplichten ook niemand om bhv te doen, mensen kiezen er vrijwillig voor of ze het al dan niet willen volgen.
Zou ook niet weten waarom? Als ze weg gaan bij het bedrijf hebben ze hun bhv mee voor een volgende werkgever en mogen wij weer iemand nieuw de cursus laten volgen, met bijbehorende kosten.
Maar wij verplichten ook niemand om bhv te doen, mensen kiezen er vrijwillig voor of ze het al dan niet willen volgen.
My way or the highway!
woensdag 20 juli 2016 om 13:05
Hier werd me toen ik net was aangenomen tussen neus en lippen door verteld dat ik ook nog even BHV-er moest worden. 4x per jaar cursus waarvan 3x verplicht. Cursus en uren worden betaald door de werkgever en that's it....
Ik vind het ook voor thuis wel praktisch om te hebben.
Ik vind het ook voor thuis wel praktisch om te hebben.
I don't care, i love it!!
woensdag 20 juli 2016 om 13:12
Die toelage voor ambtenaren is niet voor het gevolgd hebben van de cursus, maar voor het deelnemen aan het BHV team.
Dat in actie komt in noodsituaties en daarvoor ook regelmatig moet oefenen, zoals bv de ontruiming van een gebouw bij brand, het gebruik van perslucht, e.d.
Je doet er dus echt iets voor. Verder moet je zorgen dat je in conditie blijft.
De vergoeding is over het algemeen laag in vergelijking met de gevraagde inspanning
Dat in actie komt in noodsituaties en daarvoor ook regelmatig moet oefenen, zoals bv de ontruiming van een gebouw bij brand, het gebruik van perslucht, e.d.
Je doet er dus echt iets voor. Verder moet je zorgen dat je in conditie blijft.
De vergoeding is over het algemeen laag in vergelijking met de gevraagde inspanning
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 20 juli 2016 om 13:13
Bij sommige bedrijven krijg je verder geen toeslag.
Maar ik kan mij herinneren (ik heb ook een geruime tijd bij het kruidvat gewerkt) je ook een toeslag kreeg als je bijvoorbeeld sleutelhouder was. Een diploma 'verkoop in de drogisterij' betekende al salarisverhoging. Het kan best zijn dat je wel een verhoging krijgt. De enige manier om er achter te komen is te vragen.
Maar ik kan mij herinneren (ik heb ook een geruime tijd bij het kruidvat gewerkt) je ook een toeslag kreeg als je bijvoorbeeld sleutelhouder was. Een diploma 'verkoop in de drogisterij' betekende al salarisverhoging. Het kan best zijn dat je wel een verhoging krijgt. De enige manier om er achter te komen is te vragen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 juli 2016 om 13:23
Bij mijn vorige en bij mijn huidige werkgever krijg je inderdaad een jaarlijkse vergoeding als je het hele jaar bij de BHV-ploeg hebt gezeten. Denk aan zo'n 150-200 euro per jaar. Maar daarvoor moest ik dan wel regelmatig oefenavonden bijwonen, dagelijks met een portofoon rondlopen (grote panden) en in actie komen als er iets aan de hand was.
woensdag 20 juli 2016 om 13:42
Bij ons krijg je ongeveer15 euro per maand extra. Dat tikt op jaarbasis best leuk aan. Het is ook handig als je elders gaat werken, in veel bedrijven is er behoefte aan een bhv-er. Zelf ben ik geen bhv-er. ( ik kan niet tegen bloed)
Je kunt aan je leidinggevende vragen of je ook een aanvullende ehbo-cursus mag doen. Leuk en leerzaam.
Je kunt aan je leidinggevende vragen of je ook een aanvullende ehbo-cursus mag doen. Leuk en leerzaam.