Werk & Studie alle pijlers

Toeslag BHV

20-07-2016 12:44 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.

Ik werk bij de Kruidvat en probeer mezelf daar omhoog te werken. Ik ben net 22 geworden en de kans is erg groot dat ik over 1.5 maand een vast 32 uur contract krijg. Aan mij is gevraagd of ik een BHV cursus (op hun kosten) wil volgen, dit ga ik doen omdat ik de laatste tijd vaak de leiding heb en toch wil doorgroeien tot filliaalmanager.

Krijg je nadat je je bhv certificaat hebt behaald ook een soort van bhv toeslag bij je loon op?
quote:polo1985 schreef op 20 juli 2016 @ 13:05:

Hier werd me toen ik net was aangenomen tussen neus en lippen door verteld dat ik ook nog even BHV-er moest worden. 4x per jaar cursus waarvan 3x verplicht. Cursus en uren worden betaald door de werkgever en that's it....

Ik vind het ook voor thuis wel praktisch om te hebben. serieus? Wat een nare en vooral domme zet van dat bedrijf. Als BHV is het wel praktisch dat je bijvoorbeeld tegen bloed kan en rustig blijft in noodsituaties. Als je van jezelf weet dat je daar niet het type voor bent moet dat niet als een verplichting gesteld worden. Als je iemand aanneemt en vervolgens tussen neus en lippen door vertelt dat degene ook nog even BHV moet gaan uitvoeren dan heb je dus kans dat je bedrijfshulpverlener bij de eerste druppel bloed zelf tegen de vlakte gaat.
Ik krijg 1x per jaar iets extra's. 150 euro bruto oid.

Daar moet je het niet voor doen denk ik. Hier (groot bedrijf) is het vrijwillig en doen alleen de mensen het die er echt in geïnteresseerd in zijn.
Ik krijg ieder jaar, in december, een eenmalige uitkering, 200,- netto.

Direct bij mijn indiensttreding werd me gevraagd ( eigenlijk wat opgedrongen) of ik BHV'er wilde worden.

We werken in een grote detacheringsorganisatie en ik ben een van de weinigen die geen ambulante functie heeft en dus eigenlijk altijd op kantoor aanwezig is.

Ik moet zeggen dat ik er steeds meer naar neig om er mee te stoppen. Ik kan prima tegen bloed oid, maar ik ga echt met tegenzin naar de training en de bijeenkomsten..
quote:stripverhaal schreef op 20 juli 2016 @ 14:40:

[...]

serieus? Wat een nare en vooral domme zet van dat bedrijf. Als BHV is het wel praktisch dat je bijvoorbeeld tegen bloed kan en rustig blijft in noodsituaties. Als je van jezelf weet dat je daar niet het type voor bent moet dat niet als een verplichting gesteld worden. Als je iemand aanneemt en vervolgens tussen neus en lippen door vertelt dat degene ook nog even BHV moet gaan uitvoeren dan heb je dus kans dat je bedrijfshulpverlener bij de eerste druppel bloed zelf tegen de vlakte gaat.Scheelt dat ik hele dagen in het bloed zit met m'n werk, dus ik kan er tegen. Werk in het ziekenhuis en ze hebben gewoon gekeken van welke afdelingen er het beste mensen gemist kunnen worden zonder dat de patiëntenzorg ernstig in het gedrang komt. Maar het was toendertijd wel apart. Nu weet ik niet beter meer.
I don't care, i love it!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven