Lijf & Lijn alle pijlers

Vierdaagse van Nijmegen, de 100e!

10-04-2016 20:47 143 berichten
Ja hoor, ingeloot! Dit jaar ga ik voor de allereerste (en misschien ook wel allerlaatste) keer de Vierdaagse van Nijmegen lopen. Ik heb me ingeschreven voor 40 kilometer.

Wie o wie loopt er nog meer mee? Misschien kunnen we hier tips & trucs uitwisselen, en do's & don'ts natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Succes gewenst! En veel sterkte met dit weer.

Vergeet niet te eten ! al heb je door de warmte mogelijk geen trek, tóch iets eten. Met zout
Ik vond vandaag de laatste 5 km het pittigst vanwege de zon. Zit nu in een stukje schaduw naast mijn tens bij te komen. Wat ik ook vermoeiend vond was op een gegeven moment al die verschillende soorten muziek door elkaar. Al met al wel een gezellige sfeer. Morgen om 6 uur starten. Hopelijk met minder zon of koeler.
Oh Bij_Zonder, dat klinkt echt niet fijn. Hopelijk is het je vandaag beter af gegaan.

Ik vond het ook echt naar al die ambulances. Zoveel heb ik er nog nooit gezien met een Vierdaagse.

Bij mij ging het gisteren en vandaag wel aardig. Gelukkig geen blaren, alleen een beetje stijve benen. Ik vond het laatste stuk over de Waalkade en de berg op wel echt moordend in die hitte, zonder een zuchtje wind.

Gelukkig nu al op de helft, nog maar 2 dagen! Zet hem op allemaal!
Succes met de andere twee dagen.
Er kwamen aanmerkelijk meer ambulances langs mijn werkplek in het Radboud dan normaal :(.

De soldaten zongen gelukkig nog.

Maar het was zo gloeiend heet.. echt te erg.

Gelukkig heeft het nu even geregeld en is het bewolkt.

Heel veel sterkte weer morgen!
Ik heb de handdoek in de ring gegooid. Gisteren wel gefinisht en daar ben ik trots op. Maar wat een dag weer... Heb in het laatste stuk voor Nijmegen twee mensen voorover zien klappen en ehbo verleend, 1 epileptische aanval en 1 hartstilstand. Ben verder gegaan zodra ambulancepersoneel het over had genomen.

M'n onderbenen zijn verbrand, de blaren staan er op ondanks veel smeren.

I'm done...

Pa, zoon en tante zijn wel gestart vandaag, ben apetrots op ze!

Ik wens alle lopende VF-ers een fantastische dag vandaag, jullie zijn bikkels!!!
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 25-07-2016 20:20
Reden: privacy
% gewijzigd
Bij-zonder, wat een dag heb je achter de rug..

Jij bent ook een bikkel ook al loop je hem niet uit! Twee van zulke extreem hete dagen was eigenlijk al meer dan een wandelaar kan verdragen.

Bij ons in het ziekenhuis werd vandaag ernstig getwijfeld of dit lopen nog wel verstandig is, ook door artsen..
Bij_zonder, jammer dat je bent uitgevallen! Maar een verstandige keuze om goed naar je lichaam te luisteren. Zoals Ambra hierboven ook schrijft: een tocht als deze (zeker bij deze temperaturen) is waarschijnlijk ook gewoon niet gezond.

Xandora, wat was jij gisteren vroeg binnen, als je om 15.09 uur alweer naast je tentje zat!! Hopelijk is het je vandaag goed vergaan. En ikxi ook natuurlijk.

Met mij gaat het eigenlijk prima. Wat stijve spieren, maar verder nergens last van. Vandaag rond half vier op de Wedren. Daar een poosje blijven hangen. Dan zie je in het laatste half uur toch wel veel mensen langskomen waarvan je je echt afvraagt hoe ze dit in vredesnaam 30 of meer kilometer hebben volgehouden. Zo'n gestrompel, voeten niet meer kunnen afrollen, scheve ruggen. Aan de ene kant heb ik bewondering voor mensen die blijkbaar zo'n enorm doorzettingsvermogen hebben, aan de andere kant is het natuurlijk gewoon gekkenwerk.

Op naar de laatste loodjes, morgen een groot feestje!
Ik wens jullie wederom veel succes!

See you op de Via Gladiola!
Ben uiteindelijk op de eerste hulp van het ziekenhuis beland vanwege die verbrande onderbenen. Ik werd misselijk en duizelig en er begon van alles op te zwellen. Tussen mijn knieën en enkels joekels van brandwonden, ondanks om de anderhalf uur smeren met factor 50. Zalf, gaas en zwachtels, benen omhoog ivm het vocht dat zich aan het ophopen is, pijnstillers en mag de komende dagen de zon niet in.

Wie wandelt wordt 100, nou zo oud voel ik me wel ja.

Maar goed, er is een plekje voor me gereserveerd in de schaduw bij een radiostation in Molenhoek zometeen. Ik zal naar jullie zwaaien, jullie aanmoedigen en ik heb de job van chef komkommersnijder toegewezen gekregen

Zet 'm op, en haal dat welverdiende kruisje op!!!
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 25-07-2016 20:21
Reden: privacy
% gewijzigd
Bijzonder, wat jammer dat je uitgevallen bent. Maar als ik lees wat die asfaltbrand met je gedaan heeft, denk ik wel dat dat het beste is. Sterkte ermee, ik hoop dat het snel heelt. En wat moet dat heftig zijn, als je onderweg mensen ziet bezwijken... Ik heb op televisie ook een aantal mensen richting de finish zien zwalken, waarbij alle vezels in mijn lichaam zeiden: die dit nou niet, stop ermee, dit is niet gezond! Verder heel veel wandelaars die nergens last van hadden, gelukkig, maar het zijn wel de beelden van die zwalkende mensen die op je netvlies blijven hangen.
Ikxi84 kwam net hier voorbij lopen! Ze herkende me (aan m'n oogverblindend witte verband denk ik ) en we hebben kort gepraat voor ze verder ging.

Met haar toestemming laat ik jullie weten dat het goed gaat met haar, ze gaat 'm uitlopen!

Nog ongeveer 10 kilometer te gaan!
Dank je wel LunaLoona!
Voor degenen die nog lopen: het zit er bijna op! Hoe is het gegaan?
Ik kijk nu het laatste deel van de uitzending op tv. Elk jaar weer roepen ze dat mensen die na 6 uur binnenkomen het niet gehaald hebben. Ik vind dat zo stom! Ok, je krijgt geen medaille na de deathline, maar als je over de finish komt heb je de afstand afgelegd en dus de vierdaagse uitgelopen.

Het zou mij echt geen donder kunnen schelen dat ze me geen medaille zouden geven. Maar laat ze me niet vertellen dat ik het niet gehaald zou hebben.

Net wordt trouwens bekend dat ze een half uur extra krijgen vandaag, tot half 7
quote:Bij_Zonder schreef op 22 juli 2016 @ 12:54:

Ikxi84 kwam net hier voorbij lopen! Ze herkende me (aan m'n oogverblindend witte verband denk ik ) en we hebben kort gepraat voor ze verder ging.

Met haar toestemming laat ik jullie weten dat het goed gaat met haar, ze gaat 'm uitlopen!

Nog ongeveer 10 kilometer te gaan!Yeah!
quote:SinDudas schreef op 22 juli 2016 @ 18:01:

Ik kijk nu het laatste deel van de uitzending op tv. Elk jaar weer roepen ze dat mensen die na 6 uur binnenkomen het niet gehaald hebben. Ik vind dat zo stom! Ok, je krijgt geen medaille na de deathline, maar als je over de finish komt heb je de afstand afgelegd en dus de vierdaagse uitgelopen.

Het zou mij echt geen donder kunnen schelen dat ze me geen medaille zouden geven. Maar laat ze me niet vertellen dat ik het niet gehaald zou hebben.

Net wordt trouwens bekend dat ze een half uur extra krijgen vandaag, tot half 7Ben het op zich met je eens, maar ja, ze moeten ergens een (offieciële) grens stellen. Wel heel goed nieuws dat men tot half zeven heeft vandaag!
Echt mijn bewondering voor iedereen die heeft meegelopen! Paar familieleden hebben ook meegelopen, en hebben het ook alle 4 de dagen volgehouden. Ik wil hem zelf ook een keer lopen. Maar het was deze week wel pittig zeg! Vooral de woensdag.. Echt nogmaals bewondering voor iedereen! Superknap
quote:LunaLoona schreef op 22 juli 2016 @ 18:07:

[...]

Ben het op zich met je eens, maar ja, ze moeten ergens een (offieciële) grens stellen. Wel heel goed nieuws dat men tot half zeven heeft vandaag!Officiele grens is prima. Ik snap dat ook maar ik kan niet tegen de zin: ze hebben het niet gehaald. Dat is gewoon niet waar namelijk.
Ai, dat klinkt naar Bij_zonder. Hopelijk ben je weer een beetje pijnvrij.

Ik heb 'm uitgelopen. Kneep hem wel een beetje met dat noodweer vanochtend, ik liep met dat onweer op de dijk en dat voelde niet echt fijn en veilig. Gelukkig niets gebeurd. Even balen van de regen, maar gelukkig klaarde het later weer goed.

Nu lekker met de beentjes omhoog en niets meer doen dit weekend . Andere lopers ook gefeliciteerd!
Ik heb 'm ook uitgelopen. Paar flinke blaren. Zien er erger uit dan ze voelen. Hopelijk herstelt het wel snel.
Ik heb m ook uitgelopen, wel veel last van warmte vlekken op mijn onderbenen en voeten. He get bij_zonder wat vervelend allemaal zeg. Vond de via gladiola wel erg lang voor mijn gevoel. En al die mensen, wat een volk. Iemand Willem nog gespot?? Ik niet. Vond het bijzonder dat er zover nationaliteiten meeliepen.
Respect hoor dames! En Bij_zonder, wat jammer zeg! Ik heb vandaag bijna de hele dag tv gekeken, wat een topsfeer. Het was deze week wel erg zwaar met die hitte, ik benijd jullie niet.

Mijn man en ik zijn ook enthousiast nu, en willen 'm volgend jaar ook gaan lopen. We wandelen al regelmatig, maar nooit meer dan een kilometer of 20, dus dat wordt nog wel even trainen. Ik wil me in januari gaan aanmelden bij Via Vierdaagse, dan zijn we in ieder geval verzekerd van een startbewijs. Een hotel heb ik al geboekt; we willen perse niet in een tent slapen, en mijn man wil alleen meedoen als hij zeker weet dat er een bed voor 'm klaarstaat in Nijmegen. Ik kan het hotel trouwens nog kostenloos annuleren, dus we zitten nog nergens aan vast. Maar de plannen zijn er!
Goed plan! Ik heb dit jaar de Via Vierdaagse gedaan en dat heeft me echt wel geholpen om 'm uit te lopen.

Tip: zoek nog een andere verzorgingspost. Kwbn biedt 1 post en dat vond ik echt te weinig. Heb bij een aantal andere posten ook gerust: RET, Herpen bijv. Intratuin heeft ook veel posten onderweg.
Bedankt voor de tip! Ik open begin volgend jaar wel een nieuw topic, maar het is handig dat ik dit alvast weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven