Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).

Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.

Bedankt!!

Groetjes,

Roos
20 Kilo in 8 maanden vind ik wel erg snel hoor. Een kilo of 2 per maand is verantwoord wordt gezegd. Hoe sneller je afvalt hoe groter je kans op terugjojo-en.

Ik ben ook 8 maanden bezig (niet met lijnen, wel met gezond eten en sporten) en ben nu 14 kilo kwijt.

Ik ben de afgelopen weken 5 amper afgevallen (was erg blij dat ik opeens ruim een pond kwijt was vandaag ) maar ook niet aangekomen, op de normale wisselingen na ivm je cyclus dan.

In de afgelopen weken heb ik wel gesport (maar minder dan voorheen) niet altijd even gezond gegeten, een dip gehad en ongesteld geweest en ik bleef gewoon rond hetzelfde gewicht schommelen.

Van andere keren weet ik dat ik geen periodes had dat de boel stabiliseerde, maar dat ik dan gewoon weer aankwam zodra ik ook maar iets deed wat slecht was voor de lijn. En dan was ik ook in korte tijd veel afgevallen.

Dus alhoewel het soms bloedfrustrerend is, ik ben erg blij dat ik het op deze manier doe.

(want zelfs toen ik in kilo's niet afviel afgelopen periode, kon ik opeens wel weer een rokje aan dat heel lang niet had gepast)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Bitch: goed te lezen wat jouw ervaringen waren! Super dat je dus na 6 maanden wat ging merken...Geeft de mens weer moed.

Bosaapje: Fijn dat jouw zelfvertrouwen gestegen is! Dat is ook heeeeel veeeel waard!

Ik ga vandaag naar Amsterdam. Morgen weer sporten.
Bij mij ging de knop vorig jaar rond deze tijd om. Ik woog toen 77 kilo bij een een lengte van 1,72.

Nu een jaar later weeg ik 63,9 (vanochtend). De discipline is dus gekomen en eigenlijk niet meer weggegaan. Ik schommel nu al een paar maanden tussen de 63 en 65 en ik vind het prima zo. Zwaarder dan 65 wil ik niet meer worden, dus ik houd het nauwlettend in de gaten.

Ik ben gezonder gaan eten en meer gaan sporten. Ik fitness 1x in de week (maar dat deed ik al) en ik ben 1x in de week gaan zwemmen.

Heel intensief sporten lukt helaas niet vanwege reuma, dus ik noem het altijd maar bewegen om mijn bewegingsvrijheid te behouden. Leuk vind ik het dus niet omdat ik altijd wel ergens pijn heb, maar het houdt me niet tegen. Ik heb zelfs de zwemvierdaagse gezwommen, ik had niet gedacht dat ik dat ooit nog zou kunnen. In het begin zwom ik als een hijgend hondje achter iedereen aan, haha. Ik werd door iedereen aan alle kanten ingehaald.

Ik ben erg trots op mezelf dat het gelukt is, de motivatie om dit gewicht te behouden is nog altijd aanwezig. Ik voel me beter, qua reuma en zit ook lekker in mijn vel. Krijg tot op de dag van vandaag nog altijd complimentjes. Ik zit nu op een gewicht wat ik nog nooit eerder gewogen heb, afgezien van mijn kindertijd uiteraard.

Jou lukt het ook, daar ben ik van overtuigd!!!

groetjes Bumper
Roos803, in Amsterdam wandel je waarschijnlijk heel wat af.

Dat is ook beweging veel plezier.

Bumper, jij bent een doorzetter.
interval in mijn beleving, is tot aan max en weer terug tot herstel, dus flink buffelen.

Eiwitmaaltijden: vis, kip vlees, zuivel ei
Bumper thumbs up!!

Meds: hoevaak moet ik buikspieren trainen? 3 x per week of vaker? Wat is de meest effectieve trainingsvorm...trainen met zoveel mogelijk kg en zo min mogelijk herhalingen of juist andersom (cardiotraining dan in feite)? Voor andere gedeeltes snap ik het verschil...maar buik niet zo...want daar kan je toch niet groeien.

Ik train op de apparaten..omdat ik daar de gewicht kan instellen en ik dus wat meer weerstand heb.

Of raad jij aan om het op het matje te doen?

verder succes allen met trainen!
quote:Voor andere gedeeltes snap ik het verschil...maar buik niet zo...want daar kan je toch niet groeien.Echt wel
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:lepa_ana schreef op 29 november 2008 @ 19:28:

Bumper thumbs up!!

Meds: hoevaak moet ik buikspieren trainen? 3 x per week of vaker? Wat is de meest effectieve trainingsvorm...trainen met zoveel mogelijk kg en zo min mogelijk herhalingen of juist andersom (cardiotraining dan in feite)? Voor andere gedeeltes snap ik het verschil...maar buik niet zo...want daar kan je toch niet groeien.

Ik train op de apparaten..omdat ik daar de gewicht kan instellen en ik dus wat meer weerstand heb.

Of raad jij aan om het op het matje te doen?

verder succes allen met trainen!

Hallo schat ik heb het je al driehonderd keer gezegd, voor je buik moet je echt inzetten op cardio, doe hooguit drie keer in de week abs, en dan geen 50 reps. gewoon setjes van 8 en varieer in oefeningen.

Dus ook op de mat en ook op de bal
ja idd, je had het gezegd. Ik weet t weer. Sorry. Maar ik wist niet meer op welke topic.

Gaat goedkomen. Bedankt
lepa als je squats doet hoef je eigenlijk geen buikspieren te doen.

Je pakt daarmee je buikspieren al aan, ook je onder rug spieren worden goed aangepakt.

ps figureatlete.com is een leuke site waar je veel info op kan vinden.

En die vrouwen!! wat een geweldige body's hebben die zeg.

Maar smaken verschillen mijn hubbie vindt het dus helemaal niks.
Vandaag gesport. Ik had het nog nooit in het weekend gedaan en nu ik kreeg ik de geest. Een gezellig sfeertje op de zondag. Voor herhaling vatbaar.

Ik ben gebleven tot sluitingstijd (13 uur) en daarna gingen ze aan de slag om de apparaten die weg gaan uit elkaar te halen en in de vrachtwagen te bergen. Ik benijd die mensen echt niet.... Alleen die gewichten al die aan zo'n apparaat zitten...

Morgenvroeg komen dan de nieuwe en dan wordt het uitproberen. Leuk

Ondanks het sporten zweet ik nooit. Ik heb al gegoogled maar vind alleen info over overmatig zweten. Nog iemand die nooit zweet? Ook in de sauna zweet ik niet of nauwelijks.

Fijne zondag allemaal.
Ik zweette vroeger ook nauwelijks, ook niet in de sauna. Tot ik vaker naar de sauna ging, toen kwam het opeens los. Het leek wel alsof ergens een stop uit was getrokken... En nu zweet ik bij het minste geringste en daar baal ik best van. Ik moet wel zeggen, nu ik méér sport wordt het wel weer een beetje minder.

Overigens zweet ik in de sauna ook meer als ik niet te hoog/ te heet ga liggen. Het lijkt wel alsof het vocht dan direct verdampt ofzo.

Ik heb na maandag niet gesport want ik voelde in de verte een griepje opkomen en ik ga dinsdag op vakantie dus dat kan ik niet hebben. Heb rust genomen en weer veel vitamines geslikt en ik lijk het eronder te hebben :-) Vandaag weer wezen sporten en daarna een lekker stoombad.

Ik bedacht wel dat het vasthouden van al die apparaten op de sportschool het oplopen van virusjes wel bevordert. Mijn collega zei toen dat zij de handvaten altijd desinfecteert voor ze op een apparaat gaat. Er staan wel van die sprayflessen op de sportschool (van die dingen waar je ook een zonnebank mee schoonmaakt) maar ik gebruik ze nooit. Jullie wel?

enne mijn buik is het eerste dat groeit -als ik niet sport dus. Begint nu aardig weg te trekken en daar ben ik heel blij mee.
.
Impala, ik was mijn handen altijd na gebruik van de crosstrainer, roeimachine of spinningfiets. Ik maak de apparaten na gebruik schoon. Niet iedereen doet dat.
Zonnebank natuurlijk wel maar de toestellen? Ik heb het nog nooit gezien.... Ik weet niet hoe het bij de RPM er aan toe gaat want dat is in een aparte zaal.

Impala, geef een flinke mep tegen die virus, vakantie is vakantie....OOK voor dat ding.

Geniet ervan en een veilige terugkeer.
Roossssssssssss, ben je er nog???
Hier gaat het niet goed. ALthans wel met mij, maar niet met het sporten. Ik ben vrijdag voor het laatst geweeset. Ik wilde vanavond weer. Kwam pas laat thuis uit mijn werk en was kapot. Ik ging even liggen...ja en daar ga je dan....

Morgen werken en 's avonds weer overleg met mijn direkteur. Dus wordt het woensdag...

Baal ervan, maar weet ook dat het bij deze tijd hoort. Ik zit in het basisonderwijs en het is gewoon heeel heeeel druk en heele lange dagen...(maar goed, is wel waar, maar geen smoes).

Ik ben wel weer aangekomen. Heb van het weekend zak chips! gegeten. Was tijd geleden en wat was het lekker! ohhh...

En dan zie ik op school die slanke collega's lekkere traktities eten enz...grrr.

Maar goed ik ga lekker slapen.

Succes allemaal met sporten en andere zaken!

Oja meds: hoe vaak train jij per week??
Foeiii Roos, eigenlijk zou je met de bloot moeten. Solly

Die bank hé, zo'n aantrekkelijk voorwerp.... Ik weet er alles van

Maak je nou niet te druk dat je niet kunt sporten want heus, een dag heeft maar 24 uur en daar zitten ook de uren van het slapen bij. Je hebt er niks aan om de boel te forceren.

Troost je met de gedachte dat het bijna kerstvakantie is en dat je dan wel regelmatig naar de sportschool kunt.

Ben je, denk je dat je nu aangekomen bent door die zak chips of heb je op de weegschaal gestaan en ben je aangekomen en denk je dat het door die chips komt???

Gooi anders die dingen (snaaidingen) zoals chips, koek en chocolade weg, koop het niet meer. Zo heb je een stok achter de deur om niet meer te snoepen, snaaien.
Roos, het is nu een drukke periode in het onderwijs. Ga jezelf nu niet schuldig voelen en schakel over naar twee keer per week. In de klas beweeg je ook.

Van een zak chips kom je niet aan, dus voel je niet ellendig.

Vandaag gewandeld met de hond van de buren.
Dag dames!

Zo te zien allemaal nog fanatiek bezig met sporten! Knap hoor!

Op school is het nu inderdaad erg druk.... Mij helpt het heel erg dat ik op 2 vaste dagen sport. Als je daaraan went is het makkelijker vol te houden omdat je je erop in stelt.

Ik ga elke maandagavond naar xco en elke woensdag naar bodypump (ja mag straks weer! ) Die derde keer kan ik dan lekker inplannen wanneer ik tijd heb. Vaak in het weekend. Heel relaxed vind ik dat. Misschien een tip...

Veel sport plezier als jullie nog gaan vandaag!
Zo doe ik het ook Madelon.
ik ook madelon :D Wat zijn we toch allemaal weer eens eensgezind

PS> Pipi vond je reactie geweldig, las hem net. Had 't over t hoofd gezien.

Die opmerking over dat een buik zeker wel kan groeien. hahahahaha (en óf ie kan groeien)
Hey meiden,

Nou nog niet gesport hoor deze week! Maandag laat thuis en ik was gewoon echt helemaal kapot...niet gewoon moe...dus niet gegaan, gister was ik zes uur thuis en moest om half acht weer op school zijn...vandaag laat thuis, en had afspraak vanavond die belangrijk was.

Vrijdag kan ik ook niet, want ik ga sint vieren op school en daarna naar huis, spullen halen en sint vieren met de familie.

Ik heb maar tegen mezelf gezegd dat ik het deze drie weken wel ga zien. Ik vind het niet fijn, maar het is gewoon echt druk. VOlgende week rapportavonden en ga zo maar door. Ik voel me wel schuldig, maar ik ga mezelf er niet meer zo schuldig over voelen....'

Goed dat iedereen zo volhoudt! Bij mij komt het ook goed hoor! Ik ga zaterdag wel
roos dat ligt eraan wat het seizoen is, in voorjaar zomer train in veel meer dan in de winter. Nu gemiddeld 5 dagen per week
Roos, en vergeet vooral het gewone lopen tussendoor niet.

Meds, doe je dit frequente sporten naast een baan, partner/ kinderen en huishouden?
quote:titana schreef op 02 december 2008 @ 18:55:

Van een zak chips kom je niet aan, dus voel je niet ellendig.

Echt? Joepie!

Ik ga chips kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven