Duif vast op balkon

20-07-2016 22:31 91 berichten
Sinds een uur zit er een duif op de balustrade van ons balkon. Zon is allang onder, ik dacht eerst dat hij zat te genieten van de zonsondergang. Heel vertederend en oooo schattig, maar wanneer hij zal landen op ons terras zal hij moeilijk weer weg kunnen. Terras is gesloten langs de zijkanten en bovenkanten. Daarnaast ook geen zin in duivenpoep, hoewel hij daarnet netjes zijn kont draaide en over het balkon poepte!

Wat ik ook doe, hij gaat niet weg!

Wat ik al heb geprobeerd:

- wapperen met rood T-shirt

- (zacht) duwtje gegeven met stok, hiervan ging hij alleen rondjes draaien

- zijn staart geaaid, ging ook rondjes draaien

- water op zijn kop gekapt, vond hij precies heerlijk in deze hitte?

- lawaai gemaakt, doet hem niets

- wapperen met handdoek

- brood gegooid, maar ernaast gemikt, ben beroerde werper

- uitbundig gefotografeerd, want manlief zal me niet geloven

En wat nu? Nog tips om deze ongenodigde bezoeker weg te jagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 21 juli 2016 @ 00:06:

Zorg je wel dat hij morgenochtend zijn tas meeneemt?

[img]http://plaatjes.moppentap.nl/plaatjes/a/282.jpg[/img] Maar moet daar ook een postzegel op dan?
iedereen leest mee
Die is moe en vliegt vanzelf weer weg, zo niet dan bel je morgen het nummer op de ring.
Ik lig me hier in bed oprecht af te vragen wat voor post zo'n duif dan brengt.

Afijn ik ga even Googlen, ik ken postduiven alleen uit films.
Voorlopig blijft hij op post... Die zit lekker te maffen op mijn balkon. Haha, geen postzak gezien. Misschien dat hij daarom niet terug durft... Man wil nu plotseling een huisdier. Die zit al de hele avond als een halve gare te staren. Dat ook nog.

Ik ga dan ook wat slapen.

Ik houd jullie op de hoogte!
Morgen 2 parkieten halen (met bijhorende kooi en voeder) voor manlief ?

Kan ie vanaf nu elke avond naar een vogel zitten staren.
GI Joe postduif

https://nl.wikipedia.org/wiki/G.I._Joe_(duif)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:Elianora schreef op 20 juli 2016 @ 22:47:

Oké, ik heb water gezet en brood gelegd.

Ik heb soms ook last van duiven. Die zitten niet vast op het balkon zoals omschreven door Elianora.

Duiven zijn bij mij niet welkom omdat ze overlast veroorzaken. Geregeld maak ik de leuning van mijn balkon schoon. Nestjes die zij maken verwijder ik. Mijn wooncorporatie raadt mij en mijn buren dringend aan de duiven niet te voeren. Ze zijn daar ook ooit eens met een roofvogel geweest. Die doodt de duiven. Normaal zou ik duiven met rust laten, maar ik heb soms last van ze.
World of Warcraft: Legion
Een geringde duif is geen vieze stadsduif. Deze duif hoort thuis bij een duivenmelker en is idd op weg naar huis aan het rusten.

Had laatst ook een geringde duif in de tuin. Die had dorst en honger bleek want hij ging ook niet weg. Bakje water en wat broodkruimels gegeven, deze was ook nagenoeg tam. Na een tijdje vervolgde hij zijn weg.
Wel mooi dat je van prikken met een stok naar voorzien van voedsel en water gaat haha. Ik vind duiven wel lief
En? Issie weg?
quote:dikkie1 schreef op 21 juli 2016 @ 06:28:

Een geringde duif is geen vieze stadsduif. Deze duif hoort thuis bij een duivenmelker en is idd op weg naar huis aan het rusten.

Had laatst ook een geringde duif in de tuin. Die had dorst en honger bleek want hij ging ook niet weg. Bakje water en wat broodkruimels gegeven, deze was ook nagenoeg tam. Na een tijdje vervolgde hij zijn weg.Goh ik heb in mijn leven toch ook heel wat stadsduiven geringd..
Dit is een wedstrijdduif, hij is uitgeput, geef hem water en eten, dan kan hij op krachten komen en terugvliegen, het ligt ook aan het weer, als het rustig is, gaat hij sneller terug, maar hij moet eerst bijkomen anders durft hij de weg terug niet aan, je kan hem wat water geven met honing, of druivesuiker, en rijst, als je dat hebt.
En... is 'ie weg?
Ze is vast met haar man een duiventil op het dak aan het bouwen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 21 juli 2016 @ 13:31:

Ze is vast met haar man een duiventil op het dak aan het bouwen.Da's pas Airbnb.
Deze ochtend om 5u zat hij er nog. Rond 8u was hij weg! We wachten beiden in spanning af of hij deze avond ons weer komt vergezellen.

Vandaag lekker genoten van dagje uit, geen duiven gezien wel veel eenden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven