Wat een cliché toch eigenlijk

25-11-2008 17:20 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Op ieder postje past een dekseltje".

Right. Ik geloof er niet in, eerlijk gezegd. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een nogal bizarre geest en excentriek gedrag, maar zijn daar ook al dekseltjes voor?

Ik ben niet de makkelijkste. Ik heb bovendien een bewogen leven (met name in het verleden) en ik kan me geen man ter wereld in denken die mij na een tijdje nog leuk genoeg vindt om bij mij te blijven. Oud worden en bij elkaar blijven? Sprookjes zijn het wat mij betreft.

Zo zou ik om te beginnen al nooit -mocht ik een relatie krijgen- elke nacht bij elkaar willen slapen. Ik heb mijn eigen ruimte extreem nodig. Niet echt het toppunt van romantiek. Ook heb ik niet de behoefte mijn diepste zielenroerselen te delen. Het zijn ook zielenroerselen met een nogal pervers, morbide en macaber tinje.

Overigens kies ik daar zélf niet voor, maar dit is mijn gehele zijn.

Ja, niet om mij te verschuilen achter het volgende hoor, maar: ik kamp met een persoonlijkheidsstoornis. Een vrij ernstige. Wie wil daar nu bij zijn? Ik kan dat aardig in toom houden, maar maar gedeeltelijk.

In het verleden heb ik mij bezondigd aan allerlei verslavingen, al kon ik dat aardig verbergen onder het om van "ik ben jong en moet alles toch eens uitproberen". Sommige uitingen van zelfdestructrief gedrag zijn behoorlijk zichtbaar en ik lieg daarover.

Ik héb de fout gemaakt eerlijk te zijn daarover. Dan beland je in feite in een hulpverlenersrelatie en daar heb ik als vanzelfsprekend geen trek in. Mijn strategie voor een potentiele volgende relatie is dan ook: mondje dicht.

Hoe belangrijk is het om het verleden kenbaar te maken aan je geliefde? En dan heb ik het niet over de gangbare depressies, maar zaken die veel verder gaan dan enkel dat.

Hoop op een leuke relatie heb ik eigenlijk niet meer. Hordes mensen hebben relaties, en dat maakt me afgunstig. Heel gemeen, maar: ik denk weleens, goh, al die mensen die lelijker zijn dan ik, minder intelligent en minder interessant, die hebben wél een relatie. Dat overtuigt me al helemaal in het geloof dat ik zo abnormaal ben dat er geeneens een putdeksel past op mijn potje.

Zal ik nu echt eindigen als kattenvrouwtje die enkel nog alleentjes sonates van Beethoven beluistert als hoogepunt van de dag?

Wie wil zich inlaten met een bizar iemand en een einzelganger?

't Is weer winter en dan overvalt me dat wel. Interesse van mannen genoeg, maar blijverdjes zijn er niet bij.

Achja, ik kan ook prima zaken alleen zelf uitvoeren en mis niet per se een maatje of een geliefde. Maar we zijn sociale beesten die verlangen naar relaties. Veranderen kan toch op zekere hoogte, maar ik zal nooit iemand worden die zich gelukkig voelt in een Vinexwijk met een labrador en gezinswagen voor de deur.

Freaks aller landen, verenigt U?

En dan ben ik zelf ook zo'n hypocrieteling die het liefst niet met iemand die net zoals ik een relatie zou willen.

Herkenbaar?

PS: dit is geen zielig egodocument. Ik vraag me echt gewoon af hoe men dat toch doet, relaties.
JohnnyCake, denk je echt dat ik tegen iedereen zeg wat ik doe for a living? Of dat er HOER op mijn voorhoofd staat?
Ik voorzie dat digi gaat afhaken..niet doen digi. Je weet ook dat dit je zwakke plek is..kritiek aanvaarden. Kun je op verschillende manieren mee omgaan. Kies de volwassen manier, dat kun je.
Iedereen ziet zijn waarheid als de waarheid. Haal eruit waar je iets mee kunt, de rest laat je liggen. Niet boos worden digi, heeft geen zin.
Digi, lees al een tijd mee.

Je zegt dat je naar een psych gaat. Wat zegt hij dan in die gesprekken? Is het een uurtje per week á la dokter Rossi of moet je ook daadwerkelijk handelen n.a.v. die gesprekken? En hoe gaat dat precies in zijn werk?
Nou Julus, ik snap gewoon niet waarom ik als hoer geen relatie zou kunnen krijgen. Massa's hoeren met een man/kinderen. En ik zou erover zwijgen. Ik ben geen hoer 24/7, ook geen student 24/7. Dat soort stigma's heb ik liever niet.

En nogmaals: zwelgen is er niet bij. Ik vind mezelf niet zielig en ik ben sterk genoeg om te veranderen. Ik vraag me enkel af hoe. Is dat zo vreemd? En wat ik moet veranderen, weet ik ook niet. Ja, mezelf niet meer haten. Voor de spiegel gaan staan en zeggen dat je een positief happy wijf bent? Ben ik een beetje te sceptisch voor, denk ik. Maar wat dan wel?
quote:summerbreeze21 schreef op 02 december 2008 @ 13:53:

Digi, lees al een tijd mee.

Je zegt dat je naar een psych gaat. Wat zegt hij dan in die gesprekken? Is het een uurtje per week á la dokter Rossi of moet je ook daadwerkelijk handelen n.a.v. die gesprekken? En hoe gaat dat precies in zijn werk?Het zijn gesprekken. Hij schrijft dan zaken op. En haalt dat aan. Ik krijg geen opdrachten mee. Hij heeft vooral heel veel verstand van medicatie. 't Is wel een goeie hoor, een vaderlijke oude meneer.
"JohnnyCake, als prostituee ben ik gewoon iemand die een behoefte vervult. Als autoverkoper word je buiten je job om toch ook niet nog steeds behandeld als autoverkoper? Elle (laten we haar zo maar noemen), dat is mij als prostituee, en Digi dat ben ik erbuiten. Ik snap je opmerking echt niet hoor. Dat je dat niet los kunt zien."

Niet 'behandeld' misschien, maar wel 'gezien als'.

Ik kan dit dus ook totaal niet los zien van elkaar. En ik denk dat je nog zo hard kunt schreeuwen dat jij het wel los kunt zien, maar zo werkt het niet. Niet voor mij in iedergeval en ik denk ook niet voor jou.

Het komt op mij over alsof je je ziel hebt verkocht aan de duivel. En dit past bij het hedonisme. Plezier hebben op de korte termijn, that's it. Iemand met een hoog IQ zou toch beter moeten weten, denk ik dan...
Wijs Feliciaatje, maar je hoeft ook niet bang te zijn om wat directer te zijn. Ik denk dat jij wel begrijpt wat wij bedoelen. Jij hebt het vermogen om verschillende standpunten daadwerkelijk te begrijpen (heb ik ook gezien in andere topics)

Maar ik denk dat Digitalis (nog) niet de mensen toelaat om haar daadwerkelijk verder te helpen. Personen in haar prive die haar doorhebben, want ze is heel erg goed in wat iemand mij omschreef als dakpan logica.

Ik denk niet dat digitalis al bereid is bepaalde dingen op te geven en daarom niet verder komt. Dat is begrijpelijk alleen niet constructief.
Ja Sunny, iemand met een hoog IQ zou ook geen verminkte pols moeten hebben door het automutileren. Zo lust ik er nog wel een paar.

En mensen weten niet dat ik dit doe, dus zo word ik ook niet behandeld. De enkelingen die het wel weten, behandelen me gewoon als vriendin. Die zien mij gewoon als Digi en niet als hoer.
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 13:53:

Nou Julus, ik snap gewoon niet waarom ik als hoer geen relatie zou kunnen krijgen. Massa's hoeren met een man/kinderen. En ik zou erover zwijgen. Ik ben geen hoer 24/7, ook geen student 24/7. Dat soort stigma's heb ik liever niet.

Kom ik weer aan...

je kunt andermans perceptie van jou niet beïnvloeden. Mensen vormen hun eigen mening en jij bent daar noch verantwoordelijk voor, noch leidend in.

Jij weet dat er zat hoeren zijn met een gelukkige relatie, dan is dat toch voldoende? JohnnyCake heeft zijn mening, maar dat is precies wat het is: zijn mening.

Niet de jouwe, niet de waarheid.

De enige perceptie die telt en waar je invloed op hebt is die van jezelf.
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 13:55:

[...]

Het zijn gesprekken. Hij schrijft dan zaken op. En haalt dat aan. Ik krijg geen opdrachten mee. Hij heeft vooral heel veel verstand van medicatie. 't Is wel een goeie hoor, een vaderlijke oude meneer.Geen behoefte aan opdrachten? Heb je het gevoel hiermee vooruit tegaan?
Het doet me wel goed om te praten, Summerbreeze. Ik doe dat alleen met hem, met niemand anders. Dus dat is een uitlaatklep. En hij geeft me medicatie, dat is ook fijn.

Robo, ik weet het wel maar altijd weer dat gezeur over prostitutie, ik word dat zo beu. Alsof je dan geen bestaansrecht hebt ofzo.
Iets als zwelgen en iets van logica weten hebben niet zo veel met elkaar te maken. Ik heb zelf na mijn studie econometrie nog heel wat afgezwolgen zeg maar.

Zwelgen betekent je met genoegen overgeven aan iets, en jij geeft je over aan de situatie waarin je zit en je vind het heerlijk om het over je situatie te hebben omdat de situatie er voor zorgt dat je aandacht krijgt en interessant gevonden wordt. Negatieve aandacht is ook aandacht, en ik kan het weten, zwelgen was ooit mijn middle name.

Jouw situatie is niet zo bijzonder ingewikkeld, er zijn talloze mensen met net zo een ingewikkelde situatie. Je bent ook gewoon maar een van ons hoor Digitalis.

Je hoeft niet te weten wat je exact wilt in je leven, dat weet bijna niemand. Als je daar op gaat zitten wachten, dan kun je lang wachten. Het enige dat je weet is dat je dit niet wilt (toch?) en dat betekent dat de tijd is gekomen om dingen anders aan te pakken.

Wat houdt het behandelplan van je psych in Digitalis?
Maar jij ziet je zelf wel als hoer, toch? Daar gaat het om.

Ik had het niet over je automutilatie in relatie tot je IQ, dat maak jij ervan! Die automutilatie is een gevolg van een negatief zelfbeeld dat jij hebt. En je geld verdienen als hoer helpt nou niet bepaald om een positief zelfbeeld te krijgen.

Dat jij DAT niet snapt met je zogenaamde hoge IQ, DAT snap ik nou niet.
Digit, ik ben nu toch keihard op zoek naar die post van jou waarin je schrijft dat je niet over die 200 klanten kunt beginnen bij een nieuw vriendje....

Daar ging het toch om? Je maakt je zorgen over acceptatie maar je doet dingen die onacceptabel zijn in het dagelijkse verkeer. Er staat danwel geen 'hoer' op je voorhoofd geschreven, misschien zou je je beter voelen als het er wel stond...
Maar ben je niet bang te blijven 'hangen' door slechts te praten verder? Praten kan ook tegen de muur bij wijze van spreken.
Je psych is een uitlaatklep, het forum is een uitlaatklep, je medicijnen onderdrukken de boel...

En wat gebeurt er nu concreet? Praten belangrijk, maar volstrekt zinloos als er geen acties op volgen. Vandaar mijn Brummetje vergelijking.
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:02:

Robo, ik weet het wel maar altijd weer dat gezeur over prostitutie, ik word dat zo beu. Alsof je dan geen bestaansrecht hebt ofzo.

Dat begrijp ik best.... alleen verander je andermans individuele mening al niet, laat staan die van het gros van de maatschappij!

Bij voorbaat verloren zaak dus
anoniem_75843 wijzigde dit bericht op 02-12-2008 14:10
Reden: Woord vergeten
% gewijzigd
ff voor de duidelijkheid, ik schat je vele malen hoger in dan een Brummetje, maar de structuur is dezelfde. Je doet er eerder alles aan om er niet uit te komen, dan om er wel uit te komen.
De hoer spelen is ook een keuze. Eentje die ik nooit zou maken, om het simpele feit dat ik dat niet aan mezelf kan verkopen. Zou er niet mee kunnen leven, simpel zat. Jij kunt dat wel, maar dat brengt dus ook consequenties met zich mee. Het is toch een bepaalde manier van leven. Dat neemt niet weg dat je er altijd mee kunt stoppen, en het achter je te laten. Zoals wij allemaal ooit met iets zijn gestopt omdat we er niet meer achter stonden. Maar dat stempel neem je voor altijd mee, het hoort bij jou, is een deel van jou geworden. Een ervaring rijker. Als die ervaring niet positief was, dan is dat een wijze les geweest. Waar je dus van moet leren. En dat is wat je te doen staat; leren van je gemaakte fouten, leren wat je echt niet wilt en wat wél.
Nu ben ik wel benieuwd wie Brummetje dan is (slecht hè van mij)
Nee Vlinder, ik vind dit soort aandacht helemaal niet prettig. Ik vind positieve aandacht prettig. Anders zou ik wel altijd met een truitje met korte mouwen lopen zodat mensen mijn littekens zien en vragen wat dat is. En dat ik dan zeg: ja, automutilatie, Borderline. En ohja, binnenkant pols ook want ik heb mijn pols proberen door te snijden. Dus nee bedankt, ik kan dat soort aandacht missen als kiespijn.

Johnny, ik ga mijn eventueel toekomstige partner ook niets vertellen. Misschien als ik weet dat het goed zit, dat hij er niet over zou vallen. Maar ik ga dat niet doen op de eerste date. En IK vind het niet onacceptabel. Is het ook niet, je doet er niemand kwaad mee. Maar staak aub die discussie over hoeren want dat heeft er geen fuck mee te maken.

Sunny, jij kan helemaal niet weten hoe het voor mij voelt om als hoer te werken. Jij ziet het als je ziel verkopen aan de duivel. Nou, good luck with that. Ik zie het gewoon als werk en ik heb er een positief gevoel bij.

Vlinder, mijn behandelplan is gewoon praten in combinatie met medicatie.
Natuurlijk hebben hoeren bestaansrecht. Maar het is en blijft een onfatsoenlijke baan, vind ik.

Misschien zou je, als eerste stap naar een positiever zelfbeeld, een fatsoenlijke baan moeten gaan zoeken? Of vind je zelf dat je niet beter verdient?
Ok DNM, geef me een overzicht wat ik volgens jou moet doen. In concrete termen graag, want ik ben niet zo zweverig en nogal rationeel.
Digitalis, je praat al heel lang met je psychiater. Je bent zeg maar in de ouderwetse analyse bij hem. In analyse zijn lijkt niet op de methoden die normaal gesproken worden gebruikt om BPS te behandelen.

Aangezien je helemaal niet vooruit gaat, is het misschien een idee om een andere weg te kiezen. Bij een andere arts, met eventueel een andere methode?

Medicatie is goed voor symptoombestrijding. Je bestrijdt de ergste symptomen met medicatie zodat er ruimte ontstaat om daadwerkelijk met je problemen aan de slag te gaan, om te gaan oefenen om op een andere manier met situaties om te gaan. Zolang je dat niet doet, kun je pillen blijven slikken wat je wilt, maar in wezen kom je geen stap verder en sta je dus stil.

Die pillen kun je meestal niet voor de rest van je leven blijven slikken. Dat betekent dat je er iets bij moet doen om verder te komen.

Iemand die graag wil afvallen die redt het toch ook niet met tien bezoekjes aan de weight watchers en een pot Stack, die moet ook haar/zijn manier van leven wijzigen om zijn doel te bereiken.

Dat hoeft niet met sprongen tegelijk te gaan, juist liever niet, de kans op blijvend resultaat is zo veel groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven