Gezondheid alle pijlers

Ervaringen verwijderen eileiders

24-07-2016 11:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken word ik geopereerd en worden mijn eileiders verwijderd.. Heeft iemand hier ervaring mee,hoelang had je nodig om weer de oude te zijn?
Hi Mariska, wat is de reden en nemen ze ook gelijk je eierstokken weg? Ik heb er niet persoonlijk ervaring mee, maar ben er van de zijlijn mee bekend als eerste stap voor het beperken van de kans op het ontwikkelen van eierstokkanker (na het vervullen van een kinderwens worden dan alsnog ook de eierstokken verwijderd).
Ik ben gesteraliseerd via de essure methode en daar heb ik veel last van ze gaan de veertjes die op de eileiderszitten verwijderen en gelijk de eileiders, eierstokken blijven zitten...
Bij mij is één eileider verwijderd. Wel om heel andere reden en met hoge spoed omdat het om een EUG ging.

Ik heb daarna nauwelijks last van napijn o.i.d. gehad, wel was ik vreselijk moe en had geen energie maar ik vermoed dat dat vooral te maken heeft gehad met de geestelijke impact die het heeft gehad (het was bij mij ook nog eens kantje boord)

Bij mij is het via een kijkoperatie gedaan, je kunt daarna nog wat last hebben van het gas wat ze naar binnen spuiten. Krijg jij een kijkoperatie?
Ja die krijg ik.. Heb ik al eens eerder gehad vanwege verwijderen cyste eierstok.. Dus ik weet wat dat betreft wel een beetje wat me te wachten staat was meer benieuwd of het daarna pijn doet die eileiders weg..
quote:Mariska43 schreef op 24 juli 2016 @ 12:16:

Ja die krijg ik.. Heb ik al eens eerder gehad vanwege verwijderen cyste eierstok.. Dus ik weet wat dat betreft wel een beetje wat me te wachten staat was meer benieuwd of het daarna pijn doet die eileiders weg..

Nee, daar heb ik ik dus echt helemaal geen last van gehad. Ik heb wel een redelijke hoge pijngrens weet ik inmiddels.

Ga er maar van uit dat je niet veel napijn zult hebben, eventueel kun je 3 keer per dag 1000 mg Paracetamol nemen maar ik denk dat dat echt niet nodig zal zijn.
Dank je wel voor je reactie hoop dat het mij bij ook meevalt qua pijn??
Bij mij zijn beide eileiders weg door buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.

Beide via kijkoperatie. Dat de eileider zelf weg is voel je nagenoeg niet. Je kan na de operatie wel last hebben van het gas in je buik, maar dat verschilt per keer.

De littekens kunnen wat zeer doen omdat ze op plekken zitten waar slipjes/ broeken langs schuren.

Bij mij verschilde het enorm per operatie. Bij de ene had ik achteraf nagenoeg geen pijn. Bij de andere heb ik echt veel pijn gehad na de operatie. ( bij mij werden oude littekens opnieuw gebruikt )

Afhankelijk van hoe gezond/ sterk je bent kan je binnen een paar dagen alweer de deur uit. Binnen 2 weken voel je er echt niets meer van ( ook niet van de littekens )

Heel veel sterkte!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Geen ervaring, maar ik wens je wel heel veel sterkte!
Dank jullie voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven