Wat een cliché toch eigenlijk

25-11-2008 17:20 851 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Op ieder postje past een dekseltje".

Right. Ik geloof er niet in, eerlijk gezegd. Nu zal ik vast niet de enige zijn met een nogal bizarre geest en excentriek gedrag, maar zijn daar ook al dekseltjes voor?

Ik ben niet de makkelijkste. Ik heb bovendien een bewogen leven (met name in het verleden) en ik kan me geen man ter wereld in denken die mij na een tijdje nog leuk genoeg vindt om bij mij te blijven. Oud worden en bij elkaar blijven? Sprookjes zijn het wat mij betreft.

Zo zou ik om te beginnen al nooit -mocht ik een relatie krijgen- elke nacht bij elkaar willen slapen. Ik heb mijn eigen ruimte extreem nodig. Niet echt het toppunt van romantiek. Ook heb ik niet de behoefte mijn diepste zielenroerselen te delen. Het zijn ook zielenroerselen met een nogal pervers, morbide en macaber tinje.

Overigens kies ik daar zélf niet voor, maar dit is mijn gehele zijn.

Ja, niet om mij te verschuilen achter het volgende hoor, maar: ik kamp met een persoonlijkheidsstoornis. Een vrij ernstige. Wie wil daar nu bij zijn? Ik kan dat aardig in toom houden, maar maar gedeeltelijk.

In het verleden heb ik mij bezondigd aan allerlei verslavingen, al kon ik dat aardig verbergen onder het om van "ik ben jong en moet alles toch eens uitproberen". Sommige uitingen van zelfdestructrief gedrag zijn behoorlijk zichtbaar en ik lieg daarover.

Ik héb de fout gemaakt eerlijk te zijn daarover. Dan beland je in feite in een hulpverlenersrelatie en daar heb ik als vanzelfsprekend geen trek in. Mijn strategie voor een potentiele volgende relatie is dan ook: mondje dicht.

Hoe belangrijk is het om het verleden kenbaar te maken aan je geliefde? En dan heb ik het niet over de gangbare depressies, maar zaken die veel verder gaan dan enkel dat.

Hoop op een leuke relatie heb ik eigenlijk niet meer. Hordes mensen hebben relaties, en dat maakt me afgunstig. Heel gemeen, maar: ik denk weleens, goh, al die mensen die lelijker zijn dan ik, minder intelligent en minder interessant, die hebben wél een relatie. Dat overtuigt me al helemaal in het geloof dat ik zo abnormaal ben dat er geeneens een putdeksel past op mijn potje.

Zal ik nu echt eindigen als kattenvrouwtje die enkel nog alleentjes sonates van Beethoven beluistert als hoogepunt van de dag?

Wie wil zich inlaten met een bizar iemand en een einzelganger?

't Is weer winter en dan overvalt me dat wel. Interesse van mannen genoeg, maar blijverdjes zijn er niet bij.

Achja, ik kan ook prima zaken alleen zelf uitvoeren en mis niet per se een maatje of een geliefde. Maar we zijn sociale beesten die verlangen naar relaties. Veranderen kan toch op zekere hoogte, maar ik zal nooit iemand worden die zich gelukkig voelt in een Vinexwijk met een labrador en gezinswagen voor de deur.

Freaks aller landen, verenigt U?

En dan ben ik zelf ook zo'n hypocrieteling die het liefst niet met iemand die net zoals ik een relatie zou willen.

Herkenbaar?

PS: dit is geen zielig egodocument. Ik vraag me echt gewoon af hoe men dat toch doet, relaties.
quote:JohnnyCake schreef op 02 december 2008 @ 14:52:

Hoe dan ook digi, ik moet weer verder maar ik wil niet dat je het idee houdt dat ik je op je hoer-zijn heb aangevallen. Daar gaat het mij niet om. Daar waardeer ik je te veel voor.No offence
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:49:

[...]

Ik had al last van zware depressies voor ik aan dat werk begon.Oh, maar ik zeg ook helemaal niet dat het de oorzaak is. Het is in mijn ogen echter zeker geen oplossing.
Nou ga ik even heel direct zijn. Je vult nu weer in, waarom andere mensen jou interessant vinden. Maar is dat wel zo?

Als je het zou checken, zou je misschien tot hele andere conclusies komen.

Jij denkt dat men hier zoveel pagina's schrijft, omdat ze je als studie-object zien, of omdat je zoveel interessante afwijkende meningen hebt over dingen.

Weet je waarom ik hier lees en zoveel schrijf? In ieder geval niet vanwege bovengenoemde redenen..

Omdat ik gewoon een verhaal lees van iemand die het moeilijk heeft, en ik niet kan begrijpen waarom je het jezelf zo moeilijk maakt. Omdat ik dat erg vind voor je, en hoop dat ik iets kan bijdragen in positieve zin. Verder nergens om.
quote:sunny31 schreef op 02 december 2008 @ 14:11:

Natuurlijk hebben hoeren bestaansrecht. Maar het is en blijft een onfatsoenlijke baan, vind ik.

Ik heb juist groot respect voor vrouwen die dat kunnen en vind het absoluut niet onfatsoenlijk. Wat iemand 'fatsoenlijk' vindt verschilt van persoon tot persoon en ik vind het sowieso een rotwoord, erg veroordelend. Wat btw niet wil zeggen dat ik het helemaal niet met je eens ben hoor, Sunny, er zit veel in in wat je post.

@Digi: Sorry, las dat je het er niet meer over wil hebben, maar wilde hier toch even op reageren. Ik heb zelf geen stoornis of iets dergelijks, maar ben een paar jaar geleden wel depressief geweest. Hoe leeg je je dan kan voelen, ongelofelijk. Ik snap dat je daar niet weer in terecht wil komen. Bij mij heeft uiteindelijk op lange termijn geholpen dat ik mijn hele leven heb omgegooid, met vallen en opstaan, en ben hard op m'n bek gegaan daarbij! Bij mij was de oorzaak van de depressie extern en niet intern (geloof ik iig, en ik hoop maar dat dat echt zo was) en ik weet niet hoe dat bij jou zit? Verder zullen veel mensen mij ook als een normale, gelukkige, jonge (aantrekkelijke ) meid zien, maar als ze zouden weten wat een kronkels ik in m'n kop heb ... en ik hou mezelf voor dat de meeste mensen niet 'gewoon' zijn (sommige misschien wel, maar dat lijkt me ook behoorlijk saai).

Oja, waar je m'n vorige post aan had verdiend: ik vind dat jouw reacties altijd erg nuchter en down-to-earth zijn, ik kan ze altijd erg waarderen.
Yep sunny, dat is wat digi ZELF schrijft, hierboven. Kan er niet meer van maken, ook al begrijp ik het niet.
quote:sunny31 schreef op 02 december 2008 @ 14:53:

@Robo, mij lijkt het dus wel van wezenlijk belang, omdat Digitalis hiermee haar negatieve zelfbeeld in stand houdt.

JOUW mening dus weer Sunny, en je hebt, hoewel je dat misschien zelf anders ziet, de waarheid niet in pacht.

En als TO netjes vraagt of je dit onderwerp op een daarvoor geschikter topic wilt bespreken, is het dan aan jou om er toch steeds op terug te komen?
Kijk, als digi zichzelf voor de gek zit te houden, en het stiekem toch niet zo prettig vind, dan is ze niet slim bezig. Dat lijkt me logisch. En ook al kunnen wij niet begrijpen dat iemand zich er prettig bij voelt, dat zegt niet dat een ander dat wel kan.
quote:robo schreef op 02 december 2008 @ 14:50:

[...]

En onfatsoenlijk, vergeet dat niet !

Sorry, kon het niet laten.

@Robo, is er iets mis met het woord 'onfatsoenlijk' Robo?

Als je dat vindt, mag je het ook gewoon uitleggen hoor.
Digi,

Er is al veel over gezegd, maar mijn 50 cent met een iets andere insteek.

Het herhaaldelijk benadrukken van je goede dan wel slechte eigenschappen daar zit ook iets laatdunkends in ten opzichte van je omgeving. Ik had al naar twee berichten van jou door dat je slim en gevat bent. En ik denk dat ik daar niet de enige in ben.

Een tijd terug heb ik een keer iets bijzonders gepresteerd. Daar schepte ik tegen een vriend nogal over op. Hoe goed en slim en knap ik wel niet was dat ik dat kon.

Die vriend zei toen: LunaBlue, goede wijn behoeft geen krans. We hadden het allang door dat je slim bent, dat hoef je niet steeds te vertellen.

Over die opmerking ben ik eens na gaan denken. Moest ik het benadrukken omdat ik me zo onzeker voelde? Omdat ik graag aandacht krijg? Of omdat ik denk dat anderen zo achterlijk zijn dat ze niet zelf kunnen zien dat ik o zo slim ben?

Mijn idee is dat niet je evt. onzekerheid, of behoefte aan aandacht ergernis opwekt, maar het niet durven vertrouwen op het beoordelingsvermogen van je omgeving.

Ik wil niet zeggen dat mijn vriend beledigd was, maar dat ik hem onderschatte, stoorde hem wel.

Verder hoop ik oprecht dat je hier uit komt en je een stuk gelukkiger gaat voelen. Er zijn hier veel goede dingen gezegd.
anoniem_61627 wijzigde dit bericht op 02-12-2008 15:11
Reden: woordje dubbel
% gewijzigd
Denk dat het nu wel klaar is mbt het onderwerp prostitutie, dat is een onderwerp op zich.
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:53:

[...]

En het verleden telt dan niet meer? Kom zeg, natuurlijk telt het verleden dan nog. Een moordenaar die niet meer moordt ligt ook niet goed in de markt.

Nee, maar dat kan je niet meer veranderen dus dat is nou eenmaal zo.

Iemand met een paar jeugdzondes (en dat gaat wat mij betreft dan wel vanaf een wilde studententijd, tot criminaliteit) ligt wél beter in de markt dan iemand die nog steeds daarmee bezig is.

Ik denk dat er meer mannen zijn die het zullen accepteren dat jij in je wilde periode hoer was, dan dat er zijn die het zullen accepteren dat je nu nog een paar avondjes per week wegbent om te pezen. Jij niet??????

En zoals ik al zei, het gaat erom wie jíj aan wilt trekken. Als jij denkt dat het prima is om prostituee te zijn en je wilt daar absoluut niet mee stoppen, dan is dat natuurlijk prima, maar dat houdt dan wel in dat je een ander soort man aan zal trekken. Het is kiezen of delen.

Verder ben ik het trouwens eens met Sunny. Ik denk dat je om prostituee te kunnen zijn zonder dat dat jou aantast, je sterk in je schoenen moet staan, in balans moet zijn, en goed moet weten wie je bent en wat je wilt in het leven. Als je al die dingen nog niet op een rijtje hebt, denk ik wel dat het je kan beschadigen, of op zijn minst niet zal helpen in je weg naar een prettig leven.

Ik zou dat in elk geval even on hold zetten, en écht gaan werken (maar die tip heb ik al eerder gegeven en daar wil je niet aan dus daar hou ik over op).
Luna...spijker op zijn kop! Het is de angst dat anderen niet zien hoe goed je bent. Terwijl anderen dat meestal al snel doorhebben.
quote:robo schreef op 02 december 2008 @ 14:59:

[...]

JOUW mening dus weer Sunny, en je hebt, hoewel je dat misschien zelf anders ziet, de waarheid niet in pacht.

En als TO netjes vraagt of je dit onderwerp op een daarvoor geschikter topic wilt bespreken, is het dan aan jou om er toch steeds op terug te komen?

Sorry hoor, maar als Digitalis zo spastisch reageert op haar 'hoer zijn' dan lijkt me dat JUIST iets om aan te pakken. Wie bepaalt wat goed is voor Digitalis? Ben jij dat?

En dat het haar negatieve zelfbeeld in stand houdt, dat ziet een blinde kip nog.

Zij reageert alsof je haar een soort crusifix voorhoudt, zo komt het af en toe op mij over.

@Digitalis, jij bent toch ook Persephone? Want als dat zo is heb ik al eens eerder discussies hierover van jou gelezen.

Ik denk dat ik het maar hierbij laat...
Ohja, en natuurlijk zijn er wel goede mannen die je ana kan trekken, alleen zijn dat er voor jou misschien 100 en voor je buurmeisje 1000. Ik noem maar wat. Ikzelf heb ook het gevoel hoge eisen aan iemand te stellen, en daardoor trek ik misschien minder mannen aan. Dan moet je kijken of je eisen zodanig belangrijk voor je zijn dat je die niet bij wil stellen (zoals bv. voor mij dat hij me respecteert) en liever alleen blijft, of dat je bij gaat stellen (zoals bv. borsthaar wel of niet ). In de tussentijd moet je zelf weten dat jij zelf heel wat te bieden hebt, want als jij het gevoel hebt waardeloos te zijn, trek je alleen maar mensen aan die dat bevestigen.
quote:sunny31 schreef op 02 december 2008 @ 15:06:

[...]

Sorry hoor, maar als Digitalis zo spastisch reageert op haar 'hoer zijn' dan lijkt me dat JUIST iets om aan te pakken. Wie bepaalt wat goed is voor Digitalis? Ben jij dat?

En dat het haar negatieve zelfbeeld in stand houdt, dat ziet een blinde kip nog.

Nee, ik bepaal niet wat goed is voor een ander, maar ook niet wat niet goed zou zijn voor een ander. En dat laatste doe jij wel.
Dat doet iedereen hier. De tips om niet door te gaan met analyseren, de tips om te gaan werken, de tips om interne hulp te zoeken ed. zijn ook omdat men denkt dat het andere niet goed (genoeg) is.
Sunny, vind jouw manier soms erg agressief. Moest het even kwijt. Kan ook op een andere manier, lijkt mij.
Beter lezen Robo.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Ik denk niet dat ik nog iets nuttigs kan toevoegen. Als iemand zich niet wil laten helpen, kun je net zo goed aan een dood paard gaan sjorren. I rest my case.

@Julus, zachte heelmeesters...
quote:sunny31 schreef op 02 december 2008 @ 15:15:

Beter lezen Robo.

Ah, dat zal het zijn....

Ik ben het gewoon met je oneens, meer niet. Ergens denk ik dat dat niet met mijn leesniveau van doen heeft
Sunny, de botte agressieve bijl werkt ook niet altijd even effectief. Middenweg misschien?

Nogmaals; ik zie hier maar bar weinig zachte heelmeesters, maar kan aan mij liggen.
Ik ook.

Ik denk wel dat veel mensen het gewoon gehad hebben hiermee. Ikzelf merk dat ik geen zin heb om overal (weer) op in te gaan, en dat terwijl ik Digi wel een leuke forummer vind.

De eerste keer dat ze zon topic opende had ik dat nog wel, en ik zag toen ook een hoop mensen posten met allerlei advies, goedbedoeldheid, raad, tips, schouders, harten onder de riem, etc.
Het is toch wel verdomde handig dat als je zelf steeds aan het werk moet er iemand anders is die zegt wat jij denkt. Dank daarvoor Margaretha

Ik persoonlijk denk dat Digi er helemaal niet in gelooft dat het beter kan worden. Ik geloof ook niet dat ze de moed heeft om met oude patronen te breken. Dus zou dr. Phil zeggen dat het haar kennelijk iets oplevert.

Digi, wat doe je aan je faalangst?

Trouwens, dit soort topics verlopen altijd volgens dezelfde patronen. Tot nu toe eindigde zo'n topic altijd in drama. Hoe ver zitten we daarvan af?
Oh, en over zachte heelmeester enzo? We weten helemaal niet wat we hier zitten te helen. Sommige mensen herkennen iets in Digi en reageren daarop, maar is dat ook hoe Digi het ziet? is dat ook wat er mis is met Digi? Anderen reageren weer vanuit nuchterheid en daardoor ongeloof dat iemand er vrijwillig zo'n zootje van kan maken. Ikzelf ben daar één van. Maar is dat zo? Dat Digi er vrijwillig een zootje van maakt? Gedeeltelijk wel, maar ik vermoed dat er ook een gedeelte is wat onvrijwillig gebeurt. Anderen reageren weer vanuit ergernis.

En op die laatste toon reageert Digi niet goed. En uiteindelijk loopt daarom altijd zo'n topic mis. Goed mis. En alhoewel ik denk dat Digi helemaal niets heeft aan dit topic, omdat ze er toch niks mee doet, is het andere uiterste dat ze er wél iets mee doet. Iets destructiefs.

Dus het enige wat we in ieder geval kúnnen helen is voorkomen dat er iets censuurs gebeurt.
Evidenza, je zegt het weer heel mooi en duidelijk! Ik heb ooit ook veel aan je postings gehad en als ik je nu zie staan, lees ik het altijd.
quote:Digitalis schreef op 02 december 2008 @ 14:39:

Ik vind mezelf juist echt een enorme loser, omdat ik het leven niet aankon en dus op de IC belandde, dat ik snijd, dat ik een tijd lang extreem veel dronk en mijn neus in het witgoed hing, dat ik verslaafd ben geweest aan tranquilizers, dat ik niet naar de colleges durf en binnenkort 25 word en nog steeds geen diploma heb.

Dus alsjeblieft, zet me niet neer als iemand die zichzelf oh zo fantastisch vindt, want dat vind ik niet. Ik walg van mezelf.

Digitales, je bent veel te hard voor jezelf, veel te perfectionistisch en stronteigenwijs. Accepteer nou eens dat je er een zooitje van hebt gemaakt en probeer vandaar uit alles op de rit te krijgen.

Probeer er achter te komen wat je belangrijk vindt in het leven op dit moment, richt je daarop en probeer aanverwante niet-belangrijke zaken te ontdoen van aandacht.

Mag ik het voor je invullen? Ja, dank je :-). Je geeft aan dat je je studie belangrijk vindt, zet dat dan op de eerste plaats en richt al je aandacht dan daarop. Obstakels die je hinderen in progressie van studieresultaten, moet je bij blijven stil staan en genoeg tijd voor vrij maken om het geen bottleneck meer te laten zijn. Bouw structuur in je leven, begin om bijv. 10 uur te leren en call it a day als het bijv. 17.00 is, en dan heb je de avond vrij om zelf in te vullen. En houdt dit netjes elke dag vol (natuurlijk gun jezelf ook vrije dagen).

Maar structuur gaat verder dan dat, eet gezond, poets je tanden elke dag twee keer (en als je dat niet doet, dan zijn dat de eerste tekenen dat een situatie van onbelans er aan zit te komen (alarmbellen) - door dit besef kan je weer sturen om weer terug op koers te komen). Een ander alarmbel zijn sigaretten, ga je meer roken, dan weet je dat het slechter gaat met jezelf, en wordt het weer tijd om bij te sturen. Daarnaast zou je ook minimaal 1x in de week moeten gaan sporten, daar krijg je a) discipline van, b) je blijft onder de mensen en c) je eet en rookt minder dan. Echt structuur is zo belangrijk in je leven.

En maak je geen zorgen dat je 25 bent en geen diploma bent. Ik heb mijzelf ook waardeloos gevonden om die reden, en met blijven hangen in waardeloos zijn krijg je geen diploma. Ik heb de eerste twee jaar van mijn studie nul punten gehaald, en dan ook echt nul punten. Ik was een drama en op een gegeven moment zo zat van alles dat ik de afspraak gemaakt heb met mezelf om weer nominaal te gaan lopen (zoals het hoort zegma, geen punten inhalen) en alles in de eerste poging te halen. Dat betekent wel opofferingen - waaronder voor jou minder op het Viva forum aanwezig zijn.

En die faalangst, tja, daar weet ik geen raad mee, dat heb ik nooit ervaren op school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven