huwelijksmand
maandag 25 juli 2016 om 00:13
Hallo allemaal,
Voor vrienden die gaan trouwen wil ik een huwelijksmand maken.
Aan elk cadeautje wat ik er in stop hangt een kaartje met een boodschap.
De volgende cadeautjes wil ik in de mand stoppen:
Voor geluk in het leven - zakje met klavertjes vier
Voor zon in het leven - zakje zonnebloemen
Voor het zoete in het leven - suiker
Genoeg knuffels voor een heel leven - Een knuffel
mooie momenten - een dagboekje
dromen - dromenvanger
Gezondheid - een doosje vitaminepillen
Een lang leven - een zandloper
Vrede - een wit duifje
Voorspoed - een paar euro's
Humor - een moppenboekje
liefde - een potje liefde
Heeft iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt!
Voor vrienden die gaan trouwen wil ik een huwelijksmand maken.
Aan elk cadeautje wat ik er in stop hangt een kaartje met een boodschap.
De volgende cadeautjes wil ik in de mand stoppen:
Voor geluk in het leven - zakje met klavertjes vier
Voor zon in het leven - zakje zonnebloemen
Voor het zoete in het leven - suiker
Genoeg knuffels voor een heel leven - Een knuffel
mooie momenten - een dagboekje
dromen - dromenvanger
Gezondheid - een doosje vitaminepillen
Een lang leven - een zandloper
Vrede - een wit duifje
Voorspoed - een paar euro's
Humor - een moppenboekje
liefde - een potje liefde
Heeft iemand nog andere ideeën?
Alvast bedankt!
maandag 25 juli 2016 om 01:15
Ik vind het nogal oudbollig en vraag me af of het bruidspaar wel de tijd wil nemen om dat allemaal uit te pakken? Je geeft de mand dus op het feest zelf met de boodschap ' hier hebben jullie een mand vol symbolische cadeautjes?'
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
maandag 25 juli 2016 om 01:18
Ik ken dat niet.
Maar een kaarsje, lucifers, zakje bloemenzaad, zonnebloemen.
Geerste potgrond hebben ze bij de Action.
Flesje bronwater, flesje bier, pakje melkpoeder, pakje suiker, pakje condooms, pakje pepermuntjes, pakje kauwgum, pakje bakpoeder, pakje gedroogde zuidvruchten.
Pakje beschuit, pakje thee,
babysokjes, pakje muisjes, kaarsje met 1 er op.
Verpakking paracetmol, oordoppen, lot uit loterij (met bijzondere datum of maand als mogelijk is)
Flesje wijn, flesje azijn, potje mosterd, potjes kruiden zoals sateh, chilipeper, potje mayonaise, flesje olijfolie.
Gewoon een survival pakket.
Een karretje er bij of een trolley.
Maar een kaarsje, lucifers, zakje bloemenzaad, zonnebloemen.
Geerste potgrond hebben ze bij de Action.
Flesje bronwater, flesje bier, pakje melkpoeder, pakje suiker, pakje condooms, pakje pepermuntjes, pakje kauwgum, pakje bakpoeder, pakje gedroogde zuidvruchten.
Pakje beschuit, pakje thee,
babysokjes, pakje muisjes, kaarsje met 1 er op.
Verpakking paracetmol, oordoppen, lot uit loterij (met bijzondere datum of maand als mogelijk is)
Flesje wijn, flesje azijn, potje mosterd, potjes kruiden zoals sateh, chilipeper, potje mayonaise, flesje olijfolie.
Gewoon een survival pakket.
Een karretje er bij of een trolley.
maandag 25 juli 2016 om 01:18
quote:ZombieQueen schreef op 25 juli 2016 @ 00:26:
Maar symbolische cadeautjes zijn toch veel minder leuk dan flessen drank, cadeaubonnen en andere lekkere dingen.
Ik zou zelf zo'n mand met een 'hmm oké' aannemen, een keer bekijken wat er in zit en doorschuiven naar de zolder.
Maar ik ben dan enorm nuchter en heb een enorme afschuw voor prullaria.
Naar zolder? Vind ik nog netjes. Ik ben vorige week getrouwd en de echte zooi is linearecta de prullenbak in gegaan. Tsja sorry, noem me een ondankbaar kreng, maar moet ik mijn leven lang met troep blijven zitten die ik nooit ga gebruiken, alleen omdat ik het gekregen heb? Gelukkig heb ik maar heel weinig echte zooi gekregen en veel enveloppen en ontzettend leuke cadeaus.
Echt zonde van het geld en de tijd die je erin stopt.
Maar symbolische cadeautjes zijn toch veel minder leuk dan flessen drank, cadeaubonnen en andere lekkere dingen.
Ik zou zelf zo'n mand met een 'hmm oké' aannemen, een keer bekijken wat er in zit en doorschuiven naar de zolder.
Maar ik ben dan enorm nuchter en heb een enorme afschuw voor prullaria.
Naar zolder? Vind ik nog netjes. Ik ben vorige week getrouwd en de echte zooi is linearecta de prullenbak in gegaan. Tsja sorry, noem me een ondankbaar kreng, maar moet ik mijn leven lang met troep blijven zitten die ik nooit ga gebruiken, alleen omdat ik het gekregen heb? Gelukkig heb ik maar heel weinig echte zooi gekregen en veel enveloppen en ontzettend leuke cadeaus.
Echt zonde van het geld en de tijd die je erin stopt.
maandag 25 juli 2016 om 01:24
quote:SweetFirefly schreef op 25 juli 2016 @ 01:15:
Ik vind het nogal oudbollig en vraag me af of het bruidspaar wel de tijd wil nemen om dat allemaal uit te pakken? Je geeft de mand dus op het feest zelf met de boodschap ' hier hebben jullie een mand vol symbolische cadeautjes?'
Ja zoiets. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik er precies in wil doen.
Als ik mijn post terug lees klink het idd. wat oubollig.
Vind het lastig om goed uit te leggen waar ik precies naar op zoek ben omdat ik er zelf nog geen idee over heb.
Ik mis wat inspiratie en vroeg mij af of andere mensen dit cadeau hebben gegeven of gekregen.
Het moet een cadeau voor de leuk zijn. Gewoon voor erbij. Niet te groot.
Alle spulletjes op een leuke manier ingepakt.
Plezier bij het uitpakken staat voorop.
Ja zoiets. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik er precies in wil doen.
Als ik mijn post terug lees klink het idd. wat oubollig.
Vind het lastig om goed uit te leggen waar ik precies naar op zoek ben omdat ik er zelf nog geen idee over heb.
Ik mis wat inspiratie en vroeg mij af of andere mensen dit cadeau hebben gegeven of gekregen.
Het moet een cadeau voor de leuk zijn. Gewoon voor erbij. Niet te groot.
Alle spulletjes op een leuke manier ingepakt.
Plezier bij het uitpakken staat voorop.
maandag 25 juli 2016 om 01:47
Ik heb nog nooit eerder gehoord van een trouwmand en vind het ook wel wat tuttig. Lief idee maar wat moet je met die spulletjes? De helft zal toch rechtstreeks de prullenmand ingaan?
Toen ik trouwde kreeg ex en ik het klassieke a-4tje. Daar zaten hele leuke dingen bij maar inderdaad ook een wit duifje van wol ofzo. Gelukkig zat alles in een ordner en dat zit het nu, 25 jaar later, nog steeds
Toen ik trouwde kreeg ex en ik het klassieke a-4tje. Daar zaten hele leuke dingen bij maar inderdaad ook een wit duifje van wol ofzo. Gelukkig zat alles in een ordner en dat zit het nu, 25 jaar later, nog steeds
Before you assume, there is this thing called asking.
maandag 25 juli 2016 om 02:59
Ik vind het idee op zich wel leuk, maar ik ben bang dat de meeste bruidsparen niet zo blij worden van een mand vol prullaria. Ik zie hier wel heel veel grappige ideeën voorbijkomen, zoals de brandblusser voor als de vonken er vanaf spatten en de kunstmest voor als het gras bij de buren groener lijkt. Misschien kun je van al dat soort dingen plaatjes zoeken op het internet en daar een leuke opsomming mee maken? Zo van: we konden niet kiezen wat het moest worden, want we wensen jullie het allerbeste toe. Een brandblusser voor dit en een huppeldepup voor dat en dan afsluiten met dat ze het maar gauw moeten uitpakken om te zien wat het nu geworden is?
maandag 25 juli 2016 om 03:19
maandag 25 juli 2016 om 03:22
quote:Shanika schreef op 25 juli 2016 @ 03:19:
Ik vind het idee leuk! Daar gaat het toch om, het idee, en niet de bruikbaarheid?
Als iemand de moeite genomen zou hebben om dit helemaal samen te stellen (er dus echt over nagedacht te hebben), zou ik dat superlief vinden!!
Dat zou mij bijblijven, niet de bruikbaarheid..Lief! En ik hoop voor de gulle gever dat het bruidspaar er ook zo over denkt.
Ik vind het idee leuk! Daar gaat het toch om, het idee, en niet de bruikbaarheid?
Als iemand de moeite genomen zou hebben om dit helemaal samen te stellen (er dus echt over nagedacht te hebben), zou ik dat superlief vinden!!
Dat zou mij bijblijven, niet de bruikbaarheid..Lief! En ik hoop voor de gulle gever dat het bruidspaar er ook zo over denkt.
maandag 25 juli 2016 om 06:44
De dingen die je zelf opnoemt TO vind ik niet grappig en voor de leuk eigenlijk. Wel tuttig en oubollig. De brandblusser en gazonmest vind ik dan al een stuk leuker Zo'n mand zou ik echt niks mee kunnen, verder dan eh tja eh lief hoor zou ik er niet mee komen. Maar goed, ook hier zo'n doodnuchter type. Als vriendin wel het tuttige oubollige soort is, vindt ze het misschien juist geweldig.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"