Gezocht, goede babyfoon. Wat zijn jullie ervaringen?

02-12-2008 14:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna 4 weken slaapt nu nog in zijn wandelwagen naast ons bed. Ik wil hem graag op zijn eigen kamer laten slapen, maar ben te ongerust dat ik hem niet hoor wanneer er iets is.

Daarnaast hebben wij 2 katten die overdag binnen zijn, wanneer ik onze zoon dan op zijn kamertje laat slapen wil ik toch graag horen (en zien) of alles goed is.

Met welke babyfoon hebben jullie goede ervaringen en waar evt. gekocht?

Alvast bedankt voor de tips en ervaringen.
Wij hebben een Alecto babyfoon. Super fijne babyfoon stoort nooit (oke bijna nooit) Een nadeel de batterijen zijn heel snel leeg. Maar als je er andere oplaadbare batterijen in doet is schijnbaar dat probleem ook opgelost (moet dat zelf nog steeds doen) Mijn ouders hebben er een van philips (wit met geel) maar die stoort veel en als je een kinderrijke omgeving woont dan hoor je vaak de baby van iemand anders door de babyfoon.
Wij hebben ook een Alecto babyfoon. Er zit een accu in en die is snel leeg, maar daar heb ik weinig last van want hij staat bijna altijd in het basisstation.

Verder ben ik hartstikke tevreden; hij heeft nog nooit een storing gegeven of een verkeerd signaal opgepakt en hij heeft goed bereik. Op de mijne staat ook de temperatuur aangegeven en kun je vijf muziekjes (van een afstand) laten afsprelen. Je kunt ook door het oudergedeelte tegen de baby praten.
Ja ik heb ook een keer door het oudergedeelte tegen mijn zoontje (toen 2.5) gepraat. Ik was ontzettend moe en lag lekker op de bank toen zoonlief riep. Ik denk ja ga nu eens slapen en had geen zin om naar boven telopen.....dus ik via de babyfoon tegen hem gezegd dat ie nu echt moest gaan slapen. Kind schrok zich een ongeluk en huilde moord en brand. En heeft heel lang geroepen mama de babyfoon niet aanzetten he.
Wij hebben gewoon een babyfoon van de bart smit. Wel eentje voor volwassenen hoor, geen speelgoed! Heeft 2 kanalen, maar als je gewoon in een huis woont en niet in een flat met nog 20 andere babyfoons, werkt het ding prima. En kostte maar 15 euro. Hebben hem nu een jaar, stoort nooit, je kan de gevoeligheid afstellen zodat je alleen de echte huiltjes hoort en niet de katten bijvoorbeeld (wij hebben er ook 2). Aanrader en spaart een hoop geld.
wij hebben een luvion, met camera. Super ding, zeker die eerste tijd. Nu staat ie altijd uit, vanaf 6 maanden ofzo niet meer gebruikt. Daarnaast, kamerdeur gaat altijd dicht ivm poes. Want die ligt heeeeeeeeeeel graag in het bedje bij zoon.
Ik begrijp het concept van babyfoons niet zo goed (voor in huis), wij wonen hier in een rijtjes huis (3 verdiepingen) en ik hoorde die kleine zo.

Of woont iedereen nou zo groot?!
Wij woonden eerst in een appartement. Daar hadden we niet echt een babyfoon nodig; hoorde m zo ook wel, maar voor op t balkon was t wel handig op warme avonden!

Nu in een rijtjeshuis heb ik m echt wel nodig. Zodra je een muziekje op hebt staan of s avonds de tv aan dan hoor ik m echt niet zonder babyfoon hoor! (en in de tuin!)

Wij hebben ook ALECTO; prima ding!
Alecto!

En idd, wij wonen ook in een rijtjeshuis maar met de tv aan horen we hem niet. 1 keer zelfs lag hij hysterisch te huilen en wij dachten dat het een buurkindje was

Daarna dus gauw een babyfoon gekocht!
quote:zusenzo schreef op 02 december 2008 @ 16:46:

Ik begrijp het concept van babyfoons niet zo goed (voor in huis), wij wonen hier in een rijtjes huis (3 verdiepingen) en ik hoorde die kleine zo.

Of woont iedereen nou zo groot?!Nee, was het maar zo. De babykamer is een verdieping lager en dan aan de andere kant van het huis, dus je hoort hem echt niet als je in bed ligt.
Hi gelukkige moeder

Wij hebben de Alecto DBX 88. Via kieskeurig kan je heel veel info en recencies over deze babyphone vinden.

Suc6 met het uitzoeken
Ik vind een babyfoon die Dect heeft wel erg fijn. Die pikken geen andere babyfoonsignalen op.
Bij ons bevalt de dure Philips Avent erg goed. Prima accu, leuke muziekjes, geen storingen tot zover gemeld.

Hier ook een rijwoning maar ik hoor zoon echt niet als alles dicht zit.
Wij hebben ook de DBX88 van Alecto. Bij ons gaat de batterij helemaal niet zo snel leeg, redt het makkelijk 12 uur zonder stroom. En de terugspreekfunctie gebruiken we alleen om tegen elkaar te praten, eigenlijk alleen in het begin.

En met de tv aan hoor ik dochter echt niet, wel als ze heel hard huilt, maar niet als ze moet hoesten en er bijna in stikt...
WIj hebben ook de Alecto, super ding..
Wij hebben een super nova. Echt een superding, ze zijn een setje, zeg maar. Dus de ene zoekt de ander op en zoeken dan smaen een zender waar geen andere babyphones op zitten. Dus als de buren ook een super-nova zouden hebben, dan storen ze nog niet op elkaar.

Hij geeft ook een soort alarm als er iets gebeurd met dat ding in de babykamer. Als iemand de stecker er ineens uittrekt of als de batterij bijna op is.

ook is er een plaatje van een baby die slaapt of huilt. Dus als je ergens zit waar een hoop herrie is, kun je aan het plaatje zien of je kleine wakker is. Is op feestjes echt heel handig!
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen!

Ik zal ook eens op kieskeurig gaan kijken.

De beste en meeste ervaringen dus met de Alecto DBX 88?!

Ik hoop dat deze ook nog schappelijk in prijs ligt.. maar ik heb voor een veilig en gerust gevoel wel wat over.

Was wel van plan de deur (van de slaapkamer) voor de katten dicht te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven